Eli auto kiertää ja kulkee myös hyvin, mutta kun kuumenee niin sammuu ja sen jälkeen vaikee saada käyntiin, mutta lähtee hetken päästä..yks tulppakin hajos samassa, mutta kun vaihto uuden pelaa taas kunnes taas sammuu.Osaisko joku sanoa mistä tämä johtuu?Pitääkö seosruuvia kääntää rikkaammalle eli avata auki päin? Täydellä kaasulla ei tupruta putkesta mitään?
Rc auton kone kuumenee ja sammuu..
4
1221
Vastaukset
- RC-pilotti
Seokseen viittaa. Samoin tulpan palaminen. Seosta tarttee säätää muutoinkin kuin pelkästään ongelmien ilmetetessä. Paras kulku tulee nimenomaan oikealla seoksella ja sitä joutuu hieman säätämään erilaisille radoille. Polttoaineen puhtaudesta kannatta pitää myös huolta. Ne on pieniä roskia jotka aiheuttavat jo ongelmia. Pieni neulan avaus käydessä ja takaisin voi irroittaa roskan ja käynti palaa entisenlaiseksi tehokäynnille. Siitä kun aloin käyttää aina tankatessa letkussa suodatinta käyntiongelmat katosivat käytännössä olemattomiin.
Autoissa käytetään matalampaa öljyn määrää kuin lennokeissa ja veneissä siitä vähempi tuprutus. Öljyn laatu myös vaikuttaa.- Markkut
eli seosruuvia aukipäin seosta suuremmalle..tartteeko neulasäätöön koskea on tehdas asetuksella?koneessa ei oo kuin seosruuvi, neulasäätö ja tyhjäkäyntiruuvi. http://kyosho.fi/webshop/products/product.aspx?ArtNr=01.74026
- RC-pilotti
Markkut kirjoitti:
eli seosruuvia aukipäin seosta suuremmalle..tartteeko neulasäätöön koskea on tehdas asetuksella?koneessa ei oo kuin seosruuvi, neulasäätö ja tyhjäkäyntiruuvi. http://kyosho.fi/webshop/products/product.aspx?ArtNr=01.74026
Siirryin oikein pöytäkoneen sillä sen siitä saa kun yrittää tabletilla pikaisesti vastata.
Siis mitkä tehdasasetukset???
Olen tietenkin vähän vanhanaikainen. Vaikka moottoreita on useita ja kaikkia yhdistää yksi asia. Ne ovat rautasylinterisiä. Niihin kuuluu sisäänajo jossa moottoria käytetään yhteensä tunnista pariintuntiin. Aluksi lyhyitä pätkiä ja lopuksi noin lennon mitta. Aluksi moottoria käytetään rikkaalla jotta moottori jäähtyy hyvin ja voitelu pelaa. Tavallisesti sisääajopolttoaineessa on vielä noin viidennes enemmän öljyä. Siis kaasuttimensäädöt tai venturinneula ei taatusti ole enää niinkuin se tehtaalta lähtiessä on. Kaasutin mahdollisesti puretaan ja puhdistetaan sisääajon jälkeen. Tämän jälkeen se siten säädetään käyttöä varten.
Kaasuttimia onkin sitten erilaisia joissa joutuu tekemään säätöjen suhteen komromisseja. Niukimmillaan pelkkä neulaventiili ja yksi ruuvi jolla säädetään kaasuttimesta minimi pyörimisnopeus. Toinen ääripää onkin sitten kaasutin jossa on tyhjäkäynnille seos ja ilmamäärälle omat ruuvit. Neulaventiilin lisäksi ruuvi jolla saadaan säädettyä seosta hieman osakaasulla.
RC-autojen moottorit ovat kaiketi ABC-moottoreita joiden sisääajo on lyhyempi proseduuri. Suositeltiin käyttämään moottoria rikkaalla kuormittamattomana muutama minuutti ja ajoa aluksi hieman rikkaalla. Tarkoittaa sitä neulaventiiliä. Aluksi sieltä pakopukesta tulee palamatonta ja haihtumatonta öljyä sellaisena mustana mönjänä. Mönjä kirkastuu hieman sisääajon edetessä kun osat hiotuvat toisiaan vasten pinnaltaan sileiksi.
Viimmeisin moottorihankinta itselläni on ABC-moottori. Vielä sisäänajamaton. Työ häiritsee harrastuksia, mutta eikohän tuokin tule syksyn aikana tehtyä. Tarkoitus tästäkin saada luotettava palvelia.
- RC-pilotti
Löysin artikkelin, etsiessäni selvitystä moottorin rakenteesta. Siinä tarkasti käännettynä puhutaan tehdasasetuksista. Kyllä. Ne ovat asetukset jolla moottori saadaan todenäköisesti käyntiin. Moottorin osien valmistustarkkuus tuskin on niin hyvä jotta säädöt olisivat tasan oikein käyttötilanteeseen. Tälläiset noin arvot löytyvät yleensä jokaisen moottorin käyttöohjeissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannalla tänään vuorossa The Daily Show
Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.1298275Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut
Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m1047509Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot925686Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,905633Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään
eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm1194820Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"
Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo1322624Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys592495Ei välimatka meitä erottanut
Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e81475Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!
Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol71444Kohta taas mesikämmeneen
Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa531319