Saako vanhemmat suutuksissaan käyttää pientä väkivaltaa? Kyselen vain kun en oikein tiedä missä se raja menee. Äitini on siis normaali töissä käyvä ihminen ja ihan normaali arkielämässä. Kuitenkin jos hän suuttuu minulle niin hän saattaa alkaa potkimaan, lyömään, tönimään, repimään tai nipistelemään minua. Ei koskaan ole kuitenkaan sattunut ainakaa paljoa ja kun se ei ole sellaista jatkuvaa niin voitteko te muut vanhemmat kertoa onko se teistä normaalia ja käytättekö itse väkivaltaa jos lapsi ei vaikka tottele. Olen myös aika kiltti lapsi, välillä vaan keksin jotain tyhmää mutta en tee mitään typerää kuten polta, juo yms. kyselee siis 14 v poika
Väkivalta?
7
382
Vastaukset
Lain mukaan pienikin väkivalta lasta, tai ketään muutakaan kohtaan on kiellettyä.
- jokujokujoku
Ei ole hyväksyttävää ainakaan lain mukaan, mutta jos joskus teet jotain TODELLA tyhmää (tekstisi perusteella et, kun et kerran juo tai poltakkaan etkä kai muutakaan) niin suuttumisen voi ymmärtää, mutta väkivalta ei ole koskaan hyväksyttävää, tapahtui sitä tai ei. Jos haluat puhua jonkun ammattimaisemman ihmisen kanssa asiasta joka osaa kertoa asioista enemmän, niin nyt kun koulut ovat alkamassa, voit käydä kuraattorin tai terveydenhoitajan luona puhumassa, jos asia sinua painaa.
- jokujokujoku
En tiedä miksiköhän edellinen viestini poistettiin "sääntöjenvastaisena" mutta sanoin uudestaan lyhyesti, että väkivalta on lainmukaan kieletty ja koulut alkavat ihan juuri joten voit vaikka käydä puhumassa kuraattorin tai terveydenhoitajan kanssa. He osaavat kyllä katsoa tilannetta ja antaa neuvoja ja vastata kysymyksiisi. Jaksamisia :)
- tarviinapua
Olen miettinyt että kerron asiasta jollekkin, mutta mitä sitten tapahtuu? Jos kerron opettajalle, terkkarille yms. niin onko mahdollista että he ilmoittavat asiasta jollekkin tai ottavat yhteyttä vanhempiin? Vaikka pyytäisin heitä olemaan kertomatta? En todellakaan haluaisi että äitini saisi tietää että olen kertonut hänestä
- RohkeestiVaa
Jos pyydät ettei kuraattori/opettaja ota yhteyttä vanhempiin uskon että hei eivät niin tee MUTTA jos he katsovat tilanteen pahaksi niin asialle on tietenkin tehtävä jotain. Ja sen vielä haluisin lisätä että muistathan tämän: väkivalta ei ole oikein vaikka se ei rajua olisikaan ja se on laissakin kielletty. Sun ei kannata pelätä äitisi reaktiota jos hän jostain syystä saisikin tietää että oot kertonut asiasta jollekkin, koska niin pitää ja kannattaa tehdä! Jos äitisi on niin suoraan sanottuna tyhmä ettei tajua, että mitä hän tekee on väärin, on jokin pahasti vialla koska rakkaus ei ole väkivaltaa. Tsemppiä!
- näinsemenee123
olisko ensiapuna alkaa tottelemaan vanhempiaan niin ne ei käytä tukistusta ym muuta pientä sallittavaa kurinpitokeinoa muista että sen laulluja laulat kenen leipää syöt
- Rtho
Laki sanoo, että EI! Vanhemmat ei saisi Suomessa kohdistaa lastaan mihinkään väkivaltaseen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131208
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1181047- 130930
- 96792
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten295746Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81666Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504