Olen 13v poika ja mietin olisiko mahdollista saada jostain joku ns. työpaikka kun haluaisin vähän rahaa
tämmöisen idean sain kun siis kaverini 14v jakelee lehtiä ja saa siitä n. 90€ kuukaudessa
kiitos
Työtä nuorelle
2
201
Vastaukset 2
Pystyt saamaan töitä "virallisesti" vasta ensi vuoden puolella (eli sinä kalenterivuotena, kun täytät 14), paitsi jos työ on jonkinlainen esiintymishomma esimerkiksi näytelmässä.
Alaikäisenä ja varsinkin alle 15-vuotiaana voi olla todella vaikeaa saada töitä muuta kuin suhteilla.
Kannattaa kuitenkin olla aktiivinen ja kysellä vaikka sukulaisilta ja ehkä jopa naapureilta, että olisiko heillä tarjota mitään työtä. Itse olen esimerkiksi usein tarjonnut sukulaislapsille jotain pientä puuhaa, jos heillä on ollut kiinnostusta sellaiseen. Kerran olen työllistänyt pariksi viikoksi myös muunkin, kuin sukulaisen - hänen vanhempiensa luvalla tietysti - kun uskalsi tulla ihan soittamaan ovikelloa ja kysymään hommia. Tämä vaan esimerkkinä siitä, että joskus aktiivisuus ja rohkeus palkitaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 731157
Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan77904Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan
Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli77869Poliisi yritti murhata mopopojan
Nyt menee kissalan poikien touhu liian pitkälle! https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012193221.html Karu video mopomiiti398826- 62780
En välitä sinusta yhtään
Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.52773- 67737
Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"
Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk10718Olen luovuttanut
Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik35662Mersumies201
Oli tänään hyrskällä melekoosen tehokas 124 liikenteessä. Ei paljon vastamäki haitannu....16560