Väkivalta?

tarviinapua

Saako vanhemmat suutuksissaan käyttää pientä väkivaltaa? Kyselen vain kun en oikein tiedä missä se raja menee. Äitini on siis normaali töissä käyvä ihminen ja ihan normaali arkielämässä. Kuitenkin jos hän suuttuu minulle niin hän saattaa alkaa potkimaan, lyömään, tönimään, repimään tai nipistelemään minua. Ei koskaan ole kuitenkaan sattunut ainakaa paljoa ja kun se ei ole sellaista jatkuvaa niin voitteko te muut vanhemmat kertoa onko se teistä normaalia ja käytättekö itse väkivaltaa jos lapsi ei vaikka tottele. Olen myös aika kiltti lapsi, välillä vaan keksin jotain tyhmää mutta en tee mitään typerää kuten polta, juo yms. kyselee siis 14 v poika

7

382

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lain mukaan pienikin väkivalta lasta, tai ketään muutakaan kohtaan on kiellettyä.

    • jokujokujoku

      Ei ole hyväksyttävää ainakaan lain mukaan, mutta jos joskus teet jotain TODELLA tyhmää (tekstisi perusteella et, kun et kerran juo tai poltakkaan etkä kai muutakaan) niin suuttumisen voi ymmärtää, mutta väkivalta ei ole koskaan hyväksyttävää, tapahtui sitä tai ei. Jos haluat puhua jonkun ammattimaisemman ihmisen kanssa asiasta joka osaa kertoa asioista enemmän, niin nyt kun koulut ovat alkamassa, voit käydä kuraattorin tai terveydenhoitajan luona puhumassa, jos asia sinua painaa.

    • jokujokujoku

      En tiedä miksiköhän edellinen viestini poistettiin "sääntöjenvastaisena" mutta sanoin uudestaan lyhyesti, että väkivalta on lainmukaan kieletty ja koulut alkavat ihan juuri joten voit vaikka käydä puhumassa kuraattorin tai terveydenhoitajan kanssa. He osaavat kyllä katsoa tilannetta ja antaa neuvoja ja vastata kysymyksiisi. Jaksamisia :)

      • tarviinapua

        Olen miettinyt että kerron asiasta jollekkin, mutta mitä sitten tapahtuu? Jos kerron opettajalle, terkkarille yms. niin onko mahdollista että he ilmoittavat asiasta jollekkin tai ottavat yhteyttä vanhempiin? Vaikka pyytäisin heitä olemaan kertomatta? En todellakaan haluaisi että äitini saisi tietää että olen kertonut hänestä


      • RohkeestiVaa

        Jos pyydät ettei kuraattori/opettaja ota yhteyttä vanhempiin uskon että hei eivät niin tee MUTTA jos he katsovat tilanteen pahaksi niin asialle on tietenkin tehtävä jotain. Ja sen vielä haluisin lisätä että muistathan tämän: väkivalta ei ole oikein vaikka se ei rajua olisikaan ja se on laissakin kielletty. Sun ei kannata pelätä äitisi reaktiota jos hän jostain syystä saisikin tietää että oot kertonut asiasta jollekkin, koska niin pitää ja kannattaa tehdä! Jos äitisi on niin suoraan sanottuna tyhmä ettei tajua, että mitä hän tekee on väärin, on jokin pahasti vialla koska rakkaus ei ole väkivaltaa. Tsemppiä!


    • näinsemenee123

      olisko ensiapuna alkaa tottelemaan vanhempiaan niin ne ei käytä tukistusta ym muuta pientä sallittavaa kurinpitokeinoa muista että sen laulluja laulat kenen leipää syöt

    • Rtho

      Laki sanoo, että EI! Vanhemmat ei saisi Suomessa kohdistaa lastaan mihinkään väkivaltaseen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      968
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      83
      708
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      283
      699
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe