Onko asianajajan oltava koulutettu asianajaja. Voinko ottaa asianajajakseni asianjajaksi kouluttamattoman henkilön. Minun tapauksessa entisen poliisin.
Asianajaja asiaa
3
212
Vastaukset
- juueivaarinhousut
Kyllä. Et.
(Itse asiassa, riippuu ihan pikkuisen asiasta. )
Oikeudenkäyntiavustajana voi toimia lupalakimies, julkinen oikeusavustaja tai asianajaja.
(Lisäksi tietyt virkamiehet ja työntekijät voivat edustaa työnantajaansa/viranomaista työhön liittyvissä asioissa, esim. verottajalla asianvalvojat toimivat verohallinnon edustajina vaikka ovat juristeja, mutta eivät lupalakimiehiä, julkisia oikeusavustajia tai asianajajia, samoin esim. pankin lakimiehet voivat edustaa pankkia).
Asianajaja-nimikettä saavat käyttää vain Suomen Asianajajaliiton jäsenet, jotka kaikki siis ovat juristin koulutuksen saaneita ja heillä on tietty työkokemus ja asianajajakoe suoritettuna.
On muutama asiaryhmä, jossa maallikkokin voi toimia avustajana, eli riidattomat velkomus- ja hakemusasiat sekä maaoikeusasiat.
Mut siis jos asia on yhtään riitainen, niin pitää olla henkilö, jolla on juristin koulutus (ylempi oikeustieteellinen tutkinto) ja joka on joko Asianajajaliiton jäsen, lupalakimies tai julkinen oikeusavustaja.- Anonyymi
Maksaakseen oikeusturvavakuutuksen perusteella jotakin vaatii vakuutusyhtiö, että käytät henkilöä, jolla on juristin koulutus (ylempi oikeustieteellinen tutkinto) ja joka on Asianajajaliiton jäsen.
- juristipuristi
ok. kiitos tiedosta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512