Pyörälläni on jo reissattu 50tkm ja se pelittää vielä oikein mukavasti. Jotakin orastavaa ongelmaa moottorissa kuitenkin lienee, sillä varsinkin moottorijarrutuksessa vaihteiston tai kytkimen suunnalta kuuluu jo selvästi erottuva vaikerrus. Kuuluvatkohan nämä vaihteiston vaikerrukset deauvillen normaaliin äänimaailmaan, vai pitääköhän orientoitua vaihdelaatikon avaukseen talven aikana?
Deauville 650 vaikerrukset
15
370
Vastaukset
- Jutustelija1
Kyllä se lienee hyvä tsekata niin pian kuin mahdollista jos ääniä kuuluu, usein kun jotain kuuluu niin vahinkoa syntyy lisää koko ajan.
- kokemusta
Veljelläni oli taannoin samanlainen kulkupeli ja siinä vaihteisto, kampiakselin laakerointi ja nokka-akselit vaihdettiin jossakin noissa viidenkympin haminoissa. Vaikutti siltä, että kyseinen moottori kestää vain rauhallista matka-ajoa, kun taas taajamassa vaihteiden selaaminen ja vaihtelevat kuormitustilat ovat hiukan liikaa pikkuiselle nelitahti vinkkelille.
- Jutustelija1
Mutta toisaalta... Jos ne vaihtaa niin sitten niillä taas ajaa toiset 50tkm moitteetta. Toki mosa tai muu voi vaatia laittoa vakio huoltojen lisäksi mutta kuitenkin.
- Ducato
Eikös tuo Honda ole näistä jaappanin pyöristä se heikoin esitys. Yamaha ja Suzuki kisaavat tasapäin ja Kawasaki lienee se ykkönen tällä hetkellä.
- Bruutus11v
suksi ny vaikka wittuun..
- pekkakontulasta
Keskustelun alainen malli lienee valmistettu Ranskassa, jos oikein muistan. Pyörä on tarkoitettu keveäksi matkapyöräksi ja yleisajoon. Laittaisin magneettipropun ja vaihtaisin ensin öljyt pari kertaa. Jos on runsaasti metallia propussa, on jotain isompaa ongelmaa eli on maallikon diagnoosin aineksia.
- ReppiKejonen
Tuo keppiveto-Honda vikertää ja vaikertaa ihan luonnostaan ja uudesta alkaen. Ei siinä mitään vikaa tarvitse olla.
- mekaanikkoLahti
Kokemuksella sanoisin, että sitten kun V-moottorin tärinät alkavat tulla selvemmin esiin siinä 4 ...5000rpm kierroksilla alkaa moottori olla isompaa remonttia vailla. Kampuran laakerointi ja kulmavaihde, perä ehkä myös vaihteiston laakerit alkavat usein oireilemaan tuossa viiden kympin korvilla. Lisäksi murrosnivel ja nokka-akselit on syytä tarkistaa. Jos haluaa päästä seuraavat 50tkm, tulee korjauslaskua helposti sinne 5k€ tasolle. Pelkästään perä kustantaa sen 1400 euroa ja kulmavaihde toisen mokoman.
Hondan moottori kestää, mutta vaatii silloin tällöin päivitystä. - Peterjanee
Matkineet Harley-Davidsonin tekniikkaa, siinä onnistumatta.
- gsgsdfg
CB500 Honda on samanlainen vikertäjä. En kylläkään osaa sanoa miksi. Taitaa olla Hontan tavaramerkki..
- mopetshow
Ilmeisesti ei edes aloittaja ole koskaan ajanut Deauvillellä. Jos nyt jotain sivuääniä on, niin se johtuu siitä, että mittari on toisella tai jopa kolmannella kierroksella. Itsellä on 65000 ajettu NTV ja en ole parempaa pyörää löytänyt. Esimerkiksi Suzuki SV650 kalpenee tämän rinnalla. Tämä Deauvillen nakuversio painaa vain 209kg ja ottaa mittariin 185 km/t lyhyelläkin suoralla, ei vaapu eikä vispaa kuten harrikat ja muut kalliit pyörät. Jos olisin matkailufreakki, ottaisin FJR1300sen, mutta se on pirun painava käsitellä .
- Mykkä.On.Huono
Honda on hyvässä ajokunnossa, kun siitä kuuluu ääntä.
- Deeville
Moi. Omallani on ajettu tuo 50tkm. Uudet äänet aina on syytä ottaa vakavasti mutta minulla on sellainen käsitys että Teukkaa ei saa loppuun rauhallisesti ajamalla ollenkaan. 150tkm helppo saavuttaa, Joku Englannissa on kuulemma ajanut 400tkm. Mutta huollot on syytä tehdä. Ainoa tyyppivika on bensapumppu.
- Anonyymi
Oma 54tkm ajettu deauville on vielä näyttävä peli, mutta valitettavasti sen tekniikka alkaa jo olla lopussa. Kuten tuossa joku arvelikin kampiakselin ja vaihteiston laakerointi menee uusiksi. Samoin kulmavaihde, murros ja perävälitys sekä takapyörän laakerit ja tiivisteitä tusinan verran. Tuntuu koomiselta teettää 5000 euron koneremontti 2000 euron moottoripyörään. Muistelen taannoin ajelleeni Kawan vehkeillä pitkään ja ilman kummempia korjauskustannuksia. Kawoissa oli miinuksena niiden karu äänimaailma.
- Anonyymi
Rakenteeltaan susi koko ranskis. Pelkästään rikkoutumisherkän kulmavaihteen uusinta kustantaa noin 3000 euroa. Tuo pikkuinen 1400 euroa maksava möykky on kuin tarjottimella siinä moottorin sivussa. Vaan, jotta sen voi vaihtaa, pitää ensiksi irroittaa koko moottori. Seuraavaksi puretaan molemmat sylinterit jakoketjuineen, jotta voidaan halkaista moottori ja päästään käsiksi kulmavaihteen ensiöakseliin. Korjaamon edustajan mukaan deuville onkin moottoripyörä, jota ei yleensä kannata korjata. Siinä mielessä ranskalaista laatutyötä malliin Peugeot tai Renault.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1192681
Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä
"Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht2561155- 911129
- 81084
Nainen voi rakastaa
Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt791011Kalateltta fiasko
Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr12940Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa
Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.63933- 30906
IS Viikonloppu 20.-21.7.2024
Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku41842Ikävöimäsi henkilön ikä
Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie37809