Hei
Matkustus Valko-Venäjälle helpottuu, viisumivapaus nyt 30 päivälle, ennen 5 pv
Thirty-day visa-free travel to Belarus
Citizens of dozens of countries can take advantage of the 30-day visa-free travel to Belarus (to see the full list of countries, please click here).
Uusi viisumisääntö
4
241
Vastaukset
- Belarus
Juu, tuohan koskee vain niitä, jotka saapuvat lentäen Minskiin ja poistuvat sen kautta lentäen. Ei koske Venäjältä tulevia tai Venäjälle lähteviä matkustajia vaikka heillä olisikin tuo viisumivapaus.
Totta kirjoittelet. Niin täällä taitaa useampi lukija olla suomalaisia ja lentää Suomesta Minskiin, niin kuin minäkin kohta (alle 5 pv reissussa).
- Anonyymi
Menossa Liettuasta junalla. Alkaako viisumin 30 päivän kesto siitä hetkestä kun se on lähetystössä leimattu vai kun ylittää rajan?
- Anonyymi
Viisumin voimassaolo alkaa siitä päivästä, mikä siihen on lähetystössä merkitty. Rajanylityspäivä ei ole kuukauden turistiviisumissa tai vierailuviisumissa merkitsevä asia. Turistiviisumi on voimassa enintään 30 päivää. Pituus riippuu kutsusta, joka viisumia varten tarvitaan. Toinen mahdollisuus on vierailuviisumi, jota varten tarvitaan vastaanottajan nimi ja osoite, sekä puhelinnumero. Lähetystö saattaa soittaa tälle henkilölle, joten hänen täytyy olla todellinen henkilö, ja tietää, että olet tulossa. Monikertaviisumien saaminen maahan on vaikeaa, ja edellyttää yleensä lähisukulaisia. tai muita kiinteitä siteitä maahan. Venäjän tapaan monikertaviisumeita "kulttuurivaihdon" perusteella matkailijoille ei myönnetä.
Syksyn mittaan on ollut liikkeellä huhuja, että Venäjän viisumilla pääsisi tulevaisuudessa matkustamaan Valko-Venäjällä, ja toisin päin. Toistaiseksi asiasta ei ole virallista tietoa. Venäjän vastaisen rajan avaaminen näyttää olevan tämän, Venäjän haluaman järjestelyn takana. Nykyäänhän vain Venäjän ja Valko-Venäjän kansalaiset voivat ylittää maiden välisen maarajan. Painotan vielä, että kysymys on huhupuheista, eikä asioista ole luotettavaa tietoa.
Vilnasta kannattaa harkita lentoa, joka maksaa tavallisesti 96€ edestakaisin. Junalippu maksaa halvimmillaan 32€ meno-paluu Vilna-Minsk. Yksiyisviisumi maksaa viiden päivän odotusajalla 40€, ja pikana 65€, (Vilnassa) ja edellyttää kutsujaa maassa. Turistiviisumi vaatii kutsun, joka vaatii joko hotellin maksamista etukäteen, ja kutsua sieltä (max 10 vrk), tai jonkun turistifirman paketin ostoa. Turistiviisumi kutsulla on myös suomalaisen hankittava Helsingistä tai Tallinnasta, koska Vilnan lähetystö niitä ei myönnä. Mitään kutsuja ei tarvita lentoasemalla viisumittomaan maahantuloon.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2181861Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101738Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse541156Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.16966TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15930Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki74920- 46815
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään84791- 69772
Oli pakko saada sut suuttumaan
Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä18752