Ongelmakoirakouluttaja vai koirakkovalmentaja?

Valinnan_edessä

Minulla on ongelmia koirani kanssa (ei siitä nyt sen enempää) ja jompi kumpi näistä pitäisi valita. Kaksi aika erilaista palvelua, lisäksi toisella tutkinto mutta tosi vähän kokemusta, toisella ei vissiin (?) mitään tutkintoa mutta paljon kokemusta. Toinen ongelmakoirakouluttaja, toinen valmentaja. Kumman valitsisitte? Teen toki itse päätöksen mutta olisi kiva lukea kommentteja :)

Vaihtoehto 1: http://www.elainkoulutustaito.fi/info/

Vaihtoehto 2: http://www.firmala.fi/~sannualanko/index.php?p=Valmennus

8

207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ongelmat tietty vähän merkitsee, että mitä on...
      Mutta karkeesti sanottuna, kokemus ilman muuta ratkaisee. Minulle ei merkitse "mitään" kurssit, koulut, ym. kun rinnalle laitetaan kokemus. Kokemus kertoo mitä on saatu aikaiseksi.
      Lisäksi ehdottomasti haluaisin tietää ihmisen taustat. Mitä koiria itsellä ollut, on yksi tärkein ja mitä on ylipäätään tehty (harrastettu, millä tuloksin millä roduin ym.) ja kotisivuilla pitäisi olla selkeästi näkyvillä.
      Millä systeemein toimii, on yksi juttu paketissa myös.
      Nimityksillä ei ole mitään merkitystä. Ongelmia on toki erilaisia, ja nekin vaikuttaa ratkaisuun.
      En dissaa tosiaan koulutuksia ym.mutta kyllä se vaan parhaiten opettaa oman kantapään kautta oppiminen, pitkälti itse tieto/taitoa oppien. Jos vaan haluaa oppia ja olla kriittinen.
      Mutta kaikki teoriat toki on ihan plussaa ja jotkut tarvii sitäkin ihan perustuksilla jo.
      Tuo siis ihan yleisesti ottaen, kantaaottamatta kehenkään.

    • Tavankoirallinen

      Maksaisin aika paljon, ettei tarvitsisis olla näistä kummankan kanssa missään tekemisissä.... Jälkimmäinen ämmä ilmeisesti päävikainen laumisfani... ite kirjottaa että "vaatinut veronsa" ei voi eikä kykene työhönkään juuri nyt...

      Ennemmin vien koirani piikille kun ostan "palveluja" mt-ongelmaisilta fanaatikoilta.

    • EiIhanTavanKoirallinen

      Yllä olevalle; se onkin tosi tavatonta että haluaa pitää tauon HARRASTUKSESTAAN jos koira kuolee :D Kun eihän hän tee tota työkseen kuten sivuilla lukee.

      Ekaa en tunne ollenkaan mikä onkin vähän outoa, kun samalta paikkakunnalta olen... Että ei kyllä mikään aktiiviharrastaja ainakaan kun ei mistään porukoista ole ennestään tuttu. Tokaakaan en varsinaisesti tunne mutta sen verran tiedän että tollaset "päävikainen ämmä" kommentit on lähinnä niiden kirjoittamia joilla taitaa itellään olla jotain ongelmaa :)

      Mutta miksi pitää valita noista just jompikumpi, mikset voi etsiä sellaista joka sopii JUST SULLE? Noista suosittelisin jälkimmäistä, mut sen tiedän että Sannu tekee enimmäkseen töitä vähän pidempään harrastaneiden kanssa ja jos oot ihan alottelija niin voi olla et ei ihan paras mahdollinen silloin.

    • EiIhanTavanKoirallinen

      Alottajalle vielä sanon sen että jos sä kyselet mielipiteitä jostain kouluttajista niin aina on niitä jotka kehuu ja aina on niitä jotka sanoo että ihan paska. Ihan sama jos kyselet vaikka jostain kasvattajasta että suositteletko vai et niin saat vastauksia laidasta laitaan. Js uskallan sanoa koiramaailmaa aika paljon nähneenä että suurin osa vastaajista on niitä jotka ei edes oikeesti tiedä mistä puhuu vaan laukoo mielipiteitään sen perusteella mitä on muilta kuullut. Ainahan sitä voi mielipiteitä kysellä mutta mitään painoarvoa ei niille kannata antaa kuin siinä tapauksessa että jollain on oikeasti joku vähän pidempiaikainen omakohtainen kokemus jostain. "Oon kuullut" ja "kerran näin" tyyppejä mielipiteineen riittää aina ja sellaset voi ohittaa olan kohautuksella :)

    • Jennynen

      Molossin kanssa samaa mieltä mutta jos toinen pitäisi valita niin ehdottomasti vaihtoehto2 sivujen perusteella
      Kumpaakaan en tunne

    • Kun_nyt_kerran_kysyt

      En menis kummallekaan noista, ei Suomessa ole kuin ihan muutama kouluttaja joille maksaisin siitä että pääsisin niiden oppiin. Mutta jos ois PAKKO valita niin jälkimmäinen ehdottomasti. Tollasia kuin on toi ensimmäinen vaihtoehto mahtuu 13 tusinaan sitäpaitsi ei esittele taustojaan oikeastaan mitenkään joten taitaa olla aika kokematon tapaus.

    • Eihyvääpäivää

      Toi eka kuulostaa ihan siltä niin kuin asiakaskuntaa oisi lähinnä lapset lelukoirineen... Puuhapiirejä, peli-iltoja ja temppukursseja... Voi hele :D :D

    • Sannu_on_huippu

      Sannu on huippu!! En oo noissa valmennus jutuissa ollut mutta näyttelykoulutus ryhmässä olin. Sannu oli ihan erilainen kuin muut kouluttajat, kiinnitti just tosi paljon huomiota koiran ja omistajan suhteeseen ym. sellaisiin asioihin. Sannun koulutuksissa oppikin jotain eikä aina vaan menty samalla kaavalla. Harmi että lopetti kouluttamisen enkä minäkään asu enää Kouvolassa mutta oon kyllä siellä asuville kavereille suositellut enkä oo kenenkään kuullut sanovan ettei tykkää mutta toki makuja on monia!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      317
      7160
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2184
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1611
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1429
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1143
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      331
      1018
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      863
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      855
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe