Rikkooko aggregaatti pienelektroniikan

vanhabunderkine

Onko aggregaatti pienelektroniikan rikkoja. Joissakin keskusteluissa pelotellaan (jos ei ole invertteikone) että ei kannata laittaa läppärä, tv'tä jne aggregaattiin.

3

124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meikä-

      kyllä ja ei. sellaset kolmivaihepaskat missä vaan kenttää säädetään yhden vaiheen kuorman mukaan rikkoo hyvinkin tehokkaasti jos muissa vaiheissa on vähemmän kuormaa, kokeiltu on myös käytännössä.

      Jos kolmivaiheinen kuormitus on tarpeeksi symmetristä ilman nopeita kuormitusvaihteluita niin tuskinpa mitään hajoaa. invertterikone ei sinäänsä sano minulle paljoa, niitäkin varmaan voi olla oikealla ja modifioidulla siniaallolla.

      Ite en kyllä modifioituun laittais hirveesti kallista elektroniikkaa, hammasharjan laturit, energiankulutusmittarit ja tyristorisäätimet ainakin kypsyi minulla erittäin nopeasti.

      • mahdoton.yhtälö

        Vaikka säätöjännite otettaisiin kaikista vaiheista, kun on vain yksi ankkuri ja siinä käämi, minkä virtaa säädetään, vaikuttaa se pakosti kaikkiin vaiheisiin. Siispä jännite on riippuvainen kunkin vaiheen kuormasta. On pakosti yli- tai alijännitettä jossain vaiheessa, ellei sitten kuormat ole prikulleen samat kaikissa vaiheissa.


      • Meikä-

        sekin voisi jo monen laitteen pelastaa ettei ole ylijännitettä. jos ei muuta niin piiri pois käytöstä jos jännite nousee yli 240V

        Helppohan se olisi myös rakentaa jänniteseuranta joka vaiheelle niin että jos meinaa nousta yli niin avataan vähän hanoja keinokuormalle ja puhalletaan lämmöksi taivaan tuuliin. Kyllä sekin on halvempaa kun kärähtäneet C-teck akkulaturit ja muut virtalähteet.


        Tai voihan sitä tehdä vaikka agrin jossa on kolme erillistä generaattoria ja jokaisella oma jännitteensäätö, kyllä vaihtoehtoja löytyy jos todellista tarvetta asialle olisi. Minä nyt en muutenkaan ymmärrä noita agrimiehiä jotka paukuttaa itseltään aivot pihalle sen takia että joku jääkaappi pitää olla mökillä päällä kellon ympäri...


        Itellä on cribillä 12V 560Ah akkupaketti ja paukutan sen täyteen vaaka-akselilla ja volvon laturilla, mieluimmin vielä niin etten ole itse paikalla kuuntelemassa melusaastetta. Sitte siitä vaan aidoilla siniaaltoinverttereillä 230Vac.


        Esimerkiksi victron energyllä on mahdollisuus tahdistaa kolme invertteriä 120asteen vaihe-erolla ja vieläpä kytkeä niitä toiset kolme rinnan ja voi vetää ongelmitta kaikki yhdestä tai kolmesta vaiheesta. Sellaset tulee omalle cribille vielä joku päivä jos en kerkiä omatekoiseen invertteriin paneutua. Eikä kiinnosta kunnallinen sähköverkko vaikka 20kV/400V puistomuuntajalla on ostettu paikka minun omalta tontilta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3537
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1650
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe