Mistä on kysymys,

seIitystä

kun miniä ei halua että heillä käy vieraita silloin kun hän ei ole itse paikalla?

49

845

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voihan.jummi

Kysy miniältäsi, mistä me se tiedettäisiin.

• selitystä

Mistä täällä saa keskustella?

• voihan.jummi
        selitystä kirjoitti:

Mistä täällä saa keskustella?

Mistä vaan, neuvoin kysymään miniältä itseltään.

• Yleisesti.
      Tämä ei ole perhe-ohjema.

H.

• tietääkseni

Tämä ei ole sinkut -palstakaan.

• Heikunkeikku

Kaiketi hän ajattelee, että olisi itsekin kiva olla paikalla vastaanottamassa vieraita ja rupatella heidän kanssaan.

Jokainen tekee omassa kotonaan kuten tahtoo. Ei edes tarvitse selitellä muille.

• kuullostaa

Oletko yksineläjä?

• Heikunkeikku
        kuullostaa kirjoitti:

Oletko yksineläjä?

Suurimman osan elämästäni en ole ollut yksineläjä, vaan perheellinen.
        Nykyään leski ja asun yksin.

• kuullostaa
        Heikunkeikku kirjoitti:

Suurimman osan elämästäni en ole ollut yksineläjä, vaan perheellinen.
        Nykyään leski ja asun yksin.

Onko lapsia?

• Siilenämää2

Kannattaisko anopin katsoa peiliin ja miettiä miksei. Vastaus voi löytyä sieltä..

• selitystä

Saako sinun miehelläsi käydä vieraita kun sinä et ole paikalla?

• selitystä kirjoitti:

Saako sinun miehelläsi käydä vieraita kun sinä et ole paikalla?

Ehdottomasti saa. Joidenkin kohdalla se vierailu silloin kun minä en ole paikalla on jopa suotavaa :).

• riippuuvarmaanvieraasta

Lähinnä tulee mieleen ettei halua anopin kyyläilevän kotiaan ja kaappejaan kun ei itse ole paikalla.

• tsekkari

Komppaan "riippuuvarmaanvieraasta".

• selitystä

Anoppi on vain yksi vieras, kysymys oli vieraISTA. Onko kaikilla tapana kyylätä kaappeja?

• näinsennä

Olisiko tuossa informaatiokatkos, että miniä ei haluaisi vieraita käyvän hänen tietämättään.

• Miniä ei halua kappejaan pengottavan, eikä tämä tarkoita edes sitä että hänellä olisi salaamista.
      Voi riippua myös vieraasta, joitakin kohtaan voi olla luottamusta.

• Mummonstig

Kaunis mummo, onx vapaa?

• noohjooh

Minusta Heikunkeikun kirjoitti hyvin - jokaisella on oikeus tehdä omassa kodissaan niin kuin haluaa. Kuuluu normaaliin kunnioitukseen antaa huseerata mielensä mukaan kysymättä miksi. Kyllä sä varmasti itse tiedät, oletko jotenkin "syyllinen" tähän päätökseen tai et. Jos olet, korjaa se luottamuspula, jos et - mikäs siinä sitten, anna toiselle tilaa.

• hetkunketku

Jopa laissa on määritelty vieraiden oikeus kyläillä riippumatta yhden henkilön mielipiteestä eli heikunkeikut eivät paljon lakia hetkuttele.

• ylimieli

Heikunkeikku käyttäytyy kuin asuisi tällä palstalla vaikka ei täytä edes ikäkriteerejä... Ehdotankin että hän vastedes pyytäisi lupaa kommentoida keskusteluja. Itse en suostu hänen 'kyläilyihinsä' saati sitten hänen jokapäiväistä nylkyttämistään tällä palstalla...!

• näinsennä
        hetkunketku kirjoitti:

Jopa laissa on määritelty vieraiden oikeus kyläillä riippumatta yhden henkilön mielipiteestä eli heikunkeikut eivät paljon lakia hetkuttele.

Ja missäköhän laissa tämä oikeus on määritelty.

• noohjooh
        ylimieli kirjoitti:

Heikunkeikku käyttäytyy kuin asuisi tällä palstalla vaikka ei täytä edes ikäkriteerejä... Ehdotankin että hän vastedes pyytäisi lupaa kommentoida keskusteluja. Itse en suostu hänen 'kyläilyihinsä' saati sitten hänen jokapäiväistä nylkyttämistään tällä palstalla...!

Sun hampaisiin jää kaikki vuorotellen. Jos minä olisin sinun miniä, katsoisin etten ole ikinä paikalla kun käyt kylässä.

Olen alaikäisenä Heikunkeikun fani, ja taitaa hän olla just oikeassa ikäluokassa kirjoittamassa. Jos minulta kysytään, ja sinähän kysyit, niin hän kirjoittaa aivan liian vähän ♥ Lukisin mielellään lisääkin. Tuon kirjoitusten kaltaiset jutut mitkä sinä äsken suolsit, en välittäisi lukea ollenkaan.

• hetkunketku
        näinsennä kirjoitti:

Ja missäköhän laissa tämä oikeus on määritelty.

Monissakin eri laeissa on kirjattu ihmisille oikeus kutsua vieraita kylään.

• sellaisevierailut
        noohjooh kirjoitti:

Sun hampaisiin jää kaikki vuorotellen. Jos minä olisin sinun miniä, katsoisin etten ole ikinä paikalla kun käyt kylässä.

Olen alaikäisenä Heikunkeikun fani, ja taitaa hän olla just oikeassa ikäluokassa kirjoittamassa. Jos minulta kysytään, ja sinähän kysyit, niin hän kirjoittaa aivan liian vähän ♥ Lukisin mielellään lisääkin. Tuon kirjoitusten kaltaiset jutut mitkä sinä äsken suolsit, en välittäisi lukea ollenkaan.

Aikoinaan anoppini vieraili huushollissani aina silloin, kun en ollut itse kotona, eikä ollut kukaan muukaan. Laitoin viimein oveni lukkoon, niin kyläilytkin loppuivat. Asuttiin silloin okt talon yläkerrassa ja anoppi alakerrassa.

• miksi-täällä
        noohjooh kirjoitti:

Miksi ette huseeraa alaikäiset omalla palstallanne kun te niin tykkäätte toisistanne.

• noohjooh
        miksi-täällä kirjoitti:

Miksi ette huseeraa alaikäiset omalla palstallanne kun te niin tykkäätte toisistanne.

Ei Heikunkeikku kait ole ala-ikäinen tälle palstalle. Minä olen, mä käyn missä mua huvittaa. Moni muukin ennen sua yrittänyt patistella mut milloin mihinkin, että onnea vaan yritykseen :)

• noohjooh
        sellaisevierailut kirjoitti:

Aikoinaan anoppini vieraili huushollissani aina silloin, kun en ollut itse kotona, eikä ollut kukaan muukaan. Laitoin viimein oveni lukkoon, niin kyläilytkin loppuivat. Asuttiin silloin okt talon yläkerrassa ja anoppi alakerrassa.

Onhan niitä Anoppeja ja anoppeja :) Kaikki ei osaa päästää irti.

• näinsennä
        hetkunketku kirjoitti:

Monissakin eri laeissa on kirjattu ihmisille oikeus kutsua vieraita kylään.

Vai niin, laitapa jotain esimerkkiä.

• näinsennä
        näinsennä kirjoitti:

Vai niin, laitapa jotain esimerkkiä.

Pikakelauksella finlexistä löytyy mielenterveyslaki, jolla erikseen annetaan potilaalle oikeus pitää yhteyttä sairaalan ulkopuolelle vastaanottamalla vieraita. Sitten on myös lastensuojelulaissa sijaishuollon osalta näemmä kirjattu erikseen, mutta että niinkuin lapsipuolisot olisi molemmat sijoitettuna samaan...

• pännii

Nyt mä sen sanon. Minusta on tylsää, surullista ja mitä lie masentavaa, kun aletaan häätämään pois palstalta iän perusteella. Täältä hätisteltiin jo 70 , niin montako tälle palstalle jäisi.

• rimanylitys

Asukkailla on oikeuksia ja kuten hekku sanoi: Jokainen tekee omassa kotonaan kuten tahtoo. Ei edes tarvitse selitellä muille.
        Hekku ei ole tämän palstan asukki joten pulinat pois.

• voihan.jummi
        rimanylitys kirjoitti:

Asukkailla on oikeuksia ja kuten hekku sanoi: Jokainen tekee omassa kotonaan kuten tahtoo. Ei edes tarvitse selitellä muille.
        Hekku ei ole tämän palstan asukki joten pulinat pois.

Asutko sinä palstalla, onko tämä kotisi?
        Mielestäni tämä on pistäytymispaikka.

• rimanylitys
        voihan.jummi kirjoitti:

Asutko sinä palstalla, onko tämä kotisi?
        Mielestäni tämä on pistäytymispaikka.

Kyllä tämä on kotini. Olenhan 60 vuotta täyttänyt. Tämä on 6-kymppisten koti.

• noohjooh
        rimanylitys kirjoitti:

Ja minä olen 60-, ja pistäydyn täällä kylässä silloin tällöin, joskus vähän enempi tällöin.

Mistä on kysymys kun 60 ei halua että heillä käy vieraita edes silloin kun hän on paikalla?

Hähää :))

• tuntemattomiaollaan
        rimanylitys kirjoitti:

Eikö tämä ole kuuskymppisten keskustelupalsta, ei kotiin verrattavissa oleva paikka.

• RealistiN

Miksi haluaisit mennä juuri silloin kun miniäsi ei ole paikalla? Itse en ainakaan tuppautuisi poikieni koteihin jos he viettää omaa aikaansa vaimojensa ollessa poissa kotoa, enkä muutenkaan kutsumatta. Pyynnöstä olen kyllä ollut useinkin heidän kodeissaan pienokaisten seurana vanhempien ollessa jossain omissa menoissaan.
      En ole yllätysvierailija, enkä myöskään pidä yllätysvieraista, elleivät ole omaa jälkikasvua.

• tarkkuutta

Eihän tässä välttämättä ole edes anopista kysymys vaan vieraista ylipäätään.

• RealistiN
        tarkkuutta kirjoitti:

Eihän tässä välttämättä ole edes anopista kysymys vaan vieraista ylipäätään.

Juu, jos tarkkoja ollaan, niin se ylipäätään on tuossa viimeisessä lauseessani.

• Bengalitikku

Voisiko tämän ottaa positiivisestikin, että haluaa tavata sinut.
        Vai onko poikasi kertonut, ettei halua sinun tulevan sillä aikaa, kun on poissa.
        Miksi haluaa olla kuulolla, kertoiko myös sen.
        Niin. Jokaisen koti on oma ja vanhemmat saattavat luulla, että se on oman kodin jatke ja työnnytään, miten itselle sopii.
        Ei enää ole sellaista välittömyyttä kuin 50-luvulla. Työtahti on monin verroin tiukempaa. Siksipä on vain otettava toiset huomioon, eikä pöllähtää oman pään mukaan.
        Kyllä se sopisiko kävisikö -tyyli vois ystävillekin ohje, eikä "me tullaan silloin ja silloin" ....no minullehan ei öhöm käy juuri silloin.
        Joten minä kutsun ja minä määrään.

• tarkkuutta
        RealistiN kirjoitti:

Juu, jos tarkkoja ollaan, niin se ylipäätään on tuossa viimeisessä lauseessani.

Kukaan ei ole puhunut yllätysvieraista puolin eikä toisin.

• RealistiN
        tarkkuutta kirjoitti:

Kukaan ei ole puhunut yllätysvieraista puolin eikä toisin.

Tarkkuutta, minä ainakin olen.
        Ketjuun ovat näköjään muut voineet olettaa anopin olevan kyseisen kiellon saanut, samoin tein heidän laillaan itse myös mutta jostain syystä se ei näytä sopivan sinulle? Lisäksi mainitsin etten pidä yllätysvieraista, eli etukäteen sopimattomista vierailuista kotiini, en itseäni enkä kumppaniani tapaamaan. Se oikeus minulla liene?

• Olekuinkotonasi

Aloittajan olisi parasta miettiä, millaisen tapahtuman jälkeen kielto on asetettu.

• tarkkuutta

Kenelle kielto on asetettu ja mikä kielto?

• on-joku-selitys-olemassa

alottajalle,

jos miniäsi on menettäny sinuun luottamuksen,
      pitää sinua epärehellisenä, tai jotenki epäilyttävänä,
      suhteessa lapsiin, tai puolisoosi,

• omakotikullankallis

Sehän on hänen kotinsa. Tottakai hän saa päättää, keitä siellä käy., joko silloin kun hän on läsnä, tai ei ole. Jos eivät puolisot pääse siitä yhteisymmärrykseen, niin ainakaan anopin ei pidä käydä sitä päsmäröimään.

• alottajalla-opittavaa

Ei sitä noinvain voi mennä lastensa perheeseen kyllä pitää olla lupa,

aikoinaan oma vävy huumoristina laukoi,
      että jos anoppi tulee oventaakse soitteleen ovikella,
      hän sanaa " mitä se anoppi siellä sateessa seisoo mene kotiisi " ja lyö oven nokaedessä kiinni,

että alottajalla on paljon oppimista,
      kun pitää luopua omasta pojastaan ja napanuora pitää lopullisesti katkaista,
      moni muu appivanhempi on joutunu kovan koulun käymään läpi, ja usein mielensä pahoittamaan,
      ennen kuin on tajunnu että nyt jälkikasvulla on oma elämä elettävänään,
      eikä vanhemmat enään noin vain saakaa tulla antamaan neuvojaan vaikka kuinka haluaisivat,

• Sinähän voit tietenkin ihmetellä ihan mitä vain, se on sinun oikeutesi. Mutta älä astu miniäsi "tontille", hän ei ole tilivelvollinen sinulle tekemisistään. Onko poikasi ns. mammanpoika? Eikö uskalla asettaa rajoja sille, ketkä heille tupsahtavat kutsumatta? Pitää miniäraukan asettaa rajat.

On niitä kaikenlaisia sukulaisia, herra paratkoon!

• vaikea sanoa kun ei tiedä mitä miniän ajatuksen taustalla on. mielestäni asiaa ei kenenkään kuitenkaan pitäisi pahakseen tai negatiivisena asiana ottaa, jokainen päättäköön miten omassa kodissa menetellään vieraiden kanssa, en näe tuossa mitään ongelmaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      145
      8450
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      46
      2358
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      26
      2192
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1748
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1707
    6. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      37
      1700
    7. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      108
      1133
    8. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      18
      1052
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      1019
    10. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      1005
    Aihe