GMO-ruokaa on syytä varoa!

Äidinmaidonvastike, ruokaöljy ja lastenruuat saattavat olla geenimuunneltuja. Niitä on syytä välttää, ne saattavat aiheuttaa ruoansulatukselle ongelmia.

TARKASTAKAA MERKINNÄT!!!

23

430

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • GeneettisestiPoikkeava

      Hyvänen aika, Sinultakin irtosi aivan asiapitoinen viesti!

      • Miten niin asiallinen? GMO-taikausko on ihan samanlainen taikausko kuin uskonnollisetkin uskomukset. Ei ole yhtään tutkimusta, joka osoittaisi GMO-ruuan terveydelle vaaralliseksi. Kaupalliset ongelmat ovat asia erikseen. Uusien lajikkeiden jalostuksessa käytetään paljon arvaamattomampia menetelmiä kuin geenimanipulointi.

        Toki aito tavara on parempaa kuin äidinmaidonvastike, mutta sillä ei ole mitään tekemistä GMO:n kanssa. Paitsi että ehkäpä geenimanipuloinnilla voitaisiin tuottaa parempaa äidinmaidonvastiketta?


      • USA:ssa tehtyjen varjotutkimusten mukaan geenimanipuloitu rehu aiheuttaa esim. sioille ruoansulatusongelmia. Puhumattakaan vauvoista.

        Esim. soijaan lisätty geeni, joka kestää enemmän rikkakasvimyrkkyjä. Sen takia EU:ssa torjunta-aineiden sallitut ylijäämät on nostettu 20-kertaisiksi.

        Minä en ainakaan halua olla koekaniini.


      • Anonyymi
        TÄHTIRYHMÄ kirjoitti:

        USA:ssa tehtyjen varjotutkimusten mukaan geenimanipuloitu rehu aiheuttaa esim. sioille ruoansulatusongelmia. Puhumattakaan vauvoista.

        Esim. soijaan lisätty geeni, joka kestää enemmän rikkakasvimyrkkyjä. Sen takia EU:ssa torjunta-aineiden sallitut ylijäämät on nostettu 20-kertaisiksi.

        Minä en ainakaan halua olla koekaniini.

        Maailmalla GMO ravintoa ovat nauttineet kymmenet miljoonat ihmiset jo useita kymmeniä vuosia. Kun asiaa on tutkittu, minkäänlaisia GMO:n aiheuttamia haittoja ei ole havaittu. Enää valistuneemmat GMO:n vastustajatkaan eivät vetoa sen haitallisuuteen. Jos haittaa olisi, olisi se varmasti tullut näkyviin ehkä maailman laajimmissa väestötutkimuksissa.

        GMO:n vastustaminen perustuu taikauskoon,.


    • Puh.veli.Togolammilta

      jumalanterve! Kyllähän me kotisiionissa syömmä vaan oikiata voita. Siittä saapi sitä yökynttilän syväntä ja sitä kautta niitä lapslisijä. Vituttoma lehemä voihi eli markariinii eli kissanraatoo ei kosketa. Seki saarnattaa Zionissa zynniksi. jumalanrauhaa.

    • Uncharted5

      Mitä pahaa siinä geenimuuntelussa on kun niitä pitää varoa enempää kukn esim. Valion maito joka vasta onkin luokattoman huonoa, oi tähtiryhmä ? Näin ilmaston muutoksen aikana olisi hyvä, että epävakaista säistä huolimatta pystyttäisiin viljelemään terveitä kasveja koko ihmisiunnalle ravinnoksi suuria määriä.

    • Vl-rules

      Näille viherkommunisteille ei sovi mikään, kuten tähtiryhmälle.

      • Uncharted5

        Ai niitäkö ne onkin, en ole oikein saanutkaan profiloitua niitä mihinkään.


      • vaikea.ruokapula

        Ruuasta on tulossa pulaa, kuivuus ja helle on mm. vaikuttaneet siihen, että satoja on Suomessa menetetty paljon. Myös hyönteiset häviämässä. Ja tilanne on paitsi vakava niin myös maailmanlaajuinen. Eli on tulossa vaikeat ajat, vähän ruokaa ja hinnat tietysti nousevat.
        Raamattukin ennustaa, että päivänpalkalla saa yhden aterian syötäväkseen, se Ilmestyskirjan 6. luvun ratsastaja joka heilutti vaakaa.


      • Uncharted5
        vaikea.ruokapula kirjoitti:

        Ruuasta on tulossa pulaa, kuivuus ja helle on mm. vaikuttaneet siihen, että satoja on Suomessa menetetty paljon. Myös hyönteiset häviämässä. Ja tilanne on paitsi vakava niin myös maailmanlaajuinen. Eli on tulossa vaikeat ajat, vähän ruokaa ja hinnat tietysti nousevat.
        Raamattukin ennustaa, että päivänpalkalla saa yhden aterian syötäväkseen, se Ilmestyskirjan 6. luvun ratsastaja joka heilutti vaakaa.

        No sitten sitä suuremmalla syyllä geenimanipuloitua soijapapua ja maissia kylvämään jotta nälkäiset ihmisjoukot saadaan ruokittua sillä Lutherin sanoin " jos tietäisin maailmanlopun tulevan huomenna istuttaisin tänään omenapuun ".


      • vaikea.ruokapula kirjoitti:

        Ruuasta on tulossa pulaa, kuivuus ja helle on mm. vaikuttaneet siihen, että satoja on Suomessa menetetty paljon. Myös hyönteiset häviämässä. Ja tilanne on paitsi vakava niin myös maailmanlaajuinen. Eli on tulossa vaikeat ajat, vähän ruokaa ja hinnat tietysti nousevat.
        Raamattukin ennustaa, että päivänpalkalla saa yhden aterian syötäväkseen, se Ilmestyskirjan 6. luvun ratsastaja joka heilutti vaakaa.

        Leipävehnän hinta EU:n viljapörsseissä on noussut viime vuodesta 50e per tonni eli 5 senttiä per kilo. Kun myytävien leipien kilohinta pyörii jossain 3,5e kieppeillä niin jokainen voi miettiä miten dramaattinen tuo 5 sentin korotus on per leipä.


      • Oon kyllä kristillisdemokraatti :).


      • Uncharted5
        TÄHTIRYHMÄ kirjoitti:

        Oon kyllä kristillisdemokraatti :).

        Selvä, mutta et vastannut kysymykseeni, että mitä pahaa siinä GMO- ruassa on muutakuin kenties laksatiiviset vaikutukset joita on monissa muissakin ruoissa . Ja tosiaan geenimuuntelulla satoja voidaan tehostaa ja hävikkiä pienentämään jota kautta vähemmällä enemmän jonka luulisi olevan kustannuslaskijoiden märkä päiväuni kylläisten vatsojen muodossa.


      • Amerikkalainen kemikaalijätti Monsanto valmistaa mm. rikkakasvimyrkkyä nimeltä Roundup. Sen on todettu aiheuttavan syöpää.

        Viljoihin on lisätty geeni, jotta ne kestäisivät tätä myrkkyä enemmän.

        Itse ainakin jätän geenimuunnellut tuotteet väliin.


      • ruokapula
        Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:

        Leipävehnän hinta EU:n viljapörsseissä on noussut viime vuodesta 50e per tonni eli 5 senttiä per kilo. Kun myytävien leipien kilohinta pyörii jossain 3,5e kieppeillä niin jokainen voi miettiä miten dramaattinen tuo 5 sentin korotus on per leipä.

        No tämän kesän katoseuraukset näkyvät aikanaan, ei nyt vielä näy.


      • uskomassa
        TÄHTIRYHMÄ kirjoitti:

        Amerikkalainen kemikaalijätti Monsanto valmistaa mm. rikkakasvimyrkkyä nimeltä Roundup. Sen on todettu aiheuttavan syöpää.

        Viljoihin on lisätty geeni, jotta ne kestäisivät tätä myrkkyä enemmän.

        Itse ainakin jätän geenimuunnellut tuotteet väliin.

        Varoittelin vuonna 2013 syksyllä gmo:sta muun muassa tällä palstalla. Muutaman kirjoituksen aiheesta laitoin, niin alkoivat elektromagneettisella häirinnällä pommittaa minua. Tuo on jonkinlainen lopun aikojen vainoissa käytetty ase. Olen nähnyt jo useamman vuoden ajan silloin tällöin unia, joissa näytetään lopun aikoja, siihen liittyviä asioita ja myös maailmanlopun tulemista ja Jeesuksen tuloa. Uskovaiset rukoilevatkin Jeesusta tulemaan.


      • uskomassa
        uskomassa kirjoitti:

        Varoittelin vuonna 2013 syksyllä gmo:sta muun muassa tällä palstalla. Muutaman kirjoituksen aiheesta laitoin, niin alkoivat elektromagneettisella häirinnällä pommittaa minua. Tuo on jonkinlainen lopun aikojen vainoissa käytetty ase. Olen nähnyt jo useamman vuoden ajan silloin tällöin unia, joissa näytetään lopun aikoja, siihen liittyviä asioita ja myös maailmanlopun tulemista ja Jeesuksen tuloa. Uskovaiset rukoilevatkin Jeesusta tulemaan.

        Valtava lopun aikojen vihaorganisaatio on erittäin järjestäytynyt ja selvittää myös kirjoittajia eri palstoilla. Toiminta on niin järjestäytynyttä ja häirintälaitteita lienee valtavasti, ja myös päivystäviä satelliiteista seuraajia riittää. Mutta heitä on vaikea tavallisen ihmisen selvittää. Jos jonkun ilmiselvän tapauksen havaitsee, niin poliisi ei kuitenkaan siihen puutu, ainakaan toistaiseksi Suomessa. Amerikassa oikeudenkäynnin tuloksena on saatu tällaisia kiikkiinkin.


      • Uncharted5

        Nyt on kyllä folihattu syvällä . En kiistä paremman tiedon puutteessa tähtiryhmän mainitsemia syöpää aiheuttavia lisäaineita mutta on niitä muissakin teollisissa valmisteissa. Elektromagneettinen häirintä tuossa muodossa on taas kyllä täysin satua.


      • ruokapula kirjoitti:

        No tämän kesän katoseuraukset näkyvät aikanaan, ei nyt vielä näy.

        Ajattelet, että ammatikseen viljakauppaa käyvät eivät tiedä mitkä ovat tämän vuoden satonäkymät?


      • Anonyymi
        TÄHTIRYHMÄ kirjoitti:

        Amerikkalainen kemikaalijätti Monsanto valmistaa mm. rikkakasvimyrkkyä nimeltä Roundup. Sen on todettu aiheuttavan syöpää.

        Viljoihin on lisätty geeni, jotta ne kestäisivät tätä myrkkyä enemmän.

        Itse ainakin jätän geenimuunnellut tuotteet väliin.

        Kyseessä oli oikeuden päätös; ei tieteellinen tutkimus. Tutkitusti Round Upin sisältämä glyfosaatti tehoaine on turvallinen. Yksittäisen syöpätapauksen yhdistäminen siihen korvausoikeudenkäyntien luvatussa maassa ei ole muuta kuin rahastusta. Tieteellistä näyttöä ei kummassakaan oikeudenkäyntitapauksessa löydetty, vaan oli korkeintaan syytä epäillä ja Monsato sai rapsut varovaisuuden laiminlyömisestä.

        Kissaakaan ei saa kuivattaa mikroaaltouunissa. Tällainen varotus unohtui Round Upin kohdalla.


      • Anonyymi

        Paljonko USA:aan on myyty Aktian tuotteita? Jos jenkki juo Finladia vodkaa ja saa syövän, saako Aktia miljardikorvaukset maksettavakseen?

        Tieteellistä näyttöä glyfosaatin ja syövän kytkennästä ei ole. Eikä se ole asia, jota oikeuslaitos kykenisi tutkimaankaan.


    • Anonyymi

      Tarjotaanko suvareissa GMO-sotkuja, vai mistä huoli tällä palstalla?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1175
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      988
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      739
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      501
    Aihe