Mies osaa rakentaa, korjata autoja jopa makkarakeiton, paistaa pihvejä ja keittää perunat mutta ei osaa valmistaa mieleistä kastiketta.
Oikein hyvä kastike ei vaadi paljonkaan lisukkeita, kunnon peruskastike perustarpeista ilman liekitystä riittäisi.
Mielensäpahoittaja ja ruskeakastike
45
663
Vastaukset
- Heikunkeikku
Kyllä voisit harkita miehen jättämistä. Nykyään erotaan pienemmistäkin asioista.
On se aika kävytöön, jos ei kastiketta osaa tehdä. Kastikehan on ruuan tärkeimpiä elementtejä.
Syödä nyt jotain kuivaa perunaa, riisiä tai muita peruskamoja ilman kastiketta. Haloo!!!!!
Joo, se nyt ei hattaa vaikkei aina ala liekittämään, mutta maustamispuoli tarttee olla hanskassa.
Mitä tekee maustamattomalla kastikkeella? Ja laihalla huiturluurilla?
Miten sä tulitkin ottaneeksi tommosen miehen ittelles?
Ekkö tarkistanut etukäteen?
Jos mä olisin sä, niin mä varmaan jättäisin miehen:)- Mielenipahoitin
Oikein korvia kuumottaa sun pahoittelusi, en miehenä ole oppinut hyvää kastiketta tekemään tai joskus vahingossa.
- Heikunkeikku
Mielenipahoitin kirjoitti:
Oikein korvia kuumottaa sun pahoittelusi, en miehenä ole oppinut hyvää kastiketta tekemään tai joskus vahingossa.
No mikset voisi aina tehdä niitä vahinkoja?
Eihän siinä sitte mitään ongelmaa olisi, kun väsäisit vahinkoja vahinkojen perään.
Ekkö sitä oo hokannu?
Mistähän noita sikiääkin, jotka eivät kunnon kastikkeita osaa tehdä:)
Kaipa teillekin on paikkansa. Voi ottaa semmosen vaimon, jolla on huono makuaisti ja muutenkaan ei niin ruuasta perusta :) - Mielenipahoitin
Heikunkeikku kirjoitti:
No mikset voisi aina tehdä niitä vahinkoja?
Eihän siinä sitte mitään ongelmaa olisi, kun väsäisit vahinkoja vahinkojen perään.
Ekkö sitä oo hokannu?
Mistähän noita sikiääkin, jotka eivät kunnon kastikkeita osaa tehdä:)
Kaipa teillekin on paikkansa. Voi ottaa semmosen vaimon, jolla on huono makuaisti ja muutenkaan ei niin ruuasta perusta :)Sanoppa se, en kyllä uutta eukkoa ala kastikkeen takia etsimään.
Uudet perunat ja voita silmään. - Heikunkeikku
Mielenipahoitin kirjoitti:
Sanoppa se, en kyllä uutta eukkoa ala kastikkeen takia etsimään.
Uudet perunat ja voita silmään.Uusiin perunoihin ah kun tosiaan tökkää voita silmään, niin se ei mitään kastikkeita tarvitse.
Ehkä pari hippua suolaa? jos ei silliä tai vastaavaa kerallaan syö.
Minä en tiedä naisena, että millä perustein miehet eukkoa alkaa etsimään.
Mä kyllä luulin, että kastikkeitten takia. Ei se sit niin ollutkaan. Höh mua. - Mielenipahoitin
Heikunkeikku kirjoitti:
Uusiin perunoihin ah kun tosiaan tökkää voita silmään, niin se ei mitään kastikkeita tarvitse.
Mä kyllä luulin, että kastikkeitten takia. Ei se sit niin ollutkaan. Höh mua.Yöllä valvoessa kuuntelin radiosta kuunnelmaa " mielensäpahoittajasta " sitten netistä vilkaisin aihetta, pisti silmään Tuomas Kyrön kirja " mielensäpahoittaja ja ruskeakastike " ton kirjan voisi vaikka lukea, kateellisena mestari kokkien tekemille kastikkeille käyn joskus syömässä ravintolassa, kotona kelpaa arkisempi....kastike:)
Heikunkeikku kirjoitti:
Uusiin perunoihin ah kun tosiaan tökkää voita silmään, niin se ei mitään kastikkeita tarvitse.
Mä kyllä luulin, että kastikkeitten takia. Ei se sit niin ollutkaan. Höh mua.Niin tai sulattaa voin, uutta sipulia sekkaan ja siihen lorasu kermaa niin ah, maistuu hyvältä.
- pussikastike
Olen mies, joka ei osaa tehdä minkäänlaista kastiketta. Saisiko hyväksitodetusta ruskeasta kastikkeesta reseptin?
Ruskista vehnäjauhot voissa ja lisää vesi. Mausta mieleisekses. Hyvvää on ja mummon kastikkeeksi meillä sitä nuoriso kutsuu :).
siilenämää kirjoitti:
Ruskista vehnäjauhot voissa ja lisää vesi. Mausta mieleisekses. Hyvvää on ja mummon kastikkeeksi meillä sitä nuoriso kutsuu :).
Tai tekee kastikkeen ruskealla maizenalla. Saapi vissiin terveellisemmän.
- utaret
Periaatteessa noin mitä edellä, mutta neste pitää valita huolella, parasta on naudanlihan kypsennysliemi, kana käy myös mainiosti, sika menettelee ja kermaakin siihen voi lorauttaa tai kasvislientä, sen sijaan liemikuutioita ei edes hätätilassa, siis jos hyvää haluaa.
- 1eero
Yksitapa kun heittää valmiiksi maustetun possupaistin uuniin, kypsyessään syntyy lientä kastikkeeksi siihen sipulia tai jotain ?
Ohjeita löytyy mutten viitsi ussein valmistaa, kalalle kermaviilistä ja siihen jotain. Valmiskastikkeita en juuri käytä, grillimakkara mennee kylymänä suoraan suuhun. - Bengalitikku
Täytyy myöntää, että kompastelen myös tuon ruskean kastikkeen kanssa.
Siitä tulee kuinnvärillistä tapettiliisteriä. Parhaassa tapauksessa palaneita kekkaleita mukaan. Ei muuta kuin pyttyyn. Väri voi olla myös tosi oksettava rusehtavan harmaa.
Paras kastikkeeni on kermaviiliin sitruunapippuria ja tilliä. Avot perunoiden ja kalan kanssa.
Voisi toimia kanankin mukana, jos laittaisi curry:a ja pippuria. En ole testannut.
Kaikki paistiliemet ovat kyllä oikotie. - pussikastike
Muillekin, joilla pulmia liian vaaleista tai poltetuista tai paakkuuntuneista jauhoista.
Jauhojen väri selviää filmillä. Mausteena keksin vain maustepippurin lihaliemen lisäksi.
Ruskea kastike
https://www.youtube.com/watch?v=BvKGfujUT0k
Jauhelihakastike
https://www.youtube.com/watch?v=ygV5FMrKqrc - Ehdotus
Grillimausteella saa ruskean värin ilman kovaa kuumentamista.
- jätä-ohjeistuksesi
siilenämää kirjoitti:
" Mausta mieleisekses."
Siinä se ongelma onkin, että osaa ruskistaa oikein, eikä polta koko keitosta ja tuo "mausta mieleiseksi" lisää sitä ongelmaa, jos ei tiedä yhtään, mitkä mausteet sopii. Noilla ohjeillasi ei tumpiokokki saa kunnon kastiketta aikaan. - hytinäx1
Bengalitikku kirjoitti:
Täytyy myöntää, että kompastelen myös tuon ruskean kastikkeen kanssa.
Siitä tulee kuinnvärillistä tapettiliisteriä. Parhaassa tapauksessa palaneita kekkaleita mukaan. Ei muuta kuin pyttyyn. Väri voi olla myös tosi oksettava rusehtavan harmaa.
Paras kastikkeeni on kermaviiliin sitruunapippuria ja tilliä. Avot perunoiden ja kalan kanssa.
Voisi toimia kanankin mukana, jos laittaisi curry:a ja pippuria. En ole testannut.
Kaikki paistiliemet ovat kyllä oikotie.Jos tulee liian harmaa niin lorauta vähän soijaa niin se antaa väriä kastikkeeseen mukavasti.
Voi että, mun exä osasi sitten tehdä hyvän ruskean kastikkeen , mutta siihen tarvittiin rasvaa niistä ohuiksi leikatuista paistetuista sianliha palasista. Ja tietty sipulia piti myös paistaa. Se kastike oli niin hyvää että täyty lautanenekin nuolla puhtaaksi siitä kastikkeesta. Kyllä on ikävä... No ei tietenkään exää vaan sitä kastiketta. - Bengalitikku
Jep. Olen joskus käyttänyt soijaa. Sen kanssa saa olla varovainen, ettei tule liian suolaista.
Äidin läskisoosi. Nam.
Hän teki kastikkeen rautapannussa. Kun vesi kaadettiin ruskistettuihin jauhoihin, muistikuvani on, että keittiössä sihisi ja oli käryä. Mutta nam.
Tältä osin tämä omena on vieriskellyt hieman sivummalle.
Voisihan kastikkeen siivilöidä, kuten joskus olen tehnyt, saadakseni tasaisempaa. "Ranskalaisen keittiön salaisuuksissa" ruuanlaiton kanssa vehdataan monivaiheisesti hamaan tappiin. No comment. siilenämää kirjoitti:
Ei niitä jauhoja kannata ruskeaksi asti käristää, maun lisäksi ruskea väri tulee soijakastikkeesta.
Rautalankaa tarvittaneen. No, riippuu vähän, minkälaisen safkan kaveriksi kastiketta tarvitaan mutta esim. ihan rehellisen makkarakastikkeen teen seuraavasti; Laitan kolmen litran kattilaan litran vettä ja lihaliemikuution ja levylle kiehumaan. Paistinpannu toiselle levylle ja 75 g voita (oivariinikin käy). Kun voi sulaa, sekoittelen siihen paistinlastalla vehnäjauhoja (vähitellen lisäten n. 1 dl) , niin että syntyy sellainen löysähkö seos, jota jonkin aikaa sekoittelen (ei saa ruskistua liikaa, palaneet jauhot maistuu pahalta). Seoksen kaavin pannulta kattilassa kiehuvaan lihaliemiveteen ja välittömästi vispilällä hämmennän. Lisään rouhittua mustapippuria, paprikajauhetta (kokemus kertoo määrän) ja Aroi soijakastiketta kunnes väri on sopivan ruskeaa. Noita kolmea voi lisätä vähitellen ja välillä lusikalla maistellen löytää itselleen sopiva määrä.
Muuten, vettä kattilaan kannattaa laittaa mieluummin vähemmän ja lisätä sitten, jos kastike on liian paksua. Toisin päin on hankalampaa.
Jätän kastikkeen hiljalleen kiehumaan, pyyhin paistinpannun talouspaperilla, kuumennan pannun uudelleen ja lorautan (oliivi)öljyä. Pannulle enemmän tai vähemmän hienonnettu sipuli ja viipaleiksi leikattu HK:n sininen, jotka hyvin ruskistuneina kaadan valmiiseen kastikkeeseen.
HK:n sininenhän ei oikeastaan ole syötäväksi tarkoitettu, ei kelpaa koirallekkaan. Mutta vaimo sitä silloin tällöin tahtoo ja kieltämättä noin itse tekemänäni maistuu itsellenikin.entinenmiäs kirjoitti:
Ei niitä jauhoja kannata ruskeaksi asti käristää, maun lisäksi ruskea väri tulee soijakastikkeesta.
Aijaa. Mulle opettetiin aikoinaan että ruskea väri tulee niistä rasvassa käristetyistä jauhoista. Jos sitä ei silleen tullut kastike katottiin vähän noin niin kuin epäonnistuneeksi ja sitten se väri piti saada jollain kepulikonstilla kuten soijalla tai sinapilla ja ketsupilla :). Maku tullee ruskistetusta jauhosta, vaaleasta ruskistamattomasta jauhosta tehdään valkokastike .
jätä-ohjeistuksesi kirjoitti:
" Mausta mieleisekses."
Siinä se ongelma onkin, että osaa ruskistaa oikein, eikä polta koko keitosta ja tuo "mausta mieleiseksi" lisää sitä ongelmaa, jos ei tiedä yhtään, mitkä mausteet sopii. Noilla ohjeillasi ei tumpiokokki saa kunnon kastiketta aikaan.Ai. En ateluut ohjetta laittaessani että tumpiolle kirjoittaisin. Kastikkeen teko on luova prosessi ja makuja on moneksi :).
pussikastike kirjoitti:
Muillekin, joilla pulmia liian vaaleista tai poltetuista tai paakkuuntuneista jauhoista.
Jauhojen väri selviää filmillä. Mausteena keksin vain maustepippurin lihaliemen lisäksi.
Ruskea kastike
https://www.youtube.com/watch?v=BvKGfujUT0k
Jauhelihakastike
https://www.youtube.com/watch?v=ygV5FMrKqrcNoin juuri teen ruskean kastikkeen kuten tuossa youtubin ohjeessa.
siilenämää kirjoitti:
Aijaa. Mulle opettetiin aikoinaan että ruskea väri tulee niistä rasvassa käristetyistä jauhoista. Jos sitä ei silleen tullut kastike katottiin vähän noin niin kuin epäonnistuneeksi ja sitten se väri piti saada jollain kepulikonstilla kuten soijalla tai sinapilla ja ketsupilla :). Maku tullee ruskistetusta jauhosta, vaaleasta ruskistamattomasta jauhosta tehdään valkokastike .
On sitä minullekkin opetettu yhtä ja toista, mutta kun sitä voi, saa ja pitää oppia ihan opettamattakin, kantapään kautta. Makuasia tietty, mutta liikaa jauhoja ruskistamalla kastikkeeseen tulee paha maku. Oikeanlainen tumma soijakastike antaa hyvän maun lisäksi tummemman värin.
entinenmiäs kirjoitti:
On sitä minullekkin opetettu yhtä ja toista, mutta kun sitä voi, saa ja pitää oppia ihan opettamattakin, kantapään kautta. Makuasia tietty, mutta liikaa jauhoja ruskistamalla kastikkeeseen tulee paha maku. Oikeanlainen tumma soijakastike antaa hyvän maun lisäksi tummemman värin.
Totta että jauhoja ei saa polttaa vain ruskistaa. Palanut jauhokastike on yäk. Ja toki soijakastiketta voi mausteeksi laittaa.
- Bengalitikku
entinenmiäs kirjoitti:
Rautalankaa tarvittaneen. No, riippuu vähän, minkälaisen safkan kaveriksi kastiketta tarvitaan mutta esim. ihan rehellisen makkarakastikkeen teen seuraavasti; Laitan kolmen litran kattilaan litran vettä ja lihaliemikuution ja levylle kiehumaan. Paistinpannu toiselle levylle ja 75 g voita (oivariinikin käy). Kun voi sulaa, sekoittelen siihen paistinlastalla vehnäjauhoja (vähitellen lisäten n. 1 dl) , niin että syntyy sellainen löysähkö seos, jota jonkin aikaa sekoittelen (ei saa ruskistua liikaa, palaneet jauhot maistuu pahalta). Seoksen kaavin pannulta kattilassa kiehuvaan lihaliemiveteen ja välittömästi vispilällä hämmennän. Lisään rouhittua mustapippuria, paprikajauhetta (kokemus kertoo määrän) ja Aroi soijakastiketta kunnes väri on sopivan ruskeaa. Noita kolmea voi lisätä vähitellen ja välillä lusikalla maistellen löytää itselleen sopiva määrä.
Muuten, vettä kattilaan kannattaa laittaa mieluummin vähemmän ja lisätä sitten, jos kastike on liian paksua. Toisin päin on hankalampaa.
Jätän kastikkeen hiljalleen kiehumaan, pyyhin paistinpannun talouspaperilla, kuumennan pannun uudelleen ja lorautan (oliivi)öljyä. Pannulle enemmän tai vähemmän hienonnettu sipuli ja viipaleiksi leikattu HK:n sininen, jotka hyvin ruskistuneina kaadan valmiiseen kastikkeeseen.
HK:n sininenhän ei oikeastaan ole syötäväksi tarkoitettu, ei kelpaa koirallekkaan. Mutta vaimo sitä silloin tällöin tahtoo ja kieltämättä noin itse tekemänäni maistuu itsellenikin.Hyvin kerroit kastikeprosessin. Makkaran asemesta voisi varmaan laittaa lihapullia. Hmmm. Kiitos.
Bengalitikku kirjoitti:
Hyvin kerroit kastikeprosessin. Makkaran asemesta voisi varmaan laittaa lihapullia. Hmmm. Kiitos.
Niin, tuolle "pussikastikkeelle" alunperin tarkoitettu. Kädetön mies neuvoo (ainakin yrittää) kädetöntä miestä. Jos ei osaa tehdä minkäänlaista kastiketta, tarvinnee vähän tarkempaa ohjetta. Aika kädetön itekkin ruoan laitossa mutta pakko vaan yrittää jotain vääntää. Ja kun se oma maku tuppaa olemaan niin vaativa ja (ruoan laittoon kykenemätön) puolisko muutenkin ronkeli, kantapää ja makuaisti on se parhaat opettajat.
Lihapullat tuohon kastikkeeseen sopii mainiosti, kuten myös (kunnon) nakit.
jos kastiketta haluan, ostan valmiina tai jauheena ja maustan mieleisekseni, ihan hyvää tulee vähällä vaivalla, itse tehden saa tietenkin halvemmalla. tosin harvoin kastiketta haluan, perunamuussi tai uudet perunat ei kastiketta kaipaa ja riisiä taas en juurikaan syö. pastan kanssa tietenkin kermakastike on hyvää, mutta pastaakin tulee harvemmin laitettua.
- Eejaksauatella
Neuvvokee nyt keitto Kylmäsavulohesta. Ei monimutkanen. Pakko tehä, kala vanahenoo.
- Toivottavastiehdit
Yksinkertaisimmin ja helpoimmin: osta kaupasta keittovihannespussi, pane vettä kattilaan sopiva määrä ja keitä vihannekset ja kalasi. Mausta.
Vähän pitemmällä kaavalla: sipulisilppu pehmenemään veteen, sitten porkkanaa ja perunaa ja kun alkaa olla kystä, kalasi. Mausteet ja kermaa. - hytinäx1
Lisukkeena kylmäsavulohi. Ensin keitto tehdään kukkakaalesta . tässä resepti neljän hengen ateriaksi: 1/2 kukkakaalta paloitellaan ja keitetään puolen litran kasvisliemessä, kun kaalenpalat pehmeitä lisätään 2dl kermaa ja miksataan soseeksi, jos ei ole mikseriä niin voihan ne listiä soseeksi vaikka sillä pottumuusi vehkeellä. Kiehautetaan ja maustetaan suolalla sekä mustapippurilla. Lisukkeeksi 4 kpl kylmäsavulohen palaa ja 4 kpl 7 minuutin kananmunaa puolitettuna. Ripota vähän suolaa, mustapippuria ja tuoretta oreganoa ja syö.
Olis resepti viherkaalistakin tehtyyn keittoon johon lisätään sitten lautaselle kylmäsavulohta.
Kylmäsavulohta voi käyttää vaikka mihin. omeletteihin, pastakastikkeeseen, piirakkaan , salatteihin, ym, ym - Yöäk
"Lisukkeeksi" ? Käsitin kyllä niiin, että hän halusi keittää raakakypsytetyn kalan oikeasti kypsäksi. Ehkä siksi, että itsekin tekisin niin sekä graaville että kylmäsavustetulle, koska en syö raakaa kalaa.
- hytinäx1
Yöäk kirjoitti:
"Lisukkeeksi" ? Käsitin kyllä niiin, että hän halusi keittää raakakypsytetyn kalan oikeasti kypsäksi. Ehkä siksi, että itsekin tekisin niin sekä graaville että kylmäsavustetulle, koska en syö raakaa kalaa.
Ja minä kun luulin että se on juurikin sitä ohuiksi siivutettua kylmäsavulohta. Voihan ne palat nakata sinne keittoon vähäksi aikaa ennenkuin tarjoaa lautaselle.
- Viisipientäminuuttia
Niiin-niiin, juuri siitä on kymysys eikä sen kypsentämisen aika liene pitkäkään.
- Eejaksauatella
Toivottavastiehdit kirjoitti:
Yksinkertaisimmin ja helpoimmin: osta kaupasta keittovihannespussi, pane vettä kattilaan sopiva määrä ja keitä vihannekset ja kalasi. Mausta.
Vähän pitemmällä kaavalla: sipulisilppu pehmenemään veteen, sitten porkkanaa ja perunaa ja kun alkaa olla kystä, kalasi. Mausteet ja kermaa.Tein näin: Muhitin voissa sipulisilpun, itse kasvatettuja perunoita (hyviä muuten) pieninä kuutioina kaadoin päälle, vettä ja silputtu kala, kaikki yhtä aikaa kun uudet perunat kypsyvät pian. Suolaa vain hyvin vähän kun kala antaa makua, vähän sitruunapippuria. Loppuvaiheessa ruokakermaa ja tuoretta tilliä.
Hyvä tuli. - Jaksoithansää
Ihan hyvältä kuulostaa.
- ö-Öö
Jaa
Noh, kyllä mä ruskeankin kastikkeen saan tehdyksi, ihan ok. Vaan, mieluusti teen kastikkeen ilman jauhoja. Siis kärtsätään läskiä, rasvaista. Siihen sitten suolaa, sipulia, maustepippuria ja vettä. Pitääpi kiehutella kasaan hetki. Oletettavasti erittäin epäterveellistä, mutta älyttömän hyvää. Noin periaatteessa ero ruskeaan kastikkeeseen lähinnä rasvan paljoudessa ja jauhojen puuttumisessa.
Kastikkeet sinällään kiintoisia, jotenkin kruunaavat aterian. Kastiketta ei useinkaan tarvita kuin pieni liraus. Just läskisoossi, tai spagettikastike poikkeuksia, silloin kastiketta pitää olla reilusti. Vaan, kun tekee pihville punaviinisoossia, asiassa sekin hyvä puoli, melkein täys pullo punkkua jääpi kokille :D
=DW= - makkaratojennukseen
Miten makkarakeitto korjataan?
- Yrjönä
Mäkeen
- Bengalitikku
Kannattaa palastella, ettei ihan kokonaisena. Talteen korjaaminen: pienempään kasariin. Pakastaisinko? Ehken.
Ruskistamalla ensin makkarat pannulla ja lisäämällä reilusti chilimausteseosta ja rakuunaa.
- Bengalitikku
Kuullostaa merkilliseltä. Mutta teenkin tosi harvoin makkararuokaa.
Jossain vaiheessa, vuosia sitten, olin koukussa HK blööhön, raakana, "ilman lisäaineita",
Laitan rakuunaa keitetyille porkkanoille ja plöräys voisulaa.
- hompsantuusa_
Hyvin harvoin tulee ruskeaa kastiketta tehtyä. Joskus, kun lapsenlapset pyytää teen perunamuussin kanssa lihapullia ja sitä kastiketta. Siitä onkin aikaa joten otanpa tästä aloituksesta vinkin ja seuraavan kerran, kun saan yövieraita, niin teen.
Aikalailla on kastikkeet jääneet pastan painikkeeksi. Ne ovat sitten tomaattipohjaisia eli punakahkoja. - Eiolepahamieli
En ymmärrä aloitusta koska eihän moni nainenkaan osaa kastikkeita tehdä. Itsekään en hirveästi harrasta, ruuan saa alas ilmankin eikä rasvalla ja vehnäjauhoilla ole ravintoarvoa. Kermaviili ja / tai oliiviöljy käyvät hyvin kastikkeesta.
- coork
- mikroon parin desin veteen liukenemaan lihaliemikuutio
- valurautapannuun pari paistinlastan kouraisua voita
- sekaan pari rkl vehnäjauhoja
- ruskistellaan kunnes alkaa melkein savuamaan
- kaadetaan sekaan lihaliemi
- sekoitellaan pannulla kunnes muodostuu löysä kakku (lisää vettä tarvittaessa)
- kumoa "kakku" esim savipataan, lisää vettä, sekoittele, anna porista hiljalleen, lisäile vettä kunnes rakenne mieleinen
- mausta halutuilla mausteilla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3703184Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3151516En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841312- 1081311
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991305Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591255- 481155
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi801062Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa25960- 33847