valehteletko operaattorille?

Ärsyntynytvaihtamaan

Liikut omilla asioillasi ostoskeskuksessa. Keskellä käytävää on liiittymäoperaattori, joka myy jotain muuta liittymää kuin itselläsi. Olet omaan liittymään tyytyväinen ja kävelet nopeasti ohi, siksi ettet hlua käydä taas läpi liittymän vaihtoa ja koska sinulla on muutenkin muita asioita hoidettavana josta aika kuluu kun kuuntelet alennusksesta ja ominaisuuksista mitä palvelu tarjoaa. Operaattori saa sinut siitä huolimatta kiinni ja kysyy missä palvelussa olet.

Valehtetko olevasi samassa liittymässä kuin myyjän tarjoama liittymä?

24

536

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kertoisin totuuden ja myös nykyisen liittymän ominaisuudet hinnan. Jos tarjoavat samantyylistä halvemmalla niin sehän on vain plussaa minulle. Montakertaa olen näin tehnyt mutta aina on operaattorin myyntimiehet hiljentyneet kun olen kertonut että minulla on Elisan 2.90 euroa/kk rajaton 4G liittymä kapulassa jonka Elisa aikoinaan tarjosi laittomasti Moi operaattorin asiakkaille:D

    • kuunnellaan.tarjous

      Kuuntelen toki tarjoukset, jos kyseessä on muu kuin Elisan kauppias. Elisan mobiiliverkko ei toimi kunnolla niillä alueilla joilla pääasiassa liikun ja oleskelen, joten olen pakotettu käyttämään Telian ja DNA:n liittymiä.

    • hgfgsdf

      Ei se matalapalkattu nuori ole mikään "operaattori" vaan myyjä, jonka tehtävä on pyörittää sinut sellaiseen solmuun, että myöhemmin huomaat tilanneesi jotain mitä et tarvitse. Voit sanoa sellaiselle ihan mitä vaan, kunhan lausetta ei voi tulkita myöntäväksi vastaukseksi mihinkään tilauskysymykseen.

      Eikä lause "ei kiinnosta" ole mitään valehtelua. Eikä sekään, että jatkaa edelleenkin matkaa sanomatta yhtään mitään.

    • ei.tommottia

      No eijhän kukaan kerro mitäään mistään noille feissarien kaltaislle asiakkiden häiritsijöille, ovat vain pelkästään rasittavia ja harmillisia.

      • Anonyymi

        Tyttäreni on alkanut käydä kuuntelemassa tarjoukset joka kerta mennessään ohi myyntipisteen. Samalla hän ehtii mussuttaa karkkia ja tunkea niitä taskut täyteen että kotona riittää vielä jaettavaksi asti sisaruksillekin. Katselin viime kerralla kauppakeskuksessa odotellessa, kuinka karkkikulho katosi äkkiä tiskin alle kun tyttäreni käveli käytävällä - muuten karkit olisikin kadonneet parempiin suihin! Uudet myyjät ei osaa vielä varoa :)


    • näitähän.on

      Vähän asian vierestä, mutta samasta myyntitavasta huomio. Nimittäin Fortumin sähkökauppiaat olivat jokin aika sitten sitkeitä myymään kauppojen auloissa "ympäristöystävällistä" sähköä, jota se Fortumin sähkö kuulemma olisi. Kysyin sitten myyjiltä miksi Fortum on hiilivoimaostoksilla Saksassa (Uniper). Eipähän ne myyjät osanneet siihen mitään sanoa. Mielestäni tuossa myyntityössä mentiin jo hieman valehtelun puolelle.

    • Halpamaista.uhkailua

      Mites, kun DNA uhkaa laskuttaa jäljellä olevan sopimuskauden maksut, vaikka irtisanot määräaikaisen sopimuksen saatuasi uuden operaattorin pelittämään puhelimessasi. Ei kai tällainen ole mahdollista - sopimustahan ei enää ole lopetettuasi sen ilmoituksellasi.

      • kestää-aikansa

        Totta kai määräaikaisen sopimuksen joutuu maksamaan loppuun. Eihän se muuten edes olisi määräaikainen.


      • Aavii

        Määräaikainen soppari on sitova. Dna niitä vielä taannoin teki, jos ei nyt harhaanjohtavasti myyden mutta vähintään hyviä tapoja kyseenalaistaen. Ei taida määräaikaisia sopimuksia myydä enää kukaan, tarjous toki voi olla määräaikainen mutta voit vaihtaa koska vain mihin vain.
        Itse tartuin viime syksynä Telian 11€/kk tarjoukseen joka on vuoden voimassa. Keskustelu loppuu aina lyhyeen kun tämän kertoo myyjille.


      • Voikettuteidänkanssa

        Miten kukaan voi olla noin typerä ja tietämätön vielä nykyään. Määräaikainen sopimus on MÄÄRÄAIKAINEN, joten maksat sen loppuun asti tai itket ja maksat. Pätee, vaikka olisit vaihtanut palveluntarjoajaa.


    • SaunalahtiGeelitukka

      "Liikut omilla asioillasi ostoskeskuksessa. Keskellä käytävää on liiittymäoperaattori, joka myy jotain muuta liittymää kuin itselläsi. Olet omaan liittymään tyytyväinen ja kävelet nopeasti ohi, siksi ettet hlua käydä taas läpi liittymän vaihtoa ja koska sinulla on muutenkin muita asioita hoidettavana josta aika kuluu kun kuuntelet alennusksesta ja ominaisuuksista mitä palvelu tarjoaa. Operaattori saa sinut siitä huolimatta kiinni ja kysyy missä palvelussa olet."

      Selkeästi Elisa / Saunalahti. Vastaat että käytät jo Saunalahti Prepaid liittymää sekä olet luottokelvoton luuseri eikä sinulle mitään liittymiä voi avata. Koska myyntitykit saavat rahaa vain
      avautuneissa liittymissä, eikä avaus systeemi anna edes SIM korttia antaa luottokelvottomille
      jättävät geelitukat sinut rauhaan. UICC paketin arvo (SIM) on 10€ eikä näitä tuhlata pultsareihin.

      • oudonkallis

        Prepaid-liittymän saa r-kioskilta hintaan 3,9e sis. SIM-kortin ja 7 eur saldoa. Miten siitä postpaidin SIMmistä saadaan taiottua kympin arvoinen?


    • ei.iske.ei.kiinnosta

      Miksi tuhlata energiaa valehteluun? Sanon "Ei kiinnosta" ja jatkan matkaani. Toiminut varsin hyvin tähän asti.

      Pitää opetella se ajatus, että jonkun vieraan mielipide siitä mitä teet ei ole merkittävä. Muutenhan joudut toimimaan aina mielensäpahoittajien ehdoilla.

    • Telia.on.syvältä

      Minä sanon käyttäväni vain suomalaisen operaattorin liittymiä.

    • Ihmeliitäjä

      Olen nyt täällä suvaitsen tarinoida itselleni, mutta täällä ei saa kuvata tekijänoikeusloukkausten takia.. no, ei mulla täällä kyllä kameraa olekaan.

    • Operaattori.vaihtoon

      En valehtele, vaan he valehtelevat minulle. Ostin DNA super prepaid -liittymän "ärrältä" , jossa ei ensilatausta, vaan ainoastaan normaalisaldoa 7,00 e.Liittymällä pystyy yleensä soittamaan moniin mm. 020 -alkuisiin palvelunumeroihin, vaan toisin kävi tässä tapauksessa. Olin puheyhteydessä Gigantin asiakaspalveluun, kun yritin selvittää nettitilaukseen liittyviä asioita. Yritin myöhemmin olla yhteydessä asiakaspalveluun toisen kerran tuloksettomasti. Puhelu ohjautui DNA käyttöpalveluun, jossa nainen ilmoitti saldon loppumisesta. Tarkistin saldon "perinteisellä menetelmällä" *100# ja näkyviin tuli 3,67e, joka käsittääkseni on riittävän paljon Gigantissa asioimiseen. Soittelin seuraavaksi DNA -asiakaspalveluun, jossa eräs nainen kertoi minulle, että normaalisaldoa olisi vain 0,16e ja bonussaldoa 3,51e, joka ei voi pitää paikkaansa, koska kyse on liittymästä, johon on lisätty kaikki 7e normaalisaldona. Myöhemmin juttelin DNA -asiakaspalvelun mieshenkilön kanssa "ongelmallisesta tilanteesta". Hän lupasi soittaa pian minulle, tosin lähetti ainoastaan tekstiviestin, jossa teksti Tuo saldo on tosiaan mennyt niin, että 2,50e on pääsaldolla ja loput 4,50e ovat menneet bonustilille. Lataamalla lisää puheaikaa aukaiset soitot gigantin asiakaspalveluun... Täyttä valetta, peräti kahdelta DNA -asiakaspalvelun työntekijältä. On rikollista meininkiä, estää puhelut Gigantin -asiakaspalveluun ja houkutella lataamaan lisää puhesaldoa, niin kuin tässä epäilen tapahtuneen.

    • uhrilammas

      Telialla on Klovni joka tehtailee käsittämättömiä kytkentä maksuja. Kusettavat urakalla.

    • Anonyymi

      Täältä lähti Telian pikkuinen kiusaamispiste. Hyvä kun lähti. Nulikat olivat aina perään huutelemassa. Nykyään saa käydä kaupassa rauhassa.

    • Anonyymi

      Ei kai niihin tartte kiinnittää mitään huomiota, jos ei ole kiinnostunut heidän kauppaamastaan liittymästä, tai yleensä muustakaan asiasta mitä kaupitellaan. Yleensä sen näkee jo pienellä vilkaisulla, millä asialla kukakin myyjä on.

      Ei heille ole tarpeen alkaa kertoilemaan ja perustelemaan omia valintojaan. Voi sanoa vaan "ei kiitos", "ei kiinnosta" tms. jos meinaavat käydä kimppuun, tai ei kai ole pakko sanoa mitään, kun kävelee vaan ohi, mutta eipä pari sanaakaan nyt liene mitenkään merkittävän suuri rasite.

    • Anonyymi

      Huvittavaa, Elisalla Suomen kalleimmat liittymät ja ainoa kotimainen operaattori.

      • Anonyymi

        "Elisalla Suomen kalleimmat liittymät ja ainoa kotimainen operaattori"

        niin on.

        Siksi käytän Telian liittymää. Silloista Soneraa en käyttänyt koskaan, kun sen hinnat olivat aina törkykalliita. Mutta kun nimi muuttui Teliaksi, niin sen jälkeen ovat kohtuullistaneet hintoja.

        Miksi ottaa Elisaa, kun Elisan hinnat ovat niin kalliita nykyään. Minullakin on aiemmin ollut Elisa, mutta kun Telia tarjosi halvempaa hintaa, niin vaihdoin.

        Kotimaisuus ei merkitse minulle mitään.
        Otan liittymäni sieltä, mistä halvimmalla saa.

        Kyllä ne Elisankin hinnat jossain vaiheessa alkavat pudota, mutta vasta sitten, kun Elisa o menettänyt huomattavan määrän asiakkaitaan kilpailijoille.

        Eli maksamalla Elisan ylihintoja pidennät halpoja Elisa -liittymiä haluavien odotteluaikaa.

        Jos vaikkapa 50% Elisan asiakkaista vaihtaisi kilpailijan liittymään, sitten voisi Elisan johtajille tulla hätä käteen ja hinnat silloin putoavat. Muista: Johtajat päättävät liittymien hinnoista, ei se geelitukka, joka seisoskelee kauppakeskuksen käytävällä myymässä liittymiä.

        Joten: siirtykää joukolla pois Elisalta, että saataisiin Elisan liittymien hinnat putoamaan. Ei ne johtajat vapaaehtoisesti aio hintoja pudottaa, vaan pudottavat vasta sitten, kun puolet asiakkaista on menetetty, etteivät menettäisi sitä toistakin puolta asiakkaistaan (jolloin olisi konkurssi edessä).


    • Anonyymi

      Useimmiten vastaan heidän typerään kysymykseensä "Mikä operaattori on käytössä?" että mitäpä sillä heille on merkitystä ja jatkan matkaani.

      • Anonyymi

        Minä vastaan että Moi 9 euroa/kk liittymä ja että on riittänyt käyttööni. Eivätpä ole käyneet sen jälkeen pidemmin juttusille kun liittymät mitä tarjoavat on omaan käyttööni ylihintaisia:D


    • Anonyymi

      Kaikki liittymät on nyt 2022 perus samallaisia! Rajaton puhe ja viestit ja kotimaan data! Tiedonsiirto maksaa portaittain enemmän riippuen siitä kuinka nopeaa dataa haluat! Telialla jolla itse olen on samat puhepaketit Baltia ja Skandinavia alueella kuin Suomessa Muilla maksat roaming maksua!

      Itse asun alueella jossa ei ole Telia 5g. Käytän nettiä paljon puhelimella ja 5g alueella liikkuessa ero on huima!

      Mutta yleisesti on aivan yks sama kellä liittymä on. Perus 4g maksaa vajaasta 20€stä ylöspäin!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      2024
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      56
      1745
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1634
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1535
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1465
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1168
    Aihe