Kyllä menee ajaminen vaikeaksi, kun näitä tötteröitä pitää vahtia.. Ajelin tässä Lahti -Tampere väliä, niin pitihän sitä kuvaan päästä, kun kaasujalka oli hieman koholla, mutta lievä ylinopeus kuitenkin, kun kamera välähti. Tiedän, että pienistä ylinopeuksista tulee vain huomautus, mutta kuka sitä kehtaa koko ajan vahtia mittaria. Olen siitä samaa mieltä monen muunkin kanssa, että kaaharit kuriin, mutta en ymmärrä tälläistä näpertelyä, että pienistä huolimattomuus virheistä kamerat räpsii.
Peltipoliisit
58
792
Vastaukset
Mikä ongelma? 80 rajoitus, vakkariin 90 tai 60 rajoitus ja vakkariin 70, ei tarvetta vahtia mitään tötteröitä.
- kameramies
90 tulee jo sakko, entinenmiäs. 86 ottaa jo kuvan
- mittarivirhe
kameramies kirjoitti:
90 tulee jo sakko, entinenmiäs. 86 ottaa jo kuvan
Monissa autoissa 90 = 86, joissain vasta 83.
Ok, mutta ei kaikissa autoissa ole vakionopeuden säädintä, ajoin vieraalla autolla, jossa ei ollut säädintä. Olen ajanut paljon autoilla ja en ole mikään kaahari muutenkaan, niin tuntuu, että oma ajamisen mielekkyys kärsii näihin yhteiskunnan lain säätäjien oivalluksiin.
Itse jo niin tottunut vakkariin, ettei haluaisi ilman olla. Mutta totta, ettei se ole autossa itsestäänselvyys. Ja jos se autossa on, ei sitä vilkkailla teillä pysty täysin hyödyntämäänkään. Oma 40 km työmatka niin hiljaisella tiellä, että suurimman osan matkaa vakkari päällä.
Mutta oli vakkari tai ei, peltipoliiseja suuremmaksi "ongelmaksi" koen esim. tarpeettomasti pystytetyt STOP-merkit. Enempi tulee niiden takia rikottua lakia, kuin peltipoliisien. Esim. kotoa lähtiessä ensimmäisessä risteyksessä isommalle tielle kärkikolmio, mutta varsinkin kesäaikaan käytännössä pakko pysähtyä. Seuraavassa risteyksessä Stop-merkki, näkyvyys molempiin suuntiin hyvä mutta oikealle lyhyt, jolloin vasemmalle kääntyessä pysähtyminen vain haitaksi, varsinkin liukkailla talvikeleillä. Seuraavassa risteyksessä näkee risteykseen jo saapuessaan molempiin suuntiin helposti ja pitkälle, silti STOP. Taas seuraava risteys 10 km:n päässä, pelkkä kärkikolmio vaikka etenkin kevyen liikenteen väylälle pusikoiden takia näkyvyys risteykseen tullessa huono.
- Kuskeille-hanaa
Olen istunut paljon autojen kyydeissä ja minusta on kiva yllyttää kuskeja, ajappa ny hieman roisemmin, eihän tämä ole vauhti ei mikään.
- Tapansa.kullakin
Onko pakko ajaa sillä tavalla vahtaamalla mittaria, hiukan hiljemmin ajaessa tulet perille hiukan myöhemmin niin mitä se haittaa.
En halua olla taas liikenteen jarrunakaan, koska usein kolarit johtuu siitä, että matelijat taasen aiheuttavat turhia ohituksia, eli sakottaa pitäisi matelijoitakin.
- Bengalitikku
Minusta, mikäli ymmärsin oikein, paljasti usean tötterön paikan. En ymmärrä. Jos tarkoitus on laittaa kaaharit kuriin, niin eikö ne olisi pitänyt antaa olla piilossa. Sama juttu, kun poliisilla on jokin liikenteen seurantaoperaatio käynnissä, niin siitä infotaan etukäteen. Valvonta ei toteudu aidossa tilanteessa.
Toinen asia on, että syntyykö liikenneturmia, kun ihmiset etsivät niitä.
Mutta kait selviää, kun ajelee nopeusmerkkien mukaan. - Bengalitikku
Sana jäi: poliisi palasti..
- pitäisitietää
Bengalitikku kirjoitti:
Sana jäi: poliisi palasti..
Palastiko ehkä kilon paloihin?
Vai oliko poliisi alasti? - Bengalitikku
Eivätköhän yhtenä vaatetettuna palana sakkoa kalasti.
- MunMielestä
Ne laittaa kolmesta esim. kympin ylityksestä, joka tapahtuu vain kahden vuoden sisällä kortin hyllylle. On vähän eri asia ajaa klo 18-06 välillä hiljaisessa liikenteessä, taajamien ulkopuolella kymppi yli kuin taajamassa ihmisten keskellä. Epäoikeudenmukaista. Rahan saa viedä korttia ei.
- Ainavähänyli
Navaigaattori on sillä lailla hyvä vekotin, että se pimputtelee ilmoituksen peltipollarista hyvissä ajoin ennen kuin se on kohralla.
Ymmärrän aloittajan ajatuksen (tai ainakin luulen niin). Jos puhutaan pienistä ylinopeuksista, mittarin kyttääminen vie huomion pois muusta liikenteestä. Onko se hyvä?
Eikä liikenteen ongelmat suinkaan ole pienissä ylinopeuksissa.
Ken on tutustunut kuolemankokaritilastoihin, tietää sen kyllä. Ongelmat ovat ihan muualla, kuin nopeudessa.
Mutta, kun päättäjät eivät kykene hoitamaan ongelmia oikeasti, niin on helppo kääntää suuren yleisön huomio nopeuksiin ja uskotella, että ongelma on siinä.
Koska se on helppoa, pelata nopeusrajoituksilla.- Twelvepoints
Täyskymppikommentti.
- omankädenoikeuson
Kyllä!
Itsekin olen joskus tullut sillalle, jossa on painorajoitus 30 tonnia.
Jos ei poliisia näy missään, niin ajan sillan yli 50 tonnin kuormalla... - Revisiitä
Painorajoitukset ilmoitetaan jo paljon ennen kuin ollaan sillalla tai tulemassa sille jotta sille tielle ei edes lähdettäisi. Toivottavasti tiput yksin kun silta romahtaa.
Revisiitä kirjoitti:
Painorajoitukset ilmoitetaan jo paljon ennen kuin ollaan sillalla tai tulemassa sille jotta sille tielle ei edes lähdettäisi. Toivottavasti tiput yksin kun silta romahtaa.
Uutisissa juurinsanottiin, että vaikka Suomessa olisi sillan kunto luokiteltu huonoksi, ne kestävät silti.
Tiedä sitten. mitä se oikeasti tarkoittaa.- ö-Öö
omankädenoikeuson kirjoitti:
Kyllä!
Itsekin olen joskus tullut sillalle, jossa on painorajoitus 30 tonnia.
Jos ei poliisia näy missään, niin ajan sillan yli 50 tonnin kuormalla...Joopajoo
Otan kommentin kehnona vitsinä. Mulla sattuu olemaan silta, yksityinen sellainen. Pöndellä joki, kahden puolen asutus, eli siltoja piisaa. Luettelen muutamia tapahtumia vuosien varrelta, sekä omia, että muitten, enenpikin ois, tässä muutama:
No yläjuoksulla meni traktori sillan kannesta läpi. Siitä oli juttu kuvan kanssa jossain lehdessä. Ei mennyt joken, mutta lavasta läpi. Se nostettiin isolla nosturilla rannalle ja laitettiin uudet lankut.
Itellä kahdesti mennyt niskat sillasta, ei henkilövahinkoja, mutta silta remontiin.
Edellisissä syy oli laho, ennen kestänyt silta ei kestänytkään.
Toissa kesänä yläjuoksulla meni jäteauto sillan läpi. Ehyt puusilta, ei laho. Umpikujamerkki ja kolmen tonnin painoraja. Mitä lie jäteauto painanee, kuitenkin hitosti enenpi. Syy kuskin ja navigaattorin,
Mulla nykyisin rautasilta. Se siirretty muualta. Ongelma on, kukaan ei tiedä sen kantavuutta. Lukitulla portilla poikki, ettei kukaan edes yritä. Kestää kyllä paljon, mutta paljonko, sitä ei tiedetä. Tälle kesälle oli tarvetta pikku kaivurille. Aika pitkään harkittiin, uskaltaako ajaa. No ajettiin yli, kesti kyllä. Nyt on tiedossa, kestää viis tonnia. Vaan jos ei olisi kestänyt, kaivuri joessa ja taas uuden sillan tekeminen. Lisäks henkilövahinkojen vaara. Kiloakaan yli viiden tonnin kulkupeliä ei ikinä tule siitä ajamaan. Toi paino on koeponnistettu, ei kiinnosta enemmät riskit.
Niin, sitten lisäksi vois luetella monia jäävaurioita, tulvat murjoo siltoja, Luonnonilmiöille ei voi muuten mitään, kuin vain varautua. Yks silta itellä lähti alajuoksulle. Jäät majtuivat vielä sillan alta, sitten tuli kaks jäätä peräkkäin, se siitä sillasta.
Sillat, pienetkin kalliita. Muukin materia maksaa. Henkikövahingot, niillä ei hintaa.
Että ajele sä vaan rekallas miten ajelet. Muista kuitenkin, jos on painorajoitus ja ajaa ylipainoisella koneella, Sä maksat sitten viulut, jos jäät henkiin.
=DW= - pitää-noudattaa-
ö-Öö kirjoitti:
Joopajoo
Otan kommentin kehnona vitsinä. Mulla sattuu olemaan silta, yksityinen sellainen. Pöndellä joki, kahden puolen asutus, eli siltoja piisaa. Luettelen muutamia tapahtumia vuosien varrelta, sekä omia, että muitten, enenpikin ois, tässä muutama:
No yläjuoksulla meni traktori sillan kannesta läpi. Siitä oli juttu kuvan kanssa jossain lehdessä. Ei mennyt joken, mutta lavasta läpi. Se nostettiin isolla nosturilla rannalle ja laitettiin uudet lankut.
Itellä kahdesti mennyt niskat sillasta, ei henkilövahinkoja, mutta silta remontiin.
Edellisissä syy oli laho, ennen kestänyt silta ei kestänytkään.
Toissa kesänä yläjuoksulla meni jäteauto sillan läpi. Ehyt puusilta, ei laho. Umpikujamerkki ja kolmen tonnin painoraja. Mitä lie jäteauto painanee, kuitenkin hitosti enenpi. Syy kuskin ja navigaattorin,
Mulla nykyisin rautasilta. Se siirretty muualta. Ongelma on, kukaan ei tiedä sen kantavuutta. Lukitulla portilla poikki, ettei kukaan edes yritä. Kestää kyllä paljon, mutta paljonko, sitä ei tiedetä. Tälle kesälle oli tarvetta pikku kaivurille. Aika pitkään harkittiin, uskaltaako ajaa. No ajettiin yli, kesti kyllä. Nyt on tiedossa, kestää viis tonnia. Vaan jos ei olisi kestänyt, kaivuri joessa ja taas uuden sillan tekeminen. Lisäks henkilövahinkojen vaara. Kiloakaan yli viiden tonnin kulkupeliä ei ikinä tule siitä ajamaan. Toi paino on koeponnistettu, ei kiinnosta enemmät riskit.
Niin, sitten lisäksi vois luetella monia jäävaurioita, tulvat murjoo siltoja, Luonnonilmiöille ei voi muuten mitään, kuin vain varautua. Yks silta itellä lähti alajuoksulle. Jäät majtuivat vielä sillan alta, sitten tuli kaks jäätä peräkkäin, se siitä sillasta.
Sillat, pienetkin kalliita. Muukin materia maksaa. Henkikövahingot, niillä ei hintaa.
Että ajele sä vaan rekallas miten ajelet. Muista kuitenkin, jos on painorajoitus ja ajaa ylipainoisella koneella, Sä maksat sitten viulut, jos jäät henkiin.
=DW=Näin se on, että kyllä ne sillat kestää kertapainoa paljonkin, mutta ajan kuluessa niihin tulee vikoja, jos ajellaan ylipainoilla. Moni ei usko painorajoituksia, ja sitten sillan omistaja joutuu kärsimään vahingot.
- Rajusti-rajaten
Koska olemme s u o m e s s a ja täällä on nopeusrajoitukset, pitäisi myös kaikkiin autoihin asentaa nopeusrajoittimet. Nopeusmerkkeihin gps ohjaimet jotka lähettää singaalin, nyt 40, 60, 80, 100..
Auto ei vaan kulkisi nopeampaa. Kas, ongelma pois.
- Ehkä tulevaisuudessa -- Bengalitikku
Jos ja jos sähköautot yleistyvät, etäohjauksella kaikki autot ajaisivat tietyillä alueilla täpselt tiettyä nopeutta.
Toki liikennekuolemiin vaikuttaa monet seikat: viina, huumeet, lääkkeet, sairauskohtaukset, mutta niinhän hukkumiskuolemiin.
Mutta pitääkö kuolemiin asti mennä?
Karmeimpia paikkoja ovat liikennevalottomat suojatiet, missä on runsasliittymäinen risteys.
Siinä voi katsella kärvähtäneitä hermoja. Tai siltä toiselta kaistalta pukkaa se, jolla ei ole taitoja tilanneajoon. Kuuntelen joskus autojen ääniä, kun jatkavat ajoaan, kun ovat joutuneet pysähtymään: renkaat ulvovat, jokin tuhoton kaasuttelu heti startissa, siis nämä itseään potentiaalisina ralli- tai formulakuskeina pitävät.
- ö-Öö
Ei kiinnosta jääkiekko.
Aurinkokuningas antoi täsmälleen samanlaisen lausunnon mediassa, kun oli kaahannut korttinsa hyllylle. Ite oli ylinopeutensa ajanut, oma vikansa, hittoako siitä narisemaan. Narisemalla ei mainosarvo nouse, eikä kortin peruutus muutu.
Seuraavaksi kehiin kai "Tapsa" Kansa, jolla oli aina keikkakiireitä....
=DW= - Twelvepoints
Myös aloituskommentti on täyttä asiaa. Eikö niillä oikeasti ole parempaa ja tähdellisempää, tärkeämpää tekemistä? Toisaalta: jostainhan niitten on kustannuksensa kerättävä jotta homma näyttäisi tehokkaalta.
Muistelen, että tarkoitus oli kerätä rahaa valtion kassaan, mutta perustuslakivaliokunta sanoi, ettei voi olla niin, että sakkoja määräätään valtion talouden pönkittämiseksi.
Ja paljonko liikenteeltä nykytään jo kerätään rahaa ja missä kunnossa on tiestömme.- Herrainpersiisiin
Yeap, olisi mielenkiintoista tietää mihin ne manit häviävät.
- kiitos-kaahareille
Herrainpersiisiin kirjoitti:
Yeap, olisi mielenkiintoista tietää mihin ne manit häviävät.
rahoilla tuetaan mm joukkoliikennettä meille joilla ei ole omaa autoa.
halvenpi omakustannus eli lippu. - hallelujaa
Niinpä. Lait ja asetukset on vaan huvin vuoksi, ne on pelkää vittuilua että niitä vahditaan. Me vihervassarit tiedetään mitä on oikea elämä ja siihen ei kuuluu että meillä on jotain sääntöjä ja lakeja. Jos halutaan että lentokone ei lähde niin se ei saa lähteä, ja jos halutaan perseitä homojen kanssa läpisä niin niitä läpsitään. Tietysti nuo peltipoliisit on vieras asia kun ei oikein tuo auton ajo onnistu eikä muukaan normaali elämä, mutta perseestä tuonkin täytyy olla kun sen varjolla vaaditaan lain kunnioittamista mikä meille vieräs asia.
- Hah-hah-haaa
Eix sun nimimerkin olisi kuulunut olla allelujaa ?
- Syyjaseuraus
Noita akka haluaisi yksityistää kaiken ja rahastaa itselleen,äänestäkää se vittuun sieltä....
- maksaäläkävalita
Ylinopeussakko eli tyhmyysvero.
- Lainkuuliainen.ajelija
Hyvä että joku maantieinsinööri on pohtinut, miten kovaa missäkin kohdassa voi ajaa. Näin minun tarvii vaan huolehtia että minulla on auto, tiedän minne olen menossa, että osaan ajaa ja tunnen liikennemerkit. Olisi kohtuutonta, että joutuisin vielä miettimään itse millä nopeudella missäkin kohdassa ajan.
Mutta ymmärrän kyllä aloittajan harmin. On totta että joskus ajatuksissaan mittarin lukema vähän ylittyy tai alittuu. Se on ihan inhimillistä. Sillä osuudella jolla itse usein ajan, on onneksi huomioitu pienet poikkeamat, näin luulen kun 10 vuoden aikana en ole koskaan sakkoa saanut ja tötteröitä on monta. Varmaan vain osassa on kamera. Varaan aina matkaan riittävästi aikaa. naurettavaa narinaa........
- ikäloppux
Kaahaaminen loppuu tyystin kun peltipoliisi 2.0 astuu kehiin. Se mittaa auton keskinopeuden tolppien välillä, joten kaasun hellääminen vain tolpan kohdalla ei enää auta. Ne on kuulemma jo tilattu, toivottavasti ensimmäiset uudenmalliset pöntöt asennetaan kehäkolmosen sisälle, niin saavat päättäjät itsekin nauttia hankintojensa seurauksista. No, ne voi aina hypätä eduskunnan tarjoamiin ilmaisiin takseihin, kun kortti on hyllyllä. Toista se on köyhillä eläkeläisillä.
50-rajoitus. Pääsin kuviin ja automaatti mitannut 57. Sain 170 egen pikavoiton. Etä harmitti. Tuolla rahalle ois ollu parempaakin käyttöä.
- Aatteles
Vuorokauden tehotarkastuksessa ilmeni 5500 ylinopetta, 170 egen mukaan toi valtiolle sievoiset tulot.
Aatteles kirjoitti:
Vuorokauden tehotarkastuksessa ilmeni 5500 ylinopetta, 170 egen mukaan toi valtiolle sievoiset tulot.
Niin. Toivottavasti valtio ohjaa ne minulle mieluiseen kohteeseen :). Elämäni eka nopeussakko. Ei paha mutta harmittaa silti.
- Autoilu.ei.kiinosta.enää
Eikö riskillä ajo rasita hermoja, kotiin päästyään kellahtaa sohvalle ja huokaisee " ajomatkassa säästin aikaa 10 minuuttia "
Eläessäni saanut yhden ylinopeusakon, ennen ei ollut valvontaa kuin nykyisin, kun sattui tosi vaarallisia tilanteita maantiellä ei aina nopeuden takia niin laittoi ajattelemaan ajotyyliä ja nopeuttakin. - ajatuksia-aiheesta
Jos ei tiedä tarkalleen omaa nopeuttaan, niin on varminta noudattaa suhteellisen tarkasti mittarinopeutta - 2 km/h. Siinä tulee hieman ns. alinopeutta, mutta ei se ole vaarallista. Jos on taas vakionopeussäädin, niin sitä kannattaa opetella käyttämään sujuvasti ja oikein.
Tarkaavaisuuttahan liikkenne vaatii, ja tuo nopeuden tarkkaileminen auttaa myös muuhun tarkkaavaisuuteen. Jos tottuu ajelemaan omissa ajatuksissaan, niin tulee muitakin vahinkoja kuin tuo nopeuden ylitys. Marginaalit saisivat olla tosin joustavammat, sillä liian pikkutarkasti tehty vie tosiaan huomiota muusta toiminnasta. Peltipoliisit on tarkoitettu meille tyhmille, jotka emme ymmärrä mitä tarkoittaa nopeusrajoitusliikennemerkeissä se numero kulloinkin tilanteen mukaan.
noudatettavaksi ne liikennemerkit on tarkoitettu, kun niitä noudattaa niin ei mitään hätää, ei niitä turhaan laitella, tavista liikenteessä niiden sijainti voi joskus ihmetyttää, mutta jos tarkemmin ajattelee, niin hyvän syyn löytää aina.
Tietysti voi laskeskella paljonko saisin ajaa yli liikennerajoituksen, autoni mittari valehtelee ainakin neljä kilometriä yli ja siihen lisätään se poliisin virhemarkinaali kolme kilometriä, mutta en viitsi.
Töppäilevässä elämässäni olen jo maksanut ylinopeussakkoja oman osuuteni ja himpun verran viisastunut. En laskeskele, nopeus on aina liikennemerkkien mukaan, silloin voi asettaa huomionsa ja tarkkailla vain muuta liikennettä. Tilannenopeus, ja se on kuitenkin tärkeintä liikenteessä.
Aina olen itsekin huutanut, että poliisien pitäisi näkyä enemmän, poliiseja ne ovat nämä peltipoliisitkin.- ei.sakota.ketään
Eli paras poliisi olisi pahvipoliisi.
Kaikkia asioita ei pidä käsittää aina vaikeiksi
Ei silloinkaan, kun ikää on kertynyt.
Minähän olen poikkeuksellisen hyvä kuljettamaan autoa.
Ajanko minä aina omalla kaistallani hiekka-tiellä?
Hah!
Minun autoni eivät koskaan tule vinkumaan sähköisesti.
Autoni raivoavat aina hevos-voimista.
Henkäillen kaasuttimien kurkuista ahnaasti kurluttaen laadukkaan kallista Bensiiniä.
Ajan aina yli-nopeutta kuin vain voi.
Keskityn muihin asioihin kuin ajamiseen.
Sillä nopeudet ovat aivan liian alhaiset vaatiakseen minulta typerää "tarkkaavaisuutta"
Erityisesti siis.
Asiaa tietenkin auttavat laadukkat ja kalliit ostokseni.
-
https://support.garmin.com/en-US/?productID=168823&topicTag=region_garminexpress
H.- flegmaatti
Ei se vakionopeusäädinkään ole mikään autuaaksi tekevä keino.
Pienet nopeuserot aiheuttavat säätimen remppaamista. Ei viitsi hissuttaa alinopeutta ajavan perässä joten säädin pois päältä, reippaasti ohi ja sitten se oma nopeus, esim. 103 -105 päälle satasen alueella.
Turvallisimpia ovat reipasta ylinopeutta ajavat jotka eivät jää kuppaamaan hitaampien taakse.
Joidenkin tolppien sijoittelu potuttaa. Rajoitus tippuu 100 > 80:iin pitkän, loivan mäen alla olevassa pusikossa sijaitsevan tolpan havaintopiirissä. En jarruta koskaan ko. tilanteessa vaan annan vauhdin laskea suurin vaihde päällä. On vaan käynyt siten, ettei tolppa moteeraa ympäristöystävällistä tarkoitustani.
Edellisessä värkissäni olin muuttanut rengaskokoa ja mittari heitti 7%. Tolppaosuuksilla olisi ollut hyväksi nopeusnäytöt eikä huomautus ko. alueen rajoituksestakaan olisi pahitteeksi. noudattakaa nopeusrajoituksia niin ei tarvitse peltipoliiseja pelätä
Kaikkia asioita ei pidä käsittää aina vaikeiksi
Ei silloinkaan, kun ikää on kertynyt.
Minähän olen poikkeuksellisen hyvä kuljettamaan autoa.
Ajanko minä aina omalla kaistallani hiekka-tiellä?
Hah!
Minun autoni eivät koskaan tule vinkumaan sähköisesti.
Autoni raivoavat aina hevos-voimista.
Henkäillen kaasuttimien kurkuista ahnaasti kurluttaen laadukkaan kallista Bensiiniä.
Ajan aina yli-nopeutta kuin vain voi.
Keskityn muihin asioihin kuin ajamiseen.
Sillä nopeudet ovat aivan liian alhaiset vaatiakseen minulta typerää "tarkkaavaisuutta"
Erityisesti siis.
Asiaa tietenkin auttavat laadukkat ja kalliit ostokseni.
-
https://support.garmin.com/en-US/?productID=168823&topicTag=region_garminexpress
H.- onnimimmi
Niin yksinkertaistahan se on. Ajan vielä nykyäänkin yli 30000 km vuodessa, auto on ollut vuodesta 1974. Ei ole tullut ylinopeussakkoja. Jos tulisi, ajattelisin, että sakoissa olisivat ylinopeudet moottoritiellä. Suivaannun esim. siitä, että joku köröttelee vasemmalla kaistalla 120 km/h tai alle. Ohitan heti, kun köröttelijä siirtyy oikealle. Joku ei sitä tee.
- exrek
Sitä 12-tietä, Lahti-Tampere, kuljen minäkin usein. Nopeusrajoitus muuttuu vähän väliä, ja monesti on 80-merkin jälkeen lähes heti kameratolppa. Kaasun höllääminen tai vakkarin säätäminen ei riitä, vaan reippaasti täytyy jarruttaa, että nopeus laskee riittävästi ennen tolppaa. Se vähän harmittaa, sillä turhat jarrutukset maksavat. Mutta kai näin tolppien tuotto on optimaalinen.
Garmin varoittaa kameratolpista riittävän ajoissa, mutta kaikissa navigaattoreissa ei sitä toimintaa ole.- Bengalitikku
Noistahan pitäisi laittaa reklamaatio liikkuville. Voi aiheuttaa kolareita.
Melkoinen saalis, mikäli uutisiin on uskomista. - Bengalitikku
Ai niinpäs joo. Poliisijohtoa käräjillä ja puhutaan peltipoliiseista. Hmmm.
Kyseistä tietä en kulje, mutta täällä päin pannut merkille, että ihan yleisesti kaasu höllätään sen pienenevän nopeusrajoitusmerkin kohdalla tai vähän ennen. Silloin on turha syyttää kameran sijoittajaa, syyllinen löytyy kyllä lähempää.
- Mitäääh
Nyt ei mennyt juttu jakeluun: ... kaasu höllätään sen pienenevän nopeusrajoitusmerkin kohdalla ... ?
- Radar_love
Mitäääh kirjoitti:
Nyt ei mennyt juttu jakeluun: ... kaasu höllätään sen pienenevän nopeusrajoitusmerkin kohdalla ... ?
Niin, sen nopeuden pitäisi olla se alhaisempi jo siinä merkin kohdalla. Pakko jarruttaa tai löysätä kaasu jo 100 - 150 m aikaisemmin.
- roletaari
Radar_love kirjoitti:
Niin, sen nopeuden pitäisi olla se alhaisempi jo siinä merkin kohdalla. Pakko jarruttaa tai löysätä kaasu jo 100 - 150 m aikaisemmin.
Totta helvetissä kaasu löysätään heti kun huomaa alemman nopeuden merkin!!!!!!!!!
Hyvä juttu, me vain huolehditaan peltipoliiseista kun samanaikaisesti ehkä suunnitellaan uusia maksullisia tienpätkiä ja siltoja.
Kaiken huipuksi esitetään, että homma hoidettaisiin jokaiseen autoon hankittavalla sateliittitunnistimella, siinä taas autoilijat maksavat uusista pakollisista laitteista ja autoilijoitten velvoitteita kaikessa hiljaisuudessa vaan lisätään.
Välikädeksi tietysti tarvitaan yhtiöitä, kun Berner näkee kaikkialla vain yhtiöitä Joka alueella omat yhtiöt hoitelisivat, voi ei... lisää uusia rahankeräyksiä autoilijoille.
Mikä herkkupala kaikki olisikaan hakkereille.
Eikös tuommoiset tiemaksutkin voitaisi hoitaa niin kuin se Ruotsissa hoidetaan, lasku tulee perään jos ei paikallisesti hoideta. Viimeksi kun tulin ruotsin läpi sain kotiin ruotsin trafiikkiputiikilta laskun joka oli kokonaista 24 senttiä, mielelläänhän sellaisen maksaa.Ei ole vakionopeuden säätimestä paljonkaan apua Lahti-Tampere välillä, rajoitukset vaihtuvat vähän väliä. Samanlainen kammotus on mm. Mikkeli-Savonlinna väli, paljon kameroita. Oikeastaan vain moottoritiellä on vakkarista jotain hyötyä, tai jossain korvessa, missä ei juuri liikennettä. Vilkkaassa liikenteessä tulee koko ajan vaihtuvia tilanteita, ohituksia ym.
Jonkun verran auttaa, kun panee kännykkään Heren päälle, se mukavasti kilkattaa, jos kaasujalka ei tottele liikennemerkkejä. Siihenkään ei voi sataprosenttisesti luottaa, koska etenkin kesällä on tietöistä ym. johtuvia väliaikaisia nopeusrajoituksia. Joten skarppina on oltava liikenteessä.
Moottoritiellä Helsinkiin mennessä oli tietöistä johtuvia alhaisia nopeusrajoituksia, jotka eivät sitten liikauta joitain ajajia pennin vertaa, todella vaarallista.- SakotontaAjoa
Hanki kunnon navigaattori, ja siihen kunnon ohjelmat niin saat sen yhden sakko maksun hinnalla.
Ite ostin Garmin Drive™ 61 Garmin Virb XE (Kamera)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1528953Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492669Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja292450- 522449
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971855- 971837
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231733Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä461275Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091197Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61136