Onko tämä äänenmurros??

äänenmurrosko

Moii, oon 13 vuotias. Haluan tietää onko minulla tulossa äänenmurros, alkamassa tai tulossa vähän ajan sisällä tai milloin? Mun mielestä mun ääni on kyl muuttunu AINASKI VÄHÄN.. mun ääni aika monesti vaan muuttuu PALJO (ei kuitenkaa sen verran että äänenmurros ois) Oon monesti sillee kunnolla KRÖHÖM niin ääni on!MELKEE!samanlainen kun ei ois tulossa äänenmurrosta,tajuutte kyl, joskus tietty vaan ihan vähän vaan ääni muuttunumelkeesamanlainen kun ei ois tulossa äänenmurrosta.mut kuitenkin. mua vaivaa tää.

Jos ette tajunnu kaikkee niin voitte kysyy ja vastailla sen verran kun tajuutte pls?
Onko teillä käyny jotenki tollee ja sitte alkanu äänenmurros lähiaikoina vai?
Voitte tietenki sanoo että mitä tapahtu ennenku äänenmurros tuli (lähiaikoina)

KIITOS JOS LUIT JA IIISO KIITOS JOS VASTASIT ASIALLISESTI KYSYMYKSIIN

6

527

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsempit

      Kyllä se pikkuhiljaa tulee. Useimmiten sen huomaa läheiset kuin itse.

    • äänenmurrosko

      Koska se tulee? Mitä ihmeen pikkuhiljaa?

      • äänenmurros

        Pikkuhiljaahan se muuttuu, ei ainakaan yön yli. Kestää muutamia kuukausia, ehkä puol vuotta. Älä huoli.


    • JarmoBoy40v

      oot kuolemassa sori..

    • Äähammasnen

      Se on vain niin KRÖHM ainaskin ne viisaudenhampaat on otettava kun muuten ne mätänee ja ääni pilaantuu. Jos ymmärrät niin ainaskin toivotamme. Kaikea hyvää. Mopossa on oltaavax äänenväinebnbin,

    • fghdfghdfghdfghdfghdf

      Läheiset huomaa äänen muutoksen ennemmin kuin sinä. Sinä itse kuuntelet ääntäsi paljon enemmän joten et saata huomata muutosta.
      Mutta siis asiaan. Yleensä huomaat oman äänenmurroksesi alkavan kun sinulle tulee ns. kiekaisuja eli ääni saattaa muuttua huutamiseksi jos alat korottamaan ääntäsi.

      Mutta jos sinulla ei ole tapahtunut näitä, niin äänenmurros tulee vasta hieman myöhemmin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      75
      2310
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1791
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      167
      1670
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1402
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1398
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1281
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      138
      1148
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1083
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      76
      1072
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      958
    Aihe