Minulla on ongelmia koirani kanssa (ei siitä nyt sen enempää) ja jompi kumpi näistä pitäisi valita. Kaksi aika erilaista palvelua, lisäksi toisella tutkinto mutta tosi vähän kokemusta, toisella ei vissiin (?) mitään tutkintoa mutta paljon kokemusta. Toinen ongelmakoirakouluttaja, toinen valmentaja. Kumman valitsisitte? Teen toki itse päätöksen mutta olisi kiva lukea kommentteja :)
Vaihtoehto 1: http://www.elainkoulutustaito.fi/info/
Vaihtoehto 2: http://www.firmala.fi/~sannualanko/index.php?p=Valmennus
Ongelmakoirakouluttaja vai koirakkovalmentaja?
8
225
Vastaukset
Ongelmat tietty vähän merkitsee, että mitä on...
Mutta karkeesti sanottuna, kokemus ilman muuta ratkaisee. Minulle ei merkitse "mitään" kurssit, koulut, ym. kun rinnalle laitetaan kokemus. Kokemus kertoo mitä on saatu aikaiseksi.
Lisäksi ehdottomasti haluaisin tietää ihmisen taustat. Mitä koiria itsellä ollut, on yksi tärkein ja mitä on ylipäätään tehty (harrastettu, millä tuloksin millä roduin ym.) ja kotisivuilla pitäisi olla selkeästi näkyvillä.
Millä systeemein toimii, on yksi juttu paketissa myös.
Nimityksillä ei ole mitään merkitystä. Ongelmia on toki erilaisia, ja nekin vaikuttaa ratkaisuun.
En dissaa tosiaan koulutuksia ym.mutta kyllä se vaan parhaiten opettaa oman kantapään kautta oppiminen, pitkälti itse tieto/taitoa oppien. Jos vaan haluaa oppia ja olla kriittinen.
Mutta kaikki teoriat toki on ihan plussaa ja jotkut tarvii sitäkin ihan perustuksilla jo.
Tuo siis ihan yleisesti ottaen, kantaaottamatta kehenkään.- Tavankoirallinen
Maksaisin aika paljon, ettei tarvitsisis olla näistä kummankan kanssa missään tekemisissä.... Jälkimmäinen ämmä ilmeisesti päävikainen laumisfani... ite kirjottaa että "vaatinut veronsa" ei voi eikä kykene työhönkään juuri nyt...
Ennemmin vien koirani piikille kun ostan "palveluja" mt-ongelmaisilta fanaatikoilta. - EiIhanTavanKoirallinen
Yllä olevalle; se onkin tosi tavatonta että haluaa pitää tauon HARRASTUKSESTAAN jos koira kuolee :D Kun eihän hän tee tota työkseen kuten sivuilla lukee.
Ekaa en tunne ollenkaan mikä onkin vähän outoa, kun samalta paikkakunnalta olen... Että ei kyllä mikään aktiiviharrastaja ainakaan kun ei mistään porukoista ole ennestään tuttu. Tokaakaan en varsinaisesti tunne mutta sen verran tiedän että tollaset "päävikainen ämmä" kommentit on lähinnä niiden kirjoittamia joilla taitaa itellään olla jotain ongelmaa :)
Mutta miksi pitää valita noista just jompikumpi, mikset voi etsiä sellaista joka sopii JUST SULLE? Noista suosittelisin jälkimmäistä, mut sen tiedän että Sannu tekee enimmäkseen töitä vähän pidempään harrastaneiden kanssa ja jos oot ihan alottelija niin voi olla et ei ihan paras mahdollinen silloin. - EiIhanTavanKoirallinen
Alottajalle vielä sanon sen että jos sä kyselet mielipiteitä jostain kouluttajista niin aina on niitä jotka kehuu ja aina on niitä jotka sanoo että ihan paska. Ihan sama jos kyselet vaikka jostain kasvattajasta että suositteletko vai et niin saat vastauksia laidasta laitaan. Js uskallan sanoa koiramaailmaa aika paljon nähneenä että suurin osa vastaajista on niitä jotka ei edes oikeesti tiedä mistä puhuu vaan laukoo mielipiteitään sen perusteella mitä on muilta kuullut. Ainahan sitä voi mielipiteitä kysellä mutta mitään painoarvoa ei niille kannata antaa kuin siinä tapauksessa että jollain on oikeasti joku vähän pidempiaikainen omakohtainen kokemus jostain. "Oon kuullut" ja "kerran näin" tyyppejä mielipiteineen riittää aina ja sellaset voi ohittaa olan kohautuksella :)
- Jennynen
Molossin kanssa samaa mieltä mutta jos toinen pitäisi valita niin ehdottomasti vaihtoehto2 sivujen perusteella
Kumpaakaan en tunne - Kun_nyt_kerran_kysyt
En menis kummallekaan noista, ei Suomessa ole kuin ihan muutama kouluttaja joille maksaisin siitä että pääsisin niiden oppiin. Mutta jos ois PAKKO valita niin jälkimmäinen ehdottomasti. Tollasia kuin on toi ensimmäinen vaihtoehto mahtuu 13 tusinaan sitäpaitsi ei esittele taustojaan oikeastaan mitenkään joten taitaa olla aika kokematon tapaus.
- Eihyvääpäivää
Toi eka kuulostaa ihan siltä niin kuin asiakaskuntaa oisi lähinnä lapset lelukoirineen... Puuhapiirejä, peli-iltoja ja temppukursseja... Voi hele :D :D
- Sannu_on_huippu
Sannu on huippu!! En oo noissa valmennus jutuissa ollut mutta näyttelykoulutus ryhmässä olin. Sannu oli ihan erilainen kuin muut kouluttajat, kiinnitti just tosi paljon huomiota koiran ja omistajan suhteeseen ym. sellaisiin asioihin. Sannun koulutuksissa oppikin jotain eikä aina vaan menty samalla kaavalla. Harmi että lopetti kouluttamisen enkä minäkään asu enää Kouvolassa mutta oon kyllä siellä asuville kavereille suositellut enkä oo kenenkään kuullut sanovan ettei tykkää mutta toki makuja on monia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984