Adobe Flash turvallinen Windows 7:ssa?

Flash

Eli tuossapa kysymykseni. Löysin Adobelta tietoturvapäivityksen, joka on lanseerattu nyt elokuussa. Epäselväksi jäi vielä, että koskeeko tuo päivitys myös Windows 7:aa. Aiemminhan tänä vuonna uutisoitiin, että tuossa ohjelmassa on vakava haavoittuvuus. Nyt olisi yksi kiinnostava nettikurssi, joka toimii tuolla alustalla, mutta haluan varmistua, että ohjelman lataaminen koneelle on turvallista.

11

175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turvaton_windows

      Windows on varsin turvaton.

    • exBersel

      Adobe flash on ollut aina täynnä reikiä, vaikka sitä olisi päivittänyt kuinka usein vaan.

      Jos sinulla on Windows 10 ja Edge -selain, se sisältää flashin ja sen voi kytkeä niin, että flash kysyy joka kerta erikseen lupaa kun yrittää avata jotain sitä käyttävää sivua. Tällöin en antaisi muille lupaa kuin tuolle verkkokurssille.

      Toinen vaihtoehto on poistaa flash ja asentaa Chrome-selain tuota kurssia varten, koska Chrome sisältää jonkin googlen versio flashista (tai ainakin ennen sisälsi, kai nekin siitä halua jo eroon)

      • voisikoFlashinpoistaaKon

        W7 Pro ja kysyy joka kerran lupaa suoritta Flashia päivitystä. Norton de luxe Sec tarkistaa että on aina ok ihan oma aloitteisesti. En kyllä tiedä tarvitsenko Flash Playeriä mihinkään? Kun en nykyään W laitteita käytä kun Android kätevämpiä päivittäis käytössä ilman päivitys ongelmia.
        Koneellani ei ole ollut mitään haitta,virus,mato,troijal. moniin vuosiin. On helppoa nykyään kun käyttää ostettua tieturva ohjelmaa.


      • voisikoFlashinpoistaaKon kirjoitti:

        W7 Pro ja kysyy joka kerran lupaa suoritta Flashia päivitystä. Norton de luxe Sec tarkistaa että on aina ok ihan oma aloitteisesti. En kyllä tiedä tarvitsenko Flash Playeriä mihinkään? Kun en nykyään W laitteita käytä kun Android kätevämpiä päivittäis käytössä ilman päivitys ongelmia.
        Koneellani ei ole ollut mitään haitta,virus,mato,troijal. moniin vuosiin. On helppoa nykyään kun käyttää ostettua tieturva ohjelmaa.

        Flash on vanhentunutta tekniikkaa, mutta valitettavasti vielä laajasti käytössä etenkin vanhoilla ja vanhanaikaisilla työkaluilla koostetuilla sivustoilla.

        Jos et kaivele menneitä, et juuri Flashia enää tarvitse, mutta itsehän paremmin tiedät, missä käyt ja mitä siihen tarvitset.


      • voisikoFlashinpoistaaKon kirjoitti:

        W7 Pro ja kysyy joka kerran lupaa suoritta Flashia päivitystä. Norton de luxe Sec tarkistaa että on aina ok ihan oma aloitteisesti. En kyllä tiedä tarvitsenko Flash Playeriä mihinkään? Kun en nykyään W laitteita käytä kun Android kätevämpiä päivittäis käytössä ilman päivitys ongelmia.
        Koneellani ei ole ollut mitään haitta,virus,mato,troijal. moniin vuosiin. On helppoa nykyään kun käyttää ostettua tieturva ohjelmaa.

        Ostettu tietoturva ei ole oikeastaan sen helpompi kuin ilmainen. Päinvastoin jopa hankalampi kun paljon turhia ominaisuuksia, lisenssisotkuja jne. Hyvissä ilmaisissa kuten Bitdefender free ei ole näitä ongelmia.


      • Flash

        Kiitos exBersel. Chrome mulla jo on ja sanoo, että Flash pitäisi päivittää. Voisin tosiaan kokeilla ladata tuon Edgen ja siihen Adoben tuolla tavalla kuin neuvoit. Mulla tosiaan WINDOWS 7, toivottavasti toimii tälläkin käyttiksellä.


      • Ei tarvitse Chromeen päivittää koska se päivittyy Chromen mukana automaattisesti. Tuo ilmoitus on siis valetta ja kun siitä painaa niin pitäisi tulla että "sallitaanko flash" jne.


      • Flash
        PowerSD kirjoitti:

        Ei tarvitse Chromeen päivittää koska se päivittyy Chromen mukana automaattisesti. Tuo ilmoitus on siis valetta ja kun siitä painaa niin pitäisi tulla että "sallitaanko flash" jne.

        Okei, joo. Latasin nyt sitten Firefoxin ja alan käyttämään sitä pääasiallisesti. Chromessa voin käyttää tuota Adobea. Jospa se ois sitten vähän turvallisempaa. Vaan on tää ihan viidakko tää ohjelmistojen ja sovellusten, ym, maailma. Höpelökshän tässä tulee!!


      • Flash kirjoitti:

        Okei, joo. Latasin nyt sitten Firefoxin ja alan käyttämään sitä pääasiallisesti. Chromessa voin käyttää tuota Adobea. Jospa se ois sitten vähän turvallisempaa. Vaan on tää ihan viidakko tää ohjelmistojen ja sovellusten, ym, maailma. Höpelökshän tässä tulee!!

        Ei se flash mitenkään suuri tietoturvauhka ole käytännön elämässä. Olen sitä itse käyttänyt vuosikymmeniä eikä yhtään haittaohjelmaa tullut sentakia.


    • Flash on katoamassa ja melko pitkälle pärjää ilman sitäkin. Chromea itse vältän kun seurailee. toki sitä FB ja moni muu sivusto.

    • turha-asennella

      FLASH ON TARPEETON

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2050
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1373
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      942
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      354
      880
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe