Mikä on yksityisyyden ja julkise kuvan ero?
yksityisyys vai luvallinen
7
286
Vastaukset
- PeilittömänTodistaja
Yksityinen on yksityinen. Julkinen on julkinen.
Kuva on yksityinen kunnes julkaiset sen! Jos sinulla on kuvia kameran kortilla tai läppärin kovalevyllä tai ulkoisella niin ne ovat yksityisiä kuvia mutta kun julkaiset niitä niin niistä tulee julkisia.
Periaatteessahan noita julkaistujakaan ei saa muut levittää ellet anna siihen lupaa. Voit sen antaa hyvää hyvyyttäsi tai yrittää rahastaa niillä kuvilla eli myydä niitä jolloin oikeudet hieman muuttuvat sen mukaan mitä olette myyntitilanteessa sopineet niiden käytöstä.
Noin ajattelen mutta en ole lakimies!- en.sovellu.someen
Tästä tuleekin mielenkiintoinen kysymys kun armeija aikoo julkaista ottamiaan kuvia koko sadan vuoden ajalta:
https://yle.fi/uutiset/3-10371756
Mietityttää heti onkohan kuvissa tunnistettavia henkilöitä näkyvissä? Itse olin 90-luvulla armeijassa , en kylläkään muista tai ehkä en huomannut kuvien ottoa.
Jos kumminkin satuin joutumaan kameran eteen, mietin onko mitään mahdollisuutta estää sen julkaisu?
En nimittäin ole nykyisinkään missään somessa enkä varsinkaan halua jaella naamakuvia itsestäni ympäri nettiä. Se vaikuttaa minusta joltain nuorten tyttöjen egonpönkitykseltä eikä ole minun juttuni.
Ulottuuko armeijan pakkovalta vielä tänne siviiliinkin yli 20 vuoden päähän että varusmiehestä otettu kuva voidaan julkaista kysymättä henkilöltä mitään?- en.sovellu.someen
Lisään vielä että oma armeija-aikani sattui Suomelle historialliseen saumaan, Suomesta tuli EU jäsen sillä aikaa kun olin armeijassa, lisäksi olin kaiketi viimeisessä saapumiserässä ennenkuin naiset pääsi armeijaan, niin saattaisi kuvitella ja pelätä pahinta että silloin olisi saatettu ottaa "historiallisia" kuvia...
- Kuvailinko
Ainakin silloin kun itse olin armeijan harmaissa otettiin jokaisesta joukkueesta ryhmäkuva. Ettei enää ysärillä? Jos joku näkee naamani noista kuvista eipä paljoa haittaa. Tuskin edes tunnistaisi.
- en.sovellu.someen
Kuvailinko kirjoitti:
Ainakin silloin kun itse olin armeijan harmaissa otettiin jokaisesta joukkueesta ryhmäkuva. Ettei enää ysärillä? Jos joku näkee naamani noista kuvista eipä paljoa haittaa. Tuskin edes tunnistaisi.
Kyllä otettiin ryhmäkuva, on vielä itsellä tallessakin se. Sehän on vähän niinkuin koulussa luokkakuva mutta ajattelin jos jossain maastoharjoituksessa tms. tilanteessa otettuja kuvia.
Ryhmäkuvassa ei ehkä niin erotu muiden joukosta mutta siltikin hieman juilii ajatus senkin julkitulemisesta. - MissäPointtisi
"Jos kumminkin satuin joutumaan kameran eteen, mietin onko mitään mahdollisuutta estää sen julkaisu?"
Kuvien tekijänoikeudet ovat siis Pv:llä, niin mikäs estäisi heitä toimimasta niiden suhteen parhaaksi katsomallaan tavalla??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.971503- 2091448
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos59970Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31969Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K50747Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse49735Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉53682The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut4673En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k40666Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.34660