Peruskoulun opettajat turhia ihmispaskoi!

Tässä aluksi sanon vielä että tämä ei ole yleistämistä tms ja kerron tässä kokemuksiani koulumaailmasta. Niissä kouluissa joissa olen itse ollut niin aina jollakin tavalla opettajat olivat jtnkin mulkkuja ja vittumaisia. Mikä mun pointtini tässä on, niin olen jo ykkös luokalta asti huomannut tämän koulukulttuurin ja sen että koulussa on sellainen veemäinen kulttuuri jossa hyväksytään oppilaiden välillä paremmuuskilpailu. Mutta sitten kun se alkaa olemaan liian läpinäkyvää, niin sitten sanotaan että "te olette täällä vain itteänne varten"

Ihan ekaluokalla huomasin tämän ilmiön jo kun minulle sattui opettaja joka selvästi halus mut pois luokaltaan koska naama ei sattunut mielyttämään. Lisäksi aina huomasin että juuri MINUA aina seurattiin tarkasti ja vietiin rehtorin puhutteluun. Siis mitä hittoo? Lopulta se sitten meni siihen että mut pistettiin koulusta pihalle sillä perusteella, että "olin hankala"... Siis joo olin haloo ekalla luokalla ja siirryin just päiväkodista ihan uuteen maailmaan, yleensä lapsilla menee oma aikansa sopeutua uuteen ympäristöön. Mutsi siis tuli hakemaan mut koulusta kotiin ja katsottiin mulle joku uus koulupaikka.

Myös mun yks entinen naapuri oli joutunut sen saman opettajan piinaamaksi, vaikka ei todellakaan ole tehnyt mitään pahaa... Tämä siis oli se eka kokemus äärimmäisen ärsyttävästä ihmispaskasta!

Sit siirryin seuraavaan kouluun ja sielä sit alussa vaikutti tosi mukavalta opettajalta ja porukkakin oli ihan kivan oloista ja tulin toimeen siellä muiden kanssa ihan hyvin, no mikä tässä opettajassa mättäs, niin SEKIN syytti mua usein jopa sellaisista asioista joita en tehnyt ja oletti että mä olin aina se syypää joka asiaan. Hyvin pitkälti mun kohdalla tämä syyttely ja sorvaaminen johtui siitä kun mulla on aina ollut vahvat mielipiteet asioihin ja jos oon ollut jotain mieltä niin sitä ei oo saanut pirukaan mun näkemystä muuttamaan, sitäkös jos jotakin ei kestetä!

Sitten sielä kävi sellainen että se opettaja "lakkas tykkäämästä" minusta ja siellä luokassa alkoi se ilmapiiri menemään sellaiseksi että mua vertailtiin muihin ja (tämäkös jos jokin paskoo koulun ilmapiiriä!). No sit jossain aloin huomaamaan että siel luokassa alkoi jtn inside juttuja liikkumaan ja kyl sieltä aina muutama vittuileva poikkipuolinenkin tuli mun suuntaan :) Mun oli tapana antaa puolet kovemmin takaisin, niin tönäsin kerran yhden mulkvisti oppilaan maahan ja se alko jtn poraa "vittu mä tapan sut puukolla". Tämän siis kerroin myös siksi että tietenkin opettajat alkavat syyttämään sitä joka teki katsomatta sitä absoluuttista faktaa että miksi?? se oikeasti teki sen ja odottaa tietenkin vaan sitä omalle korvalleen sopivaa perustelua eikä välitä että miten asiat oikeasti on :)

Mut tässäkin vaiheessa huomioikaa että olin vielä ekalla tai tokalla!

Tätä samaa bullshit syyttelyä jatkui sitten ysiin asti, kunnes mulle tuli VIHDOIN oikeasti opettaja joka HALUS ymmärtää asioiden laidan ja vihdoinkin katsoi mun kannalta ilman mtn bullshit ennakkoluuloi! Palaan siis tähän lopussa.

Muutin siis koulua ja siellä siis taas sain osakseni vain negatiivisuutta ympärilleni ja karkailin tunneilta jne koska mulla vaan loppui kärsivällisyys siihen koska tuntui että mua syyteltiin joka asioista. Ja kävin sielläkin paljon rehtorin puheilla. Täältäkin koulusta lensin pois

Sit siirryin sieltä sellaiseen kouluun johon kenenkään ei kuuluisi joutua, sen koulun opettajat oli kirjaimellisesti helvetistä. Siellä siis jos teit jtn väärää niin siellä HUUDETTIIN ja pulpetitkin lenteli, huomasi kyllä että siellä jokainen oppilas sai saman kohtelun, myös minä. Mutta siis tämä oli ennen kuulumatonta että noin pieniä kun oltiin, niin silti saatiin sellainen kohtelu kuin armeijassa! Tämä oli ehdottomasti psykopaatein opettaja joka minulla on ikinä ollut. Sit kun tuli paha mieli siitä kun huudettiin/heitettiin pulpettia, niin sanottiin "kanna vastuu kuin mies"... Niiku kuinka maanraossa kieroutunut retardi voi opettaja olla että tekee noin?!

Sitten mä siirryin sieltä takaisin samaan kouluun jossa olin aikaisemmin ja siellä olin siis loput ala-asteesta ja siellä luokassa oli ihan ok se opettaja, mutta kyllä sielläkin sitä vittuilua osakseen, eli samaa vanhaa paskaa jatkui.

Kuudennella luokalla mulle tuli kans aika ärsyttävä "maailmanparantaja" opettaja joka huomas jokaisessa mun tekemisessä virheitä ja koitti istuttaa jtn bullshit moraalia tietämättä asiasta sen enempää, niinkuin opettajilla on tapana yleensä. Kerran menetin hermot siihen opettajaan ja sitten aloin uhkailemaan sitä ja haukkumaan kun antoi mulle huonon numeron, joka siis ei ollut se pää syy. Oikee syy oli se kun olin vaan niin loppu siinä vaiheessa siihen jauhamiseen.

Eli haluan siis tähän sanoa opettajille, että älkää ainakaan laittako oppilaita kilpailemaan oppimisessa keskenään koska SE aiheuttaa paskan luokkahengen ja myös sen että joku jää pois porukasta koska ajatellaan "toi ei osaa mitään" ja tässä on yhteiskunnan syövän kriteerit!

3

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja lisään että "opettaja on aina oikeassa" on siis maailman ylimielisin ja kliseisin kommentti jota olen ihmisen suusta kuullut ja se on todistettu tässä ja kokemuspohjaisesti, myös tuhansien suomalaisten osalta, niin älkää ihmetelkö että oppilaat lintsaa koulusta :)

      Oon ite siis 22 jo ja nyt tajunnu että mikä tässä mättää ja miettiny niin tämä siis on se yleisin mikä tappaa luokkahengen koska "opettajahan on aina oikeessa" :)

    • Niin ja tietenkin oli se paras opettaja joka jtnkin ymmärsi tilanteeni, niin tuli tosiaan ysillä ja ymmärsi tämän että mua oltiin kiusattu todella kauan jo, halus nostaa kissan pöydälle ja puuttua siihen kiusaaamiseen mitä tapahtunu osallani ja koin silloin että "vihdoinkin opettaja johon voin luottaa täysin!" Olihan niitä kyllä jotka "yritti" sitäkin ennen, mutta eipä hedelmää tullut!

      Tähän kysymys että onko valtavirta opettajista niin avuttomia että ei tehdä käytännössä hittoakaan tuollaisen lopettamiseen? Ja mun mielestä "kivakoulu" kampanjat ovat ihan turhia, jos vasta ysillä saadaan kiusauskierre loppumaan :) Niin en yhtään ihmettele jos joku ei viihdy koulussa... Itse tulin sinne VAIN kavereiden takia enkä muun ja joo yksi kiitos siitä kun ilmanen ruoka sentään!

    • En siis sano että en hyötynyt koulusta yhtään, mutta kiinnostus kouluun oli nollassa välillä, koska mua aina kiusattiin ja jotkut opettajat oli todella ärsyttäviä, jotkut taas oikein kannusti koulun käyntiin, ja niiden oppilaana minul meni koulu paremmin. Mutta niitä ärsyttäviä opettajia oli liikaa minun peruskoulun aikana ja toivoisin että sellaisia ärsyttäviä opettajia olisi vähemmän koska eihän silloin kukaan koulua jaksa käydä jos sellaisia on liikaa, okei olin aikoinani ekalla "todella vaikea" mutta opettajien pitäisi ymmärtää että lapset eivät tajua maailmasta paljonkaan vielä. Ei siis ole yleistys tämä vaan puhun niistä jotka ei ymmärrä sitä. Erityiset traumat kouluun tuli siitä yhdestä opettajasta joka oli yksi psykopaatti ja heitteli pulpettei ja haluan että sellaisille opettajille ei kukaan joudu opetettavaksi sillä sen takia tuli koulukammo!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      144
      3860
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      88
      3508
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      324
      2016
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      93
      1507
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1306
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1175
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      152
      937
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      909
    9. Mistä kaupungeista tai kunnista olette ?

      Mistä ? ?
      Ikävä
      46
      803
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      787
    Aihe