Sinäkö se olet? Miksi?

Tuolla toisessa jo suoleton ihmetteli.
Palkka, palkka, palkka.
Palstamme on 60
Pari muutakin aloitusta antoi minulle inspiraation.
-
Miksi ihmeessä joitain voi kiinnostaa enää palkka?
Tämän-ikäiset voivat vaikuttaa enää eläkkeeseensä.
Siihenkin enää vain pikkuisen.
-
Tein tämän lasten aloituksen siksi.
Että tähän voivat kaikki kertoa mitä he osasivat silloin.
Kun palkkaa alkoivat ansaita.
Sekä.
Mitä osaavat nyt.
-
Aikaisemmissa palkka-jankutuksissa olen minä jo omani kertonut.
-
Please.
Ei sitten leikattuja suolia.
Kesä-mökkejä, Espanjaa, Persialaisia mattoja...jne.
Leskienkään päästä-keksittyjä...
-
Vaan.
Mikä teistä teki tiedollisesti teidät.

H.

37

546

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No kutsumus tietehi. Rahaahan siit ei ole saanut.

• Kutsumus ei kouluta, ei opeta.
        Kutsumus opettaa korkeintaan luulottelemaan.

H.

• hunksz kirjoitti:

Kutsumus ei kouluta, ei opeta.
        Kutsumus opettaa korkeintaan luulottelemaan.

H.

... opastaa luulottelemaan

H.

• hunksz kirjoitti:

... opastaa luulottelemaan

H.

Siehän se kaikesta kaiken tiedät ;). Kutsumushan se vasta opettaakin. Muutakin kuin hiljaa kulkemaan, parraimmillaan.

• siilenämää kirjoitti:

Siehän se kaikesta kaiken tiedät ;). Kutsumushan se vasta opettaakin. Muutakin kuin hiljaa kulkemaan, parraimmillaan.

Ammatinvalinnan ansiosta minusta on tullut minä. Halu oppia ja osata teki minusta sellaisen kuin nyt olen. Luonteenpiirteet osittain opittuja ja osittain geeneissä.

• siilenämää kirjoitti:

Ammatinvalinnan ansiosta minusta on tullut minä. Halu oppia ja osata teki minusta sellaisen kuin nyt olen. Luonteenpiirteet osittain opittuja ja osittain geeneissä.

Sekä.
        Mitä osaavat nyt.

H.

• hunksz kirjoitti:

Sekä.
        Mitä osaavat nyt.

H.

Ketkä osaavat? mInä puhun vain itestäni, höh. Et kai vaan teititelly?

• Mitä noita vanhoja muistelemaan, pääasia että osaa ja enemmän kuin silloin.

• "Ancie"

Osasin odottaakin että kaikilla ei ole kerrottavaa.
        Pitäisiköhän joittenkin kertoa että ymmärsivät sentään mennä avioon? :)

H.

• hunksz kirjoitti:

"Ancie"

Osasin odottaakin että kaikilla ei ole kerrottavaa.
        Pitäisiköhän joittenkin kertoa että ymmärsivät sentään mennä avioon? :)

H.

Hunksz, kerrottavaa toki riittäisi vähintäänkin sataan blogiin, mutta mitä se sinulle tai muille (?!) kuuluu.

• Heikunkeikku

Ensi viikolla alan tekemään töitä. Oikeeta työtä.
      Tämä viikko, illat, menevät lukujärjestyksen tekemiseen.
      Luultavimmatusti tullen olemaan puhelimessa tunti tolkulla.
      Uusia oppilaita tulossa liuta. Etenkin heidän kanssa täytyy ajan kanssa rupatella.

Mitä osasin silloin, kun aloitin tämän työn. Hieman haparoivaa aluksi, opettelua tietysti,
      lähinnä Miten toista opetetaan. Tarvittavat taidot olivat hanskassa silloinkin.
      40-vuodessa on tullut tottumusta työhön, rutiinia ja kykyä opetustyöhön.
      Ihmistuntemuksestani (lukea ihmistä) on ollut hyötyä työssä.

Sain ammattini kultalautasella. Niinku vahingossa. Monen vuoden harrastus ja vasta myöhemmin ahaa-lampun pilkahduksen myötä aloin oikeesti ryhtymään muuttamaan harrastusta ammatiksi.

Minulla kävi tuuri, kun taivas pudotti niskaani tämmösen ammatin.

• "Heikunkeikku"

Jos kaikki kertomasi on ihan totta.
        Olen iloinen puolestasi.
        Sinun ei koskaan tarvitse vinkua palkastasi saati eläkkeestäsi.
        Ei edes elättäjästäsi.

H.

• Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

"Heikunkeikku"

Jos kaikki kertomasi on ihan totta.
        Olen iloinen puolestasi.
        Sinun ei koskaan tarvitse vinkua palkastasi saati eläkkeestäsi.
        Ei edes elättäjästäsi.

H.

Tietysti totta.
        Tapoihini ei kuulu vinkuminen.
        Eri eväitä tarjoillaan, välillä niitä ei ees haluaisi, mutta tökätään eteen yhtäkkiä vaan kylmästi,
        eikä siinä vinkumiset auta. Pitää sitten vaan alkaa niiden eväin elämään.

• kuka.mitä.miksi.häh

Voi pkle näitä omakehu -aloituksia!
      Lapsellista kyselyä.
      Ei ole todellista.

• "kuka.mitä.miksi.häh"

Se on toisilla pakko.
        Kun ei ole ketään muuta jota elämisestään kehua.
        Ei edes KELA:sta.

H.

• Antaa nyt menestyneiden ja hyvän eläkkeen saaneiden avautua ja kehuskella.
        Me luuserit pidämne turpamme kiinni.

• Heikunkeikku
        Ancie kirjoitti:

Antaa nyt menestyneiden ja hyvän eläkkeen saaneiden avautua ja kehuskella.
        Me luuserit pidämne turpamme kiinni.

Miks´sormistas tommosta päästit.
        ET ole luuseri. Kaikkea muuta.
        Pois, heti pois, tommoset sanat sormistas.

• Heikunkeikku kirjoitti:

Miks´sormistas tommosta päästit.
        ET ole luuseri. Kaikkea muuta.
        Pois, heti pois, tommoset sanat sormistas.

Vuosien mittaan olen aloittajan sormilla näpyteltynä saanut lukea paljonkin tekstiä, joiden loppupäätelmänä voin pitää luuseriuttani hyvinkin todennäköisenä vaihtoehtona.

• Heikunkeikku
        Ancie kirjoitti:

Vuosien mittaan olen aloittajan sormilla näpyteltynä saanut lukea paljonkin tekstiä, joiden loppupäätelmänä voin pitää luuseriuttani hyvinkin todennäköisenä vaihtoehtona.

Sinähän se itse tiedät mikä olet.
        Mitä väliä muiden kirjoittamasta sepustuksesta.

Jos minä alkaisin ajattelemaan, että olen oikeasti sellainen, mitä aloittaja on vuosien varrella minusta sanonut, niin huh huh, olisin varmaankin litistynyt häpeästä. Mutku en oo kokenut olevani sellainen mikä-milloinkin.
        Sitä paitsi aika usein aloittaja laskee leikkiä, arvelen näin, ja olettaa että muut ymmärtävät hänen peräti omituisia leikinlaskujaan.
        Edes vuodet eivät ole saaneet häntä parantamaan tapojaan.
        Syytä kyllä olisi hieman hienosäätää kirjoituksiaan.

• Heikunkeikku kirjoitti:

Sinähän se itse tiedät mikä olet.
        Mitä väliä muiden kirjoittamasta sepustuksesta.

Jos minä alkaisin ajattelemaan, että olen oikeasti sellainen, mitä aloittaja on vuosien varrella minusta sanonut, niin huh huh, olisin varmaankin litistynyt häpeästä. Mutku en oo kokenut olevani sellainen mikä-milloinkin.
        Sitä paitsi aika usein aloittaja laskee leikkiä, arvelen näin, ja olettaa että muut ymmärtävät hänen peräti omituisia leikinlaskujaan.
        Edes vuodet eivät ole saaneet häntä parantamaan tapojaan.
        Syytä kyllä olisi hieman hienosäätää kirjoituksiaan.

Ajattelen tilannetta vain palstalla kirjoitetusta näkökulmasta, en siten mitä oikeasti tiedän olevani.
        Siksi en ala kyseiselle aloittajalle mitään selostuksia elämästäni kirjoittamaan.
        Turha yllyttää enempään keljuilemiseen.
        Minun puolestani aloittaja voi höperehtää ihan mitä haluaa, aina joskus joku pyrskähtää iloiseen nauruun.

• Bengalitikku

Mitäkö ensimmäisissä työpaikoissa osasin? Osasin olla utelias ja opetella soveltamaan saamaani opetusta. Mutta eihän se pitkälle riittänyt. Muilta olen oppinut hyvin paljon ja sain taitoja ja itsevarmuutta. Työkin tekijäänsä opettaa. No. Sitten uusi kausi it-laitteineen. Aika nopeassa tempossa tuli uudesta vanhaa. Jos nyt jälkikäteen kiteyttäisi, suuri osa ammattitaidosta
        tuli opettelemisen, erehdyksen ja yhteistyön kautta.
        Melko varmaan voisin tästä lähteä ja tehdä samaa, elleivät järjestelmät ole muuttuneet ja edellyttäisi perehtymistä. Sitten kun hallitsee, osaa kehittääkin. Tai se halu lähtee jopa yhdestä lauseesta.
        Itseäni en voi kehua, koska jonkin tiedon tuottamiseen tarvitaan muita.
        Olisko niin, että olen ollut palapelin osa.
        Koulutuksen idea mielestäni on opi oppimaan.

• Bengalitikku kirjoitti:

Mitäkö ensimmäisissä työpaikoissa osasin? Osasin olla utelias ja opetella soveltamaan saamaani opetusta. Mutta eihän se pitkälle riittänyt. Muilta olen oppinut hyvin paljon ja sain taitoja ja itsevarmuutta. Työkin tekijäänsä opettaa. No. Sitten uusi kausi it-laitteineen. Aika nopeassa tempossa tuli uudesta vanhaa. Jos nyt jälkikäteen kiteyttäisi, suuri osa ammattitaidosta
        tuli opettelemisen, erehdyksen ja yhteistyön kautta.
        Melko varmaan voisin tästä lähteä ja tehdä samaa, elleivät järjestelmät ole muuttuneet ja edellyttäisi perehtymistä. Sitten kun hallitsee, osaa kehittääkin. Tai se halu lähtee jopa yhdestä lauseesta.
        Itseäni en voi kehua, koska jonkin tiedon tuottamiseen tarvitaan muita.
        Olisko niin, että olen ollut palapelin osa.
        Koulutuksen idea mielestäni on opi oppimaan.

"Bengalitikku"

Kohtuullisen hyvä kuvaus.
        -
        Lähinnä etsin ihmisiä, jotka osasivat jo nuorena päätellä.
        Mitä aikuistuminen ja vanhuus tuo tullessaan.
        Ja mitä tehdä, ettei tule tarvetta koskaan valittaa omia päätöksiään.

H.

• HackmanSteel
        hunksz kirjoitti:

"Bengalitikku"

Kohtuullisen hyvä kuvaus.
        -
        Lähinnä etsin ihmisiä, jotka osasivat jo nuorena päätellä.
        Mitä aikuistuminen ja vanhuus tuo tullessaan.
        Ja mitä tehdä, ettei tule tarvetta koskaan valittaa omia päätöksiään.

H.

Kaikilla ei ole samanlainen kultalusikka kurkussa. Mä ainakin otin itselleni eläkevakuutuksen heti kun se tuli markkinoille ja maksoin sitä sen minkä pystyin. Ei se paljon ollut, mutta ei ole kertynyt eläkekkään.

• HackmanSteel kirjoitti:

Kaikilla ei ole samanlainen kultalusikka kurkussa. Mä ainakin otin itselleni eläkevakuutuksen heti kun se tuli markkinoille ja maksoin sitä sen minkä pystyin. Ei se paljon ollut, mutta ei ole kertynyt eläkekkään.

"HackmanSteel"

Surullista.
        Toivottavasti sinua lohduttaa tieto että et ole ainoa.
        Etkä viimeiseksi jää.
        -
        Mikä parasta.
        Olet hyvä esimerkki lapsen-lapsille.
        Lapsemmehan ovat jo oppinsa ottaneet.

H.

• Käyn täällä enää niin harvoin, että piti kattoo oonko oikealla palstalla, kun ekana osuu silmiin joku heevetin palkkaketju. Siis ei tää vaan toi jossa joku horisee ja kyselee jotain palkasta. Mua kinostaa tällä hetkellä loispummiuteni, joka on melkein nurkan takana.

• Minä mitään osannut silloin kun ensimmäisen palkkashekkini nostin englanninkielen opettajana. Paitsi sen että osasin jotenkuten puhua englantia ja oppilaani eivät. Vuosi 1970, paikka Kolumbia. Sen jälkeen elämä on minua tuuppinut sinne sun tänne ja määrätietoisuus ei ole koskaan ollut vahvin puoleni; sopeutuminen on. Kouluja on käyty senkin jälkeen, työtä on tehty, palkkoja on nosteltu ja eläkkeestä ei ollut ajatustakaan ennen kuin joskus vähän ennen kuin täytin 50 vuotta aloin maksaa eläkevakuutusta.
      Olen tehnyt työtä elääkseni, en elänyt työlleni. Toimeentulo on ollut tärkeää, varallisuus ei. Pröystäily on mielestäni luonnehäiriön oire.

• "Paloma.se.co"

Otan itseeni tuon sanan pröystäily.
        Muttan en pahalla mielellä.
        Sillä onhan se niin että sanaa käytetään määrätyllä tavalla.
        -
        Olet siis elänyt hyvin.
        Kuitenkin niin, että sinulla on käyttöä tuolle sanalle.
        -
        Katsotko tyytyväisyytesi olevan ansaittua.
        Ansaittua ihan itse?

H.

• hunksz kirjoitti:

"Paloma.se.co"

Otan itseeni tuon sanan pröystäily.
        Muttan en pahalla mielellä.
        Sillä onhan se niin että sanaa käytetään määrätyllä tavalla.
        -
        Olet siis elänyt hyvin.
        Kuitenkin niin, että sinulla on käyttöä tuolle sanalle.
        -
        Katsotko tyytyväisyytesi olevan ansaittua.
        Ansaittua ihan itse?

H.

Elämäni on ollut ympäri käydään ja yhteen tullaan-tanssia Lady Fortunan kanssa, Oikeastaan mitään mitä olin suunnitellut en ole toteuttanut ja kaikki hyvät asiat ovat olleet ja tulleet spontaanisti ilman että olisin itse kauheasti tehnyt mitään niiden eteen. Olen elänyt hyvin ja ajoittain tarkasti.
        Tyytyväisyyteni ei voi olla ansaittua tai ei-ansaittua. En ajattele asioista tuolla tavalla. Itse ansaittua? Miten tyytyväisyyden tai onnentunteensa voi ansaita edes itse? Siihen vaikuttavat ulkopuoliset tekijät loppujen lopuksi niin hyvin vähän, jos laskee pois ihmissuhteet ja riittävän toimeentulon.

• Paloma.se.co kirjoitti:

Elämäni on ollut ympäri käydään ja yhteen tullaan-tanssia Lady Fortunan kanssa, Oikeastaan mitään mitä olin suunnitellut en ole toteuttanut ja kaikki hyvät asiat ovat olleet ja tulleet spontaanisti ilman että olisin itse kauheasti tehnyt mitään niiden eteen. Olen elänyt hyvin ja ajoittain tarkasti.
        Tyytyväisyyteni ei voi olla ansaittua tai ei-ansaittua. En ajattele asioista tuolla tavalla. Itse ansaittua? Miten tyytyväisyyden tai onnentunteensa voi ansaita edes itse? Siihen vaikuttavat ulkopuoliset tekijät loppujen lopuksi niin hyvin vähän, jos laskee pois ihmissuhteet ja riittävän toimeentulon.

"Paloma.se.co"

Miten ansaitaan nimitys Pröystäilijä?
        -
        Miksi sinun on edelleenkin vaikeaa tunnustaa.
        Olevasi tyytyväinen ja onnellinen elämäsi saavituksiin?
        Tuntuuko sinusta että et ole koko-nainen vieläkään.
        Vaan toisten tekele?

H.

• hunksz kirjoitti:

"Paloma.se.co"

Miten ansaitaan nimitys Pröystäilijä?
        -
        Miksi sinun on edelleenkin vaikeaa tunnustaa.
        Olevasi tyytyväinen ja onnellinen elämäsi saavituksiin?
        Tuntuuko sinusta että et ole koko-nainen vieläkään.
        Vaan toisten tekele?

H.

Minä olen ollut kokonainen koko ajan. Elämä on ollut aina hallinnassa, vaikka pakka ei niin kummoinen ollutkaan ja vaikka en tule koskaan olemaan täysin tyytyväinen ns "saavutuksiini" niin se on taas osa luontoani: uskon kuitenkin että materialistisesti ajatellen olen saanut suurinpiirtein kohtuullista vastinetta verrattuna siihen mitä olen itse satsannut.
        Onnellisuusmittarissani nää asiat painavat kuitenkin vähän. Kurpitsapenkki ja kirjantekele ovat perheen ja ystävien ohessa tärkeitä.
        Toisten tekele en ole ollut koskaan, paitsi siten että kukaan ole kokonaan koskaan täysin itsekeksittyjä. Vaikutteita olen imenyt monelta taholta; valinnat tehnyt itse.

• Paloma.se.co kirjoitti:

Minä olen ollut kokonainen koko ajan. Elämä on ollut aina hallinnassa, vaikka pakka ei niin kummoinen ollutkaan ja vaikka en tule koskaan olemaan täysin tyytyväinen ns "saavutuksiini" niin se on taas osa luontoani: uskon kuitenkin että materialistisesti ajatellen olen saanut suurinpiirtein kohtuullista vastinetta verrattuna siihen mitä olen itse satsannut.
        Onnellisuusmittarissani nää asiat painavat kuitenkin vähän. Kurpitsapenkki ja kirjantekele ovat perheen ja ystävien ohessa tärkeitä.
        Toisten tekele en ole ollut koskaan, paitsi siten että kukaan ole kokonaan koskaan täysin itsekeksittyjä. Vaikutteita olen imenyt monelta taholta; valinnat tehnyt itse.

"Paloma.se.co"

Hienoa.
        Sinä et tunnu kuuluvan valittajiin.
        Olet itse tehnyt kohtalosi.

H.

• Nykytrendi

Sinuahan se asia näköjään vielä kiinnostaa kun aloituksen teit.

Joten. mee poliisille ilmoittaman, että paperisi hukkui Tallinnan risteilyllä,
      ja et enää muista nimeä tai hlö-tunnusta, ja vaadi et saat uuden nuoremman hlö-tunnus,
      että pääset töihin.

Kerro sitten miltä tuntuu kun saa palkkaa.

• töött

Minullakaan ei ole valtaa eikä halujakaan kaataa maan laillisia tapoja eri instanssien hallitusmuodoista - eikä kotinikaan koskaan saa olla mikään sosiaalitoimisto vaikka olisinkin uskoni menettänyt fyysisen terveyden ohella -siinä missä henkisenkin elämänvaikeuksiien kanssa kamppaillessa.
      Tarvitsemaani henkkoht rauhaa en koskaan ole saanut enkä pidä tunkeilijoista.

• Asiaaseurannut

Hunkz on homo paloma.fi

• "Asiaaseurannut"

Kaksi tytärtä ja yksi mahdollinen poika.
        Olen siis varmaan oikeat pimpit löytänyt?
        Ne valoisimmat.
        Hyvä eläke heissäkin.
        Henkinen tosin.
        Vaikka eivät olekaan kovin paljoa suunniteltuja.

H.

• töött

Ihan kaikki asiat maailmassa silti yhtään miltään rauhankyyhkyjen toiminnalta vaikuta. Toki vanhuksille aina ilmoitetaan että suurin asia maailmassa on luottamus ja vanhukset ovat elossa vain toisiaan varten
      - niissäkinkö asioissa ja aiheissa - joihin koskaan ole ollut tilaisuutta tai mahdollisuuttakaan edes tutustua. Riittävä etäisyys lie turvallisin vaihtoehto liikenteessäkin. Paljon on silti elämässä kysymyksiä joihin ikinä vastauksia ole saanut - liekö edes olemssakaan.
      Tavallisin vastaus lie että viisaana pidetyt yleensä sanovat että se on hullujen tavallisin vika.

• Ensimmäisen palkkani sain kun naapurissa keräsin marjoja neljä päivää,
      sitten sain eka kerran kinata palkastani.
      .Emäntä kyseli, että kävisikö jos maksaisimme palkan perunoina.
      Vastasin, ettei käy kun mä haluan rahaa. Ja rahana sain.
      Samana kesänä' olin juurikaspellolla harventamassa ja joka ilta mitattiin harvennutut rivit ja raha tuli suoraan käteen, Siinä työpaikassani oli hyvät luontaiset edut.
      Nyt keräilen isompia "marjoa" ja mittailen yhä.

Mutta en ole tietoiseksi tullut itsestäni koskaan työn tai palkan mukaan,
      en ole ollut työni tai palkkani näköinen.
      Työ ja palkka olleet vain välttämättömät palikat
      arjen ja tulevaisuuden rakentamiseen.
      Oman itseni olen löytänyt tietoiseksi hoksaamalla
      elämästäni jotain syvempää ja isompaa kuviota ja kaarta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      44
      3106
    2. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      508
      1907
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1890
    4. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      77
      1635
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      18
      1492
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1388
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      26
      1322
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      90
      1309
    9. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1123
    10. UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa

Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa
      Lappeenranta
      107
      1117
    Aihe