Liiallinen kiltteys ja luonne

marppa112

Oon 16-vuotias tyttö ja haluisin puhua liiallisesta kiltteydestä. Oon aivan liian kiltti kaikille enkä osaa sano ei. Minua ärsyttää kuinka muut kuvittelevat minun olevan heikko ja saavansa kaiken minulta mitä ikinä haluavatkaan. He pyytelevät minulta lainaa yms enkä osaa sano ei. Jos sanon ei minulta kysytään syytä ja sanon etten vain pysty ja sitten alkaa vikinä. En saa koskaan rahojani takaisin taimitään muutakan. Minua vain haukutaan toisenapäivänä ja seuraavana minulle esitetään niin kilttiä ja pyydetään rahaa taijotain muuta. Saan usein turpaani jos sanon jollekkin jostain vastaan ja sitten purskahdan itkuun ja minua mollataan vain enemmän. Haluaisin kovettaa luonnettani sellaiseksi että osaisin sanoa ei! Haluun olla se tyttö jota ei pompotella noin vain. Kysymys kuuluukin miten opin kasvattamaan itseluottamustani ja luonnettani että muut eivät ajattelisi että minua voi käyttää hyväksi. Onko kellään mitään vinkkejä miten saan muut uskomaan ettei minun tarvitse perustella ei vastaustani. Miten opin ettei minun tarvitse todellakaan tehdä niinkuin muut sanoo. Haluun tehdä omat päätökseni. Samalla pelkään että muut suuttuvat minulle jos en tee niinkuin minun käsketään ja menetän loputkin kaverini. Tämä saattaa olla todella outo kysymys ja joidenkin mielestä itsestään selvyys tai noloa mutta minua häiritsee tämä asia. Muut uhkailevat minua jos teen jotain väärin yms. Haluan samalla oppia puolustamaan itseäni. Olen tällähetkellä todella vaikeassa elämän tilanteessa olen joutunut lastenkotiin ja tuntuu ettei vanhempiani tai kavereitani kiinnosta. Sen takia yritän olla muille kiltti että minusta pidettäisiin. Haluaisin samalla kumminki elää omaa elämääni ilman että minua käskytellään. Haluan itsestäni vähän pelottavamman ettei minua uhkailla mutta olen vain 150cm pitkä joten minua heitellään tuolla kuin kukkakeppiä. Haluisin asiallisia vastauksia ja neuvoja miten muut eivät määräilisi minua.

12

866

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marppa112

      Ja haluaisin lisätä tuohon vielä että haluan itsestäni vahvemman luonteen. Haluaisin osata sanoa asiat ja mielipiteeni suoraan. Kertokaa jos teillä on ollut samanlaisia tilanteita ja oletteko saaneet itsestänne rohkeamman. Miten olette saaneet muut uskomaan ettet ole huonompi kuin muut!?

    • Miullaonviiltelyarpia

      Sanot vain, "Se on ei kun sanon ei, turha vikistä. Ja mitään ei ennen heru ennen kuin saan rahani takaisin jotka te olette saaneet, en ole teidän pankkinne. Ja jos vielä ruvette hakkaa ja lyömään mua tirpaan, niin teen rikosilmoituksen. Joten älkää käyttäkö mua pankkina, ja nyrkkeilysäkkinä vaan jos jatkossa mulla on rahaa antaa te palautatte ennen lainaamista lainaamanne rahat. Muuten teen teistä rikosilmoituksen, ja enää on sitten turha vikistä että voi voi sitä ja voi voi tätä. Jos tämä ei teille mee kaaliin, olkaa hyvät ja ruikatkaa muilta tai pyytäkää ja pöllitkää vanhemmiltanne. Enää en tähön rupea sen takia, että olen teille kiltti ja reilu. Ihan kaikelle on rajat, sillä rajat menee siinä kohtaa kun te hakkaatte ja lyötte turpaan. Se on väärin.". Sit voi sanoo viel siihen lisäks," Olette tyhmiä kun olette tuollaisia, että taidatte olla päästänne vialla kun teette tuolla tavalla. Sillä tietysti voisitte jo alkaa hankkia töitä, ja mennö oikeasti pankkiin. Mua ei enää kiinnosta mistä hankitte rahanne, vai oletteko ilman. Enää tähän en rupea, ennen kun lainaamianne laina rahoja ette palauta ja lopeta nyrkin heilauttamista. Nyrkin heiluttaminen ei ole oikea tapa toimia, vain sen takia etten anna rahaa. Et antakaaa mun rahat ensin, tai lipettakaa pyytäminen ja hankkikaa omat rahanne jatkossa. Oma on asianne, ja päätöksenne. Ei minun."


      Näin minä toimisin.

    • täältäpesee

      Tuntuu pahalta puolestasi vanhempiesi tuki olisi tässä tosi tärkeätä mutta onko ketään luotettava aikuista turvana? Sun ei tarvi olla kynnysmatto muut huomaa tämän ja käyttävät kiltteyttä hyväksi. Omalle luonteellemme emme voi mitään olemme mitä olemme mutta itseäsi sun pitää puolustaa. Päätät että suahan ei kohdella miten sattuu jos käydään käsiksi, käsket näpit irti ja uhkaat rikosilmotuksella jos ei lopeteta. Rahaa et lainaa vaan voit todeta pummaajille heidän olevan sulle velkaa ja sun ei tarvi selitellä mitään, älä ala hysteeriseksi tai parkumaan oot kuin viilipytty näiden edessä. Mitään kavereita ne ei ole jotka suuttuu ja käyttäytyy sua kohtaan ilkeästi. Ansaitset parempia kavereita sellasia jotka tukee kun vaikeaa. Voitko ajatella jotain harrastusta vaikka kuntosalia, itsetuntosi kohenisi etkä anna enää kenenkään kävellä ylitsesi. Toivon että alat arvostaa itseäsi ja voit terveesti olla itsekäs, liiallisella kiltteydellä et saa hyväksyntää niin se vain on. Voimia sulle!

    • 865321

      Ensinnä sanot vain että kysykää muualta et ole heidän pankkinsa. Älä anna rahaa. Ota vain mukaan aina just sen verran kun tarviit. Ilmoita että entisetkin voisivat maksaa. Jos jaat heille rahoja niin saat jakaa hamaan tappiin saakka. Voit myös kertoa vanhemmillesi ja pyytää heiltä apua. Kannattaa puhua vanhempien kanssa.
      Toiseksi jos sinulle tehdään fyysistä väkivaltaa, niin aloita joku taistelulaji harrastus. Saat siitä itseluottamusta vaikka et saakkaan sitä käyttää. Mutta jo tieto siitä että sinä harrastat sellaista ajaa tönijät pois.
      Ja minä olen sitä mieltä (jos et ole vielä aloittanu harrastusta) anna takasin ihan yhtäkovaa tai kovempaa ja ilmoita samalla että jos haluutte lisää niin varmasti saatte. Yleensä loppuu siihen. Kun eivät halua tulla naurunalaiseksi. Sinun on opittava pitämään puolesi. Muista että sinä olet tärkeä ja sinua kohdellaan tasan niin kuin sinä annat kohdella. Nosta pää pystyyn ja ole ylpeä ittestäsi. Minun neuvo on ehkä vanhan aikanen. Mutta muista turpaan ei tarvii ilmaseksi ottaa, anna takas jos sinua lyödään etkä karkuun pääse. Itse et kuitenkaan saa aloittaa lyömistä.

      • Miullaonviiltelyarpia

        Sanot alussa samoin ku mä, älä matki mua. Saa itsepuolustusta käyttää, sekä väkivaltaa koska muuten olet nössö ja saat hamantappiin asti antaa rahaa ja vaik ties mitä sitte.


    • Kokenutkaiken

      Ns. kiltit tytöt ovat usein "tuhmia" sängyssä.

    • mahop

      " Onko kellään mitään vinkkejä miten saan muut uskomaan ettei minun tarvitse perustella ei vastaustani?"

      Ei. Sinä tarvitset perusteluja, eivät ne muut. Itse olen mies, iso ja treenannut ja silti tulee samoja kokemuksia sekä ihmisiä vastaan. Ystävällisyyttä pidän kokoajan läsnä ja jaan mutta heti kusipään tullessa johdalle menee luukut kiinni ja olen vain asiaa.

      Mä olin joskus siellä, tilanteessa ja elämässä. Ala olemaan uskollinen itsellesi!

      Aloita ip laji kuten maga.

      Ala rakastamaan itseäsi ja antamaan itsellesi se hyväksyntä ja rakkaus mitä sun olisi pitänyt saada jo vanhemmilta. Eheydy.

      Good stuff is coming.....

    • mahop

      Ja sä olet SuperGirl jo tuolla miten olet selviytynyt ja etenet sekä kysyt täällä. Warrior.

      Elämä ei aina mene hollywod tyylillä ja me jäädään osin rikki. Mutta se mitä itse voi tehdä on rajatonta, suurin osa turruttaa oloaan vaikka onni voisi olla toisssa muodossa ja lähellä. Elämän blueprintti ei ole kiveen hakattu, ainakaan jos haluaa olla onnellinen.

    • Hei 16-vuotias tyttö!
      Kirjoitat keskeisestä asiasta: oppimisesta sanoa EI-isoilla kirjaimilla. Tämän kysymyksen äärellä ovat vielä monet varttuneetkin. Kirjoitat, että asut lastenkodissa. Toivon, että löydät sieltä aikuisen, joka voi auttaa sinua puolustamaan itseäsi. Olet nuori ja tarvitset kyllä aikuista tukemaan sinua kasvussasi ja myös näissä vaikeissa asioissa, joista kirjoitit. Sinun ei tarvitse pärjätä yksin!
      Annikki, Netti-Saapas Helsinki

    • veio4

      "Haluaisin kovettaa luonnettani sellaiseksi että osaisin sanoa ei! Haluun olla se tyttö jota ei pompotella noin vain. "

      Se kovettaminen vahingoittaisi myös itseäsi.
      Tärkämpää olisi löytää takaisin se lapsi sinussa joka ilmeisesti ei saanut puolustaa itseään luonnollisesti vaan joutui kokemaan siitä syyllisyyttä tai pelkoa.

    • knightOnNoHorse

      Kiltteys on sydämessä, asenne on teoissa ja toteutus kropassa. Meidän humaani filosofia ei usko enää väkivaltaan mutta oikeassa elämässä kaikki menee toisinpäin jos ei ole massia ostaa eroa tavalliseen kansaan ja yövuoroihin, metroihin, paikallisjuniin ja busseihin. Asiakaspalveluun...Lähin Oikea kamppailu-urheiluseura tai mieluummin itsepuollustus jos Krav Maga Defendeo. Osa höpisee että kovettaminen vahingoittaa sinuakin....:O Ihmisiä irrallaan elämästä. Kiusaaminen loppuu kun kiusattava näyttää hampaat ja kynnet sekä puree. Kiusaajien rakastaminen ja kiusaajien rakastajat ovat kaikki ne sisarukset opettajat vanhemmat kansanedustajat poliitikot ja jokainen muu jotka mahdollistavat kiusaamisen jatkumisen kaikilla tasoilla. Ei se lopu ala-asteeseen koska samat ihmiset ovat "päättämässä" asioista seuraavalla koulutasolla. Ja työpaikoissa. Sisäisen lapsen voi löytää vasta kun se ei joudu pelkäämään......Mutta käytännössä aina: ilmoitusta opettaja, rehtori, vanhemmat ja poliisi. JOKAINEN, riippumatta muista. Sitten kamppailu/ip heti mukaan riippumatta mitä tapahtuu. Oma elämä voi tulla sun hallintaan hitaasti ja varmasti, sekä pysyvästi. Ei heikot aikuiset sun ympärille määrää mitään----ne ovat heikkoja ihmisiä ja moni yrittää hyssytellä ettei tilanne pure omaan perseeseen. Siksi se ilmoitus JOKAINEN. Joku siinä ketjussa omaa ammattitaitoa ja vastuuta ja muut ketjussa vapisee....Seen it so many times.

    • luuvila

      Jätä ihmiset, jotka eivät kunnioita sinua. Mene itsepuolustuskurssille. Kanna vaikka pippurisuihketta. Hanki jotain, joka on tosi tärkeää sinulle - jotain jota rupeaa automaattisesti puolustamaan. Älä käytä aikaa påskåån.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      981
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      980
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      976
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      974
    10. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      973
    Aihe