Onko asianajajan oltava koulutettu asianajaja. Voinko ottaa asianajajakseni asianjajaksi kouluttamattoman henkilön. Minun tapauksessa entisen poliisin.
Asianajaja asiaa
3
192
Vastaukset
- juueivaarinhousut
Kyllä. Et.
(Itse asiassa, riippuu ihan pikkuisen asiasta. )
Oikeudenkäyntiavustajana voi toimia lupalakimies, julkinen oikeusavustaja tai asianajaja.
(Lisäksi tietyt virkamiehet ja työntekijät voivat edustaa työnantajaansa/viranomaista työhön liittyvissä asioissa, esim. verottajalla asianvalvojat toimivat verohallinnon edustajina vaikka ovat juristeja, mutta eivät lupalakimiehiä, julkisia oikeusavustajia tai asianajajia, samoin esim. pankin lakimiehet voivat edustaa pankkia).
Asianajaja-nimikettä saavat käyttää vain Suomen Asianajajaliiton jäsenet, jotka kaikki siis ovat juristin koulutuksen saaneita ja heillä on tietty työkokemus ja asianajajakoe suoritettuna.
On muutama asiaryhmä, jossa maallikkokin voi toimia avustajana, eli riidattomat velkomus- ja hakemusasiat sekä maaoikeusasiat.
Mut siis jos asia on yhtään riitainen, niin pitää olla henkilö, jolla on juristin koulutus (ylempi oikeustieteellinen tutkinto) ja joka on joko Asianajajaliiton jäsen, lupalakimies tai julkinen oikeusavustaja.- Anonyymi
Maksaakseen oikeusturvavakuutuksen perusteella jotakin vaatii vakuutusyhtiö, että käytät henkilöä, jolla on juristin koulutus (ylempi oikeustieteellinen tutkinto) ja joka on Asianajajaliiton jäsen.
- juristipuristi
ok. kiitos tiedosta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1851354Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221158- 48874
- 70870
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53722
- 33692
- 60689
- 47670