Kiveskipua urheillessa

SelkäJaKiveskipu

Olen 13v poika ja murrosikä on aika aluillaan. Minua vaivaa sellainen homma että oikeeseen kivekseen kuin "vihloisi" aina joskus kun esim. juoksen tai pelaan jalkapalloa. Se sattuu tapahtumaan yleensä aina viikon alulla siis maanantaisin taikka tiistaisin, ei hirveämmin muina viikonpäivinä. Tätä on tapahtunut nyt noin 3-4 viikkoa. Kives ei ole turvonnut ulkoa eikä minulla ole mitään pattiakaan kiveksessä. En epäile housujakaan syypääksi sillä ne eivät hirmu tiukat ole. Kipu säteilee yleensä alavatsaan, nivuseen, etureiteen ja joskus jopa alaselkään. Ja minulla myös silloin tällöin on alaselkäkipuja, voisiko se kiveskipu johtua jostain muusta vammasta, joka säteilisi kiveksiin? Olen kuullut että selkäkipu voi säteillä kiveksiin, mutta siitä alkaa sitten seuraava kysymys, mistä se selkäkipu johtuisi ja voisiko se olla esimerkiksi rasitusta tai jokin vamma selässä? Mutta se kivesvihlominen minua enemmän huolettaa. Voisiko tähän olla jotain kotihoitoa, ettei vielä lääkärille tarvi mennä? Varaan kyllä ajan jos tämä ei pariin viikkoon parane. Kiitos vastanneille.

7

601

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lääkäritietää

Luulenpa, ettei kukaan muu kuin lääkäri tiedä.

• Selkäkipu voi tosiaan säteillä vaikka mihin.

Voisiko syy ollakin se, että ne housut eivät olekaan tarpeeksi tiukat ja kulkuset pääsevätkin kilisemään liikaa? Pitäisin tätä kyllä aika epätodennäköisenä.

Ykkösvastaaja on luultavasti oikeassa ja välillä lääkäreilläkin on vaikeuksia arpoa, että mistä ihmeestä on kyse. Ihmiskeho osaa joskus olla melko konstikas laitos...

• voiolla

Jotain hermostoon liittyvää?

• SelkäJaKiveskipu

Tässä liikuntatunnilla huomasin, että kipua on ensin hieman nivusen yläpuolella ja siirtyy siitä kivekseen. Voisiko se liittyä mitenkään siemenjohtimeen tai jotain?

• lääkäriinsiitä

MENE LÄÄKÄRIIN! Kukaan täällä ei tiedä.

• vierass

Sehän voi olla ummetusta.

• Diagnoosi

Epäilen vahvasti siemenjohdin tulehdusta. Sattuuko tömähtely aina urheillessa? Jos alavatsassa on kipuja ja tömähtely sattuu, suosittelen kertomaan vanhemmille taikka terveystarkastajalle. Asiahan on nopeasti ohi jos heti kerrot.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      21
      5504
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      53
      1555
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      14
      1013
    4. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      52
      937
    5. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      64
      920
    6. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      48
      878
    7. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      143
      857
    8. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      58
      828
    9. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      49
      806
    10. Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!

JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille
      Maajussille morsian
      10
      785
    Aihe