Työtä nuorelle

Olen 13v poika ja mietin olisiko mahdollista saada jostain joku ns. työpaikka kun haluaisin vähän rahaa
tämmöisen idean sain kun siis kaverini 14v jakelee lehtiä ja saa siitä n. 90€ kuukaudessa

kiitos

2

129

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pystyt saamaan töitä "virallisesti" vasta ensi vuoden puolella (eli sinä kalenterivuotena, kun täytät 14), paitsi jos työ on jonkinlainen esiintymishomma esimerkiksi näytelmässä.

Alaikäisenä ja varsinkin alle 15-vuotiaana voi olla todella vaikeaa saada töitä muuta kuin suhteilla.

Kannattaa kuitenkin olla aktiivinen ja kysellä vaikka sukulaisilta ja ehkä jopa naapureilta, että olisiko heillä tarjota mitään työtä. Itse olen esimerkiksi usein tarjonnut sukulaislapsille jotain pientä puuhaa, jos heillä on ollut kiinnostusta sellaiseen. Kerran olen työllistänyt pariksi viikoksi myös muunkin, kuin sukulaisen - hänen vanhempiensa luvalla tietysti - kun uskalsi tulla ihan soittamaan ovikelloa ja kysymään hommia. Tämä vaan esimerkkinä siitä, että joskus aktiivisuus ja rohkeus palkitaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      114
      1986
    2. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1254
    3. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1075
    4. Pyhäjärvi -kuntaliiton LISTALLA - ajautuu kriisikunnaksi

”Vaaravyöhykkeessä” Kuntaliiton erityisasiantuntija Olli Riikonen nostaa esille Punakallion listalta todennäköisistä kri
      Pyhäjärvi
      145
      874
    5. Vieläkään nainen ei mitään tunnistettavaa sinusta

ei minusta, ei meistä, eikä meidän historiasta. Voisit kyllä kirjoittaa jotain spesifistä mitä meidän välillä on tapahtu
      Ikävä
      71
      817
    6. Miten menee omasta mielestä?

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f6e1e5b9-dd40-4eaf-ac96-036894307db5 Listan kärjessä Ähtäri
      Ähtäri
      27
      782
    7. Nainen, olet minun makuuni joka suhteessa

Siksi tämä on mennyt niin vaikeaksi, ja ei tahdo ajatukset millään pysyä arjessa, vaan ne karkaa koko ajan unelmiin sinu
      Ikävä
      22
      731
    8. Jos en enää

sinua näkisi, tekisinkö jotain toisin? Kertoisinko sinulle kaiken? Sen miten paljon minulle merkitset ja kuinka kaipaan
      Ikävä
      36
      712
    9. Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden

Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i
      Ikävä
      49
      710
    10. Ei mene kauaa että kaikki vedätykset

Selviää.. Moni täältä on syytteessä.. Mahdollisesti palsta menee kiinni.. Tällä hetkellä jokainen viesti kiertää sup
      Ikävä
      56
      669
    Aihe