Muistin loppuminen

Atkopiskelija

Noin vuoden ongelmattoman toiminnan jälkeen kotipalvelimen muisti alkoin yhtäkkiä loppumaan ja swap täyttymään. Uudelleenkäynnistys auttaa, mutta vain muutamaksi tunniksi, korkeintaan vuorokaudeksi.

Mistä pitäisi ongelma alkaa etsimään? Käyttis on Debian ja palvelimessa on lähinnä vain web ja imap palvelut. Ja kuorma on minimaalinen.

6

167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rottenpotatoes

Jospa katsoisit mikä sitä muistia täyttää.
      Joku muistikorttikin voi olla hajonnut.

• Atkopiskelija

rspamd sen tekee. muunnin näyttää, että muistivuoto alkoi 14. päivä tätä kuuta ja kone alkoi käyttämään swappia. Mitään päivityksiä silloin ei ole asennettu, eikä debianille näytä olleen edes päivityksiä rspamd:lle.

Laitoin nyt crontabiin, että rspamd käynnistetään joka tunti uudestaan. Niin swappi ei ehdi täyttymään kuin 20%.

Mitään kuormaa ei pitäisi olla, sillä palvelimella on vain yksi postilaatikko, johon tulee ehkä 10-20 sähköpostia vuorokaudessa.

• rottenpotatoes
    • Atkopiskelija

Tuo uusin versio oli asennettunakin. Mutta miksi muisti alkoi vuotamaan vasta 14. päivänä on mysteri minulle. Poistin rspamd paketin ja muistivuoto näyttää loppuneen.

Nyt pitäisi vain löytää joku parempi roskapostifiltteri palvelinpuolelle. SpamAssassiin palata ei tee mieli, kun on niin vanhanaikainen ja ylimitoitettu mun käyttöön.

• Mitä enemmän muistia ja swappia sitä kauemmin kestää huonosti käyttäytyvän ohjelman huomaaminen. Jos kuorma pientä niin muistikin täyttyy hitaasti

• TyhmäGooglaala

Googlella löytyi selitys ekalla haulla (Rspamd 1.7.9 memory problem). Et ole yksin, joten kannattaa opetella Googlaamaan kaikissa ongelmissa kuten miljoonat muutkin.

https://github.com/rspamd/rspamd/issues/2397

Ratkaisu: Disable phishtank

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      1420
    2. Rakastan sinua

Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli
      Ikävä
      51
      1138
    3. Kun viimeksi tapasit kaivattusi

Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi
      Ikävä
      49
      920
    4. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      170
      917
    5. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      75
      910
    6. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      36
      855
    7. Jos lähestyisin

näyttäisitkö ovea vai vihreää valoa?
      Ikävä
      56
      778
    8. Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!

Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy
      Luterilaisuus
      195
      748
    9. Mitä Raamattu opettaa samaa sukupuolta olevien avioliitosta 4.0

Edelliset kolme ketjua tuli täyteen joten jatketaan keskustelua. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaali
      Luterilaisuus
      151
      743
    10. Ootko sä oikeasti sinkku?

Kun oot aina yksin tuol kylil, kyl mä susta naisen ottasin jos saisin luvan😳😘🔥
      Ikävä
      42
      736
    Aihe