etänä olon hankaluus

ulkopuolinenko

nopeasti kerrottuna erosimme ja tytär jäi isälleen asumaan silloisten minun töiden takia. muuttivat noin 30km päähän asumaan ja olen joutunut tyytymään lv vahvistamaan sopimukseen tytär minun luona joka toinen vklp. sydäntä viiltää niin että ei voi käsittää. isän kanssa todella paljon erimielisyyksiä. (jätti minun vklp välistä ja hallinoi kaikkea lapseen liittyvää). nyt tytär aloittaa ekan koulu vuotensa. en voi osallistua mihinkään tyttären koulun käyntiin liittyvään koska minulla vain vklp. isä ei suostu viikko tapaamisiin vaikka minulla olisi 2-3 pv vapaata... rytmi menee sekaisin?? onko ketään kohtalo toveria joka kamppailee samanlaisten riittämättömyyden tunteiden kanssa?? en saa oikein mistään apua että mikä olisi hyvä vaihtoehto että saisin osallistua tyttöni elämään enemmän. isä ei siis suostu mihinkään kompromisseihin vaan menee juuri niin kun sopimuksessa lukee paitsi silloin kun hänellä jotain menoa.

14

292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ohjhuiu

      Näitä vastaavia tarinoita on pilvin pimein. Usein se etä on isä, mutta tarina on ihan sama.

      Osalla on ihan oikeakin syy "vieroittaa" epäkelpo vanhempi lapsestaan. Osalla sen sijaan kyse on vain joko riidanhalusta, vallanhalusta tai mielivaltaisesta kontrollitarpeesta, sekä omistushalusta lasta kohtaan. En tunne teidän tapausta, joten syytä on vaikea sanoa.

      Mutta, kun teillä on vain n. 30 km välimatkaa, niin etkö voisi muuttaa vaikka 20km lähemmäs, ja sitten hakea vuoroviikko tapaamisia? Näin lapselle jäisi vain 10 km koulumatkaa, minkä varmastikin pystyisit järkkäämään. Ja sulle jäis vain hyvin kohtuullinen työmatka. Jos siis lastasi haluat tavata enemmän, niin tuo voisi olla hyvä ratkaisu.

      Niin ja jos lähivanhempi ei sopparin muuttamiseen suostu, niin käräjiltä voit muutosta hakea.

      Yksi vaihtoehto on sopia myös arkitapaamisista, jotka pitää ilmoittaa hyvissä ajoin. Eli kun työvuorosi selviävät, niin olet velvollinen ilmoittamaan. Viime hetken tapaamisia kenenkään ei tartte alkaa järjestellä.

      • Raisionkaupungin

        "lastenvalvojan" lausuman mukaisesti ei ole lapsen edun mukaista tavata toista vanhempaansa yhtenäkään arki- ja juhlapäivänä, pyhänä vuodessa. Minun ei tarvitse
        lastenvalvojana perustella kantaani, sillä ole "viranomainen"-


    • vulva1234

      ihan hyviä pointteja 😁 ainut vaan että minun kohdalla mitään noista ei pysty toteuttaan. nykyinen avomieheni ei pysty muuttamaan mihinkään kun on hänen lapset ja heidän koulun käynti kuviot. ja arkitapaamisia olen itsekkin miettinyt mutta ei suostu ex niihin. ei taija olla minulla vaihtoehtoja kun tyytyä tähän.. tyttö kyllä kasvaa koko ajan ja tilanne voi vuosien päästä muuttua hänen omasta tahdostaankin. ja tässä tapauksessa se syy tähän hommaan on kontrolloiva ja manipuloiva ex.

      • qoiksks

        Saat aivan taatusti arkitapaamisiin oikeuden, jos käräjiltä sen oikeuden haet. Ihan turha edes odottaa, että riidanhaluinen exä mihinkään suostuisi. Kyllä päätöksen tekee käräjät.

        En näe mitään estettä, että miksi ei voisi olla enemmän tapaamisia. Ja tuo teidän välimatka on niin olemattoman pieni, että kenties voitte nykyisen miehesi kanssa jotain keksiä. Eikös hänkin voi kuskata lapsiaan 15km joka toinen viikko kouluun, jos sinäkin voit kuskata omaasi? Vai onko hänen lapset aina teillä?

        Jos nykyinen miehesi ei ymmärrä sinun tilannetta, eikä ole valmis tulemaan vastaan, niin oletko miestä vaihtaessa hakenut samanlaisen kontrolloivat miehen kuin exäkin?


      • vulva1234
        qoiksks kirjoitti:

        Saat aivan taatusti arkitapaamisiin oikeuden, jos käräjiltä sen oikeuden haet. Ihan turha edes odottaa, että riidanhaluinen exä mihinkään suostuisi. Kyllä päätöksen tekee käräjät.

        En näe mitään estettä, että miksi ei voisi olla enemmän tapaamisia. Ja tuo teidän välimatka on niin olemattoman pieni, että kenties voitte nykyisen miehesi kanssa jotain keksiä. Eikös hänkin voi kuskata lapsiaan 15km joka toinen viikko kouluun, jos sinäkin voit kuskata omaasi? Vai onko hänen lapset aina teillä?

        Jos nykyinen miehesi ei ymmärrä sinun tilannetta, eikä ole valmis tulemaan vastaan, niin oletko miestä vaihtaessa hakenut samanlaisen kontrolloivat miehen kuin exäkin?

        hänen lapset ovat meillä ihan hänen exän työ vuorojen mukaan. joskus saattaa olla viikonki putkeen ja joskus vain pari päivää.. asuvat tuossa parin sadan metrin päässä, ni heidän kuljeminen on ollut todella helppoa.


    • Yksinkertainenasia

      Yleensä saa arki tapaamiset kyllä. Joka toinen viikonloppu ja vähintään yksi yö viikolla tai esim torstaista maanantaihin. Enpä ole kuullutkaan ettäkö ei saisi joten tarjoa uutta sopimusta tai vie käräjille kyllä saat. Tietenkin saat!! Vähintään tuon.

      • vieraannutettuisä

        Tarkoitushakuinen vieraannuttaja äidin "yksinhuolto"
        perättömin selvityksin, lausumin "tuomioistuimessa" lapsen olosuhteista Raision kaupungin luonnehäiriöisessä
        "viranomais-" menettelyssä- eipä ole niitä lapsen oikeuksia
        ja etua näkynyt- tapaamisoikeus 6h/ 2vko, 12h/kk- äiti ei
        luota isään ja ristiriitoja- lapsen ja isän suhteen ollessa
        kunnossa, ei huomautettavaa; "lastensuojelun-" viranomainen pakkohoidon tarpeessa-


    • novoivoivoi

      Ap valitsit ihan itse jättää tyttäresi.

    • TotisestiTotsestiSanon

      Semmonen neuvo, että ÄLKÄÄ IHMISET EROTKO LIIAN HELPPOSIN PERUSTEIN OMAN ITSEKKYYTENNE VUOKSI.
      Suurin kärsijä on aina se lapsi, vaikka kuin vannotte että lapsi ei kärsi ja kaikki tehdään lasten ehdoin!! Pötypuhetta. Lapsi kärsii, sillä aina erotilanteessa kaikki asiat kärjistyy ja riitautuu. Ja sen riidan kohde on aina se lapsi.

    • vulva1234

      en minä valinnut jättää tytärtäni. olin silloin kolmivuoro työssä ja isällä oli päivä työ. katsottii lapsen kannalta järkeväksi jäädä isälle jolloin tasainen arki rytmi säilyy. nyt tilanne muuttunut mahdottomaksi kun minä löysin uuden kumppanin ja hän oman... pitää tosi kovaa kiinni omista rutiineistaan jopa niin kovaa että lapsi ei saa tavata minua viikolla ollenkaan. muutti vielä vähän kauemmas asumaan että saa varmasti kaiken päätäntä vallan itselleen. koulu taksi noutaa tytön pihasta joka aamu kouluun ni siihen vetoaa nyt että arki tapaamiset ei onnistu... tuo mitä joku ehdotti tuolla esim to- ma olisi kyllä ihana mutta ei tule koskaan toteutumaan. 😣😣😣

      • enkelöinen

        Jos joka toinen viikko to-ma sinä kuskaat tyttöä taxin sijaan, niin onnistuu hyvin. Taxille voi aina ilmoittaa, minä päivinä on kyydin tarve ja milloin ei! Minulla lapsi kulki sairauden takia taxilla kolmen kuukauden ajan kouluun, mutta jossain vaiheessa ilmoitin, että ma ja pe aamuisin ei ole tarvetta, kun pääsemme itse viemään. Se oli niin yksinkertaista.

        Älä ole aikaansaamaton vätys! Kyse on lapsestasi! Jos haluat häntä nähdä, niin sun on aika astua pois mukavuusalueeltasi, ja uskaltaa sanoa exälle vastaan. Herätys.


      • vieraannutettuisä
        enkelöinen kirjoitti:

        Jos joka toinen viikko to-ma sinä kuskaat tyttöä taxin sijaan, niin onnistuu hyvin. Taxille voi aina ilmoittaa, minä päivinä on kyydin tarve ja milloin ei! Minulla lapsi kulki sairauden takia taxilla kolmen kuukauden ajan kouluun, mutta jossain vaiheessa ilmoitin, että ma ja pe aamuisin ei ole tarvetta, kun pääsemme itse viemään. Se oli niin yksinkertaista.

        Älä ole aikaansaamaton vätys! Kyse on lapsestasi! Jos haluat häntä nähdä, niin sun on aika astua pois mukavuusalueeltasi, ja uskaltaa sanoa exälle vastaan. Herätys.

        Tarkoitushakuinen vieraannuttaja äidin "yksinhuolto"
        perättömin selvityksin, lausumin "tuomioistuimessa" lapsen olosuhteista Raision kaupungin luonnehäiriöisessä
        "viranomais-" menettelyssä- eipä ole niitä lapsen oikeuksia
        ja etua näkynyt- tapaamisoikeus 6h/ 2vko, 12h/kk- äiti ei
        luota isään ja ristiriitoja- lapsen ja isän suhteen ollessa
        kunnossa, ei huomautettavaa; "lastensuojelun-" viranomainen pakkohoidon tarpeessa-


      • vulva1234
        enkelöinen kirjoitti:

        Jos joka toinen viikko to-ma sinä kuskaat tyttöä taxin sijaan, niin onnistuu hyvin. Taxille voi aina ilmoittaa, minä päivinä on kyydin tarve ja milloin ei! Minulla lapsi kulki sairauden takia taxilla kolmen kuukauden ajan kouluun, mutta jossain vaiheessa ilmoitin, että ma ja pe aamuisin ei ole tarvetta, kun pääsemme itse viemään. Se oli niin yksinkertaista.

        Älä ole aikaansaamaton vätys! Kyse on lapsestasi! Jos haluat häntä nähdä, niin sun on aika astua pois mukavuusalueeltasi, ja uskaltaa sanoa exälle vastaan. Herätys.

        no mites kun oon edelleen kolmivuoro työssä. se pitäs tietty kattoo ihan työvuorojen mukaan miten sais onnistumaan. tähän exään ei ikävä kyllä puheet paljon auta on niin päättäväinen ja sanoo kyllä viimisen sanan.


      • vieraannutettuisä
        vulva1234 kirjoitti:

        no mites kun oon edelleen kolmivuoro työssä. se pitäs tietty kattoo ihan työvuorojen mukaan miten sais onnistumaan. tähän exään ei ikävä kyllä puheet paljon auta on niin päättäväinen ja sanoo kyllä viimisen sanan.

        Tarkoitushakuinen vieraannuttaja äidin "yksinhuolto"
        perättömin selvityksin, lausumin "tuomioistuimessa" lapsen olosuhteista Raision kaupungin luonnehäiriöisessä
        "viranomais-" menettelyssä- eipä ole niitä lapsen oikeuksia
        ja etua näkynyt- tapaamisoikeus 6h/ 2vko, 12h/kk- äiti ei
        luota isään ja ristiriitoja- lapsen ja isän suhteen ollessa
        kunnossa, ei huomautettavaa; "lastensuojelun-" viranomainen pakkohoidon tarpeessa-


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6489
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4193
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2597
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1538
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe