Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Rauhan valtakunta

Antti Kristus

Rauha, tasa-arvo ja oikeudenmukaisuus voivat toteutua maanpäällä vasta sitten, kun jokainen ihminen on valmis tunnustamaan: ”Minä en omista mitään”, ja elämään tämän mukaisesti.

5

394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • T Kempis

      on pelko: köyhyyden pelko, sairauden pelko, onnettomuuksien pelko, kuoleman pelko. Jos meillä olisi sinapinsiemenenkään verran uskoa, voisimme luottaa Jeesuksen sanoihin.

      31. Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?'
      32. Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.
      33. Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan. (Matt 6)

      Pelon vastalääke on rakkaus:
      18. Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.
      19. Me rakastamme, sillä hän on ensin rakastanut meitä.
      20. Jos joku sanoo: "Minä rakastan Jumalaa", mutta vihaa veljeänsä, niin hän on valhettelija. Sillä joka ei rakasta veljeänsä, jonka hän on nähnyt, se ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt.
      21. Ja tämä käsky meillä on häneltä, että joka rakastaa Jumalaa, se rakastakoon myös veljeänsä. (1 Joh 4)

      • Antti Kristus

        Raamatun ilmestyskirja puhuu siitä, kuinka ne ihmiset joissa ei ollut pedon merkkiä, eivät voineet ostaa eikä myydä.

        Liittyyköhän tämä jotenkin omistamiseen? Jos en omista mitään, en voi mitään myös myydä. Toisaalta jos ostan, en ole enää omistamatta mitään.

        Autuaita ovat ne, jotka eivät voi ostaa eivätkä myydä, sillä heidän on taivasten valtakunta. Sillä vain omistamatta mitään, voi omistaa kaiken.


    • Sara

      Rikkauksista tulee väistämättä mieleen kuningas Salomon. Jumala koetteli häntä ja antoi pyydetyn viisauden elää runsaan materian keskellä. Salomonin omaisuus ja vaimot lisääntyivät samalla kun ote henkeen osoitti heikkenemisen merkkejä, aine kun ei sille uhratun ajan ja intensiivisen huomion vuoksi jätä tilaa hengen ravitsemiselle. Missä ihmisen ajatukset, siellä hänen sydämensä.

      Salomon niin halutessaan olisi varmasti voinut kieltäytyä rikkauksista, tästä kylkiäisestä, jota hän ei ollut edes pyytänyt. Jumala tuskin olisi pahastunut. Ihmiselle suotu vapaus sallii oikeat ja väärät valinnat ja etenkin ne, jotka parhaiten tulevat opettamaan häntä.

    • Gnosticco

      Minä jatkaisin tähän lauseeseen "Minä en omista mitään, mutta minulla on mahdollista saada kaikkea, mitä tarvitsen ollakseni onnellinen". Tämä toteutuu kun alamme oivaltaa, että meillä on luomisen kyky. Ja se tapahtuu, kun löydämme sisältämme sen, mitä Jeesuskin opetti eli olemme KAIKKI Jumalan lapsia ja Hänen kaltaisiaan ja siten alamme luoda vihdoinkin Jumalan valtakuntaa tänne Maankin päälle.

      • Antti Kristus

        Niin kuin kirjoitettu on:


        "Joka oli paljon koonnut, sille ei jäänyt liikaa, ja joka oli koonnut vähän, siltä ei mitään puuttunut."

        Ja Jeesus sanoi heille: "Kun minä lähetin teidät ilman rahakukkaroa ja laukkua ja kenkiä, puuttuiko teiltä mitään?" He vastasivat: "Ei mitään."

        "Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu."

        "Neljäkymmentä vuotta sinä elätit heitä erämaassa, niin ettei heiltä mitään puuttunut, eivät heidän vaatteensa kuluneet, eivätkä heidän jalkansa ajettuneet."


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2474
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1818
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1611
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1555
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1508
    8. 54
      1370
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1244
    Aihe