Miehet mielessä

Kun nykyään elelen yksin, niin mietin joskus, että mihin minä loppujenlopuksi tarvitsisin ukonrutjaketta.

Tämän ikäluokan miehet ovat puhkikuluneita kehäraakkeja.

Jos on leskimies, on niin edellisessä elämässä elävä, että ei mitään määrää.
Vaimovainaja oli super ja ne kaikki lapsenlapsenlapset kehutaan maasta taivaaseen.
Ei tule kesää.

Peräkammari, mammanpojat ovat taas täysiä katastrofeja.
Hyvä kun persiinsä osaavat itse pyyhkiä.
Mamma on passanut ikipojan pilalle.
Nolla pointsia.

Eronneet ovat joko pirun katkeria, jos ovat tulleet jätetyksi.
Jos taas ovat itse lähteneet takki auki kiitämään jonkun typsyn perään, lähtee toistekin.
Kokemusta on, valitettavasti.

Naimisissa olevat toisten naisten mekon alle hamuavat äijänrähjät ovat yököttäviä.
Ei todellakaan jaksa.

Mitä jää tarjonnasta, jos haluaisikin jotain seurusteluntapaista.
Ei mitään.

Viisaampi onkin, kun elelee yksin ja muistelee nuoruuden hulluutta ja elämän miestä.

Jaa niin, nyt tiedän mihin tarvitsisin pitkää miestä.
Joulu on tulossa ja yläkaapista pitäisi ottaa joulukoristelaatikko.

75

1364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaikissa on vikoja, ei auta kun valita useasta pahasta vähiten vikoja omaava kumppani, mikäli sellaisen todella haluaa.
      Säälittävimpiä ovat sellaiset jotka ovat jääneet kiinni äitiinsä. Kun muori kuolee niin ovat ihan kädettömiä. Olen tuntenut ainakin kaksi sellaista.
      Toinen sentään yritti käydä naisissa, karkasi äidiltään postin haku reissulla. Olihan se paluu äidin luokse pelottavaa. Töissä sai sentään käydä, oli hyvin menestyvä yritys, muutama työntekijäkin.
      Toinen löysi äidin kuoltua vanhan kiukkuisen lesken, muistutti äitiään joten tunsi olonsa kotoiseksi.

      • mielikki
        Mitenkäjän niistä nuorista komeista miehistä tulee vanhemmiten kärttyisiä, ämmämäisiä juoruakkoja.

        Meidänkin pihamaalla istuskelevat ukkoloiset tietävät ja kertovat kaikki kylän juorut.

        Ja pällistelevät nuoria timmidooriksia.

        Huomaamatta omaa harmaata, mahakasta habitustaan.


      • 2lesken kirjoitti:

        mielikki
        Mitenkäjän niistä nuorista komeista miehistä tulee vanhemmiten kärttyisiä, ämmämäisiä juoruakkoja.

        Meidänkin pihamaalla istuskelevat ukkoloiset tietävät ja kertovat kaikki kylän juorut.

        Ja pällistelevät nuoria timmidooriksia.

        Huomaamatta omaa harmaata, mahakasta habitustaan.

        Sama on meidän taloyhtiössä. Ehkä ukkeleilla on ylikorostunut itsetunto kun ympärillä on vaikka kuinka paljon leskirouvia, vähistä leskimiehistä on kova kilpailu. Istuvat joko kiikussa pihalla tai läheisessä kahvilassa, tietävät tarkkaan kylän asiat. On niissä istuskelijoissa myös ukkomiehiä, muutama leskimies joukossa.
        Onneksi on kaveri minua ei pidetä kilpailijana.
        Kaverissakin tuntui alussa olevan vain vikoja, suurimmat särmät on hioutuneet. Hän on hoitanut kotona äitiään työn ohessa, lisäksi on veljensä holhooja joten oma elämä on hänellä jäänyt vähän syrjään. Työssä on käynyt koko ajan joten hoitaminen ei ole niin sitovaa ollut.
        Ei minustakaan olisi enää kokoaikaiseen parisuhteeseen. Eräänlaista yksinoloa oli jo omaishoitoaika. Mies eli omassa maailmassaan, oli tyytyväinen kun hoidin arjen rutiinit puolestaan.
        Sitä on oppinut niin itsenäiseksi että ei oikein huomaa millainen jyrä on, onneksi kaveri osaa pitää puolensa.


    • Juttu.seuraa

      Sama, mihin kätevä tervekätinen mies tarvitsee vanhaa naista.

      • Juttu
        Tee siitä ihka oma aloitus.


      • Juttu.seuraa
        2lesken kirjoitti:

        Juttu
        Tee siitä ihka oma aloitus.

        En, tässä iässä naisen uudelleen koulutus on toivotonta.


      • Muutamenneeseen

        Entä miten on laita itsesi kouluttamisen kanssa?


    • vanhanaakka

      Ihan niin kuin mun ajatukset....tosin mä saan ne yläkaapissa olevat joulukoristeetkin ihan itte otettua, oonhan ne sinne itte laittanukkin …..ainoo mihin mä miestä tarttisin niin silloin tällöin tanssikaveriksi ettei yksin tarttis kulukee

      • vanha
        Joo, minäkin laitan nykyään joulustrassit alakaappiin.

        Tuo tanssihommeli on kyllä yksi asia, mihin miestä tarvitaan.

        Tango taipuu ihanasti upean kavaljeerin käsivarsilla.

        Mutta eihän kukaan tämän ikäistä enää hae joraamaan.


    • mies-joka-sekuntti

      Kun nainen ikääntyy ja markkina-arvo on laskenut sadasta prosentista kymmenen prosentin tienoille, ja se yksinkertainen putkinäkö on sokeutunut samassa suhteessa, sitä alkaa nähdä mörköjä joka puolella, jopa vainoharhaisuuteen saakka. Eikä tuo katkeruuskaan ole (näköjään) pois suljettu ominaisuus.
      Ei kaikki naiset vaan ne kelpaamattomat.
      Täytyy olla jumalattoman huono tsäkä, oikea karman laki, ettei kohtaa meitä oikeita todellisia miehiä eikä pelkkiä pään sisäisten harhaluulojen tuottamia luusereita.

      • Tuo markkina-arvo juttu on ihan huuhaata. Jos aletaan kaupustelemaan itseään niin voihan niinkin käydä, myös miehelle.
        En pidä itseäni enkä ketään naista kauppatavarana, en myöskään miestä.
        Kerrot olevasi oikea todellinen mies, pinnasi laskivat tuon markkinapuheen takia. Kaikilla on arvoa, pitäisi kuusikymppisen sen verran tajuta.


    • Heikunkeikku

      En minäkään mitään ukonrutjaketta (outo sana, mutta oletan tietäväni merkityksen) tarvitsisi.
      Enkä joulukoristeitten ottajaa yläkaapista.

      Mutta joskus hetkellisesti ajattelen, että mies voisi olla mukava. Arkipäivää jakamaan.
      Vaikkapa niin, että kun herää niin olisi kiva toivottaa "hyvää huomenta" ja hipaista toista silleen rakkaudellisesti:)

      Tai suunnitella, mitä sinä päivänä tekisi. Joo, yhdessä tekeminen olisi mukavaa.
      Ja työpäivien jälkeen kysyä, että mites työpäivä meni.

      Kutsua syömävieraita ja seurustella yhdessä vieraitten kanssa.

      Käydä elokuvissa, konserteissa tai vaan mennä yhdessä ruokakauppaan tuumimaan, että mitähän hyvää Me tehtäisiin.

      Pieniä reissujakin olisi kiva tehdä. Pyrähdyksiä asuntoautolla tai vaunulla jonnekin.
      Ja kuleksia saaressa.

      Jep. Kyllä mä keksisin paljonkin tekemistä miehen kanssa.
      Ja vaikka ei aina tekisikään mitään, niin olisi mukavaa vaan jutella samanhenkisen tyypin kanssa.

      Onneksi nuo tommoset hetkelliset "oi ihanainen mies"-tuntemukset menee äkkiä ohi:)

      • 1leskenn

        Heikun
        Ukonrutjake sana on kainuulaista murretta.

        Herätessä olisi vierellä joku kalju, hampaaton, tupakille haiseva ukko.
        Ei paljoa hiplailut kiinnostaisi.

        Molemmat kun olisivat eläkeläisiä.
        Voisi tietty kysyä, saatko tänään kansaneläkkeen.
        Tosi intresanttia.

        Ukko kutsuisi keppanakavereitaan remuamaan terassille, ryyppäämään ja röökaamaan.

        Telkkarista katsottaisiin jotain mustavalkoista westerniä ja kuunneltaisiin kanava 17.

        Kaupasta shoppailtaisiin salkullinen keppanaa, lonkkua ja kartsa röökiä.
        Hookoon blöötä ja sipulisilliä palan painikkeeksi.

        Autoa ei ajeta sattuneista syistä, vaan käydään takaluukulla hakemassa ilolientä jatkuvaan janoon.

        Että ihan mieluummin yksin.
        2lesken


      • 1leskenn kirjoitti:

        Heikun
        Ukonrutjake sana on kainuulaista murretta.

        Herätessä olisi vierellä joku kalju, hampaaton, tupakille haiseva ukko.
        Ei paljoa hiplailut kiinnostaisi.

        Molemmat kun olisivat eläkeläisiä.
        Voisi tietty kysyä, saatko tänään kansaneläkkeen.
        Tosi intresanttia.

        Ukko kutsuisi keppanakavereitaan remuamaan terassille, ryyppäämään ja röökaamaan.

        Telkkarista katsottaisiin jotain mustavalkoista westerniä ja kuunneltaisiin kanava 17.

        Kaupasta shoppailtaisiin salkullinen keppanaa, lonkkua ja kartsa röökiä.
        Hookoon blöötä ja sipulisilliä palan painikkeeksi.

        Autoa ei ajeta sattuneista syistä, vaan käydään takaluukulla hakemassa ilolientä jatkuvaan janoon.

        Että ihan mieluummin yksin.
        2lesken

        Ulkomaalainen mies voisi kohentaa mieskuvaasi.

        Kainuusta löytyy toki miehiä, mutta kuulemani tarinoiden mukaan kannattaa välttää miestä Otanmäestä.


    • hyvä-minä-

      Onneksi osaa elää omillaan, ja tehdä kaikki kotityöt itse, niin ei tarvitse alistua tuon kaltaisiin vikojen löytäjiin. Monet vain ei osaa, ja joutuvat pakosta alistumaan kaiken maailman valittajien seuraan.

    • vastaisku

      Täällä ruikuttaa tollaset akat jokka ei enää kelleen kelpaiskaan.

    • RealistiN

      Miksi sitä miestä tarvitsisi tarvita johonkin? Itse en ainakaan pidä yhtä kaverini kanssa siksi että odottaisin häneltä jotain palveluksia, sillä kykenen itse kyllä pyörittämään arkeni.
      Molemmilla meillä on omat juttumme ja tuttumme, yhdessä sitten vietämme erilaista aikaa. Ollaan reissukavereina toisillemme, reissataan sitten luonnossa tai lomamatkoilla. Myös juhliin missä on pääosin pariskuntia on paljon mukavampi mennä yhdessä kuin yksin. Teatteri, konsertit, taidenäyttelyt, niistä on mukava yhdessä keskustella jälkeenpäin. Niin ja onhan siinä sitten vielä se kahden ihmisen välinen läheisyys ja seksi. Mukavaa jos näihin kaikkiin riittää yksi ja sama mies.

      • oppinut

        Heh, miten se juttu menikään näistä viidesta miehestä joiden toivon mukaan ei koskaan tarvitse/saa kohdata toisiaan???

        Sillä kannalla minä olen. Yksi sopii yhteen, toinen toiseen jutskaan. Tuskin kukaan kaikkiin. Kirjoitan kokemuksen syvällä rintaäänellä, nyt kun on kymmenien vuosien kokemuksia miehestä (ja miehistä).


    • Osta korkeat taloustikkaat, äläkä mieti miehiä, saattaa vielä se vast'ikään löytynyt mielenrauhasi häiriintyä.

      • An
        Niin on viisainta tehdä.


      • Bengalitikku

        No, mutta. Jos on korkeat taloustikkaat ja hyvät näkymät, voi nähdä paljon miehiä.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        No, mutta. Jos on korkeat taloustikkaat ja hyvät näkymät, voi nähdä paljon miehiä.

        Ei kai miehet siellä joulukoristekaapissa ole, katselee vaan sinne eikä vilkuile ikkunaan päinkään.


      • Bengalitikku

        Jotenkin mä vielä erotan miehen joulukoristeesta.
        Katse ikkunasta ulos, ei kaappeihin.
        Niin ja kiikarit on keksitty. Laki sanoo jotakin, ainakin taajama-alueilla.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Jotenkin mä vielä erotan miehen joulukoristeesta.
        Katse ikkunasta ulos, ei kaappeihin.
        Niin ja kiikarit on keksitty. Laki sanoo jotakin, ainakin taajama-alueilla.

        Aloittaja kertoi tarvitsevansa miestä vain ottamaan joulukoristelaatikon ylähyllyltä.
        Neuvoin häntä hankkimaan taloustikkaat.
        Siinä kaikki, kiikareita ei tarvita.


    • totout

      Introvertti taas kyselee jonninjoutavia, olihan se pitänyt arvata.

      • tot
        Mitä minä oikeastaan kysyin?


    • epätäydellinenmummu

      Miten sitten estäisitte varojen pakoa maasta - toka juttu ettäkyllä niit ihan todellisia vainon aikojakin ollut maassa - ei siis mitään harhavetoisuutta kaiken aikaa - mnäkään usko mihnkään naisten kauppatavaroina oloon
      - vaikka enempikin vanhoja määkättäjiä olis kohdannu elämän matkan varrella
      - elää päivän kerrallaan mielestäni hyvä juttu vaikkei oliskaan kaikkein tuttu
      - surullakin muitten tunteiden ohella aikansa - tarviiko sitä koko ikäänsäkään pohtia kenenkään että onko kelvollinen tai kelvoton yhtään mihinkään?

    • ota parikyt vuotta nuorempi
      ja harrasta sen kanssa vaikka sitä seksiä
      mikä sun mielestä ei oo mikään harrastus
      mutta kyllä se kunnon juoksulenkistä käy jos on taitava kaveri
      silittele ja rapsuttele nuku aina välillä yö kainalossa
      ja kun saat tarpeekses potkase pihalle
      ja sano että soitellaan.

      • viiva
        Tilanne on sikäli huolestuttava, että kukaan 45-vee, ei ala millekkään, ylipainoisen tänttärellan kanssa.

        Ja mikä järkyintä, en edes itse muista enää haluta.


      • 2lesken kirjoitti:

        viiva
        Tilanne on sikäli huolestuttava, että kukaan 45-vee, ei ala millekkään, ylipainoisen tänttärellan kanssa.

        Ja mikä järkyintä, en edes itse muista enää haluta.

        kannattaa kumminkin kulkee avoimin silmin
        tiiä koskaan minkä nurkan takaa
        hyppää joku nuori amatsoni
        ja sanoo että lets go leski nyt mennään eikä meinata
        kaikille on ottajat iästä ja koosta riippumatta.


      • AmatsoniOnNainen
        viivatiina kirjoitti:

        kannattaa kumminkin kulkee avoimin silmin
        tiiä koskaan minkä nurkan takaa
        hyppää joku nuori amatsoni
        ja sanoo että lets go leski nyt mennään eikä meinata
        kaikille on ottajat iästä ja koosta riippumatta.

        eikös tässä ketjussa pitänyt kirjoitella miehistä, ei kai leski sentään mikään lepakko oo?


      • AmatsoniOnNainen kirjoitti:

        eikös tässä ketjussa pitänyt kirjoitella miehistä, ei kai leski sentään mikään lepakko oo?

        juu mää mietin tota amatsonia
        ja nyt mulla tuli vasta mieleen että adonis
        onks sillä niin väliä kunhan aalla alkaa
        kyllä sen kumminkin kaikki ymmärtää
        että miestä mää tarkoitin
        mutta ihan hyvä että korjasit
        mutta kun ei millään tullu mieleen kun amatsoni
        en sit viittiny sitä sen kauempaa miettiä.


      • Bengalitikku

        Vähäks nauratti.
        Onhan noissa eroa!
        Joskus työelämässä, kun palkoissa oli räikeämmät erot m/n ja hieman kitkerinä kommentoimme tuosta m-lisästä, aattelin, että sorvaan puusta moiset vehkeet ja laittaisin hakaneulalla hihaan roikkumaan, jotta samanpalkkaisuus toteutuisi.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Vähäks nauratti.
        Onhan noissa eroa!
        Joskus työelämässä, kun palkoissa oli räikeämmät erot m/n ja hieman kitkerinä kommentoimme tuosta m-lisästä, aattelin, että sorvaan puusta moiset vehkeet ja laittaisin hakaneulalla hihaan roikkumaan, jotta samanpalkkaisuus toteutuisi.

        nykyaikaan taitaa olla sillei että joissain töissä
        naiset saa parempaa palkkaa kun miehet
        ja varmaan näissä johtotehtävissä missä se palkkaero on ollu suurin
        on tasotusta tullut.


    • outoja-tunteita-

      Joooo, mutta ku jostain kummasta syystä usein nähty mies alkaa pyöriä päässä, auta armias ku mieski voi alkaa näyttämään seksikkäältä,
      eikä yhtää ymmärrä vanha ihminen itseään
      miksi yksi ihminen alkaa niin helekutisti vetämään puoleensa,
      auta armias kun ahdistaa,
      tunteesta haluisi päästä eroon, mutta miten,
      ei vaan pääse, vaikka päänsä pistäisi pensaaseen piiloon,
      helekutti ku kehtaisi sille sanoa edes jotain niin ehkä koko jännite katoaisi taivaan tuuliin,
      onhan maailma täynnä muitaki miehiä,
      miksi yksi alkaa liikaa kiinostamaan, miksi miksi miksi
      olen kuin nodankehässä,
      kuvaannolisesti joksen pakkoon tilannetta sen ku kuntuista pääseen ,
      onko teillä muilla näin hulluja tunteita koskaan purskahtanu esiin,
      enhän ole edes enään nuori,
      leski kuitenki pitkän avioliiton päätteeksi, kuolema vei puolison,

      • outoja
        Onpa minullakin ollut vastaavanlaisia tuntemuksia erästä miestä kohtaan mieheni kuoleman jälkeen.

        En voinut itsekkään tajuta omaa kiinnostustani ja jonkinasteista hullaantumista.

        Mies totesi kylmän viileästi, että hän on sitten päättänyt loppuelämänsä viettää ilman yhtäkään naisihmistä.
        Häntä oli joku raskaasti pettänyt.
        Tai ainakin siihen asti, kun se oikea kävelee vastaan.
        Minä se en ollut.

        Lopetin haikailut sen miehen suhteen.


      • Bengalitikku

        Voivoi. Eiköhän jokanen ole tuntenut noin. Eikös se kummasti tarkoita sitä, että joku erottuu joukosta. Mutta eihän sen tarvitsekaan johtaa välttämättä mihinkään. Se on kuin teini-iän ihastuminen. Tunnemuisti tekee tempun.
        Se on jokin lumous, mikä kandeis rikkoa ja puhjeta puhumaan.
        Kyseessä voi olla mukava ihminen, joka on mukava kaikille


    • Aikamoista karsinointia, surullista, melkeinpä siviilisäädyn mukaan jaoteltua,
      mimmonen mahtaa olla otantasi vai onko kyseessä vain kuviteltuja mielikuvia vai ehkä tilanne on"happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista".

      Jospa sinulla on vain käynyt huono tsäkä ja et jostain syystä ole halunnut tai pystynyt näkemään muuta kuin mainitsemasi leimat miesten otsissa.

      Olen elämäni aikana tavannut ja joutunut tekemisiin kaikkien noiden lokeroitujen ja lisäksi monen moisissa muunlaisissa elämäntilanteissa eläneiden herrahenkilöiden kanssa, työ tai muissa yhteyksissä ja kenenkään otsaan en rohkene iskeä leimaa "puhkikulunut kehäraakki" pelkän siviilisäädyn mukaan.
      jokaisella on tietenkin omanlaisensa tausta, niin kuin sinullakin, menneisyyttä ja elettyä elämää ei koskaan kuitata, vaan se kulkee aina mukana. Sehän on vain rikkaus.

      Höllää vähän, unohda tiukkapipoiset leimat ja päästä miehet mieleesi, kyllä se siitä hoituu, samoin kun ne joulukuusen koristeet sinne kuusenlatvaankin ensi jouluna, eihän siihen ole kuin muutama kuukausi.

      Aloituksen kun luki, tuli mieleen yksi klisee väännös miehistä, olet ehkä kuullutkin, allaolevan,
      lainaanpa tähän, en edes tiedä ken on kirjoittaja tms Näinkin voi miehistä ajatella...

      "Mikä noita miehiä vaivaa.Visa vinkuu. Otto ei anna. Voitto ei tullut, Matti on kukkarossa.
      Asko ei myy. Sampo ei lainaa. Uskokin hävinnyt. Tauno ei tajunnut. Konsti ei ollut se oikea. Aatoskin karkasi. Onnikin vaan potkii ja Yrjöllä muuten paha olo.
      Ja kukaan ei kerro elääkö Toivo. Jormakin vaan seisoo ja Joukossa tyhmyys tiivistyy."

      Minkälainen mahtaisi olla vastaava loru meistä naisista... olisiko yhtä negatiivinen...

      • maiss
        Kirjoitat kahdesta eri asiasta.

        Tottakai minäkin olen tavannut työpaikoilla ja monessa muussa paikassa herrasmiehiä.
        Oikeita gentlemanneja.

        Mukavia, raittiita, huumorintajuisia komeita, leppoisia.

        Mutta kun en ole elänyt arkielämää tällaisen hurmurin kanssa.

        Miksi mukavasta miehestä tulee kotioloissa pirttihirmu.
        Aggressiivinen ivailija.

        Mihin häipyy se kavereiden mukaan symppis tyyppi.

        Joko minulla on käynyt hemmetin huono flaksi miesten suhteen tai sitten olen turhan rehellinen.


      • Niinpä, ihmisiä vain te naisetkin olette;) Ja niin usein on niin, että ihminen itse on täydellinen (ainakin lähes), mutta muissa on aina yhtä ja toista vikaa.


      • 2lesken kirjoitti:

        maiss
        Kirjoitat kahdesta eri asiasta.

        Tottakai minäkin olen tavannut työpaikoilla ja monessa muussa paikassa herrasmiehiä.
        Oikeita gentlemanneja.

        Mukavia, raittiita, huumorintajuisia komeita, leppoisia.

        Mutta kun en ole elänyt arkielämää tällaisen hurmurin kanssa.

        Miksi mukavasta miehestä tulee kotioloissa pirttihirmu.
        Aggressiivinen ivailija.

        Mihin häipyy se kavereiden mukaan symppis tyyppi.

        Joko minulla on käynyt hemmetin huono flaksi miesten suhteen tai sitten olen turhan rehellinen.

        Vai vain kahdesta eri asiasta, tavallisestihan harhailen hellästi monen monituiseen.

        Parisuhde on joskus varsin kimurantti juttu.
        mutta tähän

        "Miksi mukavasta miehestä tulee kotioloissa pirttihirmu.
        Aggressiivinen ivailija."

        en keksi muuta kuin, pitäisiköhän itse kunkin kurkata välillä peiliin.


      • mikäsaaheidätmuuttumaan
        maissii kirjoitti:

        Vai vain kahdesta eri asiasta, tavallisestihan harhailen hellästi monen monituiseen.

        Parisuhde on joskus varsin kimurantti juttu.
        mutta tähän

        "Miksi mukavasta miehestä tulee kotioloissa pirttihirmu.
        Aggressiivinen ivailija."

        en keksi muuta kuin, pitäisiköhän itse kunkin kurkata välillä peiliin.

        ajatukseni oli kitetetty tämän kommentin viimeiseen lauseeseen


      • 1leskenn
        maissii kirjoitti:

        Vai vain kahdesta eri asiasta, tavallisestihan harhailen hellästi monen monituiseen.

        Parisuhde on joskus varsin kimurantti juttu.
        mutta tähän

        "Miksi mukavasta miehestä tulee kotioloissa pirttihirmu.
        Aggressiivinen ivailija."

        en keksi muuta kuin, pitäisiköhän itse kunkin kurkata välillä peiliin.

        mais
        Niinhän sitä sanoi aggressiivinen mieskin, kun oli lyönyt ja hakannut minua.
        Että syy on minussa kun hän lyö.

        Ei ihan mennyt minulla jakeluun

        Lääkäri oli kyllä miehen kanssa täysin erimieltä.
        Kun minulla oli kuristusjäljet kaulassa ja kasvot hakattu, niin
        syyllinen oli absolut mieshakkaaja.

        Hän olisi saanut tuomion siitä, mutta en tehnyt rikosilmoitusta.
        Nythän se tehdään automaattisesti.

        Siten katsoin peiliin, että heitin kihlasormuksen hiiteen, otin kamppeeni ja lähdin.

        Samainen mies pahoinpiteli seuraajani ja tekivät vielä lapsen.
        2lesken


      • mikäsaaheidätmuuttumaan kirjoitti:

        ajatukseni oli kitetetty tämän kommentin viimeiseen lauseeseen

        mikäsaa
        Että mitä niinkuin tarkoitat?
        En ymmärrä.


    • soittaisitko-kitaraani-
      • ehkä_löydänkin

        On niitä vastuunsa tuntevia miehiäkin. Löytäis vain tunnelämpöisen naisen.


      • soittais
        Mene renkkuihin. Tämä ei ole linkkipalsta


      • mikä_ihmeen_renkku
        2lesken kirjoitti:

        soittais
        Mene renkkuihin. Tämä ei ole linkkipalsta

        Mitä sä "möliset", renkkujes kanssa?


      • mikä_ihmeen_renkku kirjoitti:

        Mitä sä "möliset", renkkujes kanssa?

        mikä
        Tässä ketjussani ei laitetata yhtään linkkiä. Tajuatko.


      • nyt-kaikki--ohi-on-
        ehkä_löydänkin kirjoitti:

        On niitä vastuunsa tuntevia miehiäkin. Löytäis vain tunnelämpöisen naisen.

        "ehkä löyänkin"


        niin ja mä löytäisin kiltin sympaattisen tunnelämpöisen miehen,
        haiveillu ole koko ikäni semmosesta,

        oma puoliso oli kaksijakoinen,
        hurmaava, osasi olla tukenani tarvittaessa,
        vieraat naiset hurmaantui alta-aika yksikön kun hän flirttaili heille,
        olivat myytyjä, joktkut " juoksi " sen perässä,

        mutta mies oli arki-elämässä myös arvaamaton,
        väkivaltainen,
        raivojotausen saatuaa olis tappanu jos kiinni olisi saanu,
        hän raivonsa oli käsittämättömän sumeilematon raaka,
        kohtauksen ohimentyä, oli kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunukkaa, unohti koko jutun,
        hän kuoli pitkäaikaseen aivoperäiseen sairauteen alzhaimeriin,

        itte olen tasanen, kiltti, hyysäävä, passaaja,
        osaan suuttua jos on aihetta,
        puran suuttumuksen pelkään saniluun, ikinä en ole ollu väkivaltanen,
        aina juoksen vaaratilanteita pakoon,
        siis poistun paikalta enenkuin pahempaa sattuu,
        kuten aviossaki ollessani,
        ymmärrän ihmisiä,
        kukaan kun ei ole täydellinen,
        ku ittekää ei ole täydellinen,
        jokaisessa on omat virheensä ja heikkoutensa,
        toisen ihmisen kanssa on vain opittava elämään,
        jos haluaa parisuhteen,


      • onkokanttia
        2lesken kirjoitti:

        mikä
        Tässä ketjussani ei laitetata yhtään linkkiä. Tajuatko.

        Sinä et sitä määrää Ahlaisten pullukka.


      • vai_hihastako_vetelet
        2lesken kirjoitti:

        mikä
        Tässä ketjussani ei laitetata yhtään linkkiä. Tajuatko.

        Perustuuko tuo Suomi 24 sääntöihin?


      • hiiltyy
        vai_hihastako_vetelet kirjoitti:

        Perustuuko tuo Suomi 24 sääntöihin?

        Hän ei osaa linkittää


      • onkokanttia kirjoitti:

        Sinä et sitä määrää Ahlaisten pullukka.

        onkokanttia
        Ketjuni on keskusteluketju ilman typeriä linkkejä.


      • vai_hihastako_vetelet kirjoitti:

        Perustuuko tuo Suomi 24 sääntöihin?

        vai_hihastako
        Perustuu mielipiteiden vaihtoon.
        Täällä on asiallisia keskustelijoita.

        Kun jollakin tollolla ei ole mitään järkevää sanottavaa, kaivaa jonkun äälölinkin.
        Voi zsiesus.


      • hiiltyy kirjoitti:

        Hän ei osaa linkittää

        hiilt
        Oletko tässä ketjussa säälittävän linkittämisen takia.
        Ei ole kyllä mitään rakettitiedettä normi-järki-ihmiselle.

        Suosittelen sinulle palikkatestiryhmää tai patalappujen virkkaustiimä.
        Opit niissä huikaisevia uusia asioita.


      • nyt-kaikki--ohi-on- kirjoitti:

        "ehkä löyänkin"


        niin ja mä löytäisin kiltin sympaattisen tunnelämpöisen miehen,
        haiveillu ole koko ikäni semmosesta,

        oma puoliso oli kaksijakoinen,
        hurmaava, osasi olla tukenani tarvittaessa,
        vieraat naiset hurmaantui alta-aika yksikön kun hän flirttaili heille,
        olivat myytyjä, joktkut " juoksi " sen perässä,

        mutta mies oli arki-elämässä myös arvaamaton,
        väkivaltainen,
        raivojotausen saatuaa olis tappanu jos kiinni olisi saanu,
        hän raivonsa oli käsittämättömän sumeilematon raaka,
        kohtauksen ohimentyä, oli kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunukkaa, unohti koko jutun,
        hän kuoli pitkäaikaseen aivoperäiseen sairauteen alzhaimeriin,

        itte olen tasanen, kiltti, hyysäävä, passaaja,
        osaan suuttua jos on aihetta,
        puran suuttumuksen pelkään saniluun, ikinä en ole ollu väkivaltanen,
        aina juoksen vaaratilanteita pakoon,
        siis poistun paikalta enenkuin pahempaa sattuu,
        kuten aviossaki ollessani,
        ymmärrän ihmisiä,
        kukaan kun ei ole täydellinen,
        ku ittekää ei ole täydellinen,
        jokaisessa on omat virheensä ja heikkoutensa,
        toisen ihmisen kanssa on vain opittava elämään,
        jos haluaa parisuhteen,

        nyt-kaikki-
        Kirjoitat liikuttavan avoimesti väkivaltaisesta miehestäsi.
        Olet joutunut kokemaan kamalia asioita.

        Ymmärrän sinua liiankin hyvin, koska olen kokenut samaa.

        Kysyin yhdeltä avomieheltäni myöhemmin, kun olimme jo eronneet, mikä hänessä aiheutti sen valtavan muutoksen mukavasta miehestä lähes tappajaksi.

        Hän sanoi että viina laukaisee hänessä muistoja lapsuudesta, kun vanhemmat aina riitelivät juovuspäissään.

        Hänen äitinsä oli väkivaltainen ja isä juoksi karkuun.
        Äitinsä oli kertonut, että avomieheni on sakemannin poika, uskottomuuden seurauksena.
        Tuliko miehelle piirteet sieltä.

        Hän ei itsekään ymmärtänyt sitä asiaa, miksi hänellä tulee halu lyödä ja alistaa oma läheisensä.

        Hän liittyi " lyömätön linja" miesten piiriin.
        En sen koomin ole nähnyt miestä, mutta toivon, että hän olisi oppinut hallitsemaan mielensä ja nyrkkinsä.


    • e.lä.mä

      Hyviä kirjoituksia tulin oikein hyvälle mielelle.

      • e.l.
        Olen samaa mieltä.
        Melkein kaikki porukoista osaa kirjoittaa ja ottaa kiitettävästi kantaa.


    • Sauna-en-tonttu

      Voisihan tähän lohkaista leukavasti,
      vaan en nyt kehtaa.
      Lähden lämmittämään mökkisaunaa, koivu klapeilla.

      • Sauna
        Et kehtaa, mitä häpeät?


    • tööttt

      -mietteisiinsä vajonneitakn ihmisiä välillä tapaa ja lopen uupuneita
      -missä mättää ja milloin menee ylikuormituksen puolelle
      - niin fyysisest kuin psyyken alueella
      - kuin entisellä emännällä jonka kissalla pöytääkin pyyhittin
      aineorjuuksienkin harhamaailmojen lumossa kuutamon kumossa
      -elämä silti suurempi juttu kuin ylipursuavat tissit ja seksismin vouhotukset
      ja nukkeleikit - tautisina tarinoinakaan ajassa eläessä
      olipa elo karseaa todellisuutta tai huikeita näkymiä mielimielikuvitusten maailmoissa satujenhohdokkuutena.
      Naistenkin elossa arki aina läsnä. Ympäri maailman.

      • Yleismies

        Kannattaa tulla Essolle

        Jos miehet noin kovasti pyörivät neitokaisten mielessä, niin silloin kannattaa ehdottomasti tulla Essolle kahville. Baarissa istuskelee jokaisena päivänä hyvävoimaisia ja punakoita korkeakultturista kiinnostuneita miehiä, jotka eivät pane pahakseen sitä, jos neitoset yrittävät pientä flirttiä. Muutamat parlamentin jäsenet mielellään menisivät vähän pidemmällekin, joten neitosten kannattaa tulla Essolle kokeilemaan onneaan.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15371011/tuhat-ja-yksi-saattoreissua


      • Yleismies kirjoitti:

        Kannattaa tulla Essolle

        Jos miehet noin kovasti pyörivät neitokaisten mielessä, niin silloin kannattaa ehdottomasti tulla Essolle kahville. Baarissa istuskelee jokaisena päivänä hyvävoimaisia ja punakoita korkeakultturista kiinnostuneita miehiä, jotka eivät pane pahakseen sitä, jos neitoset yrittävät pientä flirttiä. Muutamat parlamentin jäsenet mielellään menisivät vähän pidemmällekin, joten neitosten kannattaa tulla Essolle kokeilemaan onneaan.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15371011/tuhat-ja-yksi-saattoreissua

        Yleis
        Ihan jees kirjoitus.
        Linkkejä en avaa koskaan.


    • hyvveeiltoo

      Mull on ollut onnea matkassa. Hienoja miehiä on ollut elämässäni, yksi kerrallaan mielessä. Kyllä mieskin osaa elää tätä hetkeä, mutta tietenkin tässä iässä menneisyys vaikuttaa. Ei minusta ole paha juttu, jos edesmenneitä puolisoita muistellaan puolin ja toisin. Ovat olleet muovaamassa ihmistä siksi, mitä nyt on.

      • hyvvee
        Olet löytänyt ja osannut valita mieleisesi.
        Taitoa siinä tarvitaan, että osaa lukea miestä ja nähdä nokkaansa pidemmälle.
        Itseltä se taito on vissisti puuttunut.

        Elän hetkessä ja välkkyvät silmät ja leveät hartiat
        ovat saaneet pääni pyörryksiin.
        Kaikkein heikomompana olen miehen hurmaavaan niskaan.

        Tottakai vanhoja muistellaan, mutta se ei saa olla itseistarkoitus.
        Ja silloin sen pitää olla tasa-arvoista puolin ja toisin

        Ettei käy niin että vain toinen leskistä on oikeutetumpi muistelemaan puolisoaan.
        Ikäänkuin hänen puolisinsa olisi ollut parempi ja arvokkaampi eläessään.


    • ikäloppux

      Jos ei tarvitse rutjaketta lakanoitten väliin, niin kannattaa etsiä huonokuntoinen ukko, niin pääsee perimään, jos virallistaa parisuhteen. Ei kuitenkaan liian sairasta ja varsinkaan muistivikaista, niissä menee hermot, kun joka päivä tulee ne samat kysymykset uudestaan.

      • Tuntemani säälittävä ukonrähjä oli kaukaa viisas ja siirsi kaiken omaisuutena lapsensa nimiin.

        Ettei kaikenmaailman typsyt pääse taloon ja hehtaarien metsään osalliseksi..

        Tämä samainen ukko oli muutenkin niin ällö, että kirjoitin hänelle viestin:
        "Mitä minä paskalla teen, kun ei ole peltoakaan".


    • outoja-tunteita-

      Haluaisin seurustella mukavan miehen kanssa, varovaisesti,
      ensin kaukaa miettien,
      olikso tuossa kenties ihminen jonka voisin päättää joskus lähelleni,
      puolison kuolemasta alkaa olla kymmenen vuotta, surukin muuttunu muistoiksi,
      olisin vapaa uuteen elämänkiemuroihin, tai sitten en, tai sitten ehkä,

      • siinähän-se-aika-kuluu-

        Miehetkö mielessä,
        no
        sehän on luonnollista,
        kai tiedät
        miehillä on aina naiset mielessä,

        tasoissa ollaan,

        siinähän se aika kuluu mukavasti


      • hiljaa_hyvää_tulee

        Haluaisin tutustua. Missäpäin asut?


      • harvoin_kyllä
        siinähän-se-aika-kuluu- kirjoitti:

        Miehetkö mielessä,
        no
        sehän on luonnollista,
        kai tiedät
        miehillä on aina naiset mielessä,

        tasoissa ollaan,

        siinähän se aika kuluu mukavasti

        Joskus saattaa mennä 5 minuuttia, että ei ole mielessä.


      • utelias-
        hiljaa_hyvää_tulee kirjoitti:

        Haluaisin tutustua. Missäpäin asut?

        Miksi,



        minkä ikänen olet,
        oletko vapaa vai parisuhteessa,


      • utelias- kirjoitti:

        Miksi,



        minkä ikänen olet,
        oletko vapaa vai parisuhteessa,

        Ketju loppuu tähän.
        Se on moro


      • akanrutjake

        Ei loppunut.
        Oli pakko sanoa,kiittää ja kumartaa niin hauskoista sanailuistasi!
        Kyllä on suoraa puhetta ja ihan samoilla linjoilla olen.
        Päivä pelastettu vaikkei mikään ole hullustikkaan.
        Voi olla että naureskelen vielä kulkeissain,toivottavasti immeiset ei pidä omituisena ;DD


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      618
      19201
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      70
      16052
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      394
      9519
    4. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      83
      6755
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      19
      4964
    6. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      213
      3971
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      127
      2222
    8. Mitä hänellä oli päällään kun viimeksi näit hänet?

      Avoimia vastauksia saa kirjoitella... Ehkä joku saattaa tunnistaa itsensä kommenttien joukosta :)
      Ikävä
      62
      1485
    9. Meidän tarinako on ohi?

      Ootko niin päättänyt?
      Ikävä
      111
      1437
    10. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      41
      1287
    Aihe