Mikä on yksityisyyden ja julkise kuvan ero?
yksityisyys vai luvallinen
7
272
Vastaukset
- PeilittömänTodistaja
Yksityinen on yksityinen. Julkinen on julkinen.
Kuva on yksityinen kunnes julkaiset sen! Jos sinulla on kuvia kameran kortilla tai läppärin kovalevyllä tai ulkoisella niin ne ovat yksityisiä kuvia mutta kun julkaiset niitä niin niistä tulee julkisia.
Periaatteessahan noita julkaistujakaan ei saa muut levittää ellet anna siihen lupaa. Voit sen antaa hyvää hyvyyttäsi tai yrittää rahastaa niillä kuvilla eli myydä niitä jolloin oikeudet hieman muuttuvat sen mukaan mitä olette myyntitilanteessa sopineet niiden käytöstä.
Noin ajattelen mutta en ole lakimies!- en.sovellu.someen
Tästä tuleekin mielenkiintoinen kysymys kun armeija aikoo julkaista ottamiaan kuvia koko sadan vuoden ajalta:
https://yle.fi/uutiset/3-10371756
Mietityttää heti onkohan kuvissa tunnistettavia henkilöitä näkyvissä? Itse olin 90-luvulla armeijassa , en kylläkään muista tai ehkä en huomannut kuvien ottoa.
Jos kumminkin satuin joutumaan kameran eteen, mietin onko mitään mahdollisuutta estää sen julkaisu?
En nimittäin ole nykyisinkään missään somessa enkä varsinkaan halua jaella naamakuvia itsestäni ympäri nettiä. Se vaikuttaa minusta joltain nuorten tyttöjen egonpönkitykseltä eikä ole minun juttuni.
Ulottuuko armeijan pakkovalta vielä tänne siviiliinkin yli 20 vuoden päähän että varusmiehestä otettu kuva voidaan julkaista kysymättä henkilöltä mitään?- en.sovellu.someen
Lisään vielä että oma armeija-aikani sattui Suomelle historialliseen saumaan, Suomesta tuli EU jäsen sillä aikaa kun olin armeijassa, lisäksi olin kaiketi viimeisessä saapumiserässä ennenkuin naiset pääsi armeijaan, niin saattaisi kuvitella ja pelätä pahinta että silloin olisi saatettu ottaa "historiallisia" kuvia...
- Kuvailinko
Ainakin silloin kun itse olin armeijan harmaissa otettiin jokaisesta joukkueesta ryhmäkuva. Ettei enää ysärillä? Jos joku näkee naamani noista kuvista eipä paljoa haittaa. Tuskin edes tunnistaisi.
- en.sovellu.someen
Kuvailinko kirjoitti:
Ainakin silloin kun itse olin armeijan harmaissa otettiin jokaisesta joukkueesta ryhmäkuva. Ettei enää ysärillä? Jos joku näkee naamani noista kuvista eipä paljoa haittaa. Tuskin edes tunnistaisi.
Kyllä otettiin ryhmäkuva, on vielä itsellä tallessakin se. Sehän on vähän niinkuin koulussa luokkakuva mutta ajattelin jos jossain maastoharjoituksessa tms. tilanteessa otettuja kuvia.
Ryhmäkuvassa ei ehkä niin erotu muiden joukosta mutta siltikin hieman juilii ajatus senkin julkitulemisesta. - MissäPointtisi
"Jos kumminkin satuin joutumaan kameran eteen, mietin onko mitään mahdollisuutta estää sen julkaisu?"
Kuvien tekijänoikeudet ovat siis Pv:llä, niin mikäs estäisi heitä toimimasta niiden suhteen parhaaksi katsomallaan tavalla??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83266MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681838Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5401539Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin751146Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja60966Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59796Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758