Toyota avensis 98 1.8?

siider

Kannattaako ostaa?Mitä vikoja ompi?

21

437

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AvensisVoimaa

      Kestävin viimeisen 20 vuoden aikana tehty malli, turhaa kyselet. Pesee ominaisuuksiltaan vieläkin monet uutuudet!

    • 2024

      Minulla on vm. 2000 Avensis 1,6. Mainittavat remontit: viisi vuotta sitten virtalukon pohja. Samoihin aikoihin kuskinoven ikkunahissin muovit mureni käsiin. Tänä kesänä ei mennyt ensimmäisellä kerralla läpi, sillä takapään jarruputki tuli tiensä päähän ja kuskin kohdalle helmaan tökkäsi reijän meisselillään.
      Ensimmäinen hitsaus siis 18 vuotiaana. Edellistä Corollaa piti alkaa hitsaamaan 13 vuotiaana ja sitten siitä eteenpäin melkein joka kesä.
      Näillä tiedoilla voit vetää johtopäätöksiä tästä mallista.

    • vvcxc

      Yksi parhaista autoista, mitä mulla on ollut, kone 1,8 on optimaalinen kulutuksen suhteen. HB-kori on kätevän monikäyttöinen. Tuolla on näköjään ajettu yli 500 tkm näillä, enkä ihmettele. Meillä oli noin 150 tkm asti, eikä ollut vikoja sinä aikana ensimmäistäkään.

    • hyväntekeväisyyttä
      • eikökauppakäymuuten

        En ikinä ostaisi tuolta mitään. Syystä että mainostaa joka välissä asiaan liittymättömillä mainoksilla. Onneksi on valinnanvapaus mistä ostaa


    • TheKöIe

      sopii kouluja käymättömille maalaisille jotka ajeelevat sätkä hampaissa ja haiservat nlehmän eritteille.

      • Toyota.rules

        Jos haluat autoilun kulut minimoida ja haluat mielenrauhaa niin valintasi on paras mahdollinen. Vieläkin parempi jos löydät vähän ajetun isolla takaluuukulla varustetun Japanissa valmistetun, ja mieluusti 1.8. Hyvästä kannattaa maksaa vähän enemmän.


    • soiva.peli

      Jos on katsastettu, hyvät kahdet renkaat ja tankki täynnä, niin kyllä 800 euroa sietää maksaa.

    • ei.kannata
    • Ahvettaja

      Hakkaa kaikki nyt uutena myytävät toyotat.
      Sillä ajaa hautaan uudet toyotat.
      Parempi ajaa ja hiljaisempi kuin nykyiset.

      Hyvästä sopiva hinta 3000.

      • ovat.happamia

        Noin te ikivanhojen autojen omistajat yritätte aina puolustella valintanne. Olet varmaan sitten koeajanut kaikki uudet Toyotan mallit sekä kesällä ja talvella?


    • 2.4STW__

      Minulla oli juuri 98-mallinen 1.8 laihaseos Ave automaatilla.
      Toimiva peli ja hiljainen, siis todellakin hiljainen.
      Ajoltaan tuulella aika viipotin.
      Noissa kannattaa huomioida pari juttua
      Automaatin kulutus oli kesäisin 6.6 ja talvella 6. Ero on hassusti noin päin johtuen talvirajoituksista.
      Kone lämpesi nopeasti ja kulutus toisaan pieni.

      1. tulppien vaihto maksaa paljon koska ovat platina malliset. Vaihtoväli toisaalta on muistaakseni 105tkm.
      2. Laihaseoskoneessa on eräänlainen luisti imusarjassa mikä blokkaa toiset imukanavat pytyille laihaseoksen ollessa toiminnassa. Tällä sadaan suurempi kaasun virtausnopeus ja halutunlainen seoksen kerrostuminen/pyörre palotilaan.
      Ikävä vaan että näissä luisteissa on vanhemmiten jumittumitaipumuksia. Tuo on muistaakseni helppo tarkistaa konetilasta. Luistin ohjaus toiielin on näkösällä. En usko että on vaikea itsekään herkistellä jos jumittaa.
      Itellä auto oli uudesta viisi vuotta.

      Jos auto tuntuu ajoltaan hyvältä ja jos pellit on kunnossa niin mikä jottei. Mutta se todellakin on puuskittaisessa tuulessa vähän viipotin.
      Continentalin kesäkumit toimi paljon paremmin kuin alkuperäiset misukat.

      • kerro.nyt.km

        Paljonko ajoit, jos vain kahdet kesärenkaat meni.


      • 2024

        Minulla on 1,6 vm. 2000 wagoni tavallisilla Continental renkailla, mutta käytän 2,4 bar: n paineita.
        En ole huomannut mitään outoa ajokäyttäytymisessä, eikä myöskään kokeneet autoilijatuttunikaan.
        Olen itse ajanut viimeisten neljän vuoden ajan säännöllisesti Saksassa kalliita MB ja BMW autoja.
        Kun tulen kotiin ja hyppään oman Avensiksen pukille, ihmettelen kuinka pieni se ero oikeastaan on esim. BMW 535 :n nähden - siis kaupunkiliikenteessä.
        Tietysti Autobahnalla asia on jo aivan toista - puhumattakaan mitä se on jollain BMW 750Li laivalla liikuttaessa.
        Tarkoitan tässä että onko ajaminen todella lähes 100 kertaa parempaa (hinnan ero meillä näin käytettynä) kuin jollakin BMW 550d : llä verrattuna tähän omaan kulkineeseen.


      • aina.paranee
        2024 kirjoitti:

        Minulla on 1,6 vm. 2000 wagoni tavallisilla Continental renkailla, mutta käytän 2,4 bar: n paineita.
        En ole huomannut mitään outoa ajokäyttäytymisessä, eikä myöskään kokeneet autoilijatuttunikaan.
        Olen itse ajanut viimeisten neljän vuoden ajan säännöllisesti Saksassa kalliita MB ja BMW autoja.
        Kun tulen kotiin ja hyppään oman Avensiksen pukille, ihmettelen kuinka pieni se ero oikeastaan on esim. BMW 535 :n nähden - siis kaupunkiliikenteessä.
        Tietysti Autobahnalla asia on jo aivan toista - puhumattakaan mitä se on jollain BMW 750Li laivalla liikuttaessa.
        Tarkoitan tässä että onko ajaminen todella lähes 100 kertaa parempaa (hinnan ero meillä näin käytettynä) kuin jollakin BMW 550d : llä verrattuna tähän omaan kulkineeseen.

        "Minulla on 1,6 vm. 2000 wagoni"
        "Olen itse ajanut viimeisten neljän vuoden ajan säännöllisesti Saksassa kalliita MB ja BMW autoja."
        Rajansa se pitäisi olla mielikuvituksellakin!


      • 2.4STW__
        kerro.nyt.km kirjoitti:

        Paljonko ajoit, jos vain kahdet kesärenkaat meni.

        Ajoin paljon Hki-Tre väliä cruise päällä. Siinä ei rankaat juuri kuluneet.
        Muistaakseni keskimäärin kolme kertaa viikossa tuli tuo ajettua. Juuri siksi kesällä kulutti enemmän.


      • 2.4STW__
        kerro.nyt.km kirjoitti:

        Paljonko ajoit, jos vain kahdet kesärenkaat meni.

        Ajoin paljon Hki-Tre väliä cruise päällä. Siinä ei rankaat juuri kuluneet.
        Muistaakseni keskimäärin kolme kertaa viikossa tuli tuo ajettua. Juuri siksi kesällä kulutti enemmän.


      • 2024
        aina.paranee kirjoitti:

        "Minulla on 1,6 vm. 2000 wagoni"
        "Olen itse ajanut viimeisten neljän vuoden ajan säännöllisesti Saksassa kalliita MB ja BMW autoja."
        Rajansa se pitäisi olla mielikuvituksellakin!

        Mikä sinua tässä riepoo. Minulla on täällä kotona sen verran harrastuksia, että jostakin täytyy karsia.
        Jo vuosikymmeniä sitten huomasin, että kun kotona ajelee ”halvalla” niin sitten matkalla voi hieman irrotella.
        Kun keran pari vuodessa saa Münchenistä jotakin sellaista alle, jota meikeläisen tuloilla ei voi hankkia, vaikka tyhjentäisi viimeisenkin säästöossun, niin siitä ajamisesta todella voi nauttia.
        Olen kerran omistanut täällä kotona melkein uuden auton, mutta jo muutaman kuukauden jälkeen kaduin sitä helvetillistä arvon alenemista - onneksi en ostanut sitä 0 - kilometreillä - olisi kirvellyt vieläkin enemmän.
        Päätin silloin, että tulevaisuudessa ostan vain ” hyvin” käytettyjä autoja.
        Olen jo kerran aikaismminkin kertonut mistä niitä hienoja pirssejä saa.
        Osoite on: Sixt Autovermietung Terminalstraßemitte München Flughafen.
        Tarvitaan voimassa oleva ajokortti (3 vuoden ajokokemus) ja kansainvälinen luottokortti, josta täytyy löytyä limiittiä vähintäin 5000€, jos aikoo listan arvokkaimpia kärryjä vuokrata.
        Sieltä voi sitten jokainen kriteerit täyttävä käydä hakemassa noita kulkineita, joista tuolla edella jo kerroin ja monia muiita kärryjä, joita ei joka päivä täällä kotona tule tiellä vastaan.
        Eräs asia mikä siellä Autobahnalla ärsyttää, on se että nykyisin siellä on niin paljon porukkaa liikkeellä, ettei oikein pääse kunnolla vauhdin makuun.
        Iltapimeällä ei taas uskalla painaa kaasua kun elukat pyrkii sinne tielle, vaikka niillä ei olekaan meidän hirven kokoisia otuksia, niin kyllä se paikallinenkin Hirsch tekee pahaa jälkeä parinsadan vauhdissa.
        Siitä vain kaikki kynnelle kykenvät sinne autoa vuokraamaan.


      • aina.paranee
        2024 kirjoitti:

        Mikä sinua tässä riepoo. Minulla on täällä kotona sen verran harrastuksia, että jostakin täytyy karsia.
        Jo vuosikymmeniä sitten huomasin, että kun kotona ajelee ”halvalla” niin sitten matkalla voi hieman irrotella.
        Kun keran pari vuodessa saa Münchenistä jotakin sellaista alle, jota meikeläisen tuloilla ei voi hankkia, vaikka tyhjentäisi viimeisenkin säästöossun, niin siitä ajamisesta todella voi nauttia.
        Olen kerran omistanut täällä kotona melkein uuden auton, mutta jo muutaman kuukauden jälkeen kaduin sitä helvetillistä arvon alenemista - onneksi en ostanut sitä 0 - kilometreillä - olisi kirvellyt vieläkin enemmän.
        Päätin silloin, että tulevaisuudessa ostan vain ” hyvin” käytettyjä autoja.
        Olen jo kerran aikaismminkin kertonut mistä niitä hienoja pirssejä saa.
        Osoite on: Sixt Autovermietung Terminalstraßemitte München Flughafen.
        Tarvitaan voimassa oleva ajokortti (3 vuoden ajokokemus) ja kansainvälinen luottokortti, josta täytyy löytyä limiittiä vähintäin 5000€, jos aikoo listan arvokkaimpia kärryjä vuokrata.
        Sieltä voi sitten jokainen kriteerit täyttävä käydä hakemassa noita kulkineita, joista tuolla edella jo kerroin ja monia muiita kärryjä, joita ei joka päivä täällä kotona tule tiellä vastaan.
        Eräs asia mikä siellä Autobahnalla ärsyttää, on se että nykyisin siellä on niin paljon porukkaa liikkeellä, ettei oikein pääse kunnolla vauhdin makuun.
        Iltapimeällä ei taas uskalla painaa kaasua kun elukat pyrkii sinne tielle, vaikka niillä ei olekaan meidän hirven kokoisia otuksia, niin kyllä se paikallinenkin Hirsch tekee pahaa jälkeä parinsadan vauhdissa.
        Siitä vain kaikki kynnelle kykenvät sinne autoa vuokraamaan.

        Yritätkö väittää, että olet siellä vuokra-autollasi vasemman kaistan kunkku? Säästä vähät rahasi ja vuokraa se Polo GTI.


    • Josonpakko

      No eihän tuo tottpuhien eurooppalaisille pärjää, ei kestävyydessä eikä.rjosteettomuudessa. Mutta jos Toyota pitää.saada niin nuo 20 vuotta vanhat on kyllä.olleet päde.paa tekoa kuin nykyiset.

      • pakkokojuoda

        Monenko promillen känni oli...?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe