Onko minulla tulossa äänenmurros? apua

tuloskoäänenmurrosko

Moi, olen 13vuotias poika ja en tiedä onko minulla tulossa äänenmurros taino milloin. Minun ääneni vaihtelee, tai ainakin kun itse puhun niin selvästi ääni muuttuilee, olen tietenkin äänittänyt pari kertaa puhetta ja puhunut mutta ei niin ihmeelliseltä kuullostanut kuin miten itse kuulen, en kylläkään ole äänittänyt silloin kun tuntuu että ääni on kaikista erilaisin tai no miten sen nyt sanoa.. haluaisin tietää mikä tässä nyt on vikana tai ongelmana, monesti herätessäni kuullostan omasta mielestä ihan siltä että äänessä ei olisi mitään, mutta hetki sen jälkeen ihan niin kuin ääneni muuttuisi, KUITENKIN välillä ääneni kuullostaa noin samalta kuin äänessäni ei olisi mitään ja useasti kuulen oman ääneni erilailla, joskus mielestäni kuullostan OIKEASTI kunnolla erilaiselta. HUOM minulla ei ole vielä äänenmurrosta!. Olen pari kertaa kysynyt kahelta kaverilta onko ääneni vähän muuttunut niin sanovat ei kai, sanovat että eivät muista kuitenkaan ääntäni pari vuotta tai vuotta sitten.. että heidän vastauksiin hirveästi luottamista ei ole.
Olisi kiva tietää jotain vinkkejä ja juttuja mitä pitäisi tehdä niin tietää enemmän milloin tulisi äänenmurros 1pv-vuoden sisällä esim.
Pystyykö äänenmurroksen tulemista nopeentaa ihan ESIM ruokavaliolla..

Tiedän että kun ei mieti asiaa niin äänenmurros tulee aika nopeasti kun ei mieti kokoajan sitä, mutta en vain voi olla miettimästä sitä, en ole huolissani että tuleeko minulla sitä vaan en vain malta odottaa.. ja tämä minun halu saada nopeammin äänenmurros kasvoi kun minun hyvällä ystävällä oli alkanut äänenmurros kesäloman aikana.. ja kun kuulen paljon tyyppei keillä on äänenmurros niin ei ole kiva kun itse odotan TOSI paljon sitä.. toivon todella että saisin vastauksia. Kirjotin tunnin.

2

170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onkominullatulossa

      Kyllä mulla illalla on suunniilleen aina.. tai siis ääni välillä vaan loppuu ja muutenki kuullostaa erikoiselta ja en oo kipee :D

    • Äänenmurrosta ei voi nopeuttaa, se tulee, kun on tullakseen. Jokaisen kehittymisnopeus ja murrosiän eteneminen ovat yksilöllisiä.

      On ihan normaalia, että ihminen kuulee oman äänensä puhuessaan erilaisena, kuin esimerkiksi äänitteeltä jälkikäteen kuunneltuna.

      Kuulostaa täysin tavalliselta murrosiältä. Kehityksesi kuulostaa olevan täysin normaali.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2663
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1432
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1431
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1189
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1070
    Aihe