Mä nyt avaudun teille tässä.
Siis olen nyt 9 luokalla tampereella ja olen koko ikäni ollut hyvä koulussa. Todistuksen huonoin numero on oli viimeksi seiska ja kaseja oli muutama, ysejä muutama, yksi kymppikin oli. Nyt kun olen ysillä olen vielä enemmän panostanut kouluun ja on ollut jo muutama sanakoe ja sain kaikista täydet.
Meillä on joka vuosi noin puolentoistatunnin pituinen stipendien jako ja todellakin suuri osa menee ysiluokkalaisille. Viimevuonna oli yksi tyttö joka sai varmaan 6 stipendii ja sen nimi sanottiin koko ajan. Itse olen yleisesti kaikissa aineissa hyvä nyt ysillä puol automaattisesti panostan enemmän, niin toivoisin ettei minulla kävisi samalla tavalla kuin sillä viime vuoden tytöllä.
Ala-asteesta lähtien minua on välillä mutta onneksi harvoin sanottu hikeksi ja kutosella ekaa kertaa tahallani laitoin matikan kokeessa pari laskua väärin... enää en niin tee mutta silloin minua hävetti niin paljon.
Minulla on kavereita ihan normi paljon ja muutama paras kaveri, mutta se kaveri jonka kanssa minä eniten vietän aikaani, sanoo minua välillä "ihan läpällä" hikeksi yms. Ja pukeudun mielestäni sellassiin oman tyylin vaatteisiin ja ihan muodikkaisiin enkä sellassiin stereotyyppisiin hikke neuleisiin.
Sain 8 luokan keväällä yhden stipendin joka oli meidän luokan paras keskiarvo. Silloin minulla 8.5 mutta jotkut luuli että minulla olisi jotai 9-10.
Mitä tehdä kun toivoisin ettei minulle kävisi siinä stipendi jutussa niin kuin sillä tytöllä!!!!?????
Ainii yks juttu vielä. En ole oikein hiljainen vain päinvastoin.
Olenko hikke
7
167
Vastaukset
Panosta vaan kouluun täysillä, jos sinussa ainesta on. Älä ainakaan alistu luusereiden kanssa alistumiseen luontaisesti alemmalle tasolle. Tulisit katumaan sitä myöhemmin elämässäsi, tai oikeastaan jo lukioon hakiessasi.
- enolerobootti
Anteeks nyt vaan mutta miksi helvetissä et tahtoisi saada stipendejä. Stipendeista saa aivan saatanasti rahaa, ainakin meiän koulussaa riippuu varmaan koulusta totta kai. Mut no oma vika jos et haluu rahaa tai menestyy elämässä vaan sen takii et joku kutsuu sua hikeks. Sen ku kutsuu, saat varmaa parempaa palkkaa isona ku ne muut jos vaan jatkat sun hyvää koulumenestystä
- Perussäälittävähikke
Joo siis ei se siit oo etten haluis saada rahaa mutku jos käy sillee et saan tosi monta stipendii ni se on sit vaa vähä noloo käydä koko ajan niiku koko koukun edessä hakemassa ne. Viimeksikin kun sain vain yhden ni kaikki oli heti sillee et " no tietysti se saa kaiken"
Se, että on hyvä koulussa, ei ole häpeä. Muista se. Ne, jotka eivät itse siihen pysty koettavat vaan vetää savuverhoa peittääkseen oman huonon menestyksensä.
Voithan ilmoittaa koululle, että JOS stipendejä sattuu osumaan kohdallesi, niin et halua, että niitä jaetaan julkisesti.
Sitäpaitsi se olisi peruskoulun viimeinen koulupäivä. Mitä väliä sillä on, mitä ne muut siitä ajattelisivat, koska et tule varmaan näkemään monia heistä enää säännöllisesti.
Ja ei millään pahalla: Minun kouluaikaani ei kyllä olisi noilla arvosanoilla ainakaan useita stipendejä saavutettu. Yhden olisit silloin saattanut saada riippuen siitä, olisiko kymppi ollut oikeassa aineessa.- Perussäälittävähikke
Nii oot kyl oikees ja tost vikast, ni meillä monet stipendit jaetaa sillee et miten yleisesti on mennyt esim keskiarvo, mutta on niitäkin missä on esim. Et kuka on hyvä bilsas.
Kasi luokalla mä en vaa panostanu kouluun yhtä paljon ku nyt. Nyt esim.alotan lukemaan kokeeseen heti ja tavoittelen kymppiä. Ja kasiluokkalaisille ei jaeta läheskää yhtä paljon stipendejä. Silti sain yhden.
Mut kiitti kaikille kommenteista te oikeesti autatte mua ja oon kiitollinen:)) Perussäälittävähikke kirjoitti:
Nii oot kyl oikees ja tost vikast, ni meillä monet stipendit jaetaa sillee et miten yleisesti on mennyt esim keskiarvo, mutta on niitäkin missä on esim. Et kuka on hyvä bilsas.
Kasi luokalla mä en vaa panostanu kouluun yhtä paljon ku nyt. Nyt esim.alotan lukemaan kokeeseen heti ja tavoittelen kymppiä. Ja kasiluokkalaisille ei jaeta läheskää yhtä paljon stipendejä. Silti sain yhden.
Mut kiitti kaikille kommenteista te oikeesti autatte mua ja oon kiitollinen:))Se on hyvä, että panostat!
Oma tulevaisuus saattaa olla yllättävän paljon kiinni siitä, millaiset numerot peruskoulun päättötodistukseen jäävät. Eivät ne tietenkään kaikkea ratkaise, mutta hyvästä koulumenestyksestä on varmasti paljon enemmän etua, kuin huonosta.
Kaikki eivät voi olla hyväonnisia tubettajia tai muita sometähtiä, suurin osa ihmisistä joutuu tekemään ahkerasti töitä menestymisensä eteen.- Perussäälittävähikke
Kiitos kommentistasi<3
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1141986- 811254
- 421075
Pyhäjärvi -kuntaliiton LISTALLA - ajautuu kriisikunnaksi
”Vaaravyöhykkeessä” Kuntaliiton erityisasiantuntija Olli Riikonen nostaa esille Punakallion listalta todennäköisistä kri145874Vieläkään nainen ei mitään tunnistettavaa sinusta
ei minusta, ei meistä, eikä meidän historiasta. Voisit kyllä kirjoittaa jotain spesifistä mitä meidän välillä on tapahtu71817Miten menee omasta mielestä?
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f6e1e5b9-dd40-4eaf-ac96-036894307db5 Listan kärjessä Ähtäri27782Nainen, olet minun makuuni joka suhteessa
Siksi tämä on mennyt niin vaikeaksi, ja ei tahdo ajatukset millään pysyä arjessa, vaan ne karkaa koko ajan unelmiin sinu22731Jos en enää
sinua näkisi, tekisinkö jotain toisin? Kertoisinko sinulle kaiken? Sen miten paljon minulle merkitset ja kuinka kaipaan36712Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden
Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i49710Ei mene kauaa että kaikki vedätykset
Selviää.. Moni täältä on syytteessä.. Mahdollisesti palsta menee kiinni.. Tällä hetkellä jokainen viesti kiertää sup56669