Moii, oon 13 vuotias. Haluan tietää onko minulla tulossa äänenmurros, alkamassa tai tulossa vähän ajan sisällä tai milloin? Mun mielestä mun ääni on kyl muuttunu AINASKI VÄHÄN.. mun ääni aika monesti vaan muuttuu PALJO (ei kuitenkaa sen verran että äänenmurros ois) Oon monesti sillee kunnolla KRÖHÖM niin ääni on!MELKEE!samanlainen kun ei ois tulossa äänenmurrosta,tajuutte kyl, joskus tietty vaan ihan vähän vaan ääni muuttunumelkeesamanlainen kun ei ois tulossa äänenmurrosta.mut kuitenkin. mua vaivaa tää.
Jos ette tajunnu kaikkee niin voitte kysyy ja vastailla sen verran kun tajuutte pls?
Onko teillä käyny jotenki tollee ja sitte alkanu äänenmurros lähiaikoina vai?
Voitte tietenki sanoo että mitä tapahtu ennenku äänenmurros tuli (lähiaikoina)
KIITOS JOS LUIT JA IIISO KIITOS JOS VASTASIT ASIALLISESTI KYSYMYKSIIN
Onko tämä äänenmurros??
6
697
Vastaukset
- tsempit
Kyllä se pikkuhiljaa tulee. Useimmiten sen huomaa läheiset kuin itse.
- äänenmurrosko
Koska se tulee? Mitä ihmeen pikkuhiljaa?
- äänenmurros
Pikkuhiljaahan se muuttuu, ei ainakaan yön yli. Kestää muutamia kuukausia, ehkä puol vuotta. Älä huoli.
- JarmoBoy40v
oot kuolemassa sori..
- Äähammasnen
Se on vain niin KRÖHM ainaskin ne viisaudenhampaat on otettava kun muuten ne mätänee ja ääni pilaantuu. Jos ymmärrät niin ainaskin toivotamme. Kaikea hyvää. Mopossa on oltaavax äänenväinebnbin,
- fghdfghdfghdfghdfghdf
Läheiset huomaa äänen muutoksen ennemmin kuin sinä. Sinä itse kuuntelet ääntäsi paljon enemmän joten et saata huomata muutosta.
Mutta siis asiaan. Yleensä huomaat oman äänenmurroksesi alkavan kun sinulle tulee ns. kiekaisuja eli ääni saattaa muuttua huutamiseksi jos alat korottamaan ääntäsi.
Mutta jos sinulla ei ole tapahtunut näitä, niin äänenmurros tulee vasta hieman myöhemmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site1106145Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto615102SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta
"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun594226SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt963809Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?
Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost103586Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1193141SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het502523Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?352459Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa
Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat632206Persut pettävät ja valehtelevat aina
Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val231561