Olen 13v poika ja mietin olisiko mahdollista saada jostain joku ns. työpaikka kun haluaisin vähän rahaa
tämmöisen idean sain kun siis kaverini 14v jakelee lehtiä ja saa siitä n. 90€ kuukaudessa
kiitos
Työtä nuorelle
2
129
Vastaukset
Pystyt saamaan töitä "virallisesti" vasta ensi vuoden puolella (eli sinä kalenterivuotena, kun täytät 14), paitsi jos työ on jonkinlainen esiintymishomma esimerkiksi näytelmässä.
Alaikäisenä ja varsinkin alle 15-vuotiaana voi olla todella vaikeaa saada töitä muuta kuin suhteilla.
Kannattaa kuitenkin olla aktiivinen ja kysellä vaikka sukulaisilta ja ehkä jopa naapureilta, että olisiko heillä tarjota mitään työtä. Itse olen esimerkiksi usein tarjonnut sukulaislapsille jotain pientä puuhaa, jos heillä on ollut kiinnostusta sellaiseen. Kerran olen työllistänyt pariksi viikoksi myös muunkin, kuin sukulaisen - hänen vanhempiensa luvalla tietysti - kun uskalsi tulla ihan soittamaan ovikelloa ja kysymään hommia. Tämä vaan esimerkkinä siitä, että joskus aktiivisuus ja rohkeus palkitaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1142006- 821269
- 421085
Pyhäjärvi -kuntaliiton LISTALLA - ajautuu kriisikunnaksi
”Vaaravyöhykkeessä” Kuntaliiton erityisasiantuntija Olli Riikonen nostaa esille Punakallion listalta todennäköisistä kri145874Vieläkään nainen ei mitään tunnistettavaa sinusta
ei minusta, ei meistä, eikä meidän historiasta. Voisit kyllä kirjoittaa jotain spesifistä mitä meidän välillä on tapahtu71837Miten menee omasta mielestä?
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f6e1e5b9-dd40-4eaf-ac96-036894307db5 Listan kärjessä Ähtäri27782Nainen, olet minun makuuni joka suhteessa
Siksi tämä on mennyt niin vaikeaksi, ja ei tahdo ajatukset millään pysyä arjessa, vaan ne karkaa koko ajan unelmiin sinu22741Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden
Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i49720Jos en enää
sinua näkisi, tekisinkö jotain toisin? Kertoisinko sinulle kaiken? Sen miten paljon minulle merkitset ja kuinka kaipaan36712Ei mene kauaa että kaikki vedätykset
Selviää.. Moni täältä on syytteessä.. Mahdollisesti palsta menee kiinni.. Tällä hetkellä jokainen viesti kiertää sup56679