Aamukahvi maistuu parhaimmalta klo 2.00-3.30 ennen nukkumaan käymistä.
Aamukahvi parasta ennen...
29
572
Vastaukset
- Ernesti
Minä aloitan aamukahvin juomisen kun herään siinä klo. 4:00 aikaan. Juon sitten päivänmittaan parisen litraa.
Juhla Mokkaa menee paketti 5:ssä päivässä. Se tekee n. 36 - 40kg vuodessa. - Öisinkukkuva
Jos en saa unta, keitän kahvia vaikka mihin aikaan, mutta klo 1-3 on tavallista. Juhlamokka on tarjousten myötä menettänyt ötyään, jotain sille on tapahtunut, kun on aika lirua. Siirryin Reinbowin -kahviin, Prisman hinta 2,99. On vahvaa ja hyvää. Mutta voi helkkari, just katsoin seuraavasta paketista oikean nimen, olen ostanut viimeksi pannujauhatusta. Sitä sattuu n. kerran vuodessa.
- Kahvi-on-kahvia
Pistää miettimään, onko juhla-mokakaan halpaa, jos sen "tarjoushinta" on 3 pukettia 9.50-10 euroa, usein jopa pannujauhatuksena.
Itte käytän kahta ruotsalais merkkiä (sori ruotsalaiset) jota ei tarvitse laittaa kuin 4 mittaa kahdeksaan kupilliseen tai 5 mittaa kymmeneen. Eli selviää puolella noihin perus puruihin verrattuna.
Merkkejä en muista lunttaamatta, nyt olen kaukana kotoa.
- Heikunkeikku
Huomenta! Hmmmm... vai onko nyt huomen? Aamuhuomen siis?
Kun ihmiset sanovat, että "aamulla", niin yhtään ei tiedä mikä ja koska se aamu on juuri sanojan mittapuulla.
Tapaankin aina kysyä, että "Koska on sun aamu".
Aamukukkujat voi kukkua klo 6 tai 8 tai 10, ihan sen mukaan mitä he pitävät aamuaikana.
Mulle ei tämä aika, yheksän kieppeillä, ei ole aikainen aamu, koska heräskelen suhteellisen aikaisin. Vaikka vaihtelee toki hieman, riippuen koska tyynyyn kallistunut pääni on alkanut nukkua pussuttamaan. Kirja on suuressa osassa pussuttamisen ajankohdan kanssa.
Asiaa kirjoitan aina. Aina.
Jatkan Asiaa.
Tutkittua asiaa.
On tutkittu, että toden totta voi kahvia juoda "nukutuslääkkeenä".
Monet eivät uskalla juoda iltakuuden jälkeen kahvia, vaan sanovat sen vievän yöunet.
NYT tärkeää:
Kun kahvia juo, niin puolen tunnin ajan kahvi väsyttää ja juuri sinä aikana pitäisi kiepsahtaa nukkumaan, jos tahtoo nukahtaa äkkiä.
MUTTA, jos polituntinen venyy ja venyy, niin puolen tunnin jälkeen kahvi alkaakin piristämään.
Kahvi piristyttää sen verran paljon, että uni ei lähde uiskentelemaan slmiin.
Tämä on totta. Ei vain toinen puoli totta, vaan kokototta.
Aloittajan mainitsema aika aaukahville ( klo 2.00-3.30) pitäisi mielestäni kutsuman yökahviksi.
Mut mitä välii. Jos kahvia tahtoo juoda juuri tuolloin, niin juokoot hän ken juo. Ei kahvinjuonnille tarvitse antaa Nimeä. Aamukahvi, iltakahvi, iltapäiväkahvi.
Mulla on nyt kahvikupissa kahvia. Viimeisiä vedellään. Kohta on ämpärllinen juotu.
Ei mitään särvintä kahvin kera. Eikä sokeria eikä maitoa. Mustaa Mainiota Mehevää Miunmaunmukkaista Mannujauhatuskahvia:)
Okei sitte, M =P, jos vaivaa mannujauhatus.
Pyykkikone päällä.
Suurenmoinen ilma.
Aurinko esiintyilee, etelätuulta hiven, lähes 20 astetta.
Tulin hetki sitten ulkoa sisälle.Kahvinjuonti on minulla enää pelkkä tapa, en minä siitä kahvinjuomisesta mitään nautintoa saa, en taida saada muusstakaan.
Laihaa Kulta-Katriinaa pari- kolme kupillista aamulla, siis kunnon vanhanajan kupillista, myös alavati, ei mitään mukia. Lapsena juotiin mukista, se oli varmaan se emalinen muki, joka oli tullut äitiyspakkauksessa, nytminä olen jo iso poika.
Ei minulla kahvinkeitintä ole, pannussa keitän. Illalla pari-kolme kupillista. Meneehän sitä kukkienkasteluun , kun ei tule mitattua,.
Kahvi on nesteenpoistaja, sitä pitäisi juoda vettä sama määrä, kun on juonut kahvia. niin eihän sitä elämästä mitään tulisi, jos kahvia enemmälti joisi.- Heikunkeikku
k-kotton kirjoitti:
Kahvinjuonti on minulla enää pelkkä tapa, en minä siitä kahvinjuomisesta mitään nautintoa saa, en taida saada muusstakaan.
Laihaa Kulta-Katriinaa pari- kolme kupillista aamulla, siis kunnon vanhanajan kupillista, myös alavati, ei mitään mukia. Lapsena juotiin mukista, se oli varmaan se emalinen muki, joka oli tullut äitiyspakkauksessa, nytminä olen jo iso poika.
Ei minulla kahvinkeitintä ole, pannussa keitän. Illalla pari-kolme kupillista. Meneehän sitä kukkienkasteluun , kun ei tule mitattua,.
Kahvi on nesteenpoistaja, sitä pitäisi juoda vettä sama määrä, kun on juonut kahvia. niin eihän sitä elämästä mitään tulisi, jos kahvia enemmälti joisi.Susta on tosiaan tullut jo isoo poika, kun oot malttanut emalimukista luopua. Olisko verrattavissa tutin luopumiseen. Ekkai sä sentäs tuttia niinku enää :)
Ei ihme, jos et kahvista piittaa, jos Kulta-Katriinasta keität semmosta laihaa huiturluuria.
Liian laiha kahvia on toden totta juomakelvotonta. Tosin liian väkeväkin kahvi menee äklön puolelle.
Kun mun nuorin poika tulee mun luo, niin hän keittää omaa kahvia semmosella "mikä-nimi-sillä-nyt-olikaan"-vehkeellä. Joku mäntä tai jotain painetaan alas. Ikinä en ole sillä mitään keittänyt. Ostin poikaa varten sen, kun minulla(kaan) ei ole kahvinkeitintä.
Poika tekee väkevää kahvia. Turkkilaista kahvia sille ostan kaappiin. Hänen kahvinsa on dynamiittia. Aivan kauheaa. Ihan käsittämättömän hirveän makuista.
Keitän aamuisin kahvia ja se on siinä se. En keitä päivällä kahvia, saati illalla.
Kahvi kuivattaa. Tiedän. Siksi kait oon näin kuiva tyyppi.
Tosin heti kun aamulla herään ja oon pistänyt kahvipannun levylle, kittaan aimomäärän vettä.
Että en kait mä sentäs Aivan NIIN kuiva ihminen ole.
Alavadista. Tassista. Jos minä olisin äidilleni laittanut kahvikupin ilman tassia, niin hän olisi pyörtynyt. Alalautanen oli aivan ehdoton.
Itse juon mukista. En emalimukista, vaan tyylikkäästä hyvin muotoillusta korkeasta mustasta mukista. Mistään muista mukeista en voisi juoda.
On tarkkaa touhua noitten kaffeitten kans:) Heikunkeikku kirjoitti:
Susta on tosiaan tullut jo isoo poika, kun oot malttanut emalimukista luopua. Olisko verrattavissa tutin luopumiseen. Ekkai sä sentäs tuttia niinku enää :)
Ei ihme, jos et kahvista piittaa, jos Kulta-Katriinasta keität semmosta laihaa huiturluuria.
Liian laiha kahvia on toden totta juomakelvotonta. Tosin liian väkeväkin kahvi menee äklön puolelle.
Kun mun nuorin poika tulee mun luo, niin hän keittää omaa kahvia semmosella "mikä-nimi-sillä-nyt-olikaan"-vehkeellä. Joku mäntä tai jotain painetaan alas. Ikinä en ole sillä mitään keittänyt. Ostin poikaa varten sen, kun minulla(kaan) ei ole kahvinkeitintä.
Poika tekee väkevää kahvia. Turkkilaista kahvia sille ostan kaappiin. Hänen kahvinsa on dynamiittia. Aivan kauheaa. Ihan käsittämättömän hirveän makuista.
Keitän aamuisin kahvia ja se on siinä se. En keitä päivällä kahvia, saati illalla.
Kahvi kuivattaa. Tiedän. Siksi kait oon näin kuiva tyyppi.
Tosin heti kun aamulla herään ja oon pistänyt kahvipannun levylle, kittaan aimomäärän vettä.
Että en kait mä sentäs Aivan NIIN kuiva ihminen ole.
Alavadista. Tassista. Jos minä olisin äidilleni laittanut kahvikupin ilman tassia, niin hän olisi pyörtynyt. Alalautanen oli aivan ehdoton.
Itse juon mukista. En emalimukista, vaan tyylikkäästä hyvin muotoillusta korkeasta mustasta mukista. Mistään muista mukeista en voisi juoda.
On tarkkaa touhua noitten kaffeitten kans:)Olen minä saanut kiitoksiakin keittämästäni kahvista.
Yksikin tuttava kiitteli vuolaasti.
"Kiitos tästäkin tee-hetkestä".- Heikunkeikku
k-kotton kirjoitti:
Olen minä saanut kiitoksiakin keittämästäni kahvista.
Yksikin tuttava kiitteli vuolaasti.
"Kiitos tästäkin tee-hetkestä".Heh:) Saanhan pistää nauruksi tässä kohtaa :)
Joo se on niin, että jos oikein laihaa kahvia juo, niin muistuttaa kovasti teetä, paitsi tee olisi parempaa.
"Kiitos tästäkin teehetkestä", juuri noin on joskus tehnyt mieli sanoa jollekin huiturluurin vääntäjälle, mutta en ole kuitenkaan rohjennut. Ettei tulis paha mieli keittäjälle;) minä en ole koskaan kokenut kahvin piristävää vaikutusta, on ihan sama juonko kahvia tuntia ennen vai juuri ennen nukkumaanmenoa, ei erilaista vaikutusta nukahtamiseen. uskon kyllä että toisille kahvilla on piristävä vaikutus, minun elimistöni ei vain toimi niin.
- HyvääKahvipäivää
Aamu on klo 4. Aamukahvi on 4:24.
- itselläni-ei-näin
Varhaisaamu on klo 4 - 7.00
Aamu on klo 8 - 11.00
Ruokatunti on klo 11.05
Keskipäivä on 12.00
Iltapäivä alkaa klo 12.05
- päättyy illansuuhun klo 16.00
Illansuu on klo 16.05 - 19.00
Ilta on klo 19.05 - 00.00
Yö on klo 00.05 - 03.55
Valtaosa ihmisistä, lapsista eläkeläisiin elää outoa kellokorttielämää.
just ensimmäinen kahvimukillinen nenän edessä, ihana päivän hetki,
tuntee vielä unenpöpperöissään kahvin tuoksun ja siitä se alkaa...päiväkin...
nyt en kehdannut hakea lehteä kun vettä ripsii, mutta vanhoja lehtiä on levällään pitkin keittiön pöytää, eilinen ja oisko jopa toissapäiväinenkin...
radiosta kuuntelen, kuinka neljäkymmentä vuotta yhdessä asunut pari aikoo avioitua kun tänään on popup vihkiminen ostoskeskuksessa tuolla kaupungissa, 18.8.18 , onnea vaan ja rakkautta parille,
oikeastaan kaikille pareille, jotka siellä vihille astuvat, helpoksi se homma on tehty, ei tarvita kuin henkkarit ja esteettömyystodistus...
aamuisin juon monta mukillista ja lopuksi kävelen sen mukin kanssa pitkin huushollia ja hörppäisen välillä, sitten kuppi unohtuu jonnekin, lopulta vallan kylmää, mutta sehän vain kaunistaa, sanovat.
juhlamokka ja pannukarkeus, siitä saan oman makuiseni raikkaan makuisen kahvin keittimestäni,
niin ja juhlamokkaa sen olla pitää...- Heikunkeikku
Joo, Juhlamokkaa minäkin kahvipannuuni lappaan.
- lollolol
Tästäkin saisi esille hieman noloa, mutta olkoon tällä kertaa.
- Normaali-kahvi-ilmiö
Mitä noloa seksissä on?
- lollolol
Normaali-kahvi-ilmiö kirjoitti:
Mitä noloa seksissä on?
Täh, voihan se virkistää niin ylä kuin alapäässäkin jos sattuu olemaan kalkkeutumaa, mutta harvapa sillä kehua retostaa.
- guinka-lienee
Kyllähän kaikki kehuu hyvästä seksistä, mutta harvapa sitä saa, ei ainakaan joka kerta.
aamukahvi on ehdottomasti parasta heräämisen jälkeen.......................
- Unikakkijainen
Mutta uni on ihmisen parasta aikaa.
- Per-kel
Harvemmin kahveeta, ja silloin Zoega´s Skånerost :)
- Kusi.tauolla
Olis sopiva hetki mutten viiti,
- Kuuntelija
Aikaisin keväällä kuulin lintujen liverrystä jo n. klo 2-3 aamulla. Siitäpä jäi täksi kesäksi tapa: herään , laitan kahvin tippumaan ja hiippailen kastelemaan terassikukkaset. Sitten kuppi käteen ja kuuntelemaan konserttia. Nyt elokuussa konsertit ovat loppuneet. Mutta tämä elokuun varhaisaamujen pehmeys ja lempeys ovat mieleeni: kuuntelen suurta hiljaisuutta.
- Ja-pala-sokeria
Mukillinen Juhlamokkaa maistuu ehdottomasti parhaalta kun peitonheiluttajani tarjoilee sen minulle vuoteeseen aamuisen peitonheilutuksen jälkeen.
- Peitoitta-paras
Miksi peitto? Ujojako olette yhä, pitkien vuosien jälkeen?
- Nynaurattaa
Miksi peittoaasi tarvitaan peitonheiluttaja? Kuumuus? Haju?
- melkeintikahdun
siun kannattaa vaihtaa peittoaasisi peitto-oriin, niin tiedät mitä peitonheilutus tarkoittaa
- Edelleenkin
melkeintikahdun kirjoitti:
siun kannattaa vaihtaa peittoaasisi peitto-oriin, niin tiedät mitä peitonheilutus tarkoittaa
Kerro lisää! Mitä eroa peittoaasi - peitto-ori?
- Peitoillapiilosilla
Edelleenkin kirjoitti:
Kerro lisää! Mitä eroa peittoaasi - peitto-ori?
Vartaloissa on varmaan joku peittoalue, mikä pitää saada piiloon, tiedä vaikka tonttu kurkistaisi akkunasta.
- Nynaurattaa
Kiva oivallus sinulta "Peitollapiilosilla"! Nynauratti. Kiitti nauruista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3067708Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne856019Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1713560Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee322037Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1951911Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san221886- 361669
- 441494
- 221441
- 551422