EIKÖ RAAMATTU KIELLÄ TATUOINNIN

teuta011

LUIN KERRAN RAAMATUSTA , jossa sanottiin,
että älkää tehkö tatuointeja mihinkään kohtiin.
-
Nyt kun taas on urheilukilpailuja se näkyy erittäin hyvin
ja tulee surku ihmisiä jotka on ottaneet tatuointeja
ja siten merkkauttaneet itsensä piloille.

33

901

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teuta011

      Toivon vastausta sellaiselta jolla on netti Raamattu.
      Että saamme kohdan tänne.
      -

    • RukoileParannuksenArmoa

      Tatuounti on merkki siitä ettei hyväksy Luojansa tekoa. Nehän ovat suoraan perseestä kaikki tatuoinnit, äärimmäisen rumiakin.

    • åläteutakatsopotkupkilp

      Huolehdin omasta tatuoimattomuudestani.
      Ainakaan minä en voi ottaa tässäkään asiassa koko pataljoonan murhetta.
      Taivaan Isä kait hoitaa tämänkin, niin kovin ajankohtaisen ja ikävän asian, kuten parhaakseen näkee.

    • lintuemo12

      Kyllä. Deuteronomiumissa, Mooseksen kirjoissa, on selvä kielto.

      • voihanMooses

        "Älkää syökö lihaa, jossa vielä on verta. Älkää harjoittako ennustamista tai noituutta. Älkää leikatko hiuksianne lyhyiksi ohimoilta älkääkä leikkaamalla turmelko parran reunaa. Älkää vainajaa surressanne viillelkö itseänne älkääkä tatuoiko mitään merkkejä ihoonne. Minä olen Herra.” 3. Moos. 19:26–28.

        Tämän mukaan minun pitää olla, vain vainajaa surressani viiltelemättä ja/tai tatuoimatta itseäni. Muuten se on ilmeisesti omassa harkinnassa. Tässähän viiltely- ja tatuointihommat rajataan vainajan suremisen aikaan.

        Parta ilmeisesti pitää kasvattaa ja huolehtia että se rehottaa valtoimenaan. Eikös meidän kristillisyys ole kieltänyt parrat?

        Saako tukkaa sitten taas leikata muualta kun ohimoilta?

        Ei näistä ota taas selvää, tarina muuttuu ajan ja selittäjän mukaan.

        Joko Jumalan ilmoitukset eivät kestä aikaa tai ne on ihmisen keksimiä tai emme ymmärrä niiden perimmäistä tarkoitusta.


      • voihanMooses kirjoitti:

        "Älkää syökö lihaa, jossa vielä on verta. Älkää harjoittako ennustamista tai noituutta. Älkää leikatko hiuksianne lyhyiksi ohimoilta älkääkä leikkaamalla turmelko parran reunaa. Älkää vainajaa surressanne viillelkö itseänne älkääkä tatuoiko mitään merkkejä ihoonne. Minä olen Herra.” 3. Moos. 19:26–28.

        Tämän mukaan minun pitää olla, vain vainajaa surressani viiltelemättä ja/tai tatuoimatta itseäni. Muuten se on ilmeisesti omassa harkinnassa. Tässähän viiltely- ja tatuointihommat rajataan vainajan suremisen aikaan.

        Parta ilmeisesti pitää kasvattaa ja huolehtia että se rehottaa valtoimenaan. Eikös meidän kristillisyys ole kieltänyt parrat?

        Saako tukkaa sitten taas leikata muualta kun ohimoilta?

        Ei näistä ota taas selvää, tarina muuttuu ajan ja selittäjän mukaan.

        Joko Jumalan ilmoitukset eivät kestä aikaa tai ne on ihmisen keksimiä tai emme ymmärrä niiden perimmäistä tarkoitusta.

        Eli tästäkin tosiuskovainen poimii ne rusinat jotka sattuu maistumaan: partaa saa ajaa vaikka Raamattu kieltää, mutta tatuointeja ei saa ottaa koska Raamattu kieltää.


    • Viilausta

      Silmän laserleikkaus näön parantamiseksikin on periaatteessa temppu missä ei hyväksy Luojansa tekoa. Silmälasit ja piilolinssitkin on vähän siinä ja siinä.

      • Tarpee

        Nii ja hampaiden oikominen!


    • Viilausta

      Ulkonäön kannalta häiritsevän iso luomi keskellä otsaa, mites sen laita?

      • Viilausta

        Saako poistaa?


    • MitäPöljäHoriset

      Ruumiin terveys on täysin päinvastainen kun ruumiin tuhoaminen ruiskuttamalla ihon alla myrkkyä.

      • Jepjeps

        Toki se eri asia on, kyllä. Mutta kuinka moni esikoislestadiolainen vetää samaan aikaan keuhkoihinsa tupakkaa jossa on lukematon määrä erittäin vaarallisia myrkkyjä ja riski itsensä sairastuttamiseen huomattavasti suurempi kuin tatuoinnin ottamisella. Ei näiden ainakaan pitäisi tatuoinnin vaaroista olla paljoa varaa huudella.


      • Taidotriitä

        Jos Jumala on luonut jonkun vaikka huonosti näkeväksi niin miksi sitä luomistyötä sörkkimään. Vai väitätkö, että Jumala on tehnyt virheen ja ihmisen tehtävä olisi sitä sitten korjailla?


    • Järjetön

      Äly hoi, älä jätä!

    • tosiaankin

      Ymmärtäkää mitä Raamattu tarkoittaa: Jos joku kuolee, niin ei sen takia pidä leikkaamalla turmella hiuksia "päälaen ympäriltä". Ei myöskään pidä leikellä lovia partaansa tai viileksiä ihoaan, tai hangata hiiltä tai muuta vä'riä näihin naarmuihin. Tatuointi taisi silloin olla tuon tyylistä.

      Sureminen oli sydämen asia, ei ulkomuodon turmelemista.

      Tässä ei siis lainkaan käsketä leikkaamaan tonsuuria, siis leikkaamaan päälaelta mutta ei pään sivuilta. Siinä ei ole myöskään kysymys parran pituudesta, vaan siitä että piti säilyttää kaunis ulkonäkö. Paavali ymmärsi että ainakin miesten piti leikata hiuksensa. Nainenkin olisi voinut leikkauttaa itselleen kauniin kampauksen, kunhan ei pitänyt hiuksiaan valtoimenaan niinkuin prostituoidut Korintissa.

      Joten jos on parta, pidä se siistinä. Samoin hiukset.
      Tatuointi on vaikea ottaa pois. Näkee jatkuvasti rumia tatuointeja, joita tuskin haluaisi katsella. Täytyy siis yrittää tatuoida jotain päälle, jolloin voi tulla vielä pahemmaksi.

      Jos on kaunis pieni ruusu tatuoitu jonnekin, sen kanssa tulee itsekin toimeen, eikä se rumenna.

      Kannattaa siis miettiä, haluaako todella kantaa rumia kuvia mukanaan lopun ikänsä. Ne ovat vain hetken kauniita, sitten vaan harmittaa, mutta koska niitä ei voi helpolla vaihtaa, täytyy väittää pitävänsä niistä!

      • 88993839

        Samaa mieltä.

        Raamattu ei tatuointia kiellä vaikka aloittaja sellaista väitettä koittaa esittää. Täysin toinen asia on sitten ihmisten tulkinnat onko ne kauniita vai rumia, saako niitä pois vai eikö saa jne.


      • kelpaatsellaisenakunolet

        Paavalin mielipiteet kauniista hiuksista tai rumista parroista ei ole kyllä pelastumiskysymys. Eihään Jeesuksen sovitustyön ja pelastuslupauksen ehtoina ole että ihmisen pitää pelastuakseen olla kaunis ulkonäoltääm, nätisti leikatuissa hiuksissa ja siistissä parrassa jne.

        Uskova Jumalan luoma kelpaa Jumalalle sellaisena kun on. Muu on ihmisoppia ja muuta hömppää.


      • SeMieli
        kelpaatsellaisenakunolet kirjoitti:

        Paavalin mielipiteet kauniista hiuksista tai rumista parroista ei ole kyllä pelastumiskysymys. Eihään Jeesuksen sovitustyön ja pelastuslupauksen ehtoina ole että ihmisen pitää pelastuakseen olla kaunis ulkonäoltääm, nätisti leikatuissa hiuksissa ja siistissä parrassa jne.

        Uskova Jumalan luoma kelpaa Jumalalle sellaisena kun on. Muu on ihmisoppia ja muuta hömppää.

        Mutta entäs se mieli, siitähän on kysymys?!


      • tosiaankin

        Kun ihminen ymmärtää tulleensa luoduksi Jumalan kuvaksi, hän pitää huolta siisteydestä. jos on toisten katseltavana. Sekin on lähimmäisen rakastamista jos teemme itsemme miellyttäviksi.
        Silti ei tarvitse tulla itsekeskeiseksi. Rajansa kaikella! Rakastetaan toisia, ei itseämme, ja leikataan tukka ja parta ja pukeudutaan siististi toisia miellyttääksemme.
        Jumalalle kelpaa kurja ja syntinen, Kun on pelastunut, elämä yleensä muuttuu.

        Vieläpä mielisairas hullu Gadarassa kelpasi Jumalalle, mutta myöhemmin hän oli siisti, ja ihmiset näkivät eron.
        Mark.5:15. Ja he tulivat Jeesuksen luo ja näkivät riivatun, jossa legio oli ollut, istuvan puettuna ja täydessä ymmärryksessään; ja he peljästyivät.


    • EpäuskoKadottaa

      PIrun epäuskoon langettama henkilö tatuoi ihoonsa myrkkyjä. Uskoon tultua merkit jää rasittamaan ihoa, mutta ei se kadota tietenkään jos ihminen on saanut armon uskoa syntinsä anteeksi.

      • 838383383

        Keksi lisää omia sääntöjäsi :) Kyllä uskova ihminen voi tatuoida ihoaan jos siltä tuntuu, Raamattu ei sitä kiellä.


      • teuta011
        838383383 kirjoitti:

        Keksi lisää omia sääntöjäsi :) Kyllä uskova ihminen voi tatuoida ihoaan jos siltä tuntuu, Raamattu ei sitä kiellä.

        Selvästi näkee, että teillä ei ole netti raamattua
        josta voisitte kysyä asiaa oikealla nimellä.
        -


    • EiOleUskovienPuuhaa

      Kenelläkään ei ole mitään syytä oman kehonsa tahalliseen vanhingoittamiseen. Ei myöskään myöskään syytä euiskuttaa myrkkyjä ihonsa alle.

      • Eikö esimerkiksi 14 synnytystä vahingoita naisen kehoa? Lääkärit suosittelevat synnytysten väliksi kolmea vuotta.


      • 84848484

        "Kenelläkään ei ole mitään syytä oman kehonsa tahalliseen vanhingoittamiseen. Ei myöskään myöskään syytä euiskuttaa myrkkyjä ihonsa alle."

        Sinäkö muitten puolesta syyt määrittelet?


      • PirunYstävätTemmeltävät
        84848484 kirjoitti:

        "Kenelläkään ei ole mitään syytä oman kehonsa tahalliseen vanhingoittamiseen. Ei myöskään myöskään syytä euiskuttaa myrkkyjä ihonsa alle."

        Sinäkö muitten puolesta syyt määrittelet?

        Vain ne henkilöt ruiskuttavat myrkkyjä ihonsa alle, jotka tottelevat saatanaa. Kenelläkään ei ole mitään MUUTA syytä ruiskuttaa myrkkyjä ihonsa alle.


      • tyhjättynnyritkumisee
        PirunYstävätTemmeltävät kirjoitti:

        Vain ne henkilöt ruiskuttavat myrkkyjä ihonsa alle, jotka tottelevat saatanaa. Kenelläkään ei ole mitään MUUTA syytä ruiskuttaa myrkkyjä ihonsa alle.

        Itsekkö keksit vai kertoiko taas ääni päässäsi että näinhän tämä tämä asia onkin.


      • SinäTyhjäTynnyriOlet
        tyhjättynnyritkumisee kirjoitti:

        Itsekkö keksit vai kertoiko taas ääni päässäsi että näinhän tämä tämä asia onkin.

        Ai sulla on kuuloharhojakin? Minulla ei ole. Minä uskon JUmalan sanaan ja kirjoitan sen mukaisesti.


      • 9393939
        SinäTyhjäTynnyriOlet kirjoitti:

        Ai sulla on kuuloharhojakin? Minulla ei ole. Minä uskon JUmalan sanaan ja kirjoitan sen mukaisesti.

        Missä kohtaa Jumalan sana kieltää moisen toiminnan?


    • OleMänttiHiljaa

      Älä sinä mäntti tule neuvomaan tänne, ettet ole itse synnyttänyt 14 kertaa.

      Täällä ei ole ketään joka ei toimisi järkevästi ja kestävästi näissä asioissa. Toki jättävät myöskin myrkyt laittamatta ihoonsa.

    • rumia

      Hirvittävää värisössöä tulee, kun iho vanhenee. Hirveätä kapinaa vai mitä mieli saa tekemään noin hullua.

    • SeMieliOnPerkeleestä

      Kyllä polkkatukka ja hiusten kähertäminen on selkeästi kadottaa

    • älä_petä_ittees

      Hiuksia voi vapaasti käsitellä sellaiseksi, että ihminen itse on tyytyväinen. Piru tekisi silläkin vanhurskautta itselleen ja vahvistaa omavanhurskaiden hengellistä ylpeyttä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      66
      548
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe