Avensis T27 -12 aut.ilm. lämpöt.säädin sekoilee

Ransu12

Eli ko. auton sähköinen lämpötila säädin sekoilee. Aikaisemmin teki kovilla pakkasilla sitä että yrittää säätää lämpötilaa pienemmälle se meni vaan kokoajan isommalla. Nyt alkanut tekemään myös näin kesäkelillä. Eli yritin kääntää 22->21 niin pomppasi 26 ja kun käänti lisää, meni se jo HI asetukseen. Eikä suostunut pienentymään. Työpäivän jälkeen taas toimi normaalisti. Onko kokemuksia ko. viasta. Onko kosketushäiriötä, säädin menossa rikki vai jotain muuta.

37

9978

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Töjötus

      Huonot juotokset sulaneet, toitsukalta saa uusia komponenttia edulliseen hintaan..............

    • kertaomistus_riitti

      Sehän toimii ihan asianmukaisesti eli epämääräisesti, kuten Toyotan instrumenteilla on tapana. Automaatti-ilmastoinnin lämmönsäätö polttaa varpaat kun päätä palelee ja haluat lisää lämpöä ja sisäkierto menee päälle kun ikkunat pitäisi saada kirkkaaksi huurteesta, vakkari pitää nopeuden 10km haarukassa silloin kun mäki tai vastatuuli ei hyydytä vauhtia, törmäyksen esto toimii vain kuivilla keleillä lämpimässä, valoautomatiikka pitää takavalot sammuksissa vaikka hämärässä sataa saavista kaataen tai lumi pöllyää, nopeusmittari näyttää 10-15km/h todellista suurempaa nopeutta ja lukemattomia muita epämääräisyyksiä.

      • Anonyymi

        Höpö höpö


    • säästötMaksuunOmistajall

      Likaa halpaa elektroniikkaa. Nuo Toyotan massiiviset säästöt ja alihankkjoitten kiristys alkaa kantaa hedelmää. Tuota se tulee tulevaisuus Toyotakuskeilla olemaan ja lisäksi piparkakkureunat tulee tutuiksi.

    • Toyo

      Normaalia toyota laatua.
      Toyota panostaa huonoon laatuun ja ajettavuuteen.
      Uusi camry 21980 euroa. Vaihda siihen, samaa kuraa.

    • Anonyymi

      Hei!
      Saitko koskaan selville mistä kyseinen vika johtui? Itsellä teki oma avensis tänään saman tempun.

      • Anonyymi

        Esivastus eli siili luultavasti posahtanut paskaksi?


      • Anonyymi

        Sama homma 2010 avensiksessa. Luulen että kosketushäiriötä, en ole vielä avannut ja katsonut onko siellä mitään kohtaa mistä voisi suihkia elektroniikkasprayta kosketuspintoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama homma 2010 avensiksessa. Luulen että kosketushäiriötä, en ole vielä avannut ja katsonut onko siellä mitään kohtaa mistä voisi suihkia elektroniikkasprayta kosketuspintoihin.

        Minun autossani sama vika, onko kenellekään selvinnyt mistä vika johtuu ? Kiitollinen vastauksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun autossani sama vika, onko kenellekään selvinnyt mistä vika johtuu ? Kiitollinen vastauksesta.

        Mulla samavika 1.6 vuosim.10. Pitäisikö jo valmistajan käynnistää korjauskamppanja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla samavika 1.6 vuosim.10. Pitäisikö jo valmistajan käynnistää korjauskamppanja.

        Siehän vitsin murjaisit! Kun Toyota saisi takaisinkutsuilla edes liikenneturvallisuutta vakavasti vaarantavat viat korjattua, mutta taitaa olla turha toive. Tuhannet Toyotat liikkuvat Suomen teillä vaarassa joko karata kuljettajan hallinnasta tai pienenkin törmäyksen sattuessa tappaa kuljettajan tai etumatkustajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun autossani sama vika, onko kenellekään selvinnyt mistä vika johtuu ? Kiitollinen vastauksesta.

        Sama ongelma myös täällä Avensis 2010 T27


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siehän vitsin murjaisit! Kun Toyota saisi takaisinkutsuilla edes liikenneturvallisuutta vakavasti vaarantavat viat korjattua, mutta taitaa olla turha toive. Tuhannet Toyotat liikkuvat Suomen teillä vaarassa joko karata kuljettajan hallinnasta tai pienenkin törmäyksen sattuessa tappaa kuljettajan tai etumatkustajan.

        30 vuotta ajanut Toyota merkkisillä autoilla eikö yksikään ole karannut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama homma 2010 avensiksessa. Luulen että kosketushäiriötä, en ole vielä avannut ja katsonut onko siellä mitään kohtaa mistä voisi suihkia elektroniikkasprayta kosketuspintoihin.

        Meillä 2010 aves sama vika. Korjaantui muutamalla suihkauksella crc:tä säätimen kehälle.
        Sitten ankaraa rullausta eestaas samalla varovasti ilmaa sihautellen. Musta kura tuli pois ja nyt tuntuu "pykälätkin" taas sormiin.


    • Anonyymi

      resetoi se eli vaihde vapaalle, kytkin pohjaan ja n puoli kaasua jua paina hätävilkut päälle.
      15 sekunnin päästä kaiklkin kunnossa.

    • Anonyymi

      Persaukinen porukka huutaa valmistajaa apuun, kun 10 vuotiaaseen halpistuotteeseen tulee vikoja.

    • Anonyymi

      Löytyykö Avensis 2010 niinsanottu vesiventtiili josta voisi manuaalisesti kääntää sopivaan asentoon?

    • Anonyymi

      Alkoi sekoilemaan säädin myös, jos jää vaikka illalla puoleenväliin ja aamulla yrittää kääntää lisää lämpöä niin ei lähde palkkeja lisäämään ennenkuin auton saa sisältä lämpimämmäksi, onko muille syy selvinnyt ja mitä olette tehneet? 09 kottero kyseessä

      • Anonyymi

        Se on kommunismia.
        Jäsenkirja sivu 27 löytyy ohje miten korjataan.

        t. tojotainfo


      • Anonyymi

        Sama vika täällä. Onko kenelläkään mitään järkevää ehdotusta miten tämän saa kuntoon?


      • Anonyymi

        Samavika 09 ave, kun kiertää lämpöä palkit putoo ennen puoltaväliä nollaan. Kutittelemmalla saa puoleenväliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama vika täällä. Onko kenelläkään mitään järkevää ehdotusta miten tämän saa kuntoon?

        Hei!
        Lueskelin tuolta ulkomaalaiselta Toyota foorumilta kyseisestä viasta ja siellä annettiin neuvoksi pyöritellä säätönuppia edestakaisin kun virrat on pois päältä, ilmeisesti putsaa kosketuspintoja. Itsellä ainakin auttoi kyseinen temppu tosin kyllähän se varmasti taas jossain vaiheessa alkaa temppuilemaan uudelleen. Koko paneelin vaihto maksaa Toyotalla noin 900€ työt, jos irroittaa paneelin ja kiikuttaa sen jonnekin elektroniikka pajalle niin voi selvitä parilla sadalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samavika 09 ave, kun kiertää lämpöä palkit putoo ennen puoltaväliä nollaan. Kutittelemmalla saa puoleenväliin.

        Tyyppivika Avensiksessa 09 vm eteenpäin, 10v iän jälkeen alkavat hajoilemaan. Itsellä 09 Avensis, jossa teki tuon saman eli ei tottele säätöä. Kun vääntää pienemmälle, meneekin lämmöt täysille jne. Joskus taas toimii. Tähän löytyy korjaaja ainakin Iisalmesta, jossa justiinsa itse käytin, pari satkua. Toyotalta olisi saanut uuden hintaan 1400e, jäi onneksi ostamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama vika täällä. Onko kenelläkään mitään järkevää ehdotusta miten tämän saa kuntoon?

        Muutama sihaus crc:tä sitten armotonta pyörittelyä eestaas. Paineilmalla sonnat pois.
        Kas kummaa toimii ja näppituntuma kuin uudessa.

        Jos takapyörä irtoaa niin ei kannata venttiilinkoppaanalkaa irroitella...🙂


    • Anonyymi

      Tojotissa ei ole vikoja. Valehtelet.

    • Anonyymi

      Onko keneläkään tietoa yrityksestä joka korjaisi lämmönsäätimen eletroniikan.

      • Anonyymi

        Mtm huolto Iisalmi


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Toyotoissa ei ole koskaan mitään vikaa, ne ei aina vain toimi.

      • Anonyymi

        Oletko joku suuri ajattelija, joka on nyt päättänyt avautua meille?


    • Anonyymi

      Tuolla venäläisellä ohjeella lähtee toimimaan. Videon mukaisessa järjestyksessä kehyksiä irti oli automaatti tai manuaali laatikko. Myös radion ympäriltä kehykset irti ja radion ruuvit irti. Nyt saa säätimen irti kahdella tasapää ruuvarilla. Säätimen purkamiseen riittää 2 ruuvaria ei tarvitse koko luottokortti arsenaalia. .Piirilevyn kun iroittaa niin mahdollisesti irtoaa läheskaikki. Videossa harmaat kumilätkät jäi kiinni piirilevyyn... voivat jäädä kiinni myös lasiin . nämä lätkät ei ole mitään lattakaapeleita eli no hätä jos irtoavat. itse puhdistin pinnat tops puikoilla talouspaperilla ja kontakti sprayllä...

      • Anonyymi

        Tein itse ja säästin...

        Todellakin, oli loppujen lopuksi aika helppo homma kun katsoi parilta videolta, kuinka toimitaan.

        Uuden ohjauspaneelin hinta 685€ työt, tyytyväinen säästöstä.


    • Anonyymi

      T27 mallissa ei ole mitään käännettävää lämpötilan säätöä. (Eli yritin kääntää 22->21 )

    • Anonyymi

      Tyyppivika noissa. Löytyy korjaaja ainakin Iisalmesta, jossa itse käytin. Ei tarvitse Tojolta ostaa mielettömän kallista uutta paneelia.

    • Anonyymi

      On se kivaa kun joskus tulee tojotaan joku tollanen pikku vika 10vuotta vanhaan autoon nii varmasti jollain saksalaisilla ajavilla täytyy kuittailla. Noo luulenpa että näistä läpän heittäjistä on varmaan ton 10vuoden aikana jo vikoja takana pitkä lista että pahaa mieltä tarvii johonkin purkaa. Suotakoon se se heille kun joutuvat noilla hinaus auton kyydissä liikkumaan. T. Tojota 😀

      • Anonyymi

        Miksei Tojoa viedä korjaamolle, kun siihen tulee vika. En näe muuta syytä kuin persaukisuus.


    • Anonyymi

      Crc ja paineilma. Sillä tuli kuntoon...

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4859
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1228
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      61
      879
    Aihe