XML-koodarin palkka

AlalleMiettivä

Pitääkö paikkansa, että xml-koodaaja saisi jopa 5000e/kk ? Näin kuulin ainakin alalla työskentelevältä kaveriltani (ei tosin koodaaja).

30

1013

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tottaseon

      Kyllähän se totta on. Jos olet vielä käynyt XML yliopiston tai HTML korkeakoulun niin puhutaan helposti seiskalla alkavista kuukausipalkoista

      • hähtäh

        Ootkos itte käyny?


      • Eixmltaitoja

        En päässyt sisään edes....


    • EräJormalainen

      Riippuu onko kyseessä nk. Full Stack osaaja, jolla on hallussa myös CSV ja EDIFACT

      • Linjaus

        plus XL-ämmä


      • Tytti-Liisa

        Ai että töissä odottaa XML:lä ja kotona XLM:mä? Oletpas sinä hulvattoman hauska pikku porsas.


    • Jermuton

      Palkat ovat tuota luokkaa ainoastaan, jos on XML-Sertifikaatit, ml. Schema ja DTD-sertit.

    • selittäkää

      Mistäs lähtien XML:ää on koodattu?? Sama kuin kysyisi, mikä on Englannin koodaajan palkka :D

    • Mulkku_jäbä

      XML ei ole koodausta ja siksi toisekseen olet väärällä alalla. En perustele näkemystäni koska olen mulkku.

    • EräJormalainen

      Kaksi edellistä kirjoittajaa ovat nyt kyllä aivan pihalla. XML stäkki kunnolla haltuun ja pari projektia githubiin (itse suosin tosin CVS:ää gitiä kevyempänä ja näppärämpänä) , niin rekrykonsultit soittelevat kiusaksi asti.

    • Codein

      XML stäkki hallussa ja pari projektia perähööpässä, kyllä kelpaa koodata! Koodasin itseni mustaksi ja nykyään haen kelalta 5000e/kk nimellä Mohammed Gon Alizabzan Moha Zekola! Paperit Välimeressä ja ikä 17v, läpi menee kun XML stäkki väärässä kryptassa!

    • Bigmaister

      Itse tienaan koodarina mukavasti 5 numeroisia summia kuukaudessa. Alku yritykselläni oli vaikea rahan suhteen ja asiakkaiden suhteen. Kuten tietysti jokaisella alkavalla yrityksellä. Eräänä päivänä sain idean ja toteutin sen heti. Tungin kieleni asiakkaan perseenreikään ja lutkutin häntä niin kauan että hän suostui maksamaan minulle rahaa.

    • I_am_not_a_robot

      Meitsille annettiin tehtäväksi koodata XML:llä yleishyödyllinen sovellus. Jonkin aikaa ko. sovellusta devattuani tuli epäilys että se ei tule koskaan toimimaan. Ilmoitin asiasta esimiehelleni joka kehotti yrittämään enemmän. Yritin vielä enemmän, mutta tuloksetta. Lopulta minut irtisanottiin työstäni. Sen pituinen se. Heippa!

    • jsonvsxml

      XML-koodarin palkat tuota luokkaa. Mutta suosittelen ennemmin JSON-koodarin hommia, palkka 10 k€

    • näinontotuus

      Parasta liksaa saa tietenkin BLLSHT koodarit.

    • proDev

      Joko täydellinen väärinymmärrys tai vitsi. XML:llä kuvataan tietoa tietokoneen ymmärtämässä formaatissa. Tuki XML-tiedostoille löytyy esim. Microsoft Excelistä.

      XML käytetään usein softien rajapinnoissa datan siirtoon softasta toiseen - tulee mieleen joku pankin rajapinta yms. Koodarien tehtävänä on tehdä softia, jotka käsittelevät xml;ää. Softissa voidaan käyttää muitakin yleisiä tiedostoformaatteja esim. EDI-sanomat, Excelin CVS-tiedostot tai jopa JSON-viestit.
      --

      Esimerkki XML-dokumentista:

      <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
      <auto>
      <nimi> Lada </nimi>
      <hinta> 2000 </hinta>
      <valuutta> EUR </valuutta>
      </auto>

      • EräJormalainen

        Edelliseen viestiin kommenttina sen verran, että ei todellakaan ole mikään väärinymärrys kyseessä. Olet vain jäänyt alan teknisestä kehityksestä jälkeen. Kyllä nykypäivänä väännetään koodia modernilla XML-stäkillä.

        Alla esimerkiksi Game of Life toteutettuna XSLT:llä
        https://ef.gy/xslt:game-of-life


      • NiinpäNiin

        XSLT on vuodelta 1998, kauan jäänyt jälkeen. Esimerkissä on kommentti "you always have an excuse to geek out". Ko. peli menee täysin amatööri-purkkavirityksen tasolle. Seuraavaksi kaivat jonkun eksoottisen esimerkin XPATHista ja XQuerystä?

        XSLT on periaatteessa funktionaalinen?-kieli XML-dokumenttien muokkaamiseen (muuttamiseen johonkin formaattiin), mutta siitä uupuu monia perusjuttuja, mitä on useimmissa ohjelmointikielissä, joten en lähtisi hehkumattamaan sitä.

        Kai sitä voi kutsua "XML-ohjelmoinniksi", mutta termi on vähän hassu: XML-dokumentti esittää tietoa, XML:ää ei "koodata" - oli sinulla mikä hyvänsä "moderni" XML-stäkki.


      • EräJormalainen

        Nämä ovat aivan tätä päivää tekkistäkissä esim. moderneja Gopher saitteja tehtäessä.


      • NiinJuu-

        NeXT:in Lyncillä surfatessa tarvitaankin moderneja Gopher-saitteja, jotta XML:t näkyy!


    • CGIperlaaja

      Xemulaa kannattaa koodata jokapaikassa.

    • länkyätsi

      Fakta kuitenkin on, että vielä kovempaa liksaa repii UML-väsääjä.

      • wqererw

        UML kuoli pois, mutta sen kehittäjät tekivät SAFen joka on nyt kuuminta hottia, ylihuomenna taas joku muu.


      • EräJormalainen

        UML on jäykkä, itse suunnittelen nykyään näppärillä DFD- ja vuokaavioilla.


    • vääräätietoa

      Onkohan aloittajan tiedoista pudonnut nolla pois palkasta. Viimeisen tiedon mukaan XML-koodauksesta maksetaan jopa 50000€/kk ja ylityölisät päälle!

      • JavallaHautaanAsti

        Höpö höpö!


    • Erikoistosiosaaja

      Itse koodaan XAML:ia joka on ns. special-niche. Rahaa tulee kuin roskaa!

    • Anonyymi

      Millä tasolla JSON-ohjelmoitsijien palkat nykyään ovat?

      • Anonyymi

        Jos pystyt koodaamaan matopelin JSONilla varttitunnissa niin yleisen käsityksen mukaan palkkasi tulisi olla suht hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos pystyt koodaamaan matopelin JSONilla varttitunnissa niin yleisen käsityksen mukaan palkkasi tulisi olla suht hyvä.

        no se on 20eur/h eli moisesta matopelistä markkinahinta lienee 5eur miinus verot.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      78
      5791
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2526
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2007
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1765
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1311
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe