Aihe

Vuosaari-Muuga lauttayhteys vain autoilijoille

Rauhallinen.reitti

Saataisiin matkustaa ilman juoppojen häiriköintiä. Laivassa ei tarvitsisi olla ravintoloita eikä kauppojakaan, korkeintaan ehkä joku kanttiini mistä saisi kahvia ja sämpylän. Kyseisten satamien kautta ei tarvitse ajaa kummassakaan maassa kaupunkien keskustojen kautta. Pääsisi sujuvasti hakemaan viinalastia Latviasta.

167

1224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sehän-ajaa

      Siis niinku Sea Wind?
      Eikä sillä laivalla ole ainuttakaan juopottelevaa matkustajaa.

      • muuten-menisi

        Svealandille eivät taida kelpuuttaa Hiasella liikkuvia siviilejä.


    • mummot.oksettaa

      Ei laivoilla ole nykyään juurikaan juoppoja, mutta mummojen väistely ottaa päähän.

    • jos.ottavat.kyytiin

      Ei muuta kuin rahtilaivalla Muugaan.

      • autolautta

        Autonkuljetuslaiva kävisi parhaiten. Nehän on optimoitu nimenomaan henkilöautojen kuljettamista varten. Ehkä joku vastaava millä uittavat Uudenkaupungin Mersutkin maailmalle.


      • Pientä-heittoa
        autolautta kirjoitti:

        Autonkuljetuslaiva kävisi parhaiten. Nehän on optimoitu nimenomaan henkilöautojen kuljettamista varten. Ehkä joku vastaava millä uittavat Uudenkaupungin Mersutkin maailmalle.

        Ihan kuten Finnlines. Optimoitu konteille.


      • uusitieto
        Pientä-heittoa kirjoitti:

        Ihan kuten Finnlines. Optimoitu konteille.

        Voiko kontteja käyttää autoina? Kuinka niillä ajetaan?


      • Mee-kattoo
        uusitieto kirjoitti:

        Voiko kontteja käyttää autoina? Kuinka niillä ajetaan?

        Mee kattoo Vuoraasen atamaan. Siellä niitä liikkuu sadoittain.


    • korotetaan.veroja

      Nykyiset laivat pystyvät kuljettamaan autot ilman vaikeuksia. Kukaan ei aloita kannattamatonta liikennettä. Tai tietysti voi jos Suomen veronmaksajat (eli valtio) maksaa.

      • pois.keskustasta

        Kyllä se kannattaa kun nykyinen Helsingin läpi ohjautuva autoralli siirretään Vuosaareen. Sen jälkeen Katajanokalle ja Länsisatamaan riittää pienemmät pelkästään matkustajia kuljettavat laivat. Varustamot voivat siirtyä käyttämään vaikka pelkkiä pika-aluksia.


      • Älä-ehdottele-tyhmyyksiä
        pois.keskustasta kirjoitti:

        Kyllä se kannattaa kun nykyinen Helsingin läpi ohjautuva autoralli siirretään Vuosaareen. Sen jälkeen Katajanokalle ja Länsisatamaan riittää pienemmät pelkästään matkustajia kuljettavat laivat. Varustamot voivat siirtyä käyttämään vaikka pelkkiä pika-aluksia.

        Paljonko varustamot säästävät sillä, että autot ajavat Vuosaareen?
        No eivät centin centtiä.

        Nykyisin nuo autolautat kulkevat hytit täynnä. Pienempi paatti ei riitä.
        Pika-aluksien kustannukset matkustajaa kohti taas ovet vähintään tuplaten mitä tavallisella laivalla.

        Joten täytyy edelleenkin todeta, että varustamoiden väki osaa hommat paljon sinua paremmin.


      • 2-tuntia-ylitys
        Älä-ehdottele-tyhmyyksiä kirjoitti:

        Paljonko varustamot säästävät sillä, että autot ajavat Vuosaareen?
        No eivät centin centtiä.

        Nykyisin nuo autolautat kulkevat hytit täynnä. Pienempi paatti ei riitä.
        Pika-aluksien kustannukset matkustajaa kohti taas ovet vähintään tuplaten mitä tavallisella laivalla.

        Joten täytyy edelleenkin todeta, että varustamoiden väki osaa hommat paljon sinua paremmin.

        Viron liikenteessä hytit täynnä? Älä naurata. Eihän esimerkiksi Megastarissa muistaakseni ole edes lainkaan hyttejä.

        Helsingin kaupunkihan on tilanteeseen osasyyllinen salliessaan autorallin keskustan läpi. Pahimmillaan menee ruuhkassa tunti satamaan saapumisen jälkeen Tuusulan- tai Lahdenväylälle pääsyyn. Touhussa ei ole mitään järkeä, kun varsinainen lahden ylitys kestää vain pari tuntia.


      • täsmällinen

        "Helsingin kaupunkihan on tilanteeseen osasyyllinen salliessaan autorallin keskustan läpi. "
        Pitkään ja hartaasti harkittu:)))))))))))))))))))))))))))))


      • Vastaisit-kysymykseen
        2-tuntia-ylitys kirjoitti:

        Viron liikenteessä hytit täynnä? Älä naurata. Eihän esimerkiksi Megastarissa muistaakseni ole edes lainkaan hyttejä.

        Helsingin kaupunkihan on tilanteeseen osasyyllinen salliessaan autorallin keskustan läpi. Pahimmillaan menee ruuhkassa tunti satamaan saapumisen jälkeen Tuusulan- tai Lahdenväylälle pääsyyn. Touhussa ei ole mitään järkeä, kun varsinainen lahden ylitys kestää vain pari tuntia.

        Niin, kuinka paljon varustamot tuossa autorallissa menettävät?

        Ja se "ei lainkaan" olisi 27 hyttiä,

        Tallinkilta hienosti ajateltu. Kun matkustajilla ei paikkaa olla, he käyttävät rahaa.


      • hankalaHelsinki
        Vastaisit-kysymykseen kirjoitti:

        Niin, kuinka paljon varustamot tuossa autorallissa menettävät?

        Ja se "ei lainkaan" olisi 27 hyttiä,

        Tallinkilta hienosti ajateltu. Kun matkustajilla ei paikkaa olla, he käyttävät rahaa.

        "kuinka paljon varustamot tuossa autorallissa menettävät?"

        Helsingin kaupungin asukkaat tuossa menettävät impatessaan pakokaasuja ja katupölyä. Varustamoille on aivan yksi ja sama ajaako laivan Vuosaareen vai nykyisiin satamiin. Autoilijat taas voittavat ajallisesti ainakin puoli tuntia, jos autolautat operoisivat Vuosaaresta.

        "Tallinkilta hienosti ajateltu. Kun matkustajilla ei paikkaa olla, he käyttävät rahaa."

        Minulla menee tällä hetkellä tasan 16 euroa rahaa lahden ylityksessä, jonka vietän Comfort loungessa. Siellä saa napostella ja juoda kahvia ja virvokkeita niin paljon kuin kiinnostaa. Mitäpä sitä hytillä edes tekisi noin lyhyellä reitillä?


      • Kuka-susta-välittäis
        hankalaHelsinki kirjoitti:

        "kuinka paljon varustamot tuossa autorallissa menettävät?"

        Helsingin kaupungin asukkaat tuossa menettävät impatessaan pakokaasuja ja katupölyä. Varustamoille on aivan yksi ja sama ajaako laivan Vuosaareen vai nykyisiin satamiin. Autoilijat taas voittavat ajallisesti ainakin puoli tuntia, jos autolautat operoisivat Vuosaaresta.

        "Tallinkilta hienosti ajateltu. Kun matkustajilla ei paikkaa olla, he käyttävät rahaa."

        Minulla menee tällä hetkellä tasan 16 euroa rahaa lahden ylityksessä, jonka vietän Comfort loungessa. Siellä saa napostella ja juoda kahvia ja virvokkeita niin paljon kuin kiinnostaa. Mitäpä sitä hytillä edes tekisi noin lyhyellä reitillä?

        "Helsingin kaupungin asukkaat tuossa menettävät..."
        No mitä varustamot moisesta välittävät. Bensan myyjät ainakin ovat tyytyväisiä.

        "Minulla menee tällä hetkellä..."
        Hei, kuka välittää sun köyhistelystäs. Varustamo ei edes havaitsisi sinulta saamatta jäävää tuottoa.


      • laiva.tälle.reitille
        2-tuntia-ylitys kirjoitti:

        Viron liikenteessä hytit täynnä? Älä naurata. Eihän esimerkiksi Megastarissa muistaakseni ole edes lainkaan hyttejä.

        Helsingin kaupunkihan on tilanteeseen osasyyllinen salliessaan autorallin keskustan läpi. Pahimmillaan menee ruuhkassa tunti satamaan saapumisen jälkeen Tuusulan- tai Lahdenväylälle pääsyyn. Touhussa ei ole mitään järkeä, kun varsinainen lahden ylitys kestää vain pari tuntia.

        Megastarissa on vain reilut 50 hyttiä koska se on tehty Tallinnan liikenteeseen, ajoaika 2 tuntia.


      • hesan.sumppu
        Kuka-susta-välittäis kirjoitti:

        "Helsingin kaupungin asukkaat tuossa menettävät..."
        No mitä varustamot moisesta välittävät. Bensan myyjät ainakin ovat tyytyväisiä.

        "Minulla menee tällä hetkellä..."
        Hei, kuka välittää sun köyhistelystäs. Varustamo ei edes havaitsisi sinulta saamatta jäävää tuottoa.

        "Varustamo ei edes havaitsisi sinulta saamatta jäävää tuottoa."

        Maksan ylityksestä, en laivalla hillumisesta. Laivalla oleminen on ainoastaan pakollinen kuvio matkassa. Kaikkien autolla liikkuvien kannalta olisi parempi ettei kaupunkikeskustojen läpi tarvitsisi ajaa, ja tuskin asukkaatkaan ovat järin innoissaan läpikulkumatkalla olevista autoilijoista. Eiväthän he jätä jälkeensä kuin ilmansaasteita ja potentiaalisen onnettomuusriskin.


      • kaikkeasitä
        hesan.sumppu kirjoitti:

        "Varustamo ei edes havaitsisi sinulta saamatta jäävää tuottoa."

        Maksan ylityksestä, en laivalla hillumisesta. Laivalla oleminen on ainoastaan pakollinen kuvio matkassa. Kaikkien autolla liikkuvien kannalta olisi parempi ettei kaupunkikeskustojen läpi tarvitsisi ajaa, ja tuskin asukkaatkaan ovat järin innoissaan läpikulkumatkalla olevista autoilijoista. Eiväthän he jätä jälkeensä kuin ilmansaasteita ja potentiaalisen onnettomuusriskin.

        "...ettei kaupunkikeskustojen läpi tarvitsisi ajaa,..."

        Jos olet Helsingin länsipuolella ja tarkoituksena päästä Vuosaaren satamaan, ei ole mitään järkeä ajaa kaupungin läpi. Navigaattori varnasti neuvoo nopeamman reitin. Neuvoo myös paluumatkalla.


      • Olet-siivestäjä
        hesan.sumppu kirjoitti:

        "Varustamo ei edes havaitsisi sinulta saamatta jäävää tuottoa."

        Maksan ylityksestä, en laivalla hillumisesta. Laivalla oleminen on ainoastaan pakollinen kuvio matkassa. Kaikkien autolla liikkuvien kannalta olisi parempi ettei kaupunkikeskustojen läpi tarvitsisi ajaa, ja tuskin asukkaatkaan ovat järin innoissaan läpikulkumatkalla olevista autoilijoista. Eiväthän he jätä jälkeensä kuin ilmansaasteita ja potentiaalisen onnettomuusriskin.

        Katsopa asiaa varustamon kannalta.

        Tavaraliikenne on lähes kuin hyttysen kusaisu.
        Matkaliput ovat vain murto-osa tuloista.
        Laivalla käytetty raha ravintoloissa, ostoksissa tai muissa vastaavissa on tuloista leijonanosa.

        Sinä kuulut siis niihin, jotka tuottavat varustamoille tappiota.


      • kohti.vuosaarta
        Olet-siivestäjä kirjoitti:

        Katsopa asiaa varustamon kannalta.

        Tavaraliikenne on lähes kuin hyttysen kusaisu.
        Matkaliput ovat vain murto-osa tuloista.
        Laivalla käytetty raha ravintoloissa, ostoksissa tai muissa vastaavissa on tuloista leijonanosa.

        Sinä kuulut siis niihin, jotka tuottavat varustamoille tappiota.

        Sama autoliikenne kulkee Vuosaarenkin kautta. Etuna vaan nopeammat liikenneyhteydet ja saasteettomampi Helsingin keskusta. Risteilyalukset ovat toinen juttu, koska niiden matkustajat purkautuvat käytännössä tutkimaan Helsingin tarjontaa.

        Läpimenoautoilijoista ei ole helsinkiläisille kuin riesaa. Jopa risteilylaivojen tuomat turistit kärsivät autolauttojen tuomista autoilijoista.


      • Jo-olisi-typerää
        kohti.vuosaarta kirjoitti:

        Sama autoliikenne kulkee Vuosaarenkin kautta. Etuna vaan nopeammat liikenneyhteydet ja saasteettomampi Helsingin keskusta. Risteilyalukset ovat toinen juttu, koska niiden matkustajat purkautuvat käytännössä tutkimaan Helsingin tarjontaa.

        Läpimenoautoilijoista ei ole helsinkiläisille kuin riesaa. Jopa risteilylaivojen tuomat turistit kärsivät autolauttojen tuomista autoilijoista.

        No kerro jo, mitä varustamot siitä hyötyisivät, että liikenne ohjautuisi Vuosaareen koko Helsingin läpi, läpi Itäkeskuksen ruuhkien, läpi Vuosaaren ahtaan sillan ja läpi Vuosaaren?

        Nyt koko lännestä tuleva liikenne menee nopeasti ohi kaikkien ruuhkien Länsisatamakadun kautta suoraan terminaalille. Hienon uudistuksesi jälkeen kaiken pitäisi kulkea Helsingin keskustan kautta. Et kai ole julkisen liikenteen erikoissuunnittelija?


      • muugan.kautta.tartoon
        Jo-olisi-typerää kirjoitti:

        No kerro jo, mitä varustamot siitä hyötyisivät, että liikenne ohjautuisi Vuosaareen koko Helsingin läpi, läpi Itäkeskuksen ruuhkien, läpi Vuosaaren ahtaan sillan ja läpi Vuosaaren?

        Nyt koko lännestä tuleva liikenne menee nopeasti ohi kaikkien ruuhkien Länsisatamakadun kautta suoraan terminaalille. Hienon uudistuksesi jälkeen kaiken pitäisi kulkea Helsingin keskustan kautta. Et kai ole julkisen liikenteen erikoissuunnittelija?

        Mitä oikein sekoilet? Oletko kuullut kehäteistä? Entä oletko koskaan edes käynyt Vuosaaressa? Sinne rakennetut liikenneväylät ovat tällä hetkellä alikäytössä. Metrokin on asemaa vaille valmis, jos sinne jostain syystä haluttaisiin juopporetkuja saada.

        Vuosaaresta on tarkoitus tehdä vain autoilijoiden käyttämä satama. Autoilijoilla tarkoitetaan tässä tapauksessa kaikkea autonkannelle lastattavaa kalustoa, siis myös moottoripyöriä ja rekkoja. Kännissä örveltävä asiakaskunta pystyy laulamaan karaokeaan autokannettomilla laivoilla.

        Kaupunki voi ohjata varustamoja satamamaksuilla. Kun kerran Helsinki itsekin pyrkii pääsemään autoista eroon hidastamalla liikennevirran kulkua, niin minkä ihmeen vuoksi niitä autoja väkisin haalitaan autolautoille keskustan läpi? Liikennesuunnittelun vasen käsi ei tiedä mitä oikea tekee.


      • jo_oli_typerää
        Jo-olisi-typerää kirjoitti:

        No kerro jo, mitä varustamot siitä hyötyisivät, että liikenne ohjautuisi Vuosaareen koko Helsingin läpi, läpi Itäkeskuksen ruuhkien, läpi Vuosaaren ahtaan sillan ja läpi Vuosaaren?

        Nyt koko lännestä tuleva liikenne menee nopeasti ohi kaikkien ruuhkien Länsisatamakadun kautta suoraan terminaalille. Hienon uudistuksesi jälkeen kaiken pitäisi kulkea Helsingin keskustan kautta. Et kai ole julkisen liikenteen erikoissuunnittelija?

        Samaa juttua lässytät jatkuvasti...vaikka olet aivan pihalla:))))))))


      • Eliitreisija

        Kyllä minä tiedän. Olenhan sentään ekonomi:)))))))


      • Älä-jauha-paskaa
        muugan.kautta.tartoon kirjoitti:

        Mitä oikein sekoilet? Oletko kuullut kehäteistä? Entä oletko koskaan edes käynyt Vuosaaressa? Sinne rakennetut liikenneväylät ovat tällä hetkellä alikäytössä. Metrokin on asemaa vaille valmis, jos sinne jostain syystä haluttaisiin juopporetkuja saada.

        Vuosaaresta on tarkoitus tehdä vain autoilijoiden käyttämä satama. Autoilijoilla tarkoitetaan tässä tapauksessa kaikkea autonkannelle lastattavaa kalustoa, siis myös moottoripyöriä ja rekkoja. Kännissä örveltävä asiakaskunta pystyy laulamaan karaokeaan autokannettomilla laivoilla.

        Kaupunki voi ohjata varustamoja satamamaksuilla. Kun kerran Helsinki itsekin pyrkii pääsemään autoista eroon hidastamalla liikennevirran kulkua, niin minkä ihmeen vuoksi niitä autoja väkisin haalitaan autolautoille keskustan läpi? Liikennesuunnittelun vasen käsi ei tiedä mitä oikea tekee.

        Tarkoitatko niitä kehiksi nimitettyjä sumppuruuhkateitä!

        Vuosaari ei oikein sovellu tavaraliikennesatamana henkilöautoille. Ne kun täytyy ajaa vain saattueina.

        Länsi-Uusimaa kiroaisi moiset suunnitelmat.


      • pelkästään.voittajia
        Älä-jauha-paskaa kirjoitti:

        Tarkoitatko niitä kehiksi nimitettyjä sumppuruuhkateitä!

        Vuosaari ei oikein sovellu tavaraliikennesatamana henkilöautoille. Ne kun täytyy ajaa vain saattueina.

        Länsi-Uusimaa kiroaisi moiset suunnitelmat.

        Et nähtävästi ole koskaan mennyt autolla lauttaan. Lauttaan ajetaan "saattueessa" peräkkäin. Autolautan asiakkaat eivät tarvitse terminaalirakennusta putkineen kuten juoppomatkustajat.

        Helsinki kiittää, Itä- ja Pohjois-Uusimaa kiittää, koko muu Suomi kiittää. Jäät vähemmistöön mahdollisine kirouksinesi. Käytännössä kaikki Baltian suunnan ajoneuvoliikenne voittaa, kun autolautat alkavat kulkemaan Vuosaaren ja Muugan väliä.


      • Acta-non-verba
        pelkästään.voittajia kirjoitti:

        Et nähtävästi ole koskaan mennyt autolla lauttaan. Lauttaan ajetaan "saattueessa" peräkkäin. Autolautan asiakkaat eivät tarvitse terminaalirakennusta putkineen kuten juoppomatkustajat.

        Helsinki kiittää, Itä- ja Pohjois-Uusimaa kiittää, koko muu Suomi kiittää. Jäät vähemmistöön mahdollisine kirouksinesi. Käytännössä kaikki Baltian suunnan ajoneuvoliikenne voittaa, kun autolautat alkavat kulkemaan Vuosaaren ja Muugan väliä.

        No hyvä.

        Teepäs nyt kunnon kalkyylit ja muut suunnitelmat. Menepä niiden kanssa Helsingin kaupunkisuunnitteluvirastoon ja Satamalaitokseen sekä varustamoihin nerouttasi esittelemään.

        Siis jotain haluat saada aikaan, niin tuo on se tie. Täällä piekset vain suutasi. Tuloksetta.


      • kysymykset.pieksäjälle
        Acta-non-verba kirjoitti:

        No hyvä.

        Teepäs nyt kunnon kalkyylit ja muut suunnitelmat. Menepä niiden kanssa Helsingin kaupunkisuunnitteluvirastoon ja Satamalaitokseen sekä varustamoihin nerouttasi esittelemään.

        Siis jotain haluat saada aikaan, niin tuo on se tie. Täällä piekset vain suutasi. Tuloksetta.

        Oletko töissä "Helsingin kaupunkisuunnitteluvirastossa"? Saattaisit ollakin, koska perseelleen hoidettu laitoshan se onkin. Miksi Vuosaaren satama edes perustettiin, jos haittaliikennettä ei ohjata sinne? Miksi Jätkäsaareen tehtiin sumppu? Miksi teit niin? Mitä liikkui korviesi välissä?


      • Kuten.sinulle.kävi
        kysymykset.pieksäjälle kirjoitti:

        Oletko töissä "Helsingin kaupunkisuunnitteluvirastossa"? Saattaisit ollakin, koska perseelleen hoidettu laitoshan se onkin. Miksi Vuosaaren satama edes perustettiin, jos haittaliikennettä ei ohjata sinne? Miksi Jätkäsaareen tehtiin sumppu? Miksi teit niin? Mitä liikkui korviesi välissä?

        Juuri noin. Kun realiteetit tulevat eteen, alkaa toisarvoisten asioiden kehittely.

        Joten se siitä.


      • Voit.kertoa
        Kuten.sinulle.kävi kirjoitti:

        Juuri noin. Kun realiteetit tulevat eteen, alkaa toisarvoisten asioiden kehittely.

        Joten se siitä.

        Älähän nyt uhriudu. Koska Helsingin kaupungin liikennesuunnittelijana olet suunnattoman viisas, niin osaat tietenkin perustella mitä hyötyä kaupunkilaisille ja auto- ja rekkaralliin osallistuville laivamatkustajille on Helsingin keskustan sumputetusta läpiajosta.


      • reunojapitkin
        Voit.kertoa kirjoitti:

        Älähän nyt uhriudu. Koska Helsingin kaupungin liikennesuunnittelijana olet suunnattoman viisas, niin osaat tietenkin perustella mitä hyötyä kaupunkilaisille ja auto- ja rekkaralliin osallistuville laivamatkustajille on Helsingin keskustan sumputetusta läpiajosta.

        "...auto- ja rekkaralliin osallistuville laivamatkustajille on Helsingin keskustan sumputetusta läpiajosta."

        Mistä kohdin ne bilikat tsöraa stadin läpi ??


      • osaaminen.loppui
        reunojapitkin kirjoitti:

        "...auto- ja rekkaralliin osallistuville laivamatkustajille on Helsingin keskustan sumputetusta läpiajosta."

        Mistä kohdin ne bilikat tsöraa stadin läpi ??

        Jos et tiedä, niin miksi yrität päteä keskustelussa?


      • cpmtt
        osaaminen.loppui kirjoitti:

        Jos et tiedä, niin miksi yrität päteä keskustelussa?

        Ei kukaan tiedä, eikä sönkkääjä kerro....
        Hyvin valitsit nimimerkin.


      • paukako.päässä
        cpmtt kirjoitti:

        Ei kukaan tiedä, eikä sönkkääjä kerro....
        Hyvin valitsit nimimerkin.

        Kommentoida pitää vaikkei ole mitään asiaa? Voit toki edelleen perustella ja puolustella, mutta näyttäisi ettet ole koskaan käynyt edes paikan päällä toteamassa nykytilannetta.


      • Mikä-ruuhka
        reunojapitkin kirjoitti:

        "...auto- ja rekkaralliin osallistuville laivamatkustajille on Helsingin keskustan sumputetusta läpiajosta."

        Mistä kohdin ne bilikat tsöraa stadin läpi ??

        Eivät ne autolautat Helsingin keskustaan mitään sumppua tee. Ei lauttojen tuloa edes havaitse. Työmatkaliikenne sen sumpun tekee aamuin illoin.


      • Olet-siivestäjä kirjoitti:

        Katsopa asiaa varustamon kannalta.

        Tavaraliikenne on lähes kuin hyttysen kusaisu.
        Matkaliput ovat vain murto-osa tuloista.
        Laivalla käytetty raha ravintoloissa, ostoksissa tai muissa vastaavissa on tuloista leijonanosa.

        Sinä kuulut siis niihin, jotka tuottavat varustamoille tappiota.

        Kyllä se autonkin mukaan ottaminen maksaa, Europalla 45e +oma lippu tietysti


    • Väärä-foorumi

      Olipa palstaluotsi paikalla. Tämäkin ketju siirtyisi oikeaan paikkaansa eli laivat ja merenkulku-foorumille.

      • OikeaPalsta

        Autolauttamatkat ovat laivamatkoja, joten palstavalinta on täydellinen. Se toinen palsta on tarkoitettu laivoista ja merenkulusta keskusteluun, kuten mitä tapahtuu messissä, mikä on ruorijuopumuksen promilleraja, ja kuinka monta kierrosta Wärtsilän Diesel pyörii minuutissa täydellä höögillä seilatessa.


      • hiekkalaatikkolaisille

        Bitti-taivas olisi usealla avauksella se oikea osoite
        laivamatkailukeskustelut lähinnä nykyään hiekkalaatikko osastoa ähä-kutti kommentointia huomioiden, tenavien kiukuttelua, aikuiset kadonneet palstalta


      • Väärä-foorumi
        OikeaPalsta kirjoitti:

        Autolauttamatkat ovat laivamatkoja, joten palstavalinta on täydellinen. Se toinen palsta on tarkoitettu laivoista ja merenkulusta keskusteluun, kuten mitä tapahtuu messissä, mikä on ruorijuopumuksen promilleraja, ja kuinka monta kierrosta Wärtsilän Diesel pyörii minuutissa täydellä höögillä seilatessa.

        No mene ja osta lippu tuolle matkalle äläkä hölise.

        Ai et voi koska tuota matkaa ei ole olemassakaan.

        No ei se sitten voi olla matkailuakaan.


    • savustustaktiikka

      Autolauttojen siirtyminen Vuosaareen on vain ajan kysymys. Helsingin kaupungin liikennestrategiaan kuuluu autoilun vähentäminen. Nykyisiä 2+2-kaistaisia tieosuuksia muutetaan 1+1-kaistaisiksi, kun tilaa raivataan pyöräteitä varten.

      Autoilua siis hankaloitetaan pikkuhiljaa. Lopullinen niitti on todennäköisesti ruuhkamaksut, jota pelkkä läpimenoliikenne ei suostu maksamaan pelkästään sen vuoksi, että Helsingin kaupunki saisi ylimääräistä kirstuunsa.

      No pääseehän jo nykyäänkin Hangosta Paldiskiin, jos haluaa autolla suoraan Baltiaan kulkematta Helsingin keskustan kautta.

      • Liikenne-Hankoon

        Siksi autolautat kannattaakin siirtää Hankoon.


      • Koplinkingi

        Helsingin Kaupunki teki juuri uuden terminaalin kymmenillä miljoonilla Länsisatamaan, joten lauttojen siirtoa Vuosaareen tai muualle ei ole näköpiirissä.


      • juoppojen.terminaali
        Koplinkingi kirjoitti:

        Helsingin Kaupunki teki juuri uuden terminaalin kymmenillä miljoonilla Länsisatamaan, joten lauttojen siirtoa Vuosaareen tai muualle ei ole näköpiirissä.

        Ei sitä terminaalia tarvitse kuin juopot, jotka voivat jatkaa juopottelua omilla juopporisteilijöillään. Autolla matkustavat ajavat checkinin kautta suoraan laivaan, siksi Vuosaaren voi ottaa käyttöön vaikka heti.


      • suolarahoja
        Koplinkingi kirjoitti:

        Helsingin Kaupunki teki juuri uuden terminaalin kymmenillä miljoonilla Länsisatamaan, joten lauttojen siirtoa Vuosaareen tai muualle ei ole näköpiirissä.

        Pikku summa. Vuosaaren satamaan investointiin 468 miljoonaa euroa.


      • Ai-autolautoille
        suolarahoja kirjoitti:

        Pikku summa. Vuosaaren satamaan investointiin 468 miljoonaa euroa.

        Nimenomaan. Satama on tehty rahtiliikenteeseen.
        Se ei sovellu autolautoille.


      • ramppi.riittää
        Ai-autolautoille kirjoitti:

        Nimenomaan. Satama on tehty rahtiliikenteeseen.
        Se ei sovellu autolautoille.

        Vuosaari sopii nimenomaan autolautoille. Matkustaja-alukset vaativat kalliit terminaalit putkistoineen.


      • jokapaikkaan
        Ai-autolautoille kirjoitti:

        Nimenomaan. Satama on tehty rahtiliikenteeseen.
        Se ei sovellu autolautoille.

        Vuosaaren sataman eteläpäätyyn tosin kaavaillaan myös matkustajaterminaalia. Juopposeurueet saattavat siis tulevaisuudessa piristää myös Vuosaaren aluetta.


    • Höegh.Target

      Höegh Target (IMO 9684976) sopisi tuolle välille hyvin. Se on 200 metriä pitkä ja maksimisyväys on 10,3m, joten mahtuu helposti Vuosaareen ja Muugaan.

      Alukseen mahtuu 8500 henkilöautoa, mutta mukaan voidaan ottaa 6,5 metriä korkeita ja 12 metriä leveitä laitteitakin. Joustavuutta siis riittää.

      Tuon kokoisella laivalla ei tarvitsisi tehdä välttämättä kuin yksi edestakainen matka päivässä. Polttoainetta säästyisi melkoisesti verrattuna nykyhetkeen.

      • jo.on.ISO.paattisi

        ... ja leveys olikaan
        ... autokansien lukumäärä olikaan

        mahtuisiko leveydeltään Vuosaareen saati Muugaan, edes väylälle ko. satamiin

        aluksenhan pitäisi olla n. 10 kertaa viking Gracen mittoja laajempi, leveys x korkeus, jos pituus on sama kuin VG:llä


      • Mahtuu
        jo.on.ISO.paattisi kirjoitti:

        ... ja leveys olikaan
        ... autokansien lukumäärä olikaan

        mahtuisiko leveydeltään Vuosaareen saati Muugaan, edes väylälle ko. satamiin

        aluksenhan pitäisi olla n. 10 kertaa viking Gracen mittoja laajempi, leveys x korkeus, jos pituus on sama kuin VG:llä

        Vuosaaren väylän minimileveys on 199 metriä. Höegh Target mahtuisi väylälle melkein poikittain. Väylän mitoitusalus on 230 metriä pitkä, leveys 33 metriä ja syväys 11,0 metriä. Höegh Target on 36,5 metriä leveä (kansia 14).

        Vuosaaren väylähän on tarkoitus ruopata 13,0 metrin syvyiseksi. Samalla sitä kannattaa tietenkin leventää tulevaisuuden tarpeisiin, koska autolauttojen koko saattaa edelleen kasvaa.

        Muugan satamassa laivan maksimitat ovat pituus 300m, leveys 48m ja syväys 18m. Siellä ei tule rajat vastaan yhtä nopeasti kuin Vuosaaressa.


      • on.ISO.paatti
        Mahtuu kirjoitti:

        Vuosaaren väylän minimileveys on 199 metriä. Höegh Target mahtuisi väylälle melkein poikittain. Väylän mitoitusalus on 230 metriä pitkä, leveys 33 metriä ja syväys 11,0 metriä. Höegh Target on 36,5 metriä leveä (kansia 14).

        Vuosaaren väylähän on tarkoitus ruopata 13,0 metrin syvyiseksi. Samalla sitä kannattaa tietenkin leventää tulevaisuuden tarpeisiin, koska autolauttojen koko saattaa edelleen kasvaa.

        Muugan satamassa laivan maksimitat ovat pituus 300m, leveys 48m ja syväys 18m. Siellä ei tule rajat vastaan yhtä nopeasti kuin Vuosaaressa.

        "Höegh Target on 36,5 metriä leveä (kansia 14)."

        meinaat tuohon tilaan mahtuvan nuo 8500 autoasi,
        ovatko ko. autosi leikkiautoja tuossa mitoissa.

        autoja pitäisi lauttaasi per kansi mahtua noin 700 kpl,
        pikaisesti laskettuna + kuljettajat autoissa

        ahtaaksi taitaa vetää !


      • yksikkö
        on.ISO.paatti kirjoitti:

        "Höegh Target on 36,5 metriä leveä (kansia 14)."

        meinaat tuohon tilaan mahtuvan nuo 8500 autoasi,
        ovatko ko. autosi leikkiautoja tuossa mitoissa.

        autoja pitäisi lauttaasi per kansi mahtua noin 700 kpl,
        pikaisesti laskettuna + kuljettajat autoissa

        ahtaaksi taitaa vetää !

        Kapasiteetti on 8500 CEU:ta (CEU = Car Equivalent Unit). Iso auto vie tietenkin enemän tilaa kuin pieni.


      • Luotsit-takaisin
        yksikkö kirjoitti:

        Kapasiteetti on 8500 CEU:ta (CEU = Car Equivalent Unit). Iso auto vie tietenkin enemän tilaa kuin pieni.

        Ja tuo muka matkailua!

        Palstaluotsit takaisin!


      • lopetellaan-satuilu
        yksikkö kirjoitti:

        Kapasiteetti on 8500 CEU:ta (CEU = Car Equivalent Unit). Iso auto vie tietenkin enemän tilaa kuin pieni.

        tosin epilen tuota 8500 autoa mahtuvan laivaasi, kysyin autojen lukumäärää,
        en jotain CEU:tasi
        jos ajatellaan jotta viking graceen nenee noin 750 autoa, täytyy tuon laivasi olla kapasiteetiltaan 10 kertainen ja kuskit päälle matkustajakapasiteetti vähintäin 3 kertainen mainitsemaasi laivaan suhteuttaen.

        ei sentäs kaikki provoilusi mene läpi, epätoivoisempia vain alkavat mielikuvituksessaan olemaan


      • sen.kokoinen.se
        lopetellaan-satuilu kirjoitti:

        tosin epilen tuota 8500 autoa mahtuvan laivaasi, kysyin autojen lukumäärää,
        en jotain CEU:tasi
        jos ajatellaan jotta viking graceen nenee noin 750 autoa, täytyy tuon laivasi olla kapasiteetiltaan 10 kertainen ja kuskit päälle matkustajakapasiteetti vähintäin 3 kertainen mainitsemaasi laivaan suhteuttaen.

        ei sentäs kaikki provoilusi mene läpi, epätoivoisempia vain alkavat mielikuvituksessaan olemaan

        Saat toki epäillä joulupukin olemassa oloakin, mutta 8500:n auton kokoisena tuo autolautta meille on esitelty. En epäile yhtään etteikö tieto pitäisi myös paikkaansa. Uskon kyllä enemmän aluksen valmistajaa kuin jotain säälittävää s24-trollia.

        Graceista en tiedä, sehän on pelkkä juoppojen humppalossi jonne saa muutaman auton mukaan.


      • Luotsit-takaisin
        sen.kokoinen.se kirjoitti:

        Saat toki epäillä joulupukin olemassa oloakin, mutta 8500:n auton kokoisena tuo autolautta meille on esitelty. En epäile yhtään etteikö tieto pitäisi myös paikkaansa. Uskon kyllä enemmän aluksen valmistajaa kuin jotain säälittävää s24-trollia.

        Graceista en tiedä, sehän on pelkkä juoppojen humppalossi jonne saa muutaman auton mukaan.

        No eihän Höegh Target ole mikään autolautta, ei matkustajalaiva, vaan rahtilaiva, jolla kuljetetaan autoja.

        Siis todellinen kukkanen matkailufoorumilla.

        Ei hitto, palstaluotsit takaisin, niin tältäkin paskhalta olisi vältytty.


      • en-usko-joulupukkiin
        sen.kokoinen.se kirjoitti:

        Saat toki epäillä joulupukin olemassa oloakin, mutta 8500:n auton kokoisena tuo autolautta meille on esitelty. En epäile yhtään etteikö tieto pitäisi myös paikkaansa. Uskon kyllä enemmän aluksen valmistajaa kuin jotain säälittävää s24-trollia.

        Graceista en tiedä, sehän on pelkkä juoppojen humppalossi jonne saa muutaman auton mukaan.

        No esittele se meille tällä palstallakin, kuvien kera + teknistä tietoutta
        sillä sitten päästään luomastasi epätietoisuudesta,
        vai oliko kuitenkin vain mielikuvituksesi lentoa koko laivasi.

        vastaa huutoosi ja esittele laivasi meille,
        selittelyjesi aika on nyt ohi,
        faktat esille laivastasi


      • lautta.autoille
        Luotsit-takaisin kirjoitti:

        No eihän Höegh Target ole mikään autolautta, ei matkustajalaiva, vaan rahtilaiva, jolla kuljetetaan autoja.

        Siis todellinen kukkanen matkailufoorumilla.

        Ei hitto, palstaluotsit takaisin, niin tältäkin paskhalta olisi vältytty.

        Tiedätkö edes mikä on lautta? Ota selvää ennen kuin alat pätemään.


      • Luotsit-takaisin
        en-usko-joulupukkiin kirjoitti:

        No esittele se meille tällä palstallakin, kuvien kera + teknistä tietoutta
        sillä sitten päästään luomastasi epätietoisuudesta,
        vai oliko kuitenkin vain mielikuvituksesi lentoa koko laivasi.

        vastaa huutoosi ja esittele laivasi meille,
        selittelyjesi aika on nyt ohi,
        faktat esille laivastasi

        Ei se laiva ole mielikuvitusta. On hiton ruma rahtialus, car carrier. Kuljettaa autoja. Ei ota matkustajia. Ei tule koskaan itämerelle.


      • KVG-auttaa
        en-usko-joulupukkiin kirjoitti:

        No esittele se meille tällä palstallakin, kuvien kera + teknistä tietoutta
        sillä sitten päästään luomastasi epätietoisuudesta,
        vai oliko kuitenkin vain mielikuvituksesi lentoa koko laivasi.

        vastaa huutoosi ja esittele laivasi meille,
        selittelyjesi aika on nyt ohi,
        faktat esille laivastasi

        KVG. Kaikki tämän ketjun kannalta tärkeimmät tiedot on aluksesta jo esitetty. Turha niitä on alkaa tänne kopioimaan. Pointti on siinä että kyseinen autolautta sopii sellaisenaan Vuosaaren ja Muugan väliseen liikenteeseen kuljettamaan autoja em. satamien välillä.


      • Siinä-se
        KVG-auttaa kirjoitti:

        KVG. Kaikki tämän ketjun kannalta tärkeimmät tiedot on aluksesta jo esitetty. Turha niitä on alkaa tänne kopioimaan. Pointti on siinä että kyseinen autolautta sopii sellaisenaan Vuosaaren ja Muugan väliseen liikenteeseen kuljettamaan autoja em. satamien välillä.

        Siis
        1. tuo car carier on rahtialus
        2. ei ota matkustajia
        3. ei tule koskaan Itämerelle
        4. kuljettaisi tuolla välillä päivittäin 8500 autoa - mistä niin paljon autoja

        Ei poinnti on negatiivinen.


      • Sopiva.laiva
        Siinä-se kirjoitti:

        Siis
        1. tuo car carier on rahtialus
        2. ei ota matkustajia
        3. ei tule koskaan Itämerelle
        4. kuljettaisi tuolla välillä päivittäin 8500 autoa - mistä niin paljon autoja

        Ei poinnti on negatiivinen.

        Höegh Target on "Pure Car and Truck Carrier" (PCTC), suomeksi siis autoja kuljettava lautta, tutummin autolautta.

        Mahdollinen ylimääräinen kapasiteetti ei haittaa, koska laiva kulkee vajaalla kuormalla kevyempänä vähemmällä polttoaineella. Nykyiset Helsinki–Tallinna-reitin matkustaja-autolautat voidaan korvata tavallisilla matkustaja-aluksilla, jonka jälkeen Helsingin keskustaa ei enää rasiteta ylimääräisellä läpiajoliikenteellä. Kaikki voittavat.

        Aluksen autokansilla on pelkkiä henkilö- ja pakettiautoja kuljettaessa tilaa 71 417 m². Jos mukana on raskasta kalustoa jää kokonaispinta-ala 46 340 neliömetriin. Lahden ylitys on joka tapauksessa ajallisesti lyhyt. Matkustajat voivat viettää aikansa autokansilla. Ottaa vaikka päiväunet autossa, niin pääsee jatkamaan matkaa sitten virkeänä.

        Höegh Targetin lippu on jo valmiiksi Pohjoismaissa, tarkemmin sanottuna Oslossa, Norjassa. Itämerelle siirtyminen ei ole siten mikään ongelma. Tutut käytännöt tutussa toimintaympäristössä jatkuvat.


      • Ei-matkustajia
        Sopiva.laiva kirjoitti:

        Höegh Target on "Pure Car and Truck Carrier" (PCTC), suomeksi siis autoja kuljettava lautta, tutummin autolautta.

        Mahdollinen ylimääräinen kapasiteetti ei haittaa, koska laiva kulkee vajaalla kuormalla kevyempänä vähemmällä polttoaineella. Nykyiset Helsinki–Tallinna-reitin matkustaja-autolautat voidaan korvata tavallisilla matkustaja-aluksilla, jonka jälkeen Helsingin keskustaa ei enää rasiteta ylimääräisellä läpiajoliikenteellä. Kaikki voittavat.

        Aluksen autokansilla on pelkkiä henkilö- ja pakettiautoja kuljettaessa tilaa 71 417 m². Jos mukana on raskasta kalustoa jää kokonaispinta-ala 46 340 neliömetriin. Lahden ylitys on joka tapauksessa ajallisesti lyhyt. Matkustajat voivat viettää aikansa autokansilla. Ottaa vaikka päiväunet autossa, niin pääsee jatkamaan matkaa sitten virkeänä.

        Höegh Targetin lippu on jo valmiiksi Pohjoismaissa, tarkemmin sanottuna Oslossa, Norjassa. Itämerelle siirtyminen ei ole siten mikään ongelma. Tutut käytännöt tutussa toimintaympäristössä jatkuvat.

        Kansainväliset määräykset estävät matkustajia oleilemasta autokannella.

        Siis kuljettaa vain autoja, kuskit saavat vaikka soutaa lahden yli.


      • onnistuu.kyllä
        Ei-matkustajia kirjoitti:

        Kansainväliset määräykset estävät matkustajia oleilemasta autokannella.

        Siis kuljettaa vain autoja, kuskit saavat vaikka soutaa lahden yli.

        Tähän voidaan tehdä kansallinen poikkeus. Vastaavalla erikoisluvalla Tallinnassakin saadaan ajaa satama-altaassa keulaportit avoinna, vaikka se kiellettyä muuten onkin.

        Autoilevat matkustajathan ovat nykyisillä autolautoillakin autoissaan loppumatkan ajan. Asiassa ei ole siten mitään outoa. Jatkossa loppumatka alkaa heti lähtösatamassa.


      • en-usko-joulupukkiin
        Luotsit-takaisin kirjoitti:

        Ei se laiva ole mielikuvitusta. On hiton ruma rahtialus, car carrier. Kuljettaa autoja. Ei ota matkustajia. Ei tule koskaan itämerelle.

        Vaikuttaa kuitenkin mielikuvitukseltasi, ethän kykene edes vastaamaan huutoosi ja esittämään faktaa asiasi tueksi, ainoastaan selityksiä selitystesi perään.
        uskottavuudessasi on hieman puutteita.


      • vapmtt
        en-usko-joulupukkiin kirjoitti:

        Vaikuttaa kuitenkin mielikuvitukseltasi, ethän kykene edes vastaamaan huutoosi ja esittämään faktaa asiasi tueksi, ainoastaan selityksiä selitystesi perään.
        uskottavuudessasi on hieman puutteita.

        ''Höegh Target'' on autonkuljetusalus. Lastaa 8500 henkilöautoa.
        Tänä vuonna kuskannut autoja Australiaan, Hollantiin,Englantiin, Keniaan....tiedä vaikka joslus saapuisi Hankoon tai Kotkaan...


      • Apinakääntäjä
        Sopiva.laiva kirjoitti:

        Höegh Target on "Pure Car and Truck Carrier" (PCTC), suomeksi siis autoja kuljettava lautta, tutummin autolautta.

        Mahdollinen ylimääräinen kapasiteetti ei haittaa, koska laiva kulkee vajaalla kuormalla kevyempänä vähemmällä polttoaineella. Nykyiset Helsinki–Tallinna-reitin matkustaja-autolautat voidaan korvata tavallisilla matkustaja-aluksilla, jonka jälkeen Helsingin keskustaa ei enää rasiteta ylimääräisellä läpiajoliikenteellä. Kaikki voittavat.

        Aluksen autokansilla on pelkkiä henkilö- ja pakettiautoja kuljettaessa tilaa 71 417 m². Jos mukana on raskasta kalustoa jää kokonaispinta-ala 46 340 neliömetriin. Lahden ylitys on joka tapauksessa ajallisesti lyhyt. Matkustajat voivat viettää aikansa autokansilla. Ottaa vaikka päiväunet autossa, niin pääsee jatkamaan matkaa sitten virkeänä.

        Höegh Targetin lippu on jo valmiiksi Pohjoismaissa, tarkemmin sanottuna Oslossa, Norjassa. Itämerelle siirtyminen ei ole siten mikään ongelma. Tutut käytännöt tutussa toimintaympäristössä jatkuvat.

        Juu, ja air craft carrier on lentokonelautta.
        Noinhan se apinakäännös menee.


      • selvähän.tämä
        Apinakääntäjä kirjoitti:

        Juu, ja air craft carrier on lentokonelautta.
        Noinhan se apinakäännös menee.

        Carrier: kuljetusväline
        Car carrier: autonkuljetusauto, autonkuljetuslaiva, autonkuljetusvaunu

        Autonkuljetuslaiva eli autolautta (lautta joka kuljettaa autoja) sopii autojen kuljettamiseen vesistöjen ylitse.


      • en-usko-joulupukkiin
        vapmtt kirjoitti:

        ''Höegh Target'' on autonkuljetusalus. Lastaa 8500 henkilöautoa.
        Tänä vuonna kuskannut autoja Australiaan, Hollantiin,Englantiin, Keniaan....tiedä vaikka joslus saapuisi Hankoon tai Kotkaan...

        selittelysi jatkuvat
        fakta (näyttö) puuttuu edelleen!

        kertaukseksi:
        Vaikuttaa kuitenkin mielikuvitukseltasi, ethän kykene edes vastaamaan huutoosi ja esittämään faktaa asiasi tueksi, ainoastaan selityksiä selitystesi perään.
        uskottavuudessasi on hieman puutteita.


      • dorkamikädorka
        en-usko-joulupukkiin kirjoitti:

        selittelysi jatkuvat
        fakta (näyttö) puuttuu edelleen!

        kertaukseksi:
        Vaikuttaa kuitenkin mielikuvitukseltasi, ethän kykene edes vastaamaan huutoosi ja esittämään faktaa asiasi tueksi, ainoastaan selityksiä selitystesi perään.
        uskottavuudessasi on hieman puutteita.

        Jos joku vaivautuu vastamaan kuvin ja sanoin, älä poistata vastausta:))))


    • ilmalautta.avaruudesta

      Antaa tulla vaan lisää! Hauskaa lukea ufotarinoita.

    • vihreät.osaavat

      Taas itketään hesarissa Jätkäsaaren sumppua. Ikään kuin ongelma ei olisi ollut tiedossa Jätkäsaarta kaavoittaessa. Ainoa oikea tapa ratkaista on rakentaa Jätkäsaareen suora monikaistainen valtatie, tai sitten siirtää kumipyöräliikenne jonnekin muualle.

      • Sumppu-vain-siirtyisi

        Joo, silloin sumppu olisi Vuosaaressa.

        Ratkaisu sumppuun olisi siirtää lähtösatamaksi Hanko. Silloin Helsingissä vain tavanomainen sumppu.


      • keskinopeus
        Sumppu-vain-siirtyisi kirjoitti:

        Joo, silloin sumppu olisi Vuosaaressa.

        Ratkaisu sumppuun olisi siirtää lähtösatamaksi Hanko. Silloin Helsingissä vain tavanomainen sumppu.

        Kehä 3 vetää toisin kuin Mechelininkatu.


      • Vetää-huonosti
        keskinopeus kirjoitti:

        Kehä 3 vetää toisin kuin Mechelininkatu.

        Mitä nyt päivittäin liikenne poikki jostain syystä.


      • joutaa.vaikka.ollakin
        Vetää-huonosti kirjoitti:

        Mitä nyt päivittäin liikenne poikki jostain syystä.

        Ei haittaa koska lähdetään muutenkin itään päin. Helsingin keskustan kadut eivät vedä koskaan. Satamaan meno vielä jotenkin onnistuu, mutta pois tulo on pelkkää paikallaan seisomista.


      • Anonyymi
        keskinopeus kirjoitti:

        Kehä 3 vetää toisin kuin Mechelininkatu.

        Huvittaa tuo hesalaisten sekoilu. Kaupungissa eivät tiedä mitä kukin tekee. Mechelininkatukin on taas auki. On kuulemma mahdotonta suunnitella mitään koordinoidusti.

        https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006156469.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huvittaa tuo hesalaisten sekoilu. Kaupungissa eivät tiedä mitä kukin tekee. Mechelininkatukin on taas auki. On kuulemma mahdotonta suunnitella mitään koordinoidusti.

        https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006156469.html

        Minusta tuossa ajetaan kahdella kaistalla. Ei siis mitää hätää.
        Taidat asua peräkylässä!


    • taiHaapsalun

      Lopettakaa jo tämä turhan höpinä. Tallinnan laivoille mahtuu kaikki autot. Aloitetaan vaikka keskustelu Hangon - Paldiskin laivareitin tarpeellisuudesta.

      • parempi.vaihtoehto

        Kyse ei ole mahtumisesta vaan matka-ajoista. Helsingin läpiajo lisää käytännössä tunnin paluusuuntaan ja puoli tuntia menosuuntaan. Tuskin Helsingin asukkaatkaan ovat tyytyväisiä ylimääräisestä rallista, joka ei jätä kaupunkiin kuin pakokaasut ja leijailevan katupölyn.

        Pelkille risteilymatkustajille Länsisatama on ihan hyvä paikka, koska hehän jäävät yleensä muutenkin tutustumaan itse kaupunkiin. Jättävät siis myös euroja Helsinkiin.

        Hanko on hyvä vaihtoehto Lounais-Suomen autoilijoille. Kotka–Kunda-linja palvelisi puolestaan paremmin Itä-Suomen tarpeita, vaikka reitti onkin huomattavati pidempi kuin Vuosaari–Muuga. Säästöä syntyy vähentyneistä kilometreistä maantiellä. Esimerkiksi Kouvolasta on Kotkan satamaan 90 kilometriä lyhyempi matka kuin Helsingin Länsisatamaan.


      • jahyväniin
        parempi.vaihtoehto kirjoitti:

        Kyse ei ole mahtumisesta vaan matka-ajoista. Helsingin läpiajo lisää käytännössä tunnin paluusuuntaan ja puoli tuntia menosuuntaan. Tuskin Helsingin asukkaatkaan ovat tyytyväisiä ylimääräisestä rallista, joka ei jätä kaupunkiin kuin pakokaasut ja leijailevan katupölyn.

        Pelkille risteilymatkustajille Länsisatama on ihan hyvä paikka, koska hehän jäävät yleensä muutenkin tutustumaan itse kaupunkiin. Jättävät siis myös euroja Helsinkiin.

        Hanko on hyvä vaihtoehto Lounais-Suomen autoilijoille. Kotka–Kunda-linja palvelisi puolestaan paremmin Itä-Suomen tarpeita, vaikka reitti onkin huomattavati pidempi kuin Vuosaari–Muuga. Säästöä syntyy vähentyneistä kilometreistä maantiellä. Esimerkiksi Kouvolasta on Kotkan satamaan 90 kilometriä lyhyempi matka kuin Helsingin Länsisatamaan.

        Sä et ole koskaan edes käynyt Helsingissä, niin sekavat on jutut:))))))))))))))


      • Käy-ensin-Kundassa
        parempi.vaihtoehto kirjoitti:

        Kyse ei ole mahtumisesta vaan matka-ajoista. Helsingin läpiajo lisää käytännössä tunnin paluusuuntaan ja puoli tuntia menosuuntaan. Tuskin Helsingin asukkaatkaan ovat tyytyväisiä ylimääräisestä rallista, joka ei jätä kaupunkiin kuin pakokaasut ja leijailevan katupölyn.

        Pelkille risteilymatkustajille Länsisatama on ihan hyvä paikka, koska hehän jäävät yleensä muutenkin tutustumaan itse kaupunkiin. Jättävät siis myös euroja Helsinkiin.

        Hanko on hyvä vaihtoehto Lounais-Suomen autoilijoille. Kotka–Kunda-linja palvelisi puolestaan paremmin Itä-Suomen tarpeita, vaikka reitti onkin huomattavati pidempi kuin Vuosaari–Muuga. Säästöä syntyy vähentyneistä kilometreistä maantiellä. Esimerkiksi Kouvolasta on Kotkan satamaan 90 kilometriä lyhyempi matka kuin Helsingin Länsisatamaan.

        Oletkos koskaan käynyt Kundassa. Tosi pieni kaupunki, lähinnä kylä, jossa suuri sementtitehdas eikä sitten oikein muuta. Satama tai oikeammin pirun pitkä laituri avoinna länsi-pohjois-itätuulille. Hyvin matalaa vettä. Aika huono tiestö muualle Viroon. Pöyry koetti saada sinne haketehdasta, mutta logistiikkaan olisi pitänyt sijoittaa liian suuria summia ja hanke jäi sillensä.

        Ei onnistu!


      • oletkoedeskäynyt
        jahyväniin kirjoitti:

        Sä et ole koskaan edes käynyt Helsingissä, niin sekavat on jutut:))))))))))))))

        Olen peruuttanut Helsingissä enemmän kuin sinä ajanut etuperin. Käytännössä ainoa edes jollain tavalla sujuva vuoro on viimeinen klo 0.30 saapuva. Silloin saattaa tuurilla päästä Helsingin läpi melko nopeasti. Mutta tuo vuoro on vain ihan perseelleen ajoitettu mikäli on ajamassa yhtään kauemmaksi.


      • Rakvereen.tutustuttava
        Käy-ensin-Kundassa kirjoitti:

        Oletkos koskaan käynyt Kundassa. Tosi pieni kaupunki, lähinnä kylä, jossa suuri sementtitehdas eikä sitten oikein muuta. Satama tai oikeammin pirun pitkä laituri avoinna länsi-pohjois-itätuulille. Hyvin matalaa vettä. Aika huono tiestö muualle Viroon. Pöyry koetti saada sinne haketehdasta, mutta logistiikkaan olisi pitänyt sijoittaa liian suuria summia ja hanke jäi sillensä.

        Ei onnistu!

        En ole käynyt, mutta pitää ottaa ohjelmistoon. Itä-Viro on itselleni tuntemattomampaa seutua muutenkin. En edes tiennyt koko Kundan sataman olemassa olosta ennen kuin luin siitä Postimies-lehdestä, jonka eräs artikkeli käsitteli Kundaa mahdollisena vastaparina Kotkan reitille. Eihän tuonne Kundaan ole tarkoitus jäädä tahi olemaan, vaan se on vain satama matkan varrella siinä missä vaikkapa Hanko tai Paldiski.


      • Mitä-esittää
        janarikiivastuu kirjoitti:

        Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

        Tota noin, mitä tuon pitäisi esittää: ¯\_(ツ)_/¯. Ei mielikuvitus riitä.


      • Sehän-se
        Mitä-esittää kirjoitti:

        Tota noin, mitä tuon pitäisi esittää: ¯\_(ツ)_/¯. Ei mielikuvitus riitä.

        Ekkö huomaa. Jalat levällään ja herkku keskellä.


      • mitteemittee
        oletkoedeskäynyt kirjoitti:

        Olen peruuttanut Helsingissä enemmän kuin sinä ajanut etuperin. Käytännössä ainoa edes jollain tavalla sujuva vuoro on viimeinen klo 0.30 saapuva. Silloin saattaa tuurilla päästä Helsingin läpi melko nopeasti. Mutta tuo vuoro on vain ihan perseelleen ajoitettu mikäli on ajamassa yhtään kauemmaksi.

        "Olen peruuttanut Helsingissä enemmän kuin...."
        Varmasti, juntit eksyy jatkuvasti.


    • matka-aika.Turusta.pieni

      Turkulaiset yrittävät ajaa Vuosaaren matkustajasatamaa kun se on hyvä paikka muualla Suomessa asuville.

      • purkaa.juntit.pölyä

        Turun satamaan pääsi ainakin aamuyöstä helposti muutama vuosi takaperin.

        Helsinkiläiset itse ja autolautoilla matkustavat valittavat Helsingin läpiajosta, eilen viimeksi Helsingin Sanomissa. En ole Lapin Kansassa nähnyt mitään juttua aiheesta.

        Veikkaan ettei Helsingin kantakaupungin asukkaista ole esimerkiksi Tallinnan lautoilla säännöllisesti kuin muutama promille. Rahdistakaan puretaan tuskin yhtään kuormaa suoraan keskustassa. Eiköhän rekatkin ole matkalla logistiikkakeskuksiin tai suoraan asiakkaille. Kantakaupungin asukkaaat saavat sitä vastoin nauttia päivittäin rallista ja rallin tuottamista pakokaasuista ja katupölystä.

        Kyllä vaan se Vuosaari on ainoa järkevä loppusijoituspaikka Helsingistä operoiville autolautoille. Ainakin Tallinnan pika-alukset saisi siirtää sinne vaikka jo tänään.


    • nyt.on2000luku

      Tänä vuonna ei Helsinki-Tallinna välillä ole liikennöinyt yhtään pika-alusta. Vuosaari on rahtisatama, sinne ei olla siirtämässä matkustajaliikennettä, länsisataman uusi terminaali varmistaa asian. Tänä vuonna ei myöskään ole Tallinnan tullissa ollut yhtään neuvostovirkamiestä.

    • KuolleenaSsyntynytAjatus

      Tyyppiesimerkki aloituksesta, missä aloittaja eivätkä "keskustelijatkaan" tiedä asiasta yhtään mitään todellista.

      Ongelmana on, että rahtia ja autoja kuljettava laiva Sea Wind, mikä kulkee juuri väliä Muuga - Vuosaari, ei edes nyt kulje täysillä kuormilla. Tuon takia Eckerö Line joutui lopettamaan tuon reitin - ei vaan kannattanut.

      • Seilaa-Välimerellä

        Nykyisin nimellä Isabella I paatti sahaa Espanjan ja Marokkon väliä.
        Tietenkin lähinnä matkustajaliikenteessä.


      • maihinnousukortit

        Mistäs tuohon Sea Wind -nimiseen laivaan saa ostettuja tikettejä kuskille ja autolle?


      • Siellä-myynti
        maihinnousukortit kirjoitti:

        Mistäs tuohon Sea Wind -nimiseen laivaan saa ostettuja tikettejä kuskille ja autolle?

        Kannattaisikohan kääntyä Tallinkin puoleen.


      • kannattavuus
        Siellä-myynti kirjoitti:

        Kannattaisikohan kääntyä Tallinkin puoleen.

        No kannattaisiko?


      • siitävaan
        Se-sinulle-sopiva kirjoitti:

        Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

        Saat toki hypätä laidan yli, jos noin ahdistaa.


      • lkabrt
        maihinnousukortit kirjoitti:

        Mistäs tuohon Sea Wind -nimiseen laivaan saa ostettuja tikettejä kuskille ja autolle?

        Jos ajat rahtia, kysy Tallinkin myyntiosastolta.


      • pelkkä-HA
        lkabrt kirjoitti:

        Jos ajat rahtia, kysy Tallinkin myyntiosastolta.

        En aja rahtia. Tarkoitus käydä vain Latviasta viinalasti autolla.


      • Noin-yksinkertaista
        pelkkä-HA kirjoitti:

        En aja rahtia. Tarkoitus käydä vain Latviasta viinalasti autolla.

        Jos et osaa kysyä Tallinkilta, et mene ostoksille Latviaan.


      • palstatietäjät
        Noin-yksinkertaista kirjoitti:

        Jos et osaa kysyä Tallinkilta, et mene ostoksille Latviaan.

        Tarkoitus on kysyä täältä, koska Tallinkin sivuilta ei voi ainakaan varata matkaa.


      • Tyhmäkin-ymmärtäisi
        palstatietäjät kirjoitti:

        Tarkoitus on kysyä täältä, koska Tallinkin sivuilta ei voi ainakaan varata matkaa.

        Ne sivut ovat tarkoitetut henkilömatkaajille - oma auto voidaan ottaa mukaan. Sea Wind on rahtareille ja heille oma varaussysteemi.

        Koska olet henkilömatkaaja, et voi ostaa matkaa Sea Windille Tallinkin myyntivisujen kautta. Aja Länsisatamaan.


      • turha.oli.toivo
        Tyhmäkin-ymmärtäisi kirjoitti:

        Ne sivut ovat tarkoitetut henkilömatkaajille - oma auto voidaan ottaa mukaan. Sea Wind on rahtareille ja heille oma varaussysteemi.

        Koska olet henkilömatkaaja, et voi ostaa matkaa Sea Windille Tallinkin myyntivisujen kautta. Aja Länsisatamaan.

        Niin minä vähän epäilinkin ettei tuo Sea Wind tarjoa ratkaisua tähän Helsingin ruuhkaongelmaan. Kyllä Vuosaareen pitäisi siirtää ainakin Shuttlet.


    • Vuomax

      Vuosaaren väylä on kuulemma liian kapea matkustajalaivoille. Mikä sitten on maksimikoko Vuosaareen liikennöiville laivoille? Onko määritelty vastaavalla tavalla Vuomax-mittoja kuin esimerkiksi Saimaan kanavan Saimax?

      • Väärä-foorumi

        Väärä foorumi. Kuuluu "Laivat ja merenkulku".


      • xlmuu

        Ei ole liian kapea, rahtilaivat ovat pidempiä ja leveämpiä kuin esim. Serenade.


      • Anonyymi

        Finnlinesin Ropaxit mahtuvat isompina kuin Siljan kävelykadut.


    • Anonyymi

      Sehän ajaa! Aluksen nimi Sea Wind.

    • Anonyymi

      Finbo Cargolla pääsee Vuosaaresta ainakin Tallinnaan.

      • Anonyymi

        Kiersi näköjään Skotlannin pohjoispuolelta. Lähtiessä kyllä oletin sen koukkaavan Kanaalin kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiersi näköjään Skotlannin pohjoispuolelta. Lähtiessä kyllä oletin sen koukkaavan Kanaalin kautta.

        Tiedä, älä aina oleta. Koska oletuksesi on osunut oikeaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiersi näköjään Skotlannin pohjoispuolelta. Lähtiessä kyllä oletin sen koukkaavan Kanaalin kautta.

        Meinasi näköjään eksyä Göteborgin kohdalla. Kohta on jännät paikat mahtuuko läpi Juutinraumasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinasi näköjään eksyä Göteborgin kohdalla. Kohta on jännät paikat mahtuuko läpi Juutinraumasta.

        Näkyy olevan nyt kuivalla maalla Naantalissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkyy olevan nyt kuivalla maalla Naantalissa.

        Purtiloa ei ole vieläkään pukattu vesille.


    • Anonyymi

      Otsikossa mainittu reitti saattaa toteutua, koska Tallinnan kaupunki ei ole järin ilahtunut Eckerön Linen päätöksestä tuoda lisää rekkarallia Tallinnan keskustaan. Antavat ymmärtää Muugan olevan parempi vaihtoehto.

      • Anonyymi

        Tallink on uhannut siirtää oman rahtilaivansa Muugasta Tallinnaan, jos Eckerö alkaa liikennöimään omallaan sinne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tallink on uhannut siirtää oman rahtilaivansa Muugasta Tallinnaan, jos Eckerö alkaa liikennöimään omallaan sinne.

        Miten koskettaa tavallista laukkua vetävää matkaajaa?

        Aivan, vastaus näkyykin jo tuossa alempana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten koskettaa tavallista laukkua vetävää matkaajaa?

        Aivan, vastaus näkyykin jo tuossa alempana.

        Kuka vetää ja mitä laukkuja? Autossa on tavaratila laukkuja ja muita matkatavaroita varten. Suosittelen sinulle lukutaidon hankkimista. Siihen kuuluu myös luetun ymmärtäminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka vetää ja mitä laukkuja? Autossa on tavaratila laukkuja ja muita matkatavaroita varten. Suosittelen sinulle lukutaidon hankkimista. Siihen kuuluu myös luetun ymmärtäminen.

        Ai, onkos matkailu matkustamista auton kanssa? Eikös ole lentäen pikkasen hankalaa? Tai laivallakin, esim Eckerön Birka Stockholmilla?

        Aivan, alkujaankin ketju väärällä foorumilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai, onkos matkailu matkustamista auton kanssa? Eikös ole lentäen pikkasen hankalaa? Tai laivallakin, esim Eckerön Birka Stockholmilla?

        Aivan, alkujaankin ketju väärällä foorumilla.

        Toisto: suosittelen sinulle lukutaidon hankkimista. Siihen kuuluu myös luetun ymmärtäminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisto: suosittelen sinulle lukutaidon hankkimista. Siihen kuuluu myös luetun ymmärtäminen.

        Eli tämän foorumin tapaa: kun matkailija haluaa tietää jonkun Tallinnan kaupan paikan, hänen pitää kysyä sitä täältä eikä Tallinna-foorumilta. Tai kun pitää hakea opastusta automatkailuun, pitää hakea risteilyjä. Tai kun pitää tietää, missä Tukholmassa on pankkiautomaatteja, sitä etsitään risteilyistä. Tai kun pitäisi saada tietää laivan rakenteesta, sitäkin pitää hakea risteilyistä.

        Mikähän tuossa oikein mättää?


    • Anonyymi

      Iso kiitos Eckerö Linjelle Vuosaari-Muuga autolauttayhteyden avaamisesta kesällä 2019. Emme ole koskaan käyttäneet Eckerö Linjen palveluita, mutta jatkossa automme rullaa pelkästään Finbo Cargon kannelle.

      Kiitämme myös Tallinkia ja Viking Lineä menneistä vuosista, ja pyydämme anteeksi Helsingin keskustassa asuvilta ihmisiltä, jotka ovat kärsineet kaupungin läpi ajosta aiheutuneesta häiriöstä. Aikaisemmin ei ollut vaihtoehtoja, mutta nyt on.

      Hyvää kesää kaikille!

      • Anonyymi

        Nyt sitten pyytelet anteeksi vuosaarelaisilta.

        Ajattelet kai heitä jonottaessasi Vuosaareen ja siellä laivalle pääsyä.


    • Anonyymi

      S24-kirjoittelun voima on melkoinen. Ei tarvinnut kuin mainita reittitarpeesta, niin kohta jo avattiin linja. Seuraavaksi ehkä Kotka–Kunda?

      • Anonyymi

        Tuskin avataan uudestaan. Oli sen verran heikko menekki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin avataan uudestaan. Oli sen verran heikko menekki.

        Se risteily oli aika tylsä. Ei mitään nähtävää Kotkan saariston jälkeen. Pelkää merta. Keskellä lahtea oli sitten muita laivoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se risteily oli aika tylsä. Ei mitään nähtävää Kotkan saariston jälkeen. Pelkää merta. Keskellä lahtea oli sitten muita laivoja.

        Eihän se tainnut olla varsinaisesti matkustajaliikenteeseen tarkoitettukaan. Mutta tavaraliikenne ei halunnut sitä käyttää tai sitä liikennettä ei edes ollut.


    • Anonyymi

      Vene on edelleen kuivalla maalla. Saavatkohan sitä vesille lainkaan tänä kesänä?

    • Anonyymi

      Muugasta vaan on matkaa Tallinnaan ja Sadamarketin Vikingin pään rentouttamispaikkaan, missä matkasta jäykistyneet jäsenet vetreytetään.

    • Anonyymi

      Ei ole vieläkään vedessä. Onkohan siinä joku isompikin ongelma?

      • Anonyymi

        Edellisessä korjauksessa havaittu pohjan levyissä pahoja syöpymiä ja korjattu laittamalla uutta levyä päälle. Eli korroosiolle tehty luksusoltavat ja nyt iso osa pohjaa täytyy uusia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edellisessä korjauksessa havaittu pohjan levyissä pahoja syöpymiä ja korjattu laittamalla uutta levyä päälle. Eli korroosiolle tehty luksusoltavat ja nyt iso osa pohjaa täytyy uusia.

        Olis pitäny aikaa sitte laittaa pukille ja mau-mau-miehet sutimaan.


      • Anonyymi

        Nyt näyttää jo kelluvan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt näyttää jo kelluvan.

        jassoo, taas näitä jotka matkustelevat netin näytön edessä , ovatkohan koskaan tulleet ajatelleeksi matkoja voitavan tehtvävän myös todellisuudessa

        Olitko kenties paikalla totemassa vai näitkö peräti kiikarilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt näyttää jo kelluvan.

        Pitkään näytti että Linda Linekin saa uuden laivansa aikaisemmin käyttöön, mutta nyt on toinen ääni sumutorvessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitkään näytti että Linda Linekin saa uuden laivansa aikaisemmin käyttöön, mutta nyt on toinen ääni sumutorvessa.

        Pika-alukset taisivat jäädä lopullisesti, kun kerran Viikinkikin hävitti Fasterin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pika-alukset taisivat jäädä lopullisesti, kun kerran Viikinkikin hävitti Fasterin.

        Ai, mihis se sen hukkas? Putosko taskusta? Vai hävittikö tarkoituksella?


    • Anonyymi

      Pitääkös se auto ottaa mukaan?

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kumma juttu. Viesti poistettu. Kerroin siinä vain, että tuttu rahtari on aina ajanut laivalle autolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumma juttu. Viesti poistettu. Kerroin siinä vain, että tuttu rahtari on aina ajanut laivalle autolla.

        Osoitus ylläpidon logiikasta. "Kun Sea Windille pääsee nyt auton kanssa", ei sinne tietenkään ollut millään autolla asiaa.


    • Anonyymi

      Finbo Cargo aloittaa 25.6. klo 11.00 Vuosaaresta. Aikuinen 10€, auto 12€ ja kotiruoka-annos 12€.

    • Anonyymi

      Onko muugalaislegioona lähtöisin Muugasta?

    • Anonyymi

      SDP:n Heinäluoma ehdottaa Metro-yhteyden jatkamista Vuosaareen ja Tallinnan liikenteen siirtämistä Jätkäsaaresta Vuosaareen.

      https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006146567.html

      Ehdotus on hyvä. Koko Suomen mittapuulla Viron liikennettä pitäisi ohjata muutenkin pois Helsingistä. Itä-Suomen liikenne esimerkiksi Kotkaan, tai miksei Loviisaankin, ja Länsi-Suomi voi hyödyntää enemmän Hankoa.

      Helsinki on joka tapauksessa täysin tarpeeton tulppa suurimmalle osalle ulkomaan liikenteestä.

      • Anonyymi

        Jospa keskittyisit foorumin aiheeseen eli laivamatkoihin ja risteilyihin. Kaupunkirakentaminen ei sitä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jospa keskittyisit foorumin aiheeseen eli laivamatkoihin ja risteilyihin. Kaupunkirakentaminen ei sitä ole.

        Tämä on nimenomaan laivamatkailua. Jos laivamatka nopeutuu tunnilla per suunta, on laivamatka huomattavasti nopeampi ja houkuttelevampi.

        Syytön olen siihen, että Helsinkiä suunnittelee ajokortittomat ituhipit. Tästäkin syystä ulkomaanliikennettä on ohjattava muihin kuntiin.

        Suomessa ei juurikaan ole risteilyliiikennettä. Siksi rahdin siirto vaikuttaa myös autottomiin matkustajiin. Matkailijoiden näkövinkkelistä metron lisäksi myös Vuosaareen suunniteltu saaristoraitiotie kannattanee toteuttaa.

        • Saaristoratikalla lukuisia positiivisia vaikutuksia, voisi mm. olla Vuosaarelle vetovoimatekijä, esim. houkuttelevuus työpaikkojen kannalta, matkailu, vähäpäästöinen ja viihtyisää ympäristöä luova joukkoliikenneratkaisu

        • Raide-Jokeri 2:n jatke Vuosaaren metroasemalta Vartiosaareen mahdollinen, korvaisi osittain nykyiset vähemmän kapasiteettia omaavat bussit Aurinkolahdessa ja Rastilassa

        • Matkustajasataman laajentuminen Vuosaareen puoltaisi osaltaan ratikan jatkamista satamaan

        • Raitiotielinjaus loisi matkailureitin ratikalla keskustaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on nimenomaan laivamatkailua. Jos laivamatka nopeutuu tunnilla per suunta, on laivamatka huomattavasti nopeampi ja houkuttelevampi.

        Syytön olen siihen, että Helsinkiä suunnittelee ajokortittomat ituhipit. Tästäkin syystä ulkomaanliikennettä on ohjattava muihin kuntiin.

        Suomessa ei juurikaan ole risteilyliiikennettä. Siksi rahdin siirto vaikuttaa myös autottomiin matkustajiin. Matkailijoiden näkövinkkelistä metron lisäksi myös Vuosaareen suunniteltu saaristoraitiotie kannattanee toteuttaa.

        • Saaristoratikalla lukuisia positiivisia vaikutuksia, voisi mm. olla Vuosaarelle vetovoimatekijä, esim. houkuttelevuus työpaikkojen kannalta, matkailu, vähäpäästöinen ja viihtyisää ympäristöä luova joukkoliikenneratkaisu

        • Raide-Jokeri 2:n jatke Vuosaaren metroasemalta Vartiosaareen mahdollinen, korvaisi osittain nykyiset vähemmän kapasiteettia omaavat bussit Aurinkolahdessa ja Rastilassa

        • Matkustajasataman laajentuminen Vuosaareen puoltaisi osaltaan ratikan jatkamista satamaan

        • Raitiotielinjaus loisi matkailureitin ratikalla keskustaan

        Minusta hyttien sängyissä pitäisi siellä sisäpuolella olla pienet koukut. Niitä hyödynnettäisiin sitomisleikeissä. Nyt noilla sängyillä nuo mukavat leikit ovat paljon hankalampia. Pitäisi ajatella matkustajien mukavuutta enemmän ja kohdata heidän tarpeensa. Kaiken lisäksi ne koukut eivät haittaisi ketään asioista kiinnostumatonta, tuskin edes moisia huomaisivatkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on nimenomaan laivamatkailua. Jos laivamatka nopeutuu tunnilla per suunta, on laivamatka huomattavasti nopeampi ja houkuttelevampi.

        Syytön olen siihen, että Helsinkiä suunnittelee ajokortittomat ituhipit. Tästäkin syystä ulkomaanliikennettä on ohjattava muihin kuntiin.

        Suomessa ei juurikaan ole risteilyliiikennettä. Siksi rahdin siirto vaikuttaa myös autottomiin matkustajiin. Matkailijoiden näkövinkkelistä metron lisäksi myös Vuosaareen suunniteltu saaristoraitiotie kannattanee toteuttaa.

        • Saaristoratikalla lukuisia positiivisia vaikutuksia, voisi mm. olla Vuosaarelle vetovoimatekijä, esim. houkuttelevuus työpaikkojen kannalta, matkailu, vähäpäästöinen ja viihtyisää ympäristöä luova joukkoliikenneratkaisu

        • Raide-Jokeri 2:n jatke Vuosaaren metroasemalta Vartiosaareen mahdollinen, korvaisi osittain nykyiset vähemmän kapasiteettia omaavat bussit Aurinkolahdessa ja Rastilassa

        • Matkustajasataman laajentuminen Vuosaareen puoltaisi osaltaan ratikan jatkamista satamaan

        • Raitiotielinjaus loisi matkailureitin ratikalla keskustaan

        No mitä urputat? Osta matka ja mene satamaan ratikalla, raide-jokerilla tai metrolla. Ei tuota tarvitse itkeä, mene ja tee.

        Ei, että ei voi, koska sellaista ei ole. No ei se sitten voi olla matkailuakaan. Suunnitelmat ja taivaanrannan maalaukset muualle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on nimenomaan laivamatkailua. Jos laivamatka nopeutuu tunnilla per suunta, on laivamatka huomattavasti nopeampi ja houkuttelevampi.

        Syytön olen siihen, että Helsinkiä suunnittelee ajokortittomat ituhipit. Tästäkin syystä ulkomaanliikennettä on ohjattava muihin kuntiin.

        Suomessa ei juurikaan ole risteilyliiikennettä. Siksi rahdin siirto vaikuttaa myös autottomiin matkustajiin. Matkailijoiden näkövinkkelistä metron lisäksi myös Vuosaareen suunniteltu saaristoraitiotie kannattanee toteuttaa.

        • Saaristoratikalla lukuisia positiivisia vaikutuksia, voisi mm. olla Vuosaarelle vetovoimatekijä, esim. houkuttelevuus työpaikkojen kannalta, matkailu, vähäpäästöinen ja viihtyisää ympäristöä luova joukkoliikenneratkaisu

        • Raide-Jokeri 2:n jatke Vuosaaren metroasemalta Vartiosaareen mahdollinen, korvaisi osittain nykyiset vähemmän kapasiteettia omaavat bussit Aurinkolahdessa ja Rastilassa

        • Matkustajasataman laajentuminen Vuosaareen puoltaisi osaltaan ratikan jatkamista satamaan

        • Raitiotielinjaus loisi matkailureitin ratikalla keskustaan

        25-vuotias tyttö. Ehdottomasti tosi alistava seksissä, mutta ne on otettava huomioon, kun ne on otettu huomioon. 😜
        En aio kattoo runkkaat, en välitä yhtään puhelin / netti tms seksistä. Kahville voin lähtee jos oot kiltti :) Miehissä vetoo tumma hiukset, tummat silmät, normaali ruumiinrakenne ja hymy. Naisissa vetoaa kaikki 😂

        Omat speksit: 4 tatuointia, 👅 ja huulikoru. Punaiset pitkät hiukset, 169cm ja Rinnat 85DD. Siniset silmät;)
        http://passionsuomi.tk/Naisia

        Mut ajatus laivamatkasta ja hyttitoimista kiihottaa.
        Kirjoita minulle komea!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on nimenomaan laivamatkailua. Jos laivamatka nopeutuu tunnilla per suunta, on laivamatka huomattavasti nopeampi ja houkuttelevampi.

        Syytön olen siihen, että Helsinkiä suunnittelee ajokortittomat ituhipit. Tästäkin syystä ulkomaanliikennettä on ohjattava muihin kuntiin.

        Suomessa ei juurikaan ole risteilyliiikennettä. Siksi rahdin siirto vaikuttaa myös autottomiin matkustajiin. Matkailijoiden näkövinkkelistä metron lisäksi myös Vuosaareen suunniteltu saaristoraitiotie kannattanee toteuttaa.

        • Saaristoratikalla lukuisia positiivisia vaikutuksia, voisi mm. olla Vuosaarelle vetovoimatekijä, esim. houkuttelevuus työpaikkojen kannalta, matkailu, vähäpäästöinen ja viihtyisää ympäristöä luova joukkoliikenneratkaisu

        • Raide-Jokeri 2:n jatke Vuosaaren metroasemalta Vartiosaareen mahdollinen, korvaisi osittain nykyiset vähemmän kapasiteettia omaavat bussit Aurinkolahdessa ja Rastilassa

        • Matkustajasataman laajentuminen Vuosaareen puoltaisi osaltaan ratikan jatkamista satamaan

        • Raitiotielinjaus loisi matkailureitin ratikalla keskustaan

        Terve!

        Mitenkä moni on harrastanut ryhmäseksiä laivan hytissä ja missä muodossa (m n n/m m n)? Vai onko ollu enemmän kuin kolme osallistujaa.

        Missä laivassa ja millä reitillä olette harrastanut sitä ja oletteko harrastanut kenties seurustellessanne vieraiden kanssa. Kenties kaverin ja kolmannen tuntemattoman kanssa?

        Mitkä on ollut fiilikset sen jälkeen, varsinkin seurustelevilta olisi kiva kuulla fiiliksiä?


    • Anonyymi

      Hienoa että tänä kesänä me autolla Baltiaan matkustavat suomalaiset pääsemme nauttimaan ruuhkattomasta yhteydestä Viroon peräti kahden laivan voimalla!

      Hanko olisi ollut muuten ihan ok, mutta on liian kaukana.

      • Anonyymi

        Kunhan ensin olette selvinneet satamaan Vuosaaren sumpusta.


    • Anonyymi

      Onhan se hieman toisenlaista karauttaa moottoritietasoista nelikaistatietä pitkin suoraan satamaan kuin väistellä juoppoja ja narkkareita Helsingin kantakaupungin ahtailla kaduilla...

    • Anonyymi

      Jätkäsaaresta menee melkein tunti Vuosaaren satamaan. Ei käyttistä. Länsisatama on paljon kätevämpi, on uusi terminaalikin ja kaikkea.

    • Anonyymi

      Automatkailu on siirtynyt viimein 2000-luvulle. Autolautalla pääsee nyt matelematta Helsingin keskustan katuja Muugaan. Hienoa, ettei voisi sanoa jopa että upeaa. Tätä on koko Suomen kansa odottanut.

      • Anonyymi

        Jep. Se mateluaika vietetään kököttämällä satamassa.


    • Anonyymi

      Jep, tänään tiistaina alkoi liikennöinti Finbo Cargolla. Kuvista päätellen aika kulahtaneen oloinen kippo. Esimerkiksi istumasalongin jakkarat näyttäisivät olevan melko homehtuneet. Ensi vuonna tekevät jutun mukaan paremman telakoinnin. Jospa sen jälkeen ilme piristyisi.

      https://www.iltalehti.fi/viro/a/90255cb2-050f-4959-bacf-6135cbdd245e

      • Anonyymi

        Ei ole kyllä paha hinta, jos vain 12 euroa autolta ja 10 euroa nupilta, eli 2 henk. + auto edestakaisin vain 64 euroa.


    • Anonyymi

      Kyllä se Finboo pienessä myötätuulessa melkein 20 solmua saa kelattua mittariin. Ei ole vanhuksen moottorit vielä aivan sipit kuten esim. Silja Europassa.

      • Anonyymi

        Joo, europakin jää aina puolitiehen matkalla Visbyhyn, Riikaan tai Tallinnaan. Joutuu aina palaamaan takaisin. Eikä painele kuin parikyt solmua. Siis melontavauhtia.


    • Anonyymi

      "Kukaan ei aloita kannattamatonta liikennettä."

      Sinähän sen palstanerona tiedät. Nytkin välillä operoi kaksi eri varustamoa.

      Eikö hävetä olla noin tyhmä?

    • Anonyymi

      Satama-alue Vuosaaressa selkeä, mutta Muugassa aivan perk sekava. Virolaisilla kautta aikojen ollut huono kyky tehdä selkeitä opasteita.

      Muuten Puffet maksaa 28€, hah, aika suolainen hinta, jätin väliin ja hain autolta eväät.

      • Anonyymi

        "... hain autolta eväät."

        Milläs auto sitten kulkee jos hait siltä eväät?


      • Anonyymi

        Sopii sille, joka pitää jonottamisesta ja odottelusta.


    • Anonyymi

      Liikennettä siirtynee tuolle Vuosaaren ja Muugan välille tulevaisuudessa lisää, kun Helsinki on päättänyt siirtää Viking Linen Tallinnan liikenteen Katajanokalta Länsisatamaan.

      • Anonyymi

        Kuis sää näin huonon häiriköinnin löysit? Eihän aloitus ole kuin vuodelta 2018. Vain pari vuotta vanha!


    Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kohujulkkis Maisa Torppa ja erosekoilu räjäytti somen: "Valehtelee viimeiseen asti" "Työtön äiti..."

      Maisa Torpan ja Mikko-rakkaan erospekulointi saa tunteet kuumenemaan: https://www.suomi24.fi/viihde/kohujulkkis-maisa-torppa-ja-erosekoilu-rajaytti-so
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      13982
    2. Kohusopassa keitetty Roope Salminen palaa itsevarmana julkisuuteen: "Olen erittäin hypeissä"

      Mitäs mieltä olet Roopen paluusta? https://www.suomi24.fi/viihde/kohusopassa-keitetty-roope-salminen-palaa-itsevarmana-julkisuuteen-olen-erittain-hype
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      5176