Huikean parannuksen tehnyt Opel nousi tasapisteisiin Mercdeksen kanssa Autobild -laatuvertailussa. Päästöskandaalin vuoksi menetetty luottamus ja lyhyt takuuaika pudottivat Volkswagenin ja Škodan hännille tuoreessa Auto Bild -laaturaportissa.
https://www.moottori.fi/liikenne/jutut/hyundai-mazda-karjessa-tuoreessa-auto-bild-laatuvertailussa/
Väh'än vanha juttu tosin, mutta uusi sellaiselle joka ei ole lukenut.
Opel loistaa laatutesteissä
19
525
Vastaukset
- JihuuMitäÄlykköjä
Olisko sulla jotain vanhempaa tai sopivampaa laittaa, niitä kyllä löytyy.
- RMB54
Opelin siirryttyä Peugeotin omistukseen laatu parani.
- justiin.päinvastoin
paskan vitut.
- nuhi
Päinvastoin kävi,takuuhuollossa jatkuvasti eikä kuntoon saada.
lisäksi ikkunat ei enää toimi niinkuin ennen opelissa,nousee vain ulkoapäin mut ei laske,mitä sillä toiminnalla tekee?Viime vuoden ostajat huijattiin 10v jakohihnan vaihtovälillä,nyt on 6v
takuu oli viime vuonna 2v nyt samassa autossa 5v.Autot ei mene kaupaksi muutoin kuin takuuta nostamalla ja nolla korolla.Autoista puuttuu varusteita ja olen vuoden odottanut vastausta maahantuojalta,onko varusteet tippuneet mereen?Kohta loppuu opel merkillä autojen teko.
- Käsittämätöntäkyllä
Käsittämätöntä että ankea ruostepesä Tojota on vieläkin noin korkealla. Ehkä vanhempien yksilöiden voimalla?
- KeltaisetTakahampaat
Ranskalainen työ, työnlaatu on huipputasoa. Kodinkoneet, käsityökalut, autot. Kysyn aina esim pesukoneostoksia tehdessä "onko se varmasti tehty Ranskassa"
- WirLebenAutos
Kyllä se on maailman kärkimaita kun miettii mitä kaikkea sieltä tulee: junia, hävittäjiä, autoja, muotia, viinejä, ydinvoimalaitoksia, avaruusteknologiaa...
Jos sanotaan että jokin on ranskalainen, niin se ei tarkoita oikeastaan kuin mielikuvaa. Alihankintaketjut ovat monikansallisia verkostoja, joista tuotteet koostetaan ja päälle liimataan jokin brändi. Näin se homma toimii.
Hyvä että Opel pääsi GM riippakivestä eroon.
- samaa_sontaa
Mersu ei ole nykyään mikään laadun mittari
- Kokemuksiavaaaaa
Eikä opel..eikä bmw. Porschekin levii jo usein alta 50 ajettuna.
- saksaonpaskamaa
Kokemuksiavaaaaa kirjoitti:
Eikä opel..eikä bmw. Porschekin levii jo usein alta 50 ajettuna.
Saksalainen laatu, eli ainoa mikä maksaa on se konepellillä oleva kallis merkki..
- Germanianlaatu
Paskamaa sulla on housussas
- Kehotan
Toyota Turkista. Se on siinä. Ruostesuojaus heti uutena, niin 20 vuotta huoletonta ajoa. Mielenrauhaa kaikille.
- L.Y-5811
Ranskalaiset tuotteet esim AUTOT, herättävät tiettyä luottamusta. Katumaasturi (Opel) tulee samalta hihnalta ja on ihan saman näköinen kun Pesöö, siksi niitä ostetaan. Myös Yaris myy hyvin, kun asiakas tietää valmistusmaan: RANSKA. Pikku sitikoitakin näkyy ihan mielettömästi.
- karsdla
Ooppelin "katumaasturit"heh mikä nimi
Crossland ja Crandland tehsään ESPANJASSA EI RANSKASSA.
- Nemielikuvat
Ranskalaiset on kyllä.parempia kuin joskus ennen. Ranskalaiset on nykyään erittäin vähäruosteisia ja koneetkin hyviä. Muuta vuosi sitten saksalaisia tai japanilaisilla merkitsi hyvää laatua, mutta molemmissa on nykyään ongelmansa.
Sääli että mielikuvat murtuvat niin hitaasti - ja ja toyota myyvät edelleen eniten vaikka molempien laatu on pudonnut. - ParaneeJatkuvasti
Kanattaa huomata, että esim uuden Astran takuu on 5-vuotta, kertonee jotain tason nostosta. Aikaisempi takuu on 2-vuotta. Oma Astra on ajettu noin 40.000, ei mitään muuta kuin normaali huolto. Kiitos, laatu on selvästi noussut.
- Voitto.Lopullinen
Syyskampanjan aikainen takuu 5 vuotta. Normi edelleen 2 vuotta.
Kian takuu 7 vuotta ja laatu, ominaisuudet ja luotettavuus kehittyneet erittäin nopeasti ja paljon. Painetta ns. vanhoille merkeille tulee siis reilulla kädellä esim. Koreasta.
Eipä aikaakaan kun kiinalaiset vyöryvät markkinoille joten jää nähtäväksi kuinka kahden vuoden takuu enää riittää entisestään kovenevassa kilpailussa pärjäämiseen.
Ja kyllä, takuu ei ole merkitsevin seikka hankintapäätöksen teossa, mutta autonsa itse maksaville tavallisille palkansaaja-asiakkaille sillä on merkityksensä, joillekin isokin. - Niinsuhteellista
Olen omistanut yhden ja viimeisen Kian, takuu on "hyvä", mutta ei kata mitään kuluviaosia ja valitettavasti niitä tuntuu riittävän. Aivan liian usein joutua autoa käydä näyttämässä pajalla, milloin mitäkin pientä ja harmittavaa vikaa.
- Voitto.Lopullinen
Niinsuhteellista kirjoitti:
Olen omistanut yhden ja viimeisen Kian, takuu on "hyvä", mutta ei kata mitään kuluviaosia ja valitettavasti niitä tuntuu riittävän. Aivan liian usein joutua autoa käydä näyttämässä pajalla, milloin mitäkin pientä ja harmittavaa vikaa.
Totta on, että korjaamolla ravaaminen on kypsää hommaa.
En ole omistanut yhtään Kiaa, joten toisen käden tiedon varassa ollaan, mutta katsastustilastot ja autolehtien kestotestit ainakin ovat osoittaneet nopeaa kehitystä laadussa ja kestävyydessä.
Kulutusosathan eivät luonnollisestikaan takuisiin kuulu, joten tuo "valitettavasti niitä tuntuu riittävän" vaatisi vähän tarkennusta takuuseen kuulumattomista vioista?
Ja toisekseen minkä vuosimallinen tämä maanantaikappale(?) on ollut; Kymmenen vuotta sitten Kiat olivat ilmeisesti reilusti heikompilaatuisia.
Oma juttunsahan on sitten huoltojen ja varaosien hinnat, joilla katetaan pitkän takuuajan kustannuksia...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2604596Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1323003Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit422770Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?751749Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061604Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281493- 551334
- 931245
- 471119
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2081116