Juorut, oletteko..

pirremiinaps

Oletteko joutuneet koskaan perättömien juorujen kohteeksi?

Minä sain kuulla eilen vanhalta ystävältäni, joka on kotoisin ja asuu ja mökkeilee tässä samalla rannalla, etten oikein viihdy uudessa asuinpaikassamme, tämähän alkaa olla jo sellaista potaskaa ettei tosikaan :/!!

Rakastan suorastaan tuota järveä, sen tuoksua sen monia värejä, vaihtuvia ääniä jne., nämä perättömät puheet loukkaavat minua suuresti :(.

Onko teillä kenelläkään kokemuksia moisista juoruajista ja perättömien puheiden levittäjistä ja jos niin mitä olette tehneet ja toimineet, vai jättäneet ne vain omaan arvoonsa?

88

1651

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos_kyrsii

      Pyydä ystävältäsi näyttöjä ja tarkennuksia.

      • pirremiinapas

        Niin pitää, eilen jotenkin häkellyin enkä tajunnut kysyä mistä moista kuuli, mutta nähäänhän me ja kuullaan.
        En tiedä mitä tarkoitusperiä tuollainenkin valheen levittely palvelee, onko kateutta vai muuta hourupäisyyttä, tai liekö juttuaiheet lopussa kun pitää tuulesta temmata :).

        Suututtaa kyllä, mie kun saan tietää kuka näitä juoruja levittää lähen kylään...ja kysyn feistofeis et mitä meinaapi valheillaan.

        No nyt en kyllä aio pilata ihanaa päivän alkua moisen ajatteluunkaan, tänään tulee kylään ystäväpariskunta ja pitää ruveta miettimään mitä hyvää laittaisi heille ja meille :)


      • kuvottavaa
        pirremiinapas kirjoitti:

        Niin pitää, eilen jotenkin häkellyin enkä tajunnut kysyä mistä moista kuuli, mutta nähäänhän me ja kuullaan.
        En tiedä mitä tarkoitusperiä tuollainenkin valheen levittely palvelee, onko kateutta vai muuta hourupäisyyttä, tai liekö juttuaiheet lopussa kun pitää tuulesta temmata :).

        Suututtaa kyllä, mie kun saan tietää kuka näitä juoruja levittää lähen kylään...ja kysyn feistofeis et mitä meinaapi valheillaan.

        No nyt en kyllä aio pilata ihanaa päivän alkua moisen ajatteluunkaan, tänään tulee kylään ystäväpariskunta ja pitää ruveta miettimään mitä hyvää laittaisi heille ja meille :)

        Leskenkö se taas esittää pirremiinaa?
        Voisit jo lopettaa. Tuo ei ole suotavaa eikä viihdytä ketään muuta.


      • pirremiinapas
        kuvottavaa kirjoitti:

        Leskenkö se taas esittää pirremiinaa?
        Voisit jo lopettaa. Tuo ei ole suotavaa eikä viihdytä ketään muuta.

        Älähän nyt, ei kaiken tarvia viihdyttää kaikkia...eikä tämä kai ole viihdepalsta, se on ihan muualla , ainakin aikuisviihdepalsta :)

        Saahan täällä kai kysyä ja keskustellakin ihan mistä vaan, vaikka aidasta ja aidan seipäästä, eikö:)


      • kuvottavaa kirjoitti:

        Leskenkö se taas esittää pirremiinaa?
        Voisit jo lopettaa. Tuo ei ole suotavaa eikä viihdytä ketään muuta.

        🖕 Typerä heitto


      • naseva
        pirremiinapas kirjoitti:

        Niin pitää, eilen jotenkin häkellyin enkä tajunnut kysyä mistä moista kuuli, mutta nähäänhän me ja kuullaan.
        En tiedä mitä tarkoitusperiä tuollainenkin valheen levittely palvelee, onko kateutta vai muuta hourupäisyyttä, tai liekö juttuaiheet lopussa kun pitää tuulesta temmata :).

        Suututtaa kyllä, mie kun saan tietää kuka näitä juoruja levittää lähen kylään...ja kysyn feistofeis et mitä meinaapi valheillaan.

        No nyt en kyllä aio pilata ihanaa päivän alkua moisen ajatteluunkaan, tänään tulee kylään ystäväpariskunta ja pitää ruveta miettimään mitä hyvää laittaisi heille ja meille :)

        Feistofeis on siansaksaa. Oikea suomenkielinen sana on kasvokkain vai onko hienompaa käyttää englantia, jota ei osaa edes kirjoittaa. Ystäväsi korppis kirjoitti saman fase to fase, joten väärin meni sekin. Ei kannata leikkiä liian modernia kun ei kerran osaa😀


      • hoohhoijaa
        naseva kirjoitti:

        Feistofeis on siansaksaa. Oikea suomenkielinen sana on kasvokkain vai onko hienompaa käyttää englantia, jota ei osaa edes kirjoittaa. Ystäväsi korppis kirjoitti saman fase to fase, joten väärin meni sekin. Ei kannata leikkiä liian modernia kun ei kerran osaa😀

        Sinä se jaksat ruotia noita kirjoitusvirheitä. Mitään asiallista keskustelua sinä et edes osaa käydä. Onko pääsi niin tyhjä ettei ole mitään muuta sanottavaa kuin arvostella toisten kirjoituksia. Katkeralta tyypiltä kuulostat.


      • naseva
        hoohhoijaa kirjoitti:

        Sinä se jaksat ruotia noita kirjoitusvirheitä. Mitään asiallista keskustelua sinä et edes osaa käydä. Onko pääsi niin tyhjä ettei ole mitään muuta sanottavaa kuin arvostella toisten kirjoituksia. Katkeralta tyypiltä kuulostat.

        Sinulla ymmärtää ruotsinkielisen taustan ja sen seurauksena tulevat virheet, mutta karjalanmummun suusta feistofeis tuntuu hienostelulta.


      • pirremiinapas
        naseva kirjoitti:

        Feistofeis on siansaksaa. Oikea suomenkielinen sana on kasvokkain vai onko hienompaa käyttää englantia, jota ei osaa edes kirjoittaa. Ystäväsi korppis kirjoitti saman fase to fase, joten väärin meni sekin. Ei kannata leikkiä liian modernia kun ei kerran osaa😀

        Ihan totta?


    • Leolakooma

      Vene kaatuu miehen kaaduttua.

      • pirremiinapas

        Veneen keikuttajat jäi rannalle..


    • Kunloukataan

      Reininmarjokaan ei ymmärrä mieltään pahoittaa.

      • pirremiinapas

        Kiva kuulla..


    • Psykoterapeutitar

      Aikoinaan oli duunikaverina oikea Paroni Münchausen, kertoi jutun jos toisenkin ja sanoi olevansa rikas ja sitten kuulin toiselta duunikaverilta kuinka rikas olin itsekin. Ihmetteli, mitä teen duunissa, jos kerran pätäkkää on ettei p....lle taivu. Vastasin, että olen just niin rikas, mitä liksaa käteen jää.

      Jotkut ihmiset vain elävät jossain kummallisessa maailmassa omien juttujensa ja suuruusharhojensa kanssa.

      • Bengalitikku

        Vitsihän on siinä, ettei juoruilun kohde tiedä mitään. Kun toiset juoruavat minulle muista, niin ajattelen, että samat ihmiset juoruavat minusta muille.
        Ei sitä kannata vakavasti ottaa. Elää omaa elämäänsä. Mitäpä se muille kuuluu. Joku röyhkeä tietenkin arvuuttelee, pitääkö paikkansa, että...
        Ylenpalttinen uteliaisuus kuuluu juoruilijan piirteisiin ja kyvyttömyys keskustella yleisellä tasolla juuri mistään.
        P:lle. Äläpä piittaa. Noita tulee ja menee.


      • pirremiinapas

        Olen ylpeä ihminen, kaikessa hiljaisuudessa, enkä pidä valehtelijoista ja mustamaalaajista.


      • pirremiinaps

        On ihmisiä jotka ovat patologisia valehtelijoita, tunnen muutaman, ja ihan ilottaa kuunella heitä kun näkee että he ei ymmärrä ettei niitä juttuja usko kukaan, mutta he on "vaarattomia" kun ovat niin läpinäkyviä, ja jo kuuluisia pellejä, - nämä hiljaiset juoruilijat ovat pahimpia..


    • Kyllähän juoruja on liikkunut, joissakin on siteeksi perääkin ollut, tahtovat paisua suuriin mittasuhteisiin kiertäessään suusta suuhun.
      Nuorempana välitin jos minusta puhuttiin, nykyisin en viitsi edes tuhahtaa.

      • pirremiinapas

        Niin ei ne jutut kiertäessään kutistu, aina niihin tahtoo tulla lisiä per porras.

        Kaiken huippu kun kuulin ihan vieraalta ihmiseltä joka ei asu edes meillä, että hoidin miestäni huonosti, a joka ei pidä paikkaansa, olihan om.hoitajuus kaudella, ensimmäiselläkin terveydenhoito henkilökuntaamukana; tuollaiset juorut - suorastaan valheet loukkaa, ja niitä on vaikea sulattaa olan kohautuksella, tekisi mieleni nostaa kanne näitä pastan puhujia vastaan.


    • tööttt

      Kuin sairastuneen mielen hälynä vieläkin korvissa joskus kaikuu rippi-ikästen lasten häly kavereistaan, kuinka mieleltään järkkynyt työtekjä olis joskus hikeentyny ja heittänyt joittenkn lasten puhelimia järveen - jos opetus aiheena eiolis ollu ipanoita kiinnostavaa - jäivätköhän lapset slloin täysin vaille aikuisten turvaa - jos yksinhuoltajaäitikin kaapattu jonnekin ulkomaille - ei tietoa?
      Kuuluu varmaan sarjaan kuinka ihmiset yleensä kestää sietämätöntä kauhua ja epätiietoisutta - olipa omat tai naapurien lapset kyseessä - esm?

    • Sivustaseurannut

      Luultavasti joku naapurisi on lukenut täältä ainaista napinaasi palavista sähköjohdoista, varastetuista puhelinliitännöistä ja vieraan vallan tekemästä vakoilusta sinua kohtaan, joten ei ihmekään että saa vaikutelman ettet viihdy.

      • Levänperä

        Lähes poikkeuksetta oma käytös aiheuttaa juorujen leviämisen ja siitä loukkaannutaan, kun rehellisesti kysytään missä vika. Täällä oli aikaisemmin hyvä keskustelu ihmisten rehellisyydestä ja tässä on mielestäni hyvä esimerkki kuinka loukkaannutaan, vaikka itsessä olisi vika että on antanut aiheen epäillä ettei viihdy uudessa paikassa.


      • pirremiinapas
        Levänperä kirjoitti:

        Lähes poikkeuksetta oma käytös aiheuttaa juorujen leviämisen ja siitä loukkaannutaan, kun rehellisesti kysytään missä vika. Täällä oli aikaisemmin hyvä keskustelu ihmisten rehellisyydestä ja tässä on mielestäni hyvä esimerkki kuinka loukkaannutaan, vaikka itsessä olisi vika että on antanut aiheen epäillä ettei viihdy uudessa paikassa.

        Minä ainakin viihdyn, vaikka juoruaja puhuisi mitä lystää, ehkä lämpimikseen puhuu.


      • pirremiinapas

        Elätkö kivikaudella, olisiko ensimmäinen ihme essim. nettirikokset.
        Entä teidän luolassa, pärekö se siellä käryää?
        Trumppikin pääsi pressaksi..hmmm..avustettuna.


      • Huolestuttavaa
        pirremiinapas kirjoitti:

        Elätkö kivikaudella, olisiko ensimmäinen ihme essim. nettirikokset.
        Entä teidän luolassa, pärekö se siellä käryää?
        Trumppikin pääsi pressaksi..hmmm..avustettuna.

        Sinun vastaukset ovat hyvin sekavia, aivan kuin hourailisit etkä pystyisi vastaamaan ihan asiallisiin vastauksiin, vaan otat jopa Amerikan presidentin esille. Huh!


      • parak-opama-ex-press

        pirremiinas on lyönyt lääkityksen laimin jo kauan aikaa.
        olisi vakava syy päivittää se osastolla.
        hän itse ei ymmärrä.


      • pirremiinapas
        parak-opama-ex-press kirjoitti:

        pirremiinas on lyönyt lääkityksen laimin jo kauan aikaa.
        olisi vakava syy päivittää se osastolla.
        hän itse ei ymmärrä.

        Joko tohtori tutkinto on valmis, ettei vaan olisi väärennettäy "gradu"..tai ostettu ulukomailta, vai katoitko Taroista...?


      • pirremiinapas
        Huolestuttavaa kirjoitti:

        Sinun vastaukset ovat hyvin sekavia, aivan kuin hourailisit etkä pystyisi vastaamaan ihan asiallisiin vastauksiin, vaan otat jopa Amerikan presidentin esille. Huh!

        Ihan totta, jos vain jäi asiayhteys huomaamatta..:)


      • pirremiinapas
        Levänperä kirjoitti:

        Lähes poikkeuksetta oma käytös aiheuttaa juorujen leviämisen ja siitä loukkaannutaan, kun rehellisesti kysytään missä vika. Täällä oli aikaisemmin hyvä keskustelu ihmisten rehellisyydestä ja tässä on mielestäni hyvä esimerkki kuinka loukkaannutaan, vaikka itsessä olisi vika että on antanut aiheen epäillä ettei viihdy uudessa paikassa.

        Kenenkään ihmisen yksityiselämä ei kuulu syrjäisille, ja on olemassa laki yksityisyyden suojasta joka taataan Suomen perustuslaissa, tiijjätkö mikä se perustuslaki on?
        Voinhan minä ruveta puhumaan sinusta , vaikka sinä olet bedofiili..oletkohan käyttänyt lapsiasi tai jonkun lapsia hyväksi, taijjat olla, eikö vain, arvasinhan mie?

        Tai että olet varastanut meiltä rahaa..tai muuta keksittyä..
        Ja jos rupeaa puhumaan toisen ihmisen tekemisistä pitää pystyä viimekädessä puheensa paikkansa pitävyys todistaa, repäsetkö filmin pätkän vai minkä sitten todistajan aitiossa?

        Tervetuloa meille kylään, juttelemaan ihan naamatusten - osoitteen tiedät varmaankin, siksi monta kertaa tästä olet ohi ajanut.


      • Levänperä kirjoitti:

        Lähes poikkeuksetta oma käytös aiheuttaa juorujen leviämisen ja siitä loukkaannutaan, kun rehellisesti kysytään missä vika. Täällä oli aikaisemmin hyvä keskustelu ihmisten rehellisyydestä ja tässä on mielestäni hyvä esimerkki kuinka loukkaannutaan, vaikka itsessä olisi vika että on antanut aiheen epäillä ettei viihdy uudessa paikassa.

        Mistä IP -osoitteesta kirjoitat, näkyykö?


    • bessie--

      Muistaakseni en. Väärin arvioiduksi kyllä, mutta aniharvoin olen siitä loukkaantunut pysyvämmin, useimmiten tunne menee ohi hetkessä. Yleensä tunnistan ja tiedostan OMAN OSUUTENI väärän arvion muodostumiseen ja/tai muut väärään arvioon johtaneet syyt, esim. erilaiset taustat ja ajatusmaailmat jne..

      Ikinä en osaisi loukkaantua tuollaisesta asiasta kuin sinä nyt. Eikö tuo ole ihan normaalia jutustelua arvella, että et ehkä oikein viihdy nykyisessä kodissasi? Sehän on vain arvelu, päätelmä, viaton ja hyväntahtoisesti esitetty vanhan ystävän yritys keskustella kanssasi tms., kuinka voit pitää sitä "perättömänä juoruna, potaskana, perättömien puheiden levittämisenä"? Ja vanhaa ystävää ja samalla rannalla asuvaa naapuriasi "moisena juoruajana"?!

      Anna asian olla, älä tee mitään. Tai jos olet jo tehnyt, niin yritä korjata asia kuitenkaan tekemättä siitä mitään isompaa numeroa, ohimennen muun ystävällisen juttelun lomassa.

      • pirremiinpas

        Ystäväni ei ole esittänyt itse arvailuja, vaan syrjäiset pohtivat, kai joutessaan, kun ei ole muutakaan tekemistä.
        Ei tulisi mieleenikään pohtia kenenkään viihtymistä omassa huom. omassa kodissaan, ellei kohde ole itse siitä kertonut.


      • bessie--
        pirremiinpas kirjoitti:

        Ystäväni ei ole esittänyt itse arvailuja, vaan syrjäiset pohtivat, kai joutessaan, kun ei ole muutakaan tekemistä.
        Ei tulisi mieleenikään pohtia kenenkään viihtymistä omassa huom. omassa kodissaan, ellei kohde ole itse siitä kertonut.

        Keitä tarkoitat "syrjäisillä"? Onhan se nyt hyvänen aika aivan normaalia, että ihmiset puhuvat toisista ihmisistä, muun muassa sinusta. Et kai sinäkään ihmisiä tavatessasi ryhdy puhumaan elämän tarkoituksesta tai vastaile joillain "ilmoja pitelee" repliikeillä muiden jutusteluun. Harvemmin ihmiset, sanotaan nyt vaikka kyläläiset, juttelevat tahi juoruavat muista kyläläisistä pahantahtoisesti; utelias, ihmettelevä, päivittelevä ja jopa hieman naureskelevakin 'juoruilu' sen sijaan on aivan tavallista, ei siinä yleensä ole mitään pahansuopaa. Ihmiset sitäpaitsi juoruilevat muista ihmisistä myös heitä kehuen ja kiittäen, arvostavasti ja ihailevasti.
        Ihan järjellä kun ajattelet, miksi kukaan (normaali ja tervejärkinen) haluaisi esim. sinun mainettasi tieten tahtoen vahingoittaa ja sinua mustamaalata aivan perättömiä puhumalla. Meistä useimmilla jo 'omatunto' estää tuollaisen toiminnan, ja jos kellä ei niin sanoohan tuon järkikin miten yhteisössä käyttäydytään.

        Kaikella ystävyydellä; olet tehnyt todella ison ratkaisun asumisesi/asumisenne suhteen ja ehkä odotuksesi siitä mitä kaikkea hyvää siitä seuraa, ovat olleet hieman epärealistiset. Vaikutat mielestäni aika stressaantuneelta ja ehkä vähän uupuneeltakin. Voin olla ihan väärässäkin, olen ollut reissussa enkä nytkään ole täällä muutamaan viikkoon käynyt ja kirjoituksiasi lukenut, mutta jo aikoja sitten sain tämän vaikutelman.
        Sinuna tukeutuisin läheisiin, heidän kanssaan juttelisin ja kartoittaisin tilanteen noin yleensä, jaksamiset ja sen sellaiset. Ainakin lopeta tuo vihollis- ja vainolaishöppänöinti, olivat ne vainoajasi sitten todellisia tai kuviteltuja tai sekä että, yritä nyt ihan tosissasi vapauttaa mielesi niistä. Älä enää aiheuta itsellesi vahinkoa tuhlaamalla aikaasi ja energiaasi tuollaisiin joutavuuksiin.


    • fhimsf

      Elämä ei ole pelkästään rannoilla asumista muuttuvassa maailmssa ja sitä ookko jonkun kaa ja mitä mieltä. Työssä tai kotona - tahi elämänkoulussa. viimeisinä työssäolovuosina tehtiin työn ohella yhteiskuntapolitiikan ja perehtymistä kansainvälisyys- asioihin ja aiheisiin - asiakokonaisuuksina tosi laajoja paljon eri aihealueita -tehtäviä -ei ainoastaan yhden pienen yksittäisen ihmisen mietteitä maailmanmenoista - ryhmätehtävänä.
      Mielestäni asioitten nostaminen esille on poikinut paljon hyviä asioita
      Eri maiden valtiojohtajat voivat tavata Suomessa - matkailua maasta toiseen
      - sisä- ja ulkopolitiikan , turvallisuuden ja maanpuolustuksen ja aiheisiin liittyvää
      keskusteluakaan unohtamatta ynnä historiikkeja .

      Mun mielestä taitelijankin vapaudella voi välillä tarkastella asioita sammakko- tai lintuperspektiivistä käsin ja olla välillä mitä mieltä tahansa - ottipa kantaa asiohin tai ei - aika rajalliset näillä vuoskymmenillä ja voimien vähäisyydelläkään vaikuttaa paljonkaan mitenkään muihin asioihin kuin omaan kuntoon ja jaksamiseen joten hyvää päivän jatkoa edelleenkin.

    • Juoru-on-vain-sana

      Ei tavunkaan tietoa, mitä on minusta juoruttu (mahdollisesti) elämäni aikana.
      Vaikka eläisi kuinka nuhteettoman ja kunniallisen elämän, voi joutua juoruilun kohteeksi.

      Minä olen elänyt sellaisen elämän, että pitäisin mahdottomana, ellen olisi joutunut koskaan salapuheiden tietämättömäksi uhriksi.

      Eipä ole kukaan, ei kahden eikä monen kesken kertonut kuulleensa minusta mitään negatiivista, saati itse pahaa sanaa sanonut. Eli pitäneet pokkansa häikäilemättömästi.

      Joten miksi vaivata päätään.
      Minulla on myös valikoiva näkö, kuulo ja muisti. Niihin ei tartu selvästikin juorupohjaiset aiheet.

      • Juoruton

        Tämä oli täyskymppikommnentti.


    • Antaneet olla valheet omalla alhaisella tasollaan, en alkais ainakaan sanasotaa

    • Että minusta olisi takanapäin puhuttu, sehän on sinetti. Tekemiseni, tulemiseni, menemiseni, olemiseni ovat aina aiheuttaneet jonkjnlaista polemiikkia, etenkin ei-suomalaisten sukulaisteni keskuudessa. Miten nämä ovat yltäneet pahansuopaisen juoruilun tasolle vai ovatko olleet vain kulttuurien erilaisuuksista johtuvia, en osaa sanoa. Pahin oli kai kun joku kertoi minulle että joku muu oli kertonut hänelle. että joku muu oli sanonut että olin antanut mieheni kuolla leukemiaan Chicagossa, koska en ollut siirtänyt häntä parempaan sairaalaan. (Siinä vaiheessa ei edes helluntalaisten telkkakokoukset eikä kalkkarokäärmetabletit Meksikosta, makrobioottinen dieetti tai selkäydinsiirto enää auttaneet ja miehelleni annettiin paras hoito mitä lääketieteellä oli silloin tarjolla).
      ***
      Pienet pahanpuhumiset ja selän takana sepittelyt ovat osa ihmisen eloa ja niihin ei kannata kiinnittää sen enempää huomiota. Osoittaa vain että olet muiden ihmisten mielenkiinnon kohde. Tavallaan niin kuin yhteisöllisyyden negatiivinen puoli.

      • pirremiinapas

        Pahinta on jos joku vielä uskoo, tuollaisiakin "ukon tappamisia" , minusta pahantahtoisessa juoruilussa on kyse saattaa toinen ihminen halveksunnan alaiseksi ja arvottomaksi.


    • vfihimsf

      Melkoisia vedätyyksiä liittyy ihmisten maallisiin mammoniin ja niitten ympärille kiedottuihin tarinoihin ynnä petosvyyhteihin - auta vain armias luoja niitäkin jotka laillani joutuivat kaikenmaailman huijareitten kynsiin kuin raadeltavat elukat - tai härmän häijyjen jahtaamiks ......

      • pirremiinapas

        Maalista mammonaa ei meillä ole, sen tähen ei minua ainakaan kannata "jahdata", rupinen eläke ja vanha auto.

        Koskaan en ole kokenut mitään tällaista, on kuin olisi pahaa unta, olen yleensä ollut pidetty valoisaihminen, mutta pahat kielet saa paljon pahaa ajoiksi.


      • kerrohan-kiinostaa
        pirremiinapas kirjoitti:

        Maalista mammonaa ei meillä ole, sen tähen ei minua ainakaan kannata "jahdata", rupinen eläke ja vanha auto.

        Koskaan en ole kokenut mitään tällaista, on kuin olisi pahaa unta, olen yleensä ollut pidetty valoisaihminen, mutta pahat kielet saa paljon pahaa ajoiksi.

        Mitä ne sinusta puhuu,

        Mitä ne luulee sinun tehneen ????


      • pirremiinapas
        kerrohan-kiinostaa kirjoitti:

        Mitä ne sinusta puhuu,

        Mitä ne luulee sinun tehneen ????

        Tarkoitushakuista, omien rikkeiden oikeutukseen tähtäävää pastaa..

        Esim. Kazakkat oli kirjautunut esim.Google tileilleni...


    • tyhjän-puhujia-liikaa
    • kukamitä

      Sananlasku: "Mihin kalikka kalahtaa, se koira älähtää. Piste.

      • Häh

        "Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa."


      • mi-jau-jau-haa
        Häh kirjoitti:

        "Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa."

        Se kissa naukaisee, jolta on viety kermat nenun edestä.


      • pirremiinapas

      • näinseonnähtävä

      • PierköötRauhassa
        näinseonnähtävä kirjoitti:

        "Iskukuumennus on päivän trendi, sanoi mummo kun kirnuun pieras"

        Miten kummassa mummo on ylettynyt pieraisemaan kirnuun?
        Olen nähnyt vai korkeampia kiuruja kuin mihin mummon peppu yltäisi.

        Ja mitä haittaa pierusta olisi? Eihän sellainen haju tartu voihin.


      • Po-jomps

        N-jo miten mummot ylettyi kirnuamaan jos ne oli liian korkeita? Muistelen, että kirnua pidettiin lattialla ja polvien välissä, esimerkiksi. Kyllä kirnuissa oli pierun mentävä aukko.


      • Hah-hah-haaa

        Onneksi mun nenun alla on aika usein paljon parempaa kuin kerma.


    • Juorut ovat juoruja, antaa niiden vaeltaa.
      olipahan sitten perällisiä tai perättömiä,
      en jaksa kiinnostua omista enkä muidenkaan juoruista.,
      riittää kun itse tiedän miten asiat ovat ja miten elämä raastelee.

      Joskus olen tavannut ihmisen, joka sanoo, että ethän kerro kenellekään ja kertoo kolmannesta jotain, se menee yleensä ohi korvien, koska samoin hän kertoo varmasti minustakin jollekin kolmannelle.
      Luottamus on silloin ollut ja mennyt.

    • älkää-höpiskö-tyhmiä

      Perättömyykksien puhuminen on tyhmää ilkeyttä,
      samaa kuin koulukiusaaminen, työpaikka kiusaaminen,

      vainohulluuden ollessa kyseessä on jo vakavampi juttu, hipoo jo rikosta,

      - kaikenlaisia kaheleita maa päällään kantaa,

      juoruille ei kannata antaa arvoa,

      voi vain todeta juorun kertojan olevan paha ihminen,
      kylvää pahuutta ympäristöönsä,

    • tööttt

      minä muistaakseni kerroin muovikuusesta ja kuusen sähkökynttiöistä
      ja hiiltyneest kytevästä kuusestä - oln joskus joulupäivän iltana onnellinen kun yksinäiseen kotiini saavuin ennekuin mökki ehti tuleen roihahtaa
      - toka juttu oli värillinen valokerju joka kateissa - myohemmis kyllä löytyi -
      tosin katkottuna ja siihen liitetty muuntaja ei ollut laitteesen kuuluva alkuperäinen - murrettujen ovenlukkojen aikaa
      - jokseenkin huvittavalta kuulostaa vieraan vallan vakoiluvåitteet
      - hyvinkin tietåå ett kaikki nettiin vuotanut leviää kuin kulovalkea.
      Olipa miten vihattu tai typerää aihesisältöä tahansa
      - työ joka tapauksessa opetti nöyryyttä - satoipa kuraa tai enempikin halveksuntaa niskaan- kiitokset siitäkin mikäli oli aiheellista.

      • pirremiinapas

        Ai valtioidenko välillä, ei muka vakoilla, - kuule niin paljon kuin vaan kerkeevät, vakoilevat ja ovat vakoilleet jo miekka ja kivikirves ajalla.


      • Mietivähän
        pirremiinapas kirjoitti:

        Ai valtioidenko välillä, ei muka vakoilla, - kuule niin paljon kuin vaan kerkeevät, vakoilevat ja ovat vakoilleet jo miekka ja kivikirves ajalla.

        Eihän sinua tarvitse vakoilla kun hölötät kaikki asiasi, epäilysi ja pelkosi täällä. Ulkopuolisen silmin ne tuntuvat oudoilta ja naapurisi voivat käsittää ettet ole tyytyväinen asuinpaikkaasi.


    • mimmimum-..mi

      En ole joutunut juorujen kohteeksi ....ainakaan tietoisesti itse siitä...eikä ole kiusattu koulussa ...ei työpaikalla...onkohan minua kohdeltu silkkihanskoin...
      Ainoastaan tänne tullessani koin etten ole tervetullut...ja sen jälkeenkin kyllä...

    • Voi Pirre,
      Onpa kurjaa, että tuollanen tai tuollaisia ihmisiä on sinun lähiympäristössäsi. Toivotan jaksamista sinulle.

      Tiedän itsekin joutuneeni aina välillä vuosien varrella erilaisten juorujen kohteeksi. Joskus joku on tullut myös kertomaan joistain liikkeellä olevista juoruista. Silloin olen keskeyttänyt kertojan ja sanonut, ettei minua kiinnosta pätkääkään, vaan juoruilijat saavat minun puolestani puhua ihan mitä keksivät ja haluavat kertoa. Minä elän omaa elämääni rehellisesti ja omien arvojeni mukaisesti.

      Monilla on todella vilkas mielikuvitus ja he keksivät mielellään monenlaisia tarinoita, varsinkin kun elävät itse ”erilaisessa maailmassa”, eivätkä kai edes voisi kuvitella todenperäisiä ”tarinoita”. Itse kunnioitan ihmisten yksityiselämää, enkä puutu niitä koskeviin keskusteluihin missään ryhmissä. Jos joku kertoo asioistaan yksityisesti ja luottamuksellisesti, kuuntelen, enkä keskustele nistä asioista kenenkään muun kanssa.

      Aina välillä olen naureskellut itsekseni, kun jotkut ihmiset ovat tienneet minun seurustelevan useammankin miehen kanssa saman aikaisesti. He eivät voisi edes kuvitella, että naisella voi olla miehiä myös ystävinä ja kavereina. Työelämän kuvioissa olen useinkin ollut ainoa nainen useampien miesten joukossa sekä Suomessa että ulkomailla. - Onneksi läheisiäni ei ole mustasukkaisuus vaivannut.

      Onhan niitä monenlaisia juoruja, joita kerrotaan ihmisistä jatkuvasti erilaisissa ympyröissä, sekä yksityisissä että julkisissa. Sellaiset eivät minua kiinnosta.

      • Facessa on levitetty, kai minua "salakuvattuako" materiaalia vai..ihan jotenkin minuun liitettyä inhottavia videoita..eli on halpamaisia ihmisiä olemassa, mutta tämä kyllä jo täyttää rikos nimikkeen ja lähenkin tästääjne..

        Kiitos Orvokki, aina yhtä ihanan positiivari :)


      • Poliisit voivat varmaankin tarkistaa, onko materiaali rikollista ja mitä asian suhteen olisi paras tehdä.

        Onnea ja jaksamista sinulle, Pirremiina3!


      • pirremiinapas
        optimisti-orvokki kirjoitti:

        Poliisit voivat varmaankin tarkistaa, onko materiaali rikollista ja mitä asian suhteen olisi paras tehdä.

        Onnea ja jaksamista sinulle, Pirremiina3!

        Minun pitäisi saada tämä kone ja puhelin lähetettyä jonnekin muualle tutkittavaksi, sellaiselle taholle jotka ovat muutakin kuin sim -korttien myyjiä, poliisit tarvitsee näyttöä esim.fyysisestä kiusaamisesta, mutta eihän heillä ole mittareita esim. sähkömagneetti tasojen mittaukseen, ne pitäisi mittauttaa alan yrittäjillä, tai saada mittarit kotiin..katselin jo mistä niitä saa vuokrata.


        On minulla virallinen jolla saa mitattua sähkön ulos tulevan määrän, mitä se luobvutta ilman että kone on käynnissä esim, astianpesukoneesta tms. Äsken mittasin liesituulettimen alta ja lukema oli huimat 19.75 m G. Mittari on Triaxial Magnetic Field Meter EMF/ELF TM-192, käytetään ammattikäytössä .


    • Juorutkoot jos ei kiinnostavampaa tekemistä ole, kunhan eivät täyttä skeidaa laskettele.

      Palstaa en ota mukaan, huvittaa vieläkin hitokseen, kun ikäryhmiin tullessani ensimmäiset viestit tulivat pusikosta ja niissä epäiltiin minun olevan puskasta kirjoittava korpikirjailija.
      Mikä kunnia, melkein kuin tervetulotoivotus!

      • pirremiinapas

        Niin, ei ne pastan puhujat, vaan ne uskojat, ja puheillaan aiheuttavat muka oikeutuksen törkeään kiusaamiseen, esim.seurailuun - en pääse mihinkään etteikö joku näitä porukan kantavia voimiaseuraisi minua, ilm. autossani on joku laite jonka avulla seurailu onnistuu, tai sitten minut on koodattu johonkin, - nää nyt on arvailuja, mutta pitää olla kyllä tärkeää ettei minua saa hävittää :(..jopa puolukka metsään (perkele) joku näitä "eksyy ".
        Kukaanhan ei usko minua, mutta kun olen seurannut heitä jo kolme vuotta, ei kertakaikkiaan voi olla sattumaa että he tulevat samana viikonloppuna esim. lapsenlapseni kaupunkiin, tai helsinkiin, ai mistäkö tiedän - no siitä kun tunnen heistä muutamia ihan henk.kohtaisesti.

        Espanjaankin per...eet..nämä on helppo todistaa, jos vain hiton poliisit saisi nämä "sattumukset" tutkimaan ja tuttuja..kaikki.


      • pirremiinapas kirjoitti:

        Niin, ei ne pastan puhujat, vaan ne uskojat, ja puheillaan aiheuttavat muka oikeutuksen törkeään kiusaamiseen, esim.seurailuun - en pääse mihinkään etteikö joku näitä porukan kantavia voimiaseuraisi minua, ilm. autossani on joku laite jonka avulla seurailu onnistuu, tai sitten minut on koodattu johonkin, - nää nyt on arvailuja, mutta pitää olla kyllä tärkeää ettei minua saa hävittää :(..jopa puolukka metsään (perkele) joku näitä "eksyy ".
        Kukaanhan ei usko minua, mutta kun olen seurannut heitä jo kolme vuotta, ei kertakaikkiaan voi olla sattumaa että he tulevat samana viikonloppuna esim. lapsenlapseni kaupunkiin, tai helsinkiin, ai mistäkö tiedän - no siitä kun tunnen heistä muutamia ihan henk.kohtaisesti.

        Espanjaankin per...eet..nämä on helppo todistaa, jos vain hiton poliisit saisi nämä "sattumukset" tutkimaan ja tuttuja..kaikki.

        Lisään vielä. ettei minulla ole mitään pelkoa näitä seurailijoita kohtaan, en pelkää vaan minua suoraan sanoen hituttaa..olen sitä mieltä että Suomen Perustuslaen takaama yksityisyyden suoja koskee minuakin, ja myös koskemattomuuden pykälä.

        Ja en ymmärrä kuinka virkavalta edellyttää rikoksen kohteeksi joutunutta selvittämään rikoksen tekijät, ja mitä kaikkea tähänkin liittyy..


        Sitä ihmettelen myös, miksi minun koneessani on aina ukee Harvard tai jotain sinnepäin, ja kielen joutuu vaihtamaan sitten sitse suomeksi, joka kerta kun avaan Edgen, ja sivu avautuu mns -sivulle, vai onko ihan ok., en tiedä.


    • RealistiN

      Eihän juoruakoilla/ukoilla olisi mitään tekemistä elleivät saisi mitään juoruilun aihetta, siksi onkin joskus hauska lisätä vettä myllyyn kun kuulen juorun koskevan itseäni. Juorun kasvaessa todella päättömäksi ei sitä enää usko yksikään täysjärkinen. Olen minä ollut joskus tietämättäni ollut lottovoittajakin.

      • SePiiitkäJuttu

        "Ja mä olen ostanut kaupungintalon varastoineen."


    • eräs-ystäväsi

      Pirre, sain meilisi ja puhelin numerosi, mutta numero ei ole voimassa? Miksi? Lähetin sinulle oman numeroni, joten kai pystyt soittamaan siihen, koska sen pitäisi olla voimassa.

      Aika omituiselta tuntuu nuo sinun kertomukset, joihin en jaksa uskoa, mutta kai sinulla on tarkempaa tietoa vaikka siitä, että miksi nyt ei puhelimeesi pääse soittamaan?

    • Olen joutunut, ainakin parikymmentä vuotta sitten kerrostalossa asuessani. Eräs yksin elävä vanhempi naisihminen niitä levitteli. Jätin ihan omaan arvoonsa, useimmat kuitenkin tiesivät totuuden. Sai juoruilija kuitenkin pienen näpäytyksen pois muutettuamme. Asuntomme osti nuori nainen, jonka vaimoni jonkin ajan päästä muutosta tapasi kaupassa. Hän kertoi tämän yläkerran mummon tulleen puhumaan hänelle, että ne entiset asukkaat oli semmosia ja tämmösiä, mahtoi siellä olla likaistakin. Nainen kertoi vastanneensa, että lattialta olisi voinut syödä. Juorutädin pasmat olivat kuulemma menneet sekaisin ja juoruilu loppui siihen.

    • No niin, nyt se löytyi, nimittäin video Facebook -profiilistani, teksti oli venäjää..
      Tuossa profiiliini lisätyssä kuvassa ei näy selväst teksti, eikä tietysti videokaan.

      • Niin, onneksi ehdit varoittaa..
        En ymmärrä ollenkaan juorujen levittäjiä, jotenkin likaisen sielun omistavia.


    • Tunnen erään joka saa elämänvoimansa mollaamalla muita ihmisiä. Kai hän tuntee olevansa parempi ihminen kun painaa alas toisia.
      Oikein tulee vaahtoa suusta kun oikein innostuu.
      En ole kiinnostunut juoruista, olen monesti sanonut että älä kerro jos joku haluaa kertoa mehevän juorun ja varoittelee älä sitten kerro kenellekään.
      Jos ei itse psty pitämään asiaa omana tietonaan niin miksi vaatia sellaista toiselta.

    • vfihimfs

      - uskoisitteko koskaan että vanhoissa iskelmissä oli paljon tarinaa ja keromusta tosi eletystäelämästä ja ehken vielä paljon nykyajankin ihmiisille - tunteiden kirjosta alkaen - kun joskus kerroin mten harmistnut olin kun joku oli säpäleiksi särkenyt papan vanhan viulun -jotkut uskovaiset pirun värkeiks niitäkin sanovat '
      - kun joskus itse on kuullut mustalaisviulun soivan jossain sisimmässään - tietää ett kaikki unelmiensa särky een säpäleiks kuin kuin hauraan lasimaljan -- soitto useinmiten lie suruista tehty
      - luulemisilla ja tietämisill lie asioina tietty ero aiheissakin.

    • melkoisessapyörityksessä

      Että onko kokemusta perättömien juorujen kohteena olosta! Voisin kirjoittaa aiheesta vaikka kirjan, niin hurjaan pyöritykseen jouduin perättömien juorujen vuoksi. Olin jopa pidätettynäkin yhden vuorokauden poliisin putkassa ja omaisuuttani oli myymis- ja hukkaamiskiellossa kuukauden ajan, sekä pieni määrä omaisuuttani takavarikoitiin. Lisäksi seurasi lukuisia poliisikuulusteluja, sekä kaksi täydellistä kotietsintää.
      Olin todella ihmeissäni moisesta pyörityksestä ja jossain vaiheessa oikein aloin ajattelemaan, että olenko tehnyt todella jotain laitonta tai sekaantunut johonkin laittomuuteen. Lopulta tulin siihen tulokseen, että tämän täytyy olla jokin väärinkäsitys. Homma kuitenkin kuivui kokoon kaikessa hiljaisuudessa viimein, mutta minä jäin ihmettelemään, että kuka oli tälläisen jutun päästänyt valloilleen. Vasta monien vuosien päästä sain ihan muulta taholta takavarikoidusta omaisuudestanikin tietoa, kun sitä oli ollut varastoituna ja minulta alettiin perimään makasiinin vuokria!!!
      Minulla ei todellakaan ollut mitään tekemistä koko asian kanssa mistä juorut olivat laitettu liikkeelle, jollakin vain oli ollut vilkas mielikuvitus. Ymmärrän virkavaltaakin, työtään hekin vain tekivät ja sitten kun heille paljastui karmea totuus, että heidät on usutettu täysin syyttömän kimppuun ja minut oli pidätettykin, niin he halusivat hiljaisuudessa luovia tapauksesta eroon. Asiasta ei tullut koskaan edes mitään oikeudenkäyntiä, mutta jos nyt olisin vastaavassa tilanteessa, niin MINÄ alkaisin käräjöimään perättömistä ilmiannoista.

    • Yhtäkuinluulotauti

      Juoruista juolahti vielä: mistä sen voi tietää puhuuko joku "perättömiä" selän takana? Eihän niitä yleensä kukaan tule kertomaan ainakaan normaalioloissa ja -tilanteissa. - Voisin kuvitella että meitsiä arvioidaan muiden toimesta esim. työpaikalla omintakeisen olemiseni vuoksi, mutta mitä sitten, ihan vapaasti vain.

    • kysynn

      Joku halusi irvailla kuin pahimman sisaruuskaunan ja kateudenkin siivittämiä juttuja olemattomsta lottovoitoista ja ihmsten mielettömistä rikkauksist työpaikalla - sanosin että mikä laulaen ja viheltäen tullut - useimmiten yhtä lujaa kyytiä ohitse porhaltanut - tai kiusaamismielessä testannut ihmisten räjähdysherkkyyttä - että paljonko kantti kestää.
      Millaisten vedätysten kohteeksi ihmiset kulloinkin joutuvat työpaikkakiusaamiset ovat joskus hvinkin tuskantäyteisiä kertomuksia elävästä elämästä .

    • pirremiinapas

      Katsoin tänä aamuna, tai kuuntelin kun joku lukiolainen tyttö, nainen kertoi kuinka julmaa voi olla lukioikäistenkin häneen kohdistama kiusaaminen, ei kyllä uskoisi että vielä sen ikäiset ja olevinaan viisaammat, kehttavat kiusata; onko ihmiset muuttuneet eläimiksi eli kun otetaan joku hampaisiin sitä riepotellaan koko yhteisön (eläimet) voimin, minne aivot, sivistys, ja ihmisyys, humanismi ovat häviämässä..? :(
      Minun kiusaamiseeni liittyy myös suorastaan rikollisia piirteitä.

    • Luin seuraavanlaisen artikkelin ja uskonkin että kiusaamiseni on yhteydessä tuon tekstin sisältöön, en tiedä onko heillä lupa käyttää radiotaajuutta..

      "Langaton tiedonsiirto perustuu suurelta osin infrapunvaloon ja microaaltoalueen radioaaltoihin."

      • p.s. sillä kiusaamiseni on aivan fyysistä, kuin kohdennettua laaserin pistämistä, kuumentamista ja helvetinmoista sihinää, joka sekin kuuluu tiedonsiirron ääniin, tai sitten kiusaamistarkoituksessa tuotettua infraääntä, eli ääntä jonka äänialue on 20.
        Ja tuolla jossain kysyin telkkarissa näkyvää LNA kitrjainyhdistelmää, sanoin väärin, siellä luki LAN.


      • kerro-lisää
        pirmi02 kirjoitti:

        p.s. sillä kiusaamiseni on aivan fyysistä, kuin kohdennettua laaserin pistämistä, kuumentamista ja helvetinmoista sihinää, joka sekin kuuluu tiedonsiirron ääniin, tai sitten kiusaamistarkoituksessa tuotettua infraääntä, eli ääntä jonka äänialue on 20.
        Ja tuolla jossain kysyin telkkarissa näkyvää LNA kitrjainyhdistelmää, sanoin väärin, siellä luki LAN.

        p.s. sillä kiusaamiseni on aivan fyysistä, kuin kohdennettua laaserin pistämistä, kuumentamista ja helvetinmoista sihinää, joka sekin kuuluu tiedonsiirron ääniin, tai .."

        Oletko jutellut lääkärin kanssa, mistä nuo sihinät ja poltteet voisi johtua sinun kohdallasi?

        Minä en vain jaksa uskoa, että juuri sinuun on kohdistettu näitä outoja ilmiöitä, joita toiset paikkakuntalaiset ei tunnista. Mistään juoruistakaan ei voi olla kysymys, koska kaikistahan meistä juoruja liikkuu ja sille ei voi mitään, mutta tuskin ne alkaa polttelemaan persuuksissa, muuta kuin omassa mielessä.

        Toki minä uskon sitten, jos lääkärisi toteaa, että sinuun kohdistetaan jotain säteitä jostain, joista sihinääkin kuuluu, mutta sitäennen sinun on todennettava asia jonkun ulkopuolisen kanssa ja paras olisi nyt lääkäri.


      • pirremiinapas
        kerro-lisää kirjoitti:

        p.s. sillä kiusaamiseni on aivan fyysistä, kuin kohdennettua laaserin pistämistä, kuumentamista ja helvetinmoista sihinää, joka sekin kuuluu tiedonsiirron ääniin, tai .."

        Oletko jutellut lääkärin kanssa, mistä nuo sihinät ja poltteet voisi johtua sinun kohdallasi?

        Minä en vain jaksa uskoa, että juuri sinuun on kohdistettu näitä outoja ilmiöitä, joita toiset paikkakuntalaiset ei tunnista. Mistään juoruistakaan ei voi olla kysymys, koska kaikistahan meistä juoruja liikkuu ja sille ei voi mitään, mutta tuskin ne alkaa polttelemaan persuuksissa, muuta kuin omassa mielessä.

        Toki minä uskon sitten, jos lääkärisi toteaa, että sinuun kohdistetaan jotain säteitä jostain, joista sihinääkin kuuluu, mutta sitäennen sinun on todennettava asia jonkun ulkopuolisen kanssa ja paras olisi nyt lääkäri.

        Joopa joo, tiedän kyllä ketä nämä Lääkäriin kehottelijat, eihän teillä ole muuta...toivoa.

        Oletko sinä lukenut mitä kaikkea tietotekniikalla saa tehtyä..etpä tietnkään, lue..luulet vähemmän.
        'Ilta lukemista:

        "Julkaisu Teknillinen korkeakoulu:

        Infrapunalaser.
        Laser -laitteiden halpeneminen on mahdollistanut niiden käytön tiedonsiirrossa, eniten valokuitutekniikassa, mutta myös langattomana.
        Infrapunalaserilla (pistely, minun päättelyäni) päästään suoran näköyhteyden rajoissa melkoisiin tiedonsiirtonopeuksiin, ainaki n 155 Mbps linkkejä on saatavilla (vanhaa tietoa, minun huomautus) . Yhteys on turvallinen, salakuuntelu on mahdollista ain hankkiutumalla suoralle linjalle päätepisteiden väliin.
        Kantama rajoittuu satoihin metreihin tai muutamaan kilometriin, koska ilmakehä absordoi valoa optimioloissakin sumusta puhumattakaan.
        Sääolot vaikuttavat laserlinkin toimintaan enemmän kuin microaaltolinkin.
        Lähetystehoakin rajoittavat turvamääräykset, sen sijaan muuta byrokratiaa laserlinkin perustamiseen ei liity koska laser ei häiritse muita linkkejä eikä radiolaitteita RF -laitteiden tavoin."

        Joo..jatkokertomus jatkuuuuu..Seuraavana microaaltolinkki, mutta nyt en jaksa enää kirjoitta..ku nat.

        P.s. Noilla hakusaoilla, kui esim.: Microaaltolinkki, Infrapunalaser,, Infrapuna, Radioaallot, Sähkömagneettinen säteily, löytyy kyllä tietoa maallikolle kyllin..


      • stalkkeri_._
        pirremiinapas kirjoitti:

        Joopa joo, tiedän kyllä ketä nämä Lääkäriin kehottelijat, eihän teillä ole muuta...toivoa.

        Oletko sinä lukenut mitä kaikkea tietotekniikalla saa tehtyä..etpä tietnkään, lue..luulet vähemmän.
        'Ilta lukemista:

        "Julkaisu Teknillinen korkeakoulu:

        Infrapunalaser.
        Laser -laitteiden halpeneminen on mahdollistanut niiden käytön tiedonsiirrossa, eniten valokuitutekniikassa, mutta myös langattomana.
        Infrapunalaserilla (pistely, minun päättelyäni) päästään suoran näköyhteyden rajoissa melkoisiin tiedonsiirtonopeuksiin, ainaki n 155 Mbps linkkejä on saatavilla (vanhaa tietoa, minun huomautus) . Yhteys on turvallinen, salakuuntelu on mahdollista ain hankkiutumalla suoralle linjalle päätepisteiden väliin.
        Kantama rajoittuu satoihin metreihin tai muutamaan kilometriin, koska ilmakehä absordoi valoa optimioloissakin sumusta puhumattakaan.
        Sääolot vaikuttavat laserlinkin toimintaan enemmän kuin microaaltolinkin.
        Lähetystehoakin rajoittavat turvamääräykset, sen sijaan muuta byrokratiaa laserlinkin perustamiseen ei liity koska laser ei häiritse muita linkkejä eikä radiolaitteita RF -laitteiden tavoin."

        Joo..jatkokertomus jatkuuuuu..Seuraavana microaaltolinkki, mutta nyt en jaksa enää kirjoitta..ku nat.

        P.s. Noilla hakusaoilla, kui esim.: Microaaltolinkki, Infrapunalaser,, Infrapuna, Radioaallot, Sähkömagneettinen säteily, löytyy kyllä tietoa maallikolle kyllin..

        Tässä on sulle kaikenlaisia vehkeitä joilla voit itse salakuunnella.
        https://www.vapaakauppa.net/salakuuntelulaite.html


      • stalkkeri_._ kirjoitti:

        Tässä on sulle kaikenlaisia vehkeitä joilla voit itse salakuunnella.
        https://www.vapaakauppa.net/salakuuntelulaite.html

        On se kumma kun noita kaikenmaaliman värkkejä saa myydä vapaasti, se on ihan varma ettei ne rehellisten ihmisten käyttöön tule, joopa joo..kummasti sitä postipakettia kulki/ee..

        En tiedä inhottavampaa ajatusta kuin se että joku kuuntelisi mitä yksityiskodissa puhutaan ja miten eletään, se on eräänlainen raiskaus.


    • juorutON-hyvää-viihdettä

      alotukseen:

      olen joutunu tosi törkeitten juorujen kohteeksi vuosiksi, jos ei jopa kymmeniksi vuosiksi,
      olen antanu juorujen kukoistaa, jorun levittelijöitten kiusaksi,
      eivät ole johtaneet yhtään mihinkään,
      vainoaminenki näyttää jo loppuneen,
      perättömät juorut kuolee ajanmyötä isestään,
      ku niihin ei korvaansa lotkauta,

    • Lisään viel/kin, että näköjään nytkin pitää käydä katkaisemassa sähkö joko talokohtaisesta mittarista tai jopa tuolta naapurin rajalla, pylväässä olevasta digimittarista, että saa nukkua, ettei joka pistorasian kohdalla saa joko sähköiskun tapaista tuntemusta tai ettei tämä taas alkanut sihinä häiritse uneen pääsyä, ei yleensä häiritsekään, mutta se polttaminen joka siitä seuraa siihen herää, ja ainahan minä joudun herämään aamu viideltä kun siinä niihin aikoihin alkavassa sihinässä ei voi nukkua enää ja helkutin kuumakin jo, joku kai haluaa säästää meidän lämmityskuluissa :/.


      Jos joku kertoisi nåmä "tarinat" jotka nyt olen kertonut täällä, minulle en välttämättä uskoisi, ainakaan heti, mutta kyllä minä uskon tietotekniikan ihmeellisiin käyttö mahdollisuuksiin.


      Motiivia en tiedä, kai yhteys tietojani käytetääm jossain.

      P.s. huomasin silloin kun muutin tähän, niin energe kävi kaatamassa puun näköyhteytemme kohdalta, olisiko ollut signaalin tiellä...jotenkin, joten radiotaauusmittarin haluan saada ja sinnaalien suuntien ja määrien mittaus laitteet myös.

    • Lopuksi:
      Uskokoon ken tahtoo, muttei tämä kyllä uskonkappalekaan ole.

    • Anonyymi

      Asuin opiskelija-asuntolassa. Aloin tapalla ihanaa miestä. Jotkut kateelliset ihmiset selkäni takana panivat liikkeelle minusta pahoja juoruja. Uusi miesytäväni pelästyi näitä juttuja ja jätti minut. En ollut tietoinen näistä juoruista, joten en voinut edes niitä oikaista. Olen äärettömän surullinen, kun orastava rakkaussuhteeni ilkeät ihmiset tuhosivat.

      • Anonyymi

        Sinua kohtaan tehtiin vakava rikos.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe