Ensimmäisen sakon sitten nappasin yli 10v. autoilun jälkeen.
Tuntuu itse ylinopeussakko olevan pieni verrattuna näihin nykyisiin lisäveroihin/sakkoihin.
Ylinopeussakko 72€
Joku mikä lie lisävero? 128€
Rikosuhrimaksu 40€
Mitäs nämä kaksi muuta nykyisin on? Jotain väkisin kerättäviä ropposia valtion kassaan?
Kallista on
3
191
Vastaukset
- tvrcfe
Keinotekoisia lisäyksiä häivyttämään sitä, että kriminaalipolitiikka on valjastettu fiskaalipolitiikan välineeksi.
- jurrrrristi
Laitetaanhan palstan osaamattomille faktaa. Jos ylinopeutesi olisi ollut enintään 20 km/h, niin sinulle olisi määrätty rikesakko, 140 euroa, 170 euroa, tai 200 euroa ylinopeudesta ja nopeusrajoituksesta riippuen. MUTTA, koska sinulle on määrätty myös rikosuhrimaksu, niin ylinopeutesi on ollut 21 km/h, tai enemmän, mistä ei rikesakolla selviä, vaan siitä seuraa poliisin rangaistusmääräys, eli kansankielellä sakko. Rikesakosta ei määrätä rikosuhrimaksua.
Antamistasi luvuista näkyy myös, että olet ns. 6 euron kuski, jolle on määrätty 12 päiväsakkoa. Siitä tulisi 72 euroa. MUTTA, koska rangaistusmääräyksellä rangaistavan ylinopeuden minimi on 200 euroa, on sinun 72 euroosi lisätty 128 euroa. Ei mikään lisävero, vaan RL 7:3a §:n mukainen korotus.
Näin on Eduskunta säätänyt.- Tänks
Kiitos, tämäpä selvensi asian.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1049334
- 474529
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021966Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html421881- 241610
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131361Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,381287Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk54917Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31902Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v30893