Tunnelko Alfoja

MiettimälläParas

Voiko homo olla alfauros? Ja yleensäkin minkälainen teidän mielestä on alfamies.?

9

302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tummatkunditsytyttää

      Joskus 15-kesäisenä kun etelänmatkalla rannalla tuli luokseni komea ja maskuliininen mies ja huomasin homoseksuaalisuuteni -jonka tosin tuon tilanteen takia torjuin pitkään - oli tuo mies juuri sellainen mitä ymmärrän sanalla alfauros eli raamikas, vahva ja kaikki ulkoiset, maskuliiniset kutsumerkit. Mielestäni homo voi olla alfauros koska uskon että aika usein toinen puolisko homopareista on maskuliinisempi ja toinen feminiinisempi vaikka molemmat ovay miehiä. Ainakin itse pidän testosteronia tihkuvista kavereista koska itse en ole alfauros vaan se feminiinisempi puolisko (jos seurustelisin). Näin itse asian näen mutta aika tuo ei toki päde.

    • antialfa

      Sinä luettelet positiivisia ominaisuuksia, jotka voivat esiintyä alfoilla, mutta eikös alfoihin liitetä iso kasa kielteisiä piisreitä. Jopa siinä määrin, että harva haluaa luokiteltavan itsensa alfaksi.

      • Tummatkunditsytyttää

        Varmasti negatiivisia piirteitäkin alfoissa on kuten kaikissa mies- tai naistyypeissä tai yleensä ihmistyypeissä. Jos negatiiviset piirteet liittyvät enemmänkin ihmisen persoonaan (oli hän sitten alfauros tai muu) niin jos alfauros olisi muuten mukava mies ja negatiivisia piirteitä ei olisi niin kyllä ainakin minua alfat sytyttävät. Eli toki alfojen kohdalla tapauskohtaisesti mennään mutta lähinnä tuossa yllä luettelin itseäni sytyttäviä ulkoisia piirteitä alfoissa. Toki sisäiset positiiviset piirteet myös sytyttävät mutta raamikas ja maskuliininen mies saa minut kiinnostumaan. Erityisesti jos edellä mainittujen raamien ja maskuliinisuuden lisäksi on tumma niin siinä on oikein unelmaurokseni.


    • Fgkkk

      Miksei vois. Jos ajatellaan että heteroissa alfaurous, miehisyys on mainstreamiä niin homoudessa ne ovat vähemmistössä. Toki on karhuja ja muita mutta usein feminiinisyys, pehmeät arvot näkyy homoissa. Tänäpäivänä heterokin voi olla todrlla feminiininen että nää on sekoittunu aika kivasti tänä päivänä.

    • bear.is.still.the.best

      Teen aina alfa-testin.

      1) ajaako Alfa Romeolla ja onko se punainen?
      2) katsooko hän ennemmin Alfa-tv:tä vai Avaruusasema Alfaa?
      3) näyttääkö edes ulkoisesti mieheltä

      Sitten voimmekin siirtyä beta-testiin

      1) tarvitseeko beta-salpaajia?
      2) oliko Star Trek Next Generationissa Beta vai Data?
      3) tietääkö mitä eroa on betamaxilla ja vhs:llä?

      ja c-testi sitten tarvittaessa

    • ValdiVladimirovits

      Alfat ovat niitä tyyppejä sateenkaaripiireissä, kenellä se homous ei näy ulospäin "negatiivisesti". Alfa ei ole myöskään feikki tai koita mahtua mihinkään typeriin ylhäältä kopioituihin homouden muotteihin; että hinttinä pitäisi sitten joko blobdata tukka, puhua kanamaisesti honottaen tai sössöttää, kävellä persettään korostaen, heiluttaa käsiään saadakseen puhuessaan huomiota tai muuta hyvin teennäistä potaskaa - mihin niin moni "kaapista tullut" feikki lankeaa. Homous ei ole mikään kulttuurinen trendi, vaan nuo e.m. ovat haitallisia stereotypioita.

      Alfan homous ei siis turhaan näy hänen hahmostaan, paitsi kun alfa pussaa toista miestä. Eikä ala mitään seksuaalisuudessaan häpeile. Alfa ei vain ymmärrä, miksi esim. karhuus eli tavallinen ylipaino olisi muka joku saatanan lokero taas ja malli, minkä mukaan toimia.

      Lähtökohtaisesti alfa on myös herrasmies ja kunnioittaa kumppaniaan sekä puolustaa tarvittaessa omaa tai kultansa kunniaa, ja on on vähän tavallista kynää terävempi kaveri. Alfan kasvoilla paistaa myös itsevarmuus ja hän on karismaattinen hahmo.

    • Wanhahomo

      Minusta taas alfuus on luontaista johtajuutta, jota muut (ei-alfat) alkavat automaattisesti kunnioittaa. Tiedä sitten miten tuollainen tila henkilölle muodostuu.

      • dotwogsg

        En ole kiinnostunut johtamaan ketään enkä halua ottaa tilannetta tai joukkoa "haltuuni". Eli tuskin olen minä alfa. Mutta enpä kyllä kunnioita niitä "johtajiakaan" jotka näin kovasti yrittävät. Voisi sanoa varmaan että olen yksinäinen susi. En ole koskaan harrastanut joukkuelajeja ja kaveruussuhteet kahdenkeskisiä läpi elämän. Työssä yhden hengen yrittäjä (freelancer) joten minua ei johdeta enkä minä johda. Kotona kumppanin kanssa pyritään olemaan tasa-arvoisia.

        Tietysti joskus on ollut tilaisuuksia, joissa olen tuollaista Alfa-hommaa todistanut. Sivusta seuraten huomannut saman kuin sinäkin, jotkut alkavat mukautua ja mielistellä "johtajaa" yllättävän nopeasti. Jokunen sen johtajuuden ehkä ansaitsee, yleensä kyseessä on lähinnä se eniten omaa ääntään rakastava tyyppi, joka ei anna muille suunvuoroa. Niissä tapauksissa minä ainakin siirryn seuraavaan paikkaan ja jätän alfan pyörittämään hoviaan.


    • rtyhjkm

      Porukan johtaja on usein hupipelle suunsoittaja, tosipaikan tullen porukkaa alkaa johtamaan joku aivan muu kuin se päällepäsmäri.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1721
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1323
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe