Työkokeilupaikka asiaa!

Heippa! Olen menossa työkkärissä käymään työkokeilupaikoista puhumaan. Olen etsinyt pitkään töitä ja laittanut hakemuksia menemään enkä halua enää kökkiä kotona. Muuten en suostuisi työkokeiluun , mutta tässä tilanteessa se on toimiva ratkaisu. Eli tilanne on nyt se, että olen menossa keskustelemaan työkokeilupaikoista. Sanoin työkkärin tädille haluavani työskennellä sen minimi verran eli 4h. Niin työkkärin täti väitti, että mulla pitää olla joku terveydellinen tai muu painostava syy, että saan olla noin vähän aikaa. Sanoin, että on kyllä ihan laki pykälässä, että ei orjatyötä mikä työkokeilu mielestäni on tarvitse tehdä kuin 4 tuntia. Noh tämä ei mennyt asiallisesti puhelimessa, joten joudun käymää. Kysyisin siis onko nyt muka vielä joki lakipykälä mihin työkkäri voi vedota? Haluan tehdä vain sen 4 tuntia enempää en . Ja jättäkää nyt ne kommentit jos olet terve yms mikset voisi tehdä 6 h. Tekisittekö itse 9 e /pvä. Joten neuvoja nyt kehiin kiitos! :)

3

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joopajoonas

      Ei se mistää haluamisesta ole kiinni kuinka paljon sä haluat tehdä, jos sulla ei ole näyttää toteen ettet kykene pitempää päivääö tekemään niin olet häviöllä. Näin se menee!

    • Aurinkolahti

      8 tuntiakin on ihan mahdollinen, jos olet työkykyinen, sillo nähdään onko susta palkkatöihin tekemään esim 8 tuntia vaiko 4 tuntia. vaiko nolla tuntia. haluamiseen on turha vedota. ota järki käteen ja ostoksille hei! ei tommosella asenteella saa töitä.

    • Vöö

      Tekisittekö oikeasti itse 9 e päivää kohden niin normaalin työpäivän kokoisia päiviä? Siis mie en maksa niille työnantajille mitää ja luultavasti se työkokeilun jälkeen ne eivät minua olisi palkkaamassa. Kunhan hyödyntävät ilmaisen työntekijän sen aikaa kun siellä olen ja potkivat perseelle. Sitä paitsi työkokeilu on työkokeilu siitä ei tule työkokemusta, se on aivan vain työkokeilu. Mun monet kaverit on ollut työkokeilussa tehneet pitkiä päiviä. Kun sopimus on ollut ohi niille ollaa annettu lähtö potkut perseelle eikä töistä tietoakaan. Harvoin noista töitä seuraa. Kunhan nyt jotakin tekemistä saisin siksi harkitsen. Mutta en kyllä halua tehdä 6 tuntia kun en siitä itse mitään hyödy. Saman verran saan tukea kuin olisin 4 tai 6 h. Eli mitä minä tästä hyödyn. Ajatelkaa välillä sen toisen näkökulmasta! Tietysti jos ite tekisitte ilmaisena työntekijänä töitä 8 tuntiakin siitä vaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terno Hedman Oy

      Onko kokemuksia tästä yrityksestä?
      Tampere
      28
      3307
    2. Mä koin helpompana

      Kun emme nähneet. Vaikka ensimmäinen ero repi sydäntä. Pakotat mut tuntemaan tunteita joita en saisi ja tiedät miten syv
      Ikävä
      16
      2370
    3. Pettymys faneille? Lisätietoa Katri Helena vierailusta Vain elämää -ohjelmassa: "Nytten..."

      Katri Helena - tuo sinivalkoinen suomalainen ääni ja laulajalegenda - on tällä kaudella mukana yllätysvieraana Vain eläm
      Vain elämää
      20
      2160
    4. Trump ei aio enää osallistua vaaliväittelyyn Kamala Harrisia vastaan

      Trump ei aio enää osallistua vaaliväittelyyn Kamala Harrisia vastaan Jopa konservatiivisen uutiskanava Fox Newsin kommen
      Maailman menoa
      186
      1983
    5. Mahtava huomata

      Sinusta nainen että pystyt suodattamaan palstalla paljon asioita. Olet täysin minun tyyppiä. Kahdestaan unohdettaisiin k
      Ikävä
      31
      1905
    6. Mitä ajattelet tästä kaikesta

      Palstailusta ylipäätään ja se miten asiat menee?
      Ikävä
      33
      1506
    7. Tappelen mielelläni palstalla

      Itseäni älyllisesti päätä lyhyempien kanssa, ei nukuta ja telkkarissa ei ole mitään. Riidellään vaan.
      Ikävä
      50
      1501
    8. Parkanolainen tappoi Tampereella Hämeenkadulla

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ampumiskahakasta-ruovedella-vuosien-vankeustuomio-rivitalon-pihalle-ilmestyi-hauliko
      Parkano
      21
      1434
    9. Luovutitko jo nainen?

      En ole itse päässyt vielä kunnolla edes alkuun. Oikeasti sä oot hyvä nainen ja hyvällä asenteella varustettu. Tykkään ja
      Ikävä
      55
      1238
    10. Peltotien ammuskelu

      Mitähän välien selvittelyä siellä käytiin?
      Jämsä
      44
      1222
    Aihe