Lasagnea tänään?

Eikös tää ole se ruokapalsta....onon..näin olen käsittänyt, joten näin olkoon.

En ole kertaakaan lasagnea tehnyt, kun kaupan lasagneista oon tykännyt..

Nyt ois vapaata ja aika tylsä ilma, että mitäs jos yrittäis.. Mielikuva on, että aika sotkuista puuhaa?
K-kaupasta sai eurolla oltermannia..ois ne levytkin pitänyt ostaa, vaan kerkeehän sitä.

Disse kehui usein olevansa lasagne-mestari, tai jotain.. mutta r.i.p. Disse. Tarkoitan vain nimimerkkiä,..vaikka lupasikin tulla aina välillä kummittelemaan..

96

916

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JossainMuualla

Tämä on ruokapalsta.

-Käytä emmental- tai mozzarellaraastetta tai niiden yhdistelmää
      -Älä osta esikeitettäviä levyjä, sellaisiakin on jotka menevät ruokaan suoraan
      -Jauhelihakastikkeeseen riittävästi mausteita, anna kastikkeen hautua
      -Valkokastike kannattaa tehdä ihan itse, reippaasti pippuria

Levyt voi vääntää ihan itsekin, tällöin sellainen hassu pastamankeli on kätevä. Kaulin hanurista.

• Ananias.Palstamäki

Onko Dissi lopettanut?

• Ei, sanoi vaan vähentävänsä..vaan eipä ole näkynyt.

• Ananias.Palstamäki
        Wwuwuw kirjoitti:

Ei, sanoi vaan vähentävänsä..vaan eipä ole näkynyt.

Muistatko missä ketjussa hän puhui asiasta?

• Jo kolmatta päivää pelkkää vettä... :(

• 39 astetta kuumetta...

Ei mene mikään alas.

• misspönttöuuni kirjoitti:

39 astetta kuumetta...

Ei mene mikään alas.

:( ikävä homma.

Juo punasta limua.

Ja sitä panadolin mustaherukka teetä.

• Ananias.Palstamäki
        misspönttöuuni kirjoitti:

39 astetta kuumetta...

Ei mene mikään alas.

Uijui, pikkuinen on kipeänä...

Toivotaan että tauti hellittää pian ja pääset taas kondikseen.

• KonnaKettu kirjoitti:

:( ikävä homma.

Juo punasta limua.

Ja sitä panadolin mustaherukka teetä.

Mustikkavadelmakeittoa yrittäny välillä nielasta. Mut kun ei tahdo mennä sekään. Kaikki tulee yskiessä pois. Onko nyt jotain influenssaa liikkeellä vai mitä tämä on... :'(

• Ananias.Palstamäki kirjoitti:

Uijui, pikkuinen on kipeänä...

Toivotaan että tauti hellittää pian ja pääset taas kondikseen.

Tosi kipeänä. En muistakaan millon viimeks näin. Kuume on liian korkealla. Hetkeksi buranalla alas. Äkkiä yleiskunto romahtaa kun useamman päivän pitää.

Pääsis nyt tuon viikonlopun yli ja maanantaina takas lääkäriin. Hullukaan jaksa tätä.

• Ananias.Palstamäki

Tosi kipeänä. En muistakaan millon viimeks näin. Kuume on liian korkealla. Hetkeksi buranalla alas. Äkkiä yleiskunto romahtaa kun useamman päivän pitää.

Pääsis nyt tuon viikonlopun yli ja maanantaina takas lääkäriin. Hullukaan jaksa tätä.

Ihan hirveetä, 39 on aikuiselle kova kuume.

Pitää vain juoda nestettä ja pitäisi saada syötyäkin ettei verensokerit laske liikaa.

39 astetta kuumetta...

Ei mene mikään alas.

Hunajaa, inkivääriä ja c-vitamiinia..
        https://youtu.be/uq1TQU_CXh4
        Ja lohtua..

Mustikkavadelmakeittoa yrittäny välillä nielasta. Mut kun ei tahdo mennä sekään. Kaikki tulee yskiessä pois. Onko nyt jotain influenssaa liikkeellä vai mitä tämä on... :'(

Mitenkä sinä jaksat kirjoitella 39 asteen kuumeessa? Minä olen jo suunnilleen tillintallin 38,5 kuumeessa.

Juo moni puolisesti ja vaikka sokerilla vahvistettua teetä. Paranemisiin mukava ihana nainen! :)

Syysflunssaa...

Kaikki lämmin auttaa mutta siinä mustaherukka teessä on panadolia.

Mullaki piikkas kuumeen noihin lukemiin viime syksynä mutta sitten seuraavana päivänä olin ihan kunnossa..

Mustaherukka ja inkivääri juomia.. Kaikki kuumina..

• KonnaKettu kirjoitti:

Syysflunssaa...

Mullaki piikkas kuumeen noihin lukemiin viime syksynä mutta sitten seuraavana päivänä olin ihan kunnossa..

Jeba jee,mä oon kauhulla odottanut tätä aikaa koska alkaa taas,nää flunssat..kun tää home kämppä 10 vuotta ja muu skeida on tuhonnut mun kropan siihen pisteeseen että mun immuunijärjestelmä on kuin syöpäpotilaalla. jota lekurit joskus aina epäilee koska mun kroppa on niin sekaisin lol. mulla noi flunssat kääntyy helposti keuhkokuumeeksi. lekuri sano pari vuotta sitten etten välttämättä selviä seuraavasta. ja kuitenkin joudun elämään tässä toksisessa kämpässä 24h,joka päivä jos tuun kipeeks,kukaan ei auta. pari kertaa oikeasti luullu et nyt tuli lähtö..olkaa ilosia te "normaalit" tyypit,kuitenkin paranette ja elämä jatkuu..sellaset kun mä saa vaan enemmän damagee ja mitkään poppakonstit ei enää auta:/
        mä TOIVON että ne influenssat ei vielä ole täällä..

• peppupupu kirjoitti:

Jeba jee,mä oon kauhulla odottanut tätä aikaa koska alkaa taas,nää flunssat..kun tää home kämppä 10 vuotta ja muu skeida on tuhonnut mun kropan siihen pisteeseen että mun immuunijärjestelmä on kuin syöpäpotilaalla. jota lekurit joskus aina epäilee koska mun kroppa on niin sekaisin lol. mulla noi flunssat kääntyy helposti keuhkokuumeeksi. lekuri sano pari vuotta sitten etten välttämättä selviä seuraavasta. ja kuitenkin joudun elämään tässä toksisessa kämpässä 24h,joka päivä jos tuun kipeeks,kukaan ei auta. pari kertaa oikeasti luullu et nyt tuli lähtö..olkaa ilosia te "normaalit" tyypit,kuitenkin paranette ja elämä jatkuu..sellaset kun mä saa vaan enemmän damagee ja mitkään poppakonstit ei enää auta:/
        mä TOIVON että ne influenssat ei vielä ole täällä..

Mikset muuta toiseen kämppään?

Mulle joskus tulee joku pöpö joka on seuraavana päivänä lähteny.

Voi kauhistus. :( Miten sie noin sairas olet. :(

Sun kannattaa muuttaa uuteen kämppään asappina.. Lähtee iso osa oireista.

• KonnaKettu kirjoitti:

Syysflunssaa...

Hyviä ohjeita.

Kai se kausi on alkanut tänä vuonna suht varhaisessa vaiheessa. Elokuu tuntuu vaan liioitellun aikaiselta tämmöiselle, loka-marras jotenkin käsitettävämpää, että edes pystyisi vilustumaan, mutta onhan niitä muitakin bakteereja tietysti. Keuhkoissa mulla on nyt jotain häikkää...kauhia rapina.

Se mustaherukkajuoma tuoksuu hyvälle ja yleensä helpottaa. Inkivääri on kans semmonen voima-aine, että pitäs varm. suoraan raastaa kurkkuun.

Sain jo yhden antibioottikuurin vaan millonkahan tuon ois tarkotus alkaa tuntumaan kun kolmatta päivää mennään eikä myrkkyjen tehosta tietojakaan :(

Muistakaa pestä käsiä ja kattokaa ettei ihmiset pärski päin näköä...

• Faith.Hope.Love kirjoitti:

Mitenkä sinä jaksat kirjoitella 39 asteen kuumeessa? Minä olen jo suunnilleen tillintallin 38,5 kuumeessa.

Juo moni puolisesti ja vaikka sokerilla vahvistettua teetä. Paranemisiin mukava ihana nainen! :)

En mä kauaa jaksakaan, mutta tuo burana pudotti kuumetta. Kaikki vaatteet vääntömärät. Eikä sohvaan voi jumittaa, koska kohta ei niskat taivu jos viikon makaa samassa asennossa. Burana auttaa sellasen viis tuntia. Ilman tablettia kuuppa on ihan sekaisin.

Kiitos, äitikkämammaan oli nyt turvauduttava ja hän kävi kauppa-asioilla; sain apteekkikamat, mehut, keitot ja mandariinit. Missä sitä oliskaan ilman mammaa, saa se tällaisissa tapauksissa vähän tuppaantua.

Yrittäkää nyt pysyä terveinä,
        SE on alkanut.

• Wwuwuw kirjoitti:

Hunajaa, inkivääriä ja c-vitamiinia..
        https://youtu.be/uq1TQU_CXh4
        Ja lohtua..

Kiitos wuhwelillekin, sie lähit oikein laulun kanssa : )

Onko kerrospukeutumisessa olemassa jotain kattorajaa?

• KonnaKettu kirjoitti:

Mikset muuta toiseen kämppään?

Mulle joskus tulee joku pöpö joka on seuraavana päivänä lähteny.

Voi kauhistus. :( Miten sie noin sairas olet. :(

Sun kannattaa muuttaa uuteen kämppään asappina.. Lähtee iso osa oireista.

no mitäs luulet,miksen muuta toiseen kämppään: p muutenkin touhu on täällä pikkasen erinlaista kun siellä,muista,mä asun big cityssä,liikaa porukkaa: p
        kuule kettu,mä oon ilonen jos mä oon viel elossa ens vuonna,aika näyttää,monet asiat vaikuttaa siihen..mutta en sais saada kenenkään pöpöjä. sen takia mun on vähän pakko tsekata missä on mitäkin tautia menossa ^_^ muistakaa, home tappaa hitaasti.

• Ananias.Palstamäki

Kiitos wuhwelillekin, sie lähit oikein laulun kanssa : )

Onko kerrospukeutumisessa olemassa jotain kattorajaa?

4 kerrosta max.

• peppupupu kirjoitti:

no mitäs luulet,miksen muuta toiseen kämppään: p muutenkin touhu on täällä pikkasen erinlaista kun siellä,muista,mä asun big cityssä,liikaa porukkaa: p
        kuule kettu,mä oon ilonen jos mä oon viel elossa ens vuonna,aika näyttää,monet asiat vaikuttaa siihen..mutta en sais saada kenenkään pöpöjä. sen takia mun on vähän pakko tsekata missä on mitäkin tautia menossa ^_^ muistakaa, home tappaa hitaasti.

En mie tiiä miksi sie et muuta..

Kyllä siellä asuntoja on..
        Oon tsekannu..

Kantele vuokraisännälle..
        Home kämpän vuokraaminen on suht laitonta toimintaa.

Sun pitää vaan uskaltaa ottaa ohjat pikku kätösiis. :D

Hei! Meille tulee ikävä meän peppista jos sie et yhtäkkiä tuukkaan tänne.. :(

4 kerrosta max.

Yöksi olisi vielä hyvä saada ukin sodanaikaiset villahousut tähän. Sitten alkaa olla paketti valmis..fleecet, välikerrastot, pyjama..hmh.

Nyt mie meen..
        Hyvää yötä tänne.

• Ananias.Palstamäki

Yöksi olisi vielä hyvä saada ukin sodanaikaiset villahousut tähän. Sitten alkaa olla paketti valmis..fleecet, välikerrastot, pyjama..hmh.

Nyt mie meen..
        Hyvää yötä tänne.

Öitä Pönttöneidille, parane pian.

En mä kauaa jaksakaan, mutta tuo burana pudotti kuumetta. Kaikki vaatteet vääntömärät. Eikä sohvaan voi jumittaa, koska kohta ei niskat taivu jos viikon makaa samassa asennossa. Burana auttaa sellasen viis tuntia. Ilman tablettia kuuppa on ihan sekaisin.

Kiitos, äitikkämammaan oli nyt turvauduttava ja hän kävi kauppa-asioilla; sain apteekkikamat, mehut, keitot ja mandariinit. Missä sitä oliskaan ilman mammaa, saa se tällaisissa tapauksissa vähän tuppaantua.

Yrittäkää nyt pysyä terveinä,
        SE on alkanut.

Uni ja lepo auttaa. Itse nukahdin eilen ennen kello 22:ntä, mutta heräsin vähän kello 4:n jälkeen. Yöunta tuli runsaat 6 tuntia, mutta kun vähän pötkötellen lepäili sängyssä - niin väsy meni ohi, kun ei ollut entistä univelkaa. Nyt voi kirjoitella pirteänä ennen kello 6 aamulla, joka juuri on antanut valoisemman kasvon paistaa kello 4 jälkeiseen tumman yön jälkeen.

Ei se kuume kestä ikuisuuksia, kun muistaa lepäillä ja antaa sopivasti elimistön imuunipuolustukselle mahdollisuuden parantaa. Oikeastaan kuume johtuu elimistön ponnistuksista parantaa Sinut?

Toivottavasti muu viikonloppu sujui paremmissa merkeissä ja toivottavasti nukuit hyvin! :)

• lihavihatipunen

Mulla ei ole kuumetta mutta vähän yskää ja nuhaa, ja vatsa tosi kipeä. Ja lähes kaikki mitä yritän kurkusta alas tulee melko nopeaan ylös 😐. Ja oon nukkunut eilisestä iltapäivästä klo 11 tänä aamupäivänä. Tai siis välillä olen yrittänyt juoda ja syödä ja sen jälkeen puklannut..Ei kivaa. Toisaalta vatsa ei ole enää kipeä kun siellä ei ole mitään.

• lihavihatipunen kirjoitti:

Mulla ei ole kuumetta mutta vähän yskää ja nuhaa, ja vatsa tosi kipeä. Ja lähes kaikki mitä yritän kurkusta alas tulee melko nopeaan ylös 😐. Ja oon nukkunut eilisestä iltapäivästä klo 11 tänä aamupäivänä. Tai siis välillä olen yrittänyt juoda ja syödä ja sen jälkeen puklannut..Ei kivaa. Toisaalta vatsa ei ole enää kipeä kun siellä ei ole mitään.

Eli jotakin taudinkuvaa on liikkeellä. Mulla tulee pois repivän yskän takia, kaikki ja helposti yök. Ja ihan hemmetin sitkeässä on kuumeen pitäminen.

Yritähän parannella sinäkin, jos jotain hedelmää varovasti koittaisi maistella? Appelsiinit on hyviä kun niistä voi imeä vaan ne nesteet, jos ei muuten söisikään.

Kipeältä kuulostat..

• Faith.Hope.Love kirjoitti:

Uni ja lepo auttaa. Itse nukahdin eilen ennen kello 22:ntä, mutta heräsin vähän kello 4:n jälkeen. Yöunta tuli runsaat 6 tuntia, mutta kun vähän pötkötellen lepäili sängyssä - niin väsy meni ohi, kun ei ollut entistä univelkaa. Nyt voi kirjoitella pirteänä ennen kello 6 aamulla, joka juuri on antanut valoisemman kasvon paistaa kello 4 jälkeiseen tumman yön jälkeen.

Ei se kuume kestä ikuisuuksia, kun muistaa lepäillä ja antaa sopivasti elimistön imuunipuolustukselle mahdollisuuden parantaa. Oikeastaan kuume johtuu elimistön ponnistuksista parantaa Sinut?

Toivottavasti muu viikonloppu sujui paremmissa merkeissä ja toivottavasti nukuit hyvin! :)

Maanantaina takaisin tohtoriin. Ei tästä mitään tule. Pari hyvää hetkeä ja sitten kohta taas horkassa ja sekaisin ja niinku ois lentävällä matolla...

Parempaa viikonloppua sinulle kuitenkin. Ulkoilkaa, siellä ois vissiin ihan hyvät kelitkin ja lämmintä. Alkaa pikkuhiljaa ketuttamaan tämä oma olotila niin ku tuo sohva ois jo pakkokytketty mimmiin kiinni ja rykiminen pistäny keuhkot riekaleiks ei jaksa, ei .kele. :(

Maanantaina takaisin tohtoriin. Ei tästä mitään tule. Pari hyvää hetkeä ja sitten kohta taas horkassa ja sekaisin ja niinku ois lentävällä matolla...

Parempaa viikonloppua sinulle kuitenkin. Ulkoilkaa, siellä ois vissiin ihan hyvät kelitkin ja lämmintä. Alkaa pikkuhiljaa ketuttamaan tämä oma olotila niin ku tuo sohva ois jo pakkokytketty mimmiin kiinni ja rykiminen pistäny keuhkot riekaleiks ei jaksa, ei .kele. :(

Taitaa olla ärhäkkä flunssa, mikä voi kestää jopa yli viikon, vaikka kova kuume vaihe kestää lyhyemmän ajan. Pidän peukkuja paranemisesi puolesta! :)

• Ruuasta puheenollen..

Katoin tossa ohjelman jossa sanottiin ettei vanhaa riisiä saa syyä..

Ite olen kyllä käyttäny uudelleen muutaman päivän vanhat riisit. :D

• Ananias.Palstamäki

Mulla on kaapissa 1/2 vuotta vanhaa riisiä. Pitäiskö heittää pois?

Mulla on kaapissa 1/2 vuotta vanhaa riisiä. Pitäiskö heittää pois?

Meinasin siis keitettyä riisiä..

• helmiä_sioille
        KonnaKettu kirjoitti:

Meinasin siis keitettyä riisiä..

Riisilasagneako te duunaatte? :D

• Aamulla tai aamupäivällä paistoin peruna-bataattipihvejä ja eilen keitettyä riisiä! Hengissä ollaan. Toistaseks.

Jos se Pönttis on syöny vanhaa riisiä..riisitauti..Mulla on yli 39 kuumetta ollut viimeks kun olin 17v ja mulla oli sillon vesirokko. Mä heittelin ihan tajunnan rajamailla..

• Wwuwuw kirjoitti:

Aamulla tai aamupäivällä paistoin peruna-bataattipihvejä ja eilen keitettyä riisiä! Hengissä ollaan. Toistaseks.

Jos se Pönttis on syöny vanhaa riisiä..riisitauti..Mulla on yli 39 kuumetta ollut viimeks kun olin 17v ja mulla oli sillon vesirokko. Mä heittelin ihan tajunnan rajamailla..

Sekava juttu..
        https://www.is.fi/ruokala/uutiset/art-2000000872881.html

• helmiä_sioille kirjoitti:

Riisilasagneako te duunaatte? :D

Tekasin jauhelihaa ja riisiä..

Fundeerasin että voiko tuon keskiviikkoisen riisin uusata..

Laittaa vettä joukkoon ja takas hellalle.

Vituttaa heittää ruokaa menemään.

• helmiä_sioille
        KonnaKettu kirjoitti:

Sounds like lasagne :D

• KonnaKettu kirjoitti:

jos se riisi on päässyt vetistymään,en söis : p joo,riisin kanssa kandee olla tarkkana,se pikku pöpö minkä voi saada uudelleen kuumennetusta riisistä ei ole kiva ^_^

• peppupupu kirjoitti:

jos se riisi on päässyt vetistymään,en söis : p joo,riisin kanssa kandee olla tarkkana,se pikku pöpö minkä voi saada uudelleen kuumennetusta riisistä ei ole kiva ^_^

No niin.. Nyt oon ihan vainoharhanen..

Oon vetäny tosi vanhaa riisiä..

Ei se ole niin justiinsa. :D

• KonnaKettu kirjoitti:

No niin.. Nyt oon ihan vainoharhanen..

Oon vetäny tosi vanhaa riisiä..

Ei se ole niin justiinsa. :D

aijai..ehkä sä oot joku rautamaha?:D eihän kaikki sitä yrjö/vesiripuli pöpöä saa mutta kannattaa olla varovainen,heittää ne jämä riisit menee ja keittää uutta:)

• peppupupu kirjoitti:

aijai..ehkä sä oot joku rautamaha?:D eihän kaikki sitä yrjö/vesiripuli pöpöä saa mutta kannattaa olla varovainen,heittää ne jämä riisit menee ja keittää uutta:)

Oon tässä vuosien varrella runnonu sitä niin pahasti että se on oppinu sulattamaan kaikki. :D

Joo ei se riisipaketti paljoa maksa.. Aika typerää ruveta säästämään. :D

Oon vaan oppinu sen että ruokaa ei heitetä meneen kovin helpolla.

• helmiä_sioille

Juustokastikkeeseen emmentalia, mozzarellaa ja parmegianoa.

Tomaattikastikkeeseen täytyy aina muistaa lorauttaa sopivasti punkkua ja antaa sen muhia riittävästi. 20 min ei tule hyvää sellaista. Muut ainesosat löytyy googlella helposti. Mut perus nyrkkisääntö on se, että kypsymisjärjestyksessä. Ja vielä kerran. Tomaattikastikkeen täytyy muhia ainakin se 1,5 timmaa miedolla lämmöllä.

Sit uuniin aluks se 225 astetta kunnes tulee nätti ruskea pinta ja sen jälkeen 175 asteeseen kunnes valmis. Eli yhteensä vajaa tunti. Sit annat vetäytyä hetken ja lasagne on valmis nautittavaksi hyvän punaviinin kera... :)

• helmiä_sioille

Niin ja ehdottomasti naudan jauhelihaa. Ei missään nimessä sika-nautaa...

• helmiä_sioille

Sika-nauta natsaa hyvin makaronilaatikkoon, muttei missään nimessä lasagneen tai bologneseen.

Mut makunsa kullakin, sanoi koira kun persettään nuoli... :D

• Ananias.Palstamäki

Minä teen nauta-sika-/sika-nauta-jauhelihasta ruokaa vain lasteni koiralle, en ihmisruuaksi.

• Ananias.Palstamäki

Älä ota kierroksia moisesta, palstalla on Pekko-aikamiespoikia joiden elämässä ei ole muuta sisältöä kuin "kujeilu".

Älä ota kierroksia moisesta, palstalla on Pekko-aikamiespoikia joiden elämässä ei ole muuta sisältöä kuin "kujeilu".

No en oikeesti ota.. 🤗

• Ostin niitä levyjä ja tomaattimurskaa tänään, mutta saa jäädä huomiseksi koko homma. Kellohan on kohta nukkumaanmenoaika...eeh.

• Ei ollut rahaa lasagneen, sillä rahavarani olivat tänään aamulla 81 senttiä tilillä ja täydellinen matti kukkarossa. Söin sen sijaan hyvin ilmaiseksi kertyneilä pisteillä Subwayssa päivällä ja illalla herkuttelin kinkulla, jugurtilla, juustolla ja ruisleivällä faijan luona. Ruoka maistui hyvältä, kun söi tyhjätaskuna! :

• Elä nyt kuoppaa vielä Dissiä mihkään... sinähän mahoton oot.

En kai ole viikkoakaan ollut täältä poikessa???

Lasagne on lasten herkkusapuskaa ja jotenkin saan siitä aina vähän erimakuista. Joskus väsään kastikkeet viimeisenpäälle itse, joskus oion. Blåbandilla on ihan ok valkokastike ja sitten joku ragulettosoosi jauhelihan kanssa. Reilusti juustoa ja oregaanoa. Avot!

Kastikkeita ei saa sekoittaa, vaan ne pitää levittää varovaisesti erikseen. Ensin jauheliha kastike, valkokastike ja levyt. Päälle juustoa, kun on 4 kerrosta tehty. Nam!

• Hihhulihii..sä oot siinä.

Mulla oli ikävä..

Piti vielä vilkasta ennen kuin laitan töpselin tabletin persiisiin ja käyn soutelee höyhensaarille..

• Wwuwuw kirjoitti:

Hihhulihii..sä oot siinä.

Mulla oli ikävä..

Piti vielä vilkasta ennen kuin laitan töpselin tabletin persiisiin ja käyn soutelee höyhensaarille..

No mulla oli hurlumheipäivä. Yövuorojen jälkeen voi lähtee sujumaan hommat, tai ei. Nyt sujui ja snnoin mennä.

Jossain välissä vilkaisin palstaa ja huomasin tämän. Vähän harmittikin, kun sä oot niin hassu touhottaja ja sit niin surkeenkuuloinen viesti...

Tää palstatouhu on vaan niin määrittelemätön homma. Ja helkutin iisi. Kyllä tää vie, mutta irl elämää ei toinna unohtaa. Kokeilen nyt ihan tietoisesti vähentää tätä ja keskittyä siihen tosielämään.

Kyllä mä tänne vielä osaan kaikkea hassua pistää ja ottaa tän homman taas rennosti. Nyt pitää vaan vähän ottaa etäisyyttä ja rakentaa systeemit uusiks tähän touhuun.

Huomenna muuten puuta laudaks.. näin on.

Kyllä muakin ikävä vähän

• Dissident kirjoitti:

No mulla oli hurlumheipäivä. Yövuorojen jälkeen voi lähtee sujumaan hommat, tai ei. Nyt sujui ja snnoin mennä.

Jossain välissä vilkaisin palstaa ja huomasin tämän. Vähän harmittikin, kun sä oot niin hassu touhottaja ja sit niin surkeenkuuloinen viesti...

Tää palstatouhu on vaan niin määrittelemätön homma. Ja helkutin iisi. Kyllä tää vie, mutta irl elämää ei toinna unohtaa. Kokeilen nyt ihan tietoisesti vähentää tätä ja keskittyä siihen tosielämään.

Kyllä mä tänne vielä osaan kaikkea hassua pistää ja ottaa tän homman taas rennosti. Nyt pitää vaan vähän ottaa etäisyyttä ja rakentaa systeemit uusiks tähän touhuun.

Huomenna muuten puuta laudaks.. näin on.

Kyllä muakin ikävä vähän

Mä aattelinkin, tai ainakin se oli taka-ajatuksena, että jos ei sua lasagnella saa houkuteltua esille, niin ei sitten millään..

Kyllä tää palsta vaan vaatii Disseä. Täällä on ollut sun kokonen aukko. Muista että sä voit jättää palstan, mutta palsta ei jätä sua.. hehee..

Ainiin, täällä on sitten yks kopio-wuppis, huomasitkin varmaan.

• Wwuwuw kirjoitti:

Mä aattelinkin, tai ainakin se oli taka-ajatuksena, että jos ei sua lasagnella saa houkuteltua esille, niin ei sitten millään..

Kyllä tää palsta vaan vaatii Disseä. Täällä on ollut sun kokonen aukko. Muista että sä voit jättää palstan, mutta palsta ei jätä sua.. hehee..

Ainiin, täällä on sitten yks kopio-wuppis, huomasitkin varmaan.

No ei tää jääkään, kyllä se vaan on niin tullut jäädäkseen.
        Nyt vois vaan jättää jotain sellaista pois, mikä vie liikaa irl touhusta.

Tänään sahaillaan lautoja. Taitaa tulla alkukesästä kaatuneista puista mulle aita. Joutavat hyvin siihen hommaan. Toivottavasti eivät siinä toimessa jatka sit kaatuilua. Ehehe!

Nyt taidan lähtee varnimaan, jos mummolla ois ruokaa. Tauon paikka.

• Dissident kirjoitti:

No ei tää jääkään, kyllä se vaan on niin tullut jäädäkseen.
        Nyt vois vaan jättää jotain sellaista pois, mikä vie liikaa irl touhusta.

Tänään sahaillaan lautoja. Taitaa tulla alkukesästä kaatuneista puista mulle aita. Joutavat hyvin siihen hommaan. Toivottavasti eivät siinä toimessa jatka sit kaatuilua. Ehehe!

Nyt taidan lähtee varnimaan, jos mummolla ois ruokaa. Tauon paikka.

Tää mummo tekee lasagnea tänään.. ootko sä laittanu siihen punkkua? No, ukko lähti just kauppaan ja pistin ostoslistaan yhden el tiempon.. Saa siinä kokatessa vähän maistella jos ei muuta.

Vettä tulee kaatamalla.

Palaillaan.

• Wwuwuw kirjoitti:

Tää mummo tekee lasagnea tänään.. ootko sä laittanu siihen punkkua? No, ukko lähti just kauppaan ja pistin ostoslistaan yhden el tiempon.. Saa siinä kokatessa vähän maistella jos ei muuta.

Vettä tulee kaatamalla.

Palaillaan.

No en mä lotraile viiniä sapuskaan. Nainen kyllä tekee kastikkeita vaikka mistä. Saattaa johonkin lorauttaa kahviakin..hän osaa visioida makuja.

Mä tuppaan tekemään peruseväitä vaan, kun muksujen suut on kouluruualla vielä autentisoitu, niin ne saa näppyjä liioista muista vielä. Kovin jos alkaa kruusailee, niin sitten nirpistävät koulun mauttomille eväille. Tää on taktiikkaa.

Täälläkin harmaata, mutta toivottavasti ei satais.

• Dissident kirjoitti:

No en mä lotraile viiniä sapuskaan. Nainen kyllä tekee kastikkeita vaikka mistä. Saattaa johonkin lorauttaa kahviakin..hän osaa visioida makuja.

Mä tuppaan tekemään peruseväitä vaan, kun muksujen suut on kouluruualla vielä autentisoitu, niin ne saa näppyjä liioista muista vielä. Kovin jos alkaa kruusailee, niin sitten nirpistävät koulun mauttomille eväille. Tää on taktiikkaa.

Täälläkin harmaata, mutta toivottavasti ei satais.

Huh.. tulee melkein liekkejä suusta..Tomaattisose oli chilimaustettua..Ja kun ei löytynyt vapaaehtoisia hakemaan kaupasta tomaattimurskaa, niin nakkasin kattilaan viis tomaattia..sipulit ja muut mausteet. Punkku pehmitti sen chilin makua kivasti.. saa nähä mitä taas tulee. Niin ja mä teen sen soijarouheesta, että ei siitä mitään tavan lasagnea muutenkaan tule..muhikoon ny siellä ja mä voin naukkailla sillä aikaa loput punkut..😌

Niin, se sun naises onkin alan ammattilaisia, näin mä ymmärsin..Onko jopa kokki?

Kiva kuulla (implisiittisesti, heh) , että teillä menee hyvin.

• Wwuwuw kirjoitti:

Huh.. tulee melkein liekkejä suusta..Tomaattisose oli chilimaustettua..Ja kun ei löytynyt vapaaehtoisia hakemaan kaupasta tomaattimurskaa, niin nakkasin kattilaan viis tomaattia..sipulit ja muut mausteet. Punkku pehmitti sen chilin makua kivasti.. saa nähä mitä taas tulee. Niin ja mä teen sen soijarouheesta, että ei siitä mitään tavan lasagnea muutenkaan tule..muhikoon ny siellä ja mä voin naukkailla sillä aikaa loput punkut..😌

Niin, se sun naises onkin alan ammattilaisia, näin mä ymmärsin..Onko jopa kokki?

Kiva kuulla (implisiittisesti, heh) , että teillä menee hyvin.

Aamulla sulla oli varmaan sit se touhupylly ihan omastatakaa? Hörppikö pöntöstä viilennysvettä?

Joo. Lounasravinteli ja pitopalveluhommia tekee. Ammattilainen ja minusta vielä niin intohimolla vääntää noita eväitä, että pääsis oikeuksiinsa tilauseväshommissakin.

Impilisiittisesti? Nevöhööd tuota termiä! Guugleeee! Guugle hei.... mitä on impisiitti? Siitetty impi? Wtf?

• Dissident kirjoitti:

Aamulla sulla oli varmaan sit se touhupylly ihan omastatakaa? Hörppikö pöntöstä viilennysvettä?

Joo. Lounasravinteli ja pitopalveluhommia tekee. Ammattilainen ja minusta vielä niin intohimolla vääntää noita eväitä, että pääsis oikeuksiinsa tilauseväshommissakin.

Impilisiittisesti? Nevöhööd tuota termiä! Guugleeee! Guugle hei.... mitä on impisiitti? Siitetty impi? Wtf?

Jaaaaa! No siis menee hitokseen hyvin. Niin nyt se ei ole enää implisiittistäkään. Ihan äääneen san...öö kirjoitettu totuus...heh

• Dissident kirjoitti:

Kuules puuhapeppu, touhutakamus.. ei mun lasagnet täyttänyt mun laatukriteereitä..pthyi..No ok, kyllä niitä syö..Mutta mähän yritin kikkailla kasvisversiota.. ja mihin hitoksiin se valkokastike katoaa, vaikka laitan sitä ämpärikaupalla? Huoh.

Siis mä tein pe. yhden ja toisen la. Jääkaapissa olis.. Karvista olen etsinyt..

(Saakohan nyt vastattua?)

• Dissiisout
        Wwuwuw kirjoitti:

Kuules puuhapeppu, touhutakamus.. ei mun lasagnet täyttänyt mun laatukriteereitä..pthyi..No ok, kyllä niitä syö..Mutta mähän yritin kikkailla kasvisversiota.. ja mihin hitoksiin se valkokastike katoaa, vaikka laitan sitä ämpärikaupalla? Huoh.

Siis mä tein pe. yhden ja toisen la. Jääkaapissa olis.. Karvista olen etsinyt..

(Saakohan nyt vastattua?)

No mua ei kirjaa sisään, voi olla syynä sekin, että tsipasin nikin poistoon, vaikka vielähän tuo tuolla näkyis olevan... liekö joku hyväksyntä Allerin päästä oltava? Eipä paljoo kiinnosta...

No mä tyrkkäsin nopeesti paljon tuokaa kerralla, kun laitoin 750 g jauhelihaa ja perunasipulisekoituksen lihaliemellä uuniin. Kuudelta viskaan vielä juustoraasteet niskaan. Lasagneen ne voi kipata heti.

• Dissiisout kirjoitti:

No mua ei kirjaa sisään, voi olla syynä sekin, että tsipasin nikin poistoon, vaikka vielähän tuo tuolla näkyis olevan... liekö joku hyväksyntä Allerin päästä oltava? Eipä paljoo kiinnosta...

No mä tyrkkäsin nopeesti paljon tuokaa kerralla, kun laitoin 750 g jauhelihaa ja perunasipulisekoituksen lihaliemellä uuniin. Kuudelta viskaan vielä juustoraasteet niskaan. Lasagneen ne voi kipata heti.

Tsipasit nikin poistoon?

Mitä sä nyt oikein meinaat, jannu? Lähtee huiteleen noin vaan? Sori ei kuule käy päinsä. Pistän muuten kirouksen sun ylle ja pari loitsua myös...👹

ETTÄS TIIÄT!

• Dississtillout
        Wwuwuw kirjoitti:

Tsipasit nikin poistoon?

Mitä sä nyt oikein meinaat, jannu? Lähtee huiteleen noin vaan? Sori ei kuule käy päinsä. Pistän muuten kirouksen sun ylle ja pari loitsua myös...👹

ETTÄS TIIÄT!

No ajattelin oikeesti, että tää palsta kyllä jo ahistaa oikeesti. Kyllä pitää muuta touhua keksiä...

Mä käyn joskus jotain leukailee ehkä...en tiedä? Jotenkin ei enää hotsittaa oikeen. Latistaa liikaa jumahtaa tänne. Ois niin paljon kaikkee kivempaa muualla... täällä on vaan sellainen kun on...palstajeesus. 😂

• Dississtillout kirjoitti:

No ajattelin oikeesti, että tää palsta kyllä jo ahistaa oikeesti. Kyllä pitää muuta touhua keksiä...

Mä käyn joskus jotain leukailee ehkä...en tiedä? Jotenkin ei enää hotsittaa oikeen. Latistaa liikaa jumahtaa tänne. Ois niin paljon kaikkee kivempaa muualla... täällä on vaan sellainen kun on...palstajeesus. 😂

Teet tietysti niin kuin parhaalta tuntuu, mut sanonpa vaan et pöh..😒

• Touhupylly
        Wwuwuw kirjoitti:

Teet tietysti niin kuin parhaalta tuntuu, mut sanonpa vaan et pöh..😒

No en oikeen tähän saumaan muutakaan keksi.

Täällä vaan lueskelisin muitten marinoita, mietteitä ja kaivelisin omia kokemuksia. Entinen elämä nousee pintaan ja en mä sitä enää tarvitse. Yököttää. Tuossa sisko käy jonkinmoista kamppailua itsensä kanssa ja aattelin sitä pakoilla tänne, niin lempeen herätyksen seksialoituksesta napsahti kamelinselkä. Ei kehtaa enää katsella muitten vääntöjä yhtään... tekee vaan pahaa ja en tajua, miksi pitäis?

• Kaisanoasaa

Oon tehny lasagnee satoja kertoja varmaan. Se on ätmi ruokaa.

• Osaatko sä kokata lasagnea??:) Se on aika monimutkainen ruoka,silleen..että peukkuja,mä en osaa tehdä :)

• trollikka

Perjantain lounaana oli muuten broilerimakaroonilaatikkoa höystettynä aurinkokuivatulla tomaatilla ja suippo paprikalla, eikä käytetty munamaitoa; vaan mustaa koskenlaskijajuustoa maitoa.

Ajattelin huomenna syödä sitä lounaalla, mutt kaikki oli mennyt... eikä mulle jäänyt sitä annostakaan.
      Omaa tyhmyyttäni, kun en ottanut siitä annosta ensimmäisenä ja jemmannut sitä itselleni.
      Teen huomenna itselleni spagettia ja paistettua tattia/punasipulia ja tinjamia... teelusikallinen voita vielä spagetin päälle sulaamaan. Oon yksin kotona ja saan nukkua aamulla pitkään...

Ai niin, yks poppakonsti, jota isoäitini käytti: ½ lasillista vettä eli n. 1½dl, ja 2ruokalusikallista hunajaviinietikkaa sekoitetaan... kurlataan kurkkua 3-4 tunnin välein, tappaa bakteerita nielusta ja suusta samalla. Ja auttaa ainakin kipeään aristavaan kurkkukipuun... sen verran usein mukulana olen asiaa joutunut kokeilemaan. Eikä sitä hunajaviinietikka vettä sitt niellä, vaan syljetään kaikki pois!

Hyvää yötä, nukkukaa hyvin!

• helmiä_sioille

Siis oikeesti. onks kukaan teistä ikinä tehnyt lasagnea? en tarkoita sillän juustokuorruterttua makaroonilootaa... :)

• Sitä mäkin ihmettelen,oikee on aika monimutkainen..eikös ollut??: p

• neiti.lasagne

Hohhoijaa...

Viron ryssäkö on sitten ainoa joka tietää mitä lasagne on ja miten se tehdään? Hirtä ittes tyhmeliini.

• trollikka

Enhän minä lasagnesta puhunutkaan, vaan broilerimakaroonilaatikosta! Kaks aivan eri asiaa!

Tahdotkos sä sen lasagnen tehtynä kaupassa myydyistä lasagne levyistä, (kuivatuotetta ) vai pitääkö vääntää taikinasta tuoretuotetta? Löytyy minulta mankeli ihan sitä varten, joskus ollaan systerin tai Emon kanssa metritolkulla lasagnetaikinaa mankeloitu ja katkottu paloiksi. Osa käytetty heti ja osa kuivattu myöhempään käyttöön.

Tuorepastasta jos teen siinä on hitonmoinen työ, eikä kyllä ole silloin lounasruoka, illalliseksi kannattaa tähdätä sen teko, näes aikaa kuluu kaiken tarpeellisen valmisteluun.

Ens on tekosessa se jauhelihakastike: Paistetaan jauheliha porkkana sipulit ja lisätään tomaattimurska paprikat, mustapippuri, valkopippuri, basilika, suola, laakerinlehiä ja tinjamia. jätetään kiehumaan ja hämmennellään aika ajoin hiukan... lisätään punkkupullon loppu ja haudutetaan kastiketta... ainakin 2 tuntia . Valkosipuli muuten viipaloidaan, paisto vaiheessa, sinne mukaan, eikä missään nimessä murskata sitä raakana kastikkeeseen!

Seuraavaksi valkokastikkeen tekoon; voi kattilaan ja vehnäjauhot sekoitetaan siihen ja annetaan kypsyä hieman, mutt varotaan ruskistamasta jauhoja, vispilöidään maitoa vähän kerrassaan jauhojen joukkoon ja tehdään tasainen valkokastike, varotaan polttamasta kastiketta pohjaan.
        Kun kastike kiehuu siihen lisään sulatejuuston sekä juustoraasteen, vaikkapa edamia!
        Valkokastikkeen maustan suolalla ja muskottipähkinällä, ja ripaus sokeriakin tarvitaan.

Lasagne vuokan täyttö; helppoa jos tehdään kuivatuotteesta; jos tuorepastasta pitää levyt ensin hieman kiehauttaa... ennen täyttö vaihaetta... ja valuttaa keittiöpyyhkeittä apuna käyttäen.
        Pohjalle jauhelihakastiketta sitten lasagnetta, jauhelihakastiketta, maitokastiketta, lasagnea, jauhelihakastike, maitokastike jne... riippuen uunivuokan korkeudesta 3 - 5 kerrosta. päällimmäinen kerros aina valkokastiketta ja sen päälle vielä parmesan juustoraastetta.

Uunin lämpötila 180°c vuoka alaritilälle noin 45 min. sitt nosto ylös ja 3-5 min väriä pintaan.
        Vuoka uunista vetäytymään... n. 10 min. ja ruoka on valmis tarjoiluun.
        Salaattia, patonkia, voita juustoa, salamia... maitoa, viccyä, ja punkkua tai valkkaria tarjolle!

Bon Appétit!

• trollikka kirjoitti:

Enhän minä lasagnesta puhunutkaan, vaan broilerimakaroonilaatikosta! Kaks aivan eri asiaa!

Tahdotkos sä sen lasagnen tehtynä kaupassa myydyistä lasagne levyistä, (kuivatuotetta ) vai pitääkö vääntää taikinasta tuoretuotetta? Löytyy minulta mankeli ihan sitä varten, joskus ollaan systerin tai Emon kanssa metritolkulla lasagnetaikinaa mankeloitu ja katkottu paloiksi. Osa käytetty heti ja osa kuivattu myöhempään käyttöön.

Tuorepastasta jos teen siinä on hitonmoinen työ, eikä kyllä ole silloin lounasruoka, illalliseksi kannattaa tähdätä sen teko, näes aikaa kuluu kaiken tarpeellisen valmisteluun.

Ens on tekosessa se jauhelihakastike: Paistetaan jauheliha porkkana sipulit ja lisätään tomaattimurska paprikat, mustapippuri, valkopippuri, basilika, suola, laakerinlehiä ja tinjamia. jätetään kiehumaan ja hämmennellään aika ajoin hiukan... lisätään punkkupullon loppu ja haudutetaan kastiketta... ainakin 2 tuntia . Valkosipuli muuten viipaloidaan, paisto vaiheessa, sinne mukaan, eikä missään nimessä murskata sitä raakana kastikkeeseen!

Seuraavaksi valkokastikkeen tekoon; voi kattilaan ja vehnäjauhot sekoitetaan siihen ja annetaan kypsyä hieman, mutt varotaan ruskistamasta jauhoja, vispilöidään maitoa vähän kerrassaan jauhojen joukkoon ja tehdään tasainen valkokastike, varotaan polttamasta kastiketta pohjaan.
        Kun kastike kiehuu siihen lisään sulatejuuston sekä juustoraasteen, vaikkapa edamia!
        Valkokastikkeen maustan suolalla ja muskottipähkinällä, ja ripaus sokeriakin tarvitaan.

Lasagne vuokan täyttö; helppoa jos tehdään kuivatuotteesta; jos tuorepastasta pitää levyt ensin hieman kiehauttaa... ennen täyttö vaihaetta... ja valuttaa keittiöpyyhkeittä apuna käyttäen.
        Pohjalle jauhelihakastiketta sitten lasagnetta, jauhelihakastiketta, maitokastiketta, lasagnea, jauhelihakastike, maitokastike jne... riippuen uunivuokan korkeudesta 3 - 5 kerrosta. päällimmäinen kerros aina valkokastiketta ja sen päälle vielä parmesan juustoraastetta.

Uunin lämpötila 180°c vuoka alaritilälle noin 45 min. sitt nosto ylös ja 3-5 min väriä pintaan.
        Vuoka uunista vetäytymään... n. 10 min. ja ruoka on valmis tarjoiluun.
        Salaattia, patonkia, voita juustoa, salamia... maitoa, viccyä, ja punkkua tai valkkaria tarjolle!

Bon Appétit!

Sä olet nyt toinen, joka tosta punkusta mainitsee.. ja että parikin tuntia pitäis hauduttaa. Sen punkun takia, vai miksi?
        Pitäiskö tässä alkossa kipasta?

• Wwuwuw kirjoitti:

Sä olet nyt toinen, joka tosta punkusta mainitsee.. ja että parikin tuntia pitäis hauduttaa. Sen punkun takia, vai miksi?

Pidän punkun kanssa kokkaamisesta. Joskus jopa käytän sitä ruuassa!

Haha!!! Ja rairai!

• trolikka
        Wwuwuw kirjoitti:

En minä käy punkkua sitä varten ostamassa, kyllä sen voi poiskin jättää. Mutt teen lasagnea usein silloin kun jääkaapissa on aukaistu punkkupullo (faijan)... tai sitt laitan kanankoipia viinissä.
        Ihan niitä isoja halvempia broilerin koipireisiä, n. kilon pakkauksissa 3-4 koipea ain samassa rasiassa.
        Ei näitä ohjeita pidä ottaa niin vakavasti... sovella hyvä ihminen.
        Kokeile vaikka siideriä jos sulla on kotona... 1½- 2dl varmaan riittää pienempään kastike satsiin, ja keittämällä sitä kokoon; sen maku tiivistyy. Muista se suolaa käyttäessä eteenkin tai basilikaa...
        Broilerin kanssa olen omenasiiderillä leikitettyt... ja ihan syötävää siitäkin on tullut.

Mitään muuten ei opi tekemättä ... ja tekijälle sattuu virheitäkin, niistä on sitt vaan opittava.
        Tsemppiä... hae ohje netistä esille ... sulle tueksi!

• trolikka kirjoitti:

En minä käy punkkua sitä varten ostamassa, kyllä sen voi poiskin jättää. Mutt teen lasagnea usein silloin kun jääkaapissa on aukaistu punkkupullo (faijan)... tai sitt laitan kanankoipia viinissä.
        Ihan niitä isoja halvempia broilerin koipireisiä, n. kilon pakkauksissa 3-4 koipea ain samassa rasiassa.
        Ei näitä ohjeita pidä ottaa niin vakavasti... sovella hyvä ihminen.
        Kokeile vaikka siideriä jos sulla on kotona... 1½- 2dl varmaan riittää pienempään kastike satsiin, ja keittämällä sitä kokoon; sen maku tiivistyy. Muista se suolaa käyttäessä eteenkin tai basilikaa...
        Broilerin kanssa olen omenasiiderillä leikitettyt... ja ihan syötävää siitäkin on tullut.

Mitään muuten ei opi tekemättä ... ja tekijälle sattuu virheitäkin, niistä on sitt vaan opittava.
        Tsemppiä... hae ohje netistä esille ... sulle tueksi!

Netistä jo eilen ohjeita kattelinkin ja mä kyllä soveltelen ja säveltelen vähän kaikkea, sehän se kivointa onkin..että ei sen puoleen ja aina vähän oman maun mukaan..

• Onko lasagnessa sipulia?

• Ei, jos ei laita.. 😄

Mä aion kyllä laittaa ja valkosipulia myös..

• nirsoiluako

Mikäs sipulinvihaaja sitä sinä olet?

• Wwuwuw kirjoitti:

Ei, jos ei laita.. 😄

Mä aion kyllä laittaa ja valkosipulia myös..

Eli miltei aina on, ilmankos en ole koskaan syönyt

• nirsoiluako kirjoitti:

Mikäs sipulinvihaaja sitä sinä olet?

Ihan tavallinen kai, koskaan en ole sipulista tykännyt

• trollikka
        pujotteIija kirjoitti:

Ihan tavallinen kai, koskaan en ole sipulista tykännyt

No tykkäätkös sä inkivääristä?

• trollikka kirjoitti:

No tykkäätkös sä inkivääristä?

Eikös sitä joissain leivonnaisissa käytetä? Eli mahdollisesti tykkään

• trollikka
        pujotteIija kirjoitti:

Eikös sitä joissain leivonnaisissa käytetä? Eli mahdollisesti tykkään

No kuule inkivääriä käytetään niin monessa mukana ett sitä ei aina käsittetäkkään... jollei asiaa tiedä. Sitä on leivonnaisissa, juotavissa, ruuassa, maustetussa teessäkin mukana, luontais tuotteissa, käytetään kipulääkkeenäkin.
        Maultaan muuten kitkerä... huomattavasti pahemman makuinen kuin sipuli!

Ihan vaan sitä... ett jos raa´an sipulin maku on sinusta paha... niin on olemassa muitakin sipuleita kuin keltasipuli.
        Kaikki ne ovat erimakuisia eikä suinkaan kaikki valkosipulin kaltaisia voimakas makuisia.
        Kypsää sipulia on aika mahdoton ruuasta eroittaa jos se ei ole palasina siinä joukossa.
        Ainoastaan sipulille allerginen taatusti huomaa sipulin ruuassaan olleen mukana; vatsaväänteistä!

Samoin kun minä huomaan punkun hiukan myöhemmin jo juotuani sangriaa täyden lasillisen, mikreenini herää... jostain syystä, mutt valkkaria pystyn juomaan!
        Sen sangrian pinnalla killui mansikoita ja puolukoita, juoma maistuikin mansikkoille ja siinä oli viininä punkkua! Yr... kele!
        Clotam 200mg auttaa mikreeniin ja sitä saa nykyään ostaa vain Norjasta, josta veljeni sitä toi mulle, vaimonsa tiesi kertoa mistä kyseistä lääkettä oli myynnissä... ja veli toi työmatkaltaan.

• trollikka kirjoitti:

No kuule inkivääriä käytetään niin monessa mukana ett sitä ei aina käsittetäkkään... jollei asiaa tiedä. Sitä on leivonnaisissa, juotavissa, ruuassa, maustetussa teessäkin mukana, luontais tuotteissa, käytetään kipulääkkeenäkin.

Ihan vaan sitä... ett jos raa´an sipulin maku on sinusta paha... niin on olemassa muitakin sipuleita kuin keltasipuli.
        Kaikki ne ovat erimakuisia eikä suinkaan kaikki valkosipulin kaltaisia voimakas makuisia.
        Kypsää sipulia on aika mahdoton ruuasta eroittaa jos se ei ole palasina siinä joukossa.
        Ainoastaan sipulille allerginen taatusti huomaa sipulin ruuassaan olleen mukana; vatsaväänteistä!

Samoin kun minä huomaan punkun hiukan myöhemmin jo juotuani sangriaa täyden lasillisen, mikreenini herää... jostain syystä, mutt valkkaria pystyn juomaan!
        Sen sangrian pinnalla killui mansikoita ja puolukoita, juoma maistuikin mansikkoille ja siinä oli viininä punkkua! Yr... kele!
        Clotam 200mg auttaa mikreeniin ja sitä saa nykyään ostaa vain Norjasta, josta veljeni sitä toi mulle, vaimonsa tiesi kertoa mistä kyseistä lääkettä oli myynnissä... ja veli toi työmatkaltaan.

Mulla on inkivääriä kapseleina.. Pyysin kerran ukkoa tuomaan kaupasta inkivääriä..niin siinä kävi noin. Teetä joskus juuresta keitän, tai flunssalääkkeenä käytän, auttaa myös huonovointisuuteen.

• trollikka kirjoitti:

Inkivääri on hyvää ja erittäin tehokas monessa terveysjutussa,mulla on näitä uh,kristallisoituja inkivääripaloja..niitä pitää napsia pari aina kerralla,tehoo erittäin nopeesti vatsavaivoihin,närästykseen..harmi vaan että näyttäis vetävän serotoniinia alas jota mulla ei sais joten pitää rajottaa tota inkivääriä:/
        mulla on krooninen migreeni,ekan sain kahdeksan vuotiaana..tää mun luukku laukasee niitä joten nykyään saattaa olla jopa viikko että saan kohtauksia joka päivä,hiton vaarallista..mutta mainitsit clotamin!:D mulla oli toi aikoinaan migreeni lääkkeenä,auttoi hyvin:) en tiennyt että ei saa enää suomesta? mä käytän nykyään naproksenia,auttaa parhaiten auroihin.

• trollikka
        Wwuwuw kirjoitti:

Mulla on inkivääriä kapseleina.. Pyysin kerran ukkoa tuomaan kaupasta inkivääriä..niin siinä kävi noin. Teetä joskus juuresta keitän, tai flunssalääkkeenä käytän, auttaa myös huonovointisuuteen.

Pönttöuuni vois nyt noita inkivääri kapseleita tarvita, on kuulemma jo sairastunut flunssaan.
        Kovin on aikaisessa tänä vuonna flunssa aalto, kun se jo nyt alkaa... tavallisesti vast loka- tai marraskuussa nuo epidemiat täällä Varsinais-Suomessa ovat alkaneet.

• trollikka
        peppupupu kirjoitti:

Inkivääri on hyvää ja erittäin tehokas monessa terveysjutussa,mulla on näitä uh,kristallisoituja inkivääripaloja..niitä pitää napsia pari aina kerralla,tehoo erittäin nopeesti vatsavaivoihin,närästykseen..harmi vaan että näyttäis vetävän serotoniinia alas jota mulla ei sais joten pitää rajottaa tota inkivääriä:/
        mulla on krooninen migreeni,ekan sain kahdeksan vuotiaana..tää mun luukku laukasee niitä joten nykyään saattaa olla jopa viikko että saan kohtauksia joka päivä,hiton vaarallista..mutta mainitsit clotamin!:D mulla oli toi aikoinaan migreeni lääkkeenä,auttoi hyvin:) en tiennyt että ei saa enää suomesta? mä käytän nykyään naproksenia,auttaa parhaiten auroihin.

Niillä on kuulemma valmistus vaikeuksia ollut... kun entinen valmistaja lopetti sen valmistuksen ja uusien tekijöiden kapasiteetti on rajallinen.
        Ehkä ens vuoden puolella jo on taas Suomessakin jälleen myynnissä, kun valmistaja saa lisää tiloja ja työntekijöitä... ym.
        Sivusta kuultua tietoa... tuskin ihan julkistakaan... mutt suvussa on lääkäreitä ja yks valisti tässä asiassa, koska se koskee mua tuon pahuksen mikreenin takia.
        On muuten kohtaukset helpottuneet iän mukana... enkä ole enää vuosiin herännyt mikreeniin aamuisin.

• trollikka kirjoitti:

Pönttöuuni vois nyt noita inkivääri kapseleita tarvita, on kuulemma jo sairastunut flunssaan.
        Kovin on aikaisessa tänä vuonna flunssa aalto, kun se jo nyt alkaa... tavallisesti vast loka- tai marraskuussa nuo epidemiat täällä Varsinais-Suomessa ovat alkaneet.

Pönttis vois ottaa niitä,varmana auttais! Se tais mainita että ottaa antibiootteja joten sillä ei ole virus kyseessä..mut vahva aito inkivääri auttaa kaikkeen! Mä just oon täällä hikoillut kun porukka kertoo että on flunssaa,jotain mahatautia..ei hitto,mulla on just super labrat tulossa,ja lääkärikäyntejä,mitä mä teen jos nää on jo liikenteessä,mä en todellakaan halua noita flunssia!:O mun vamma kroppa on kuin syöpäpotilaalla,kaikki tarttuu niin mun pitää olla tosi varovainen..varmaan parempi tehdä lekuri jutut asap ennen kuin täysillä iskee. sanoitko,varsinais-suomessa?? katos,meidän mökki on siellä ja tulee tavattua paikallisia,nytkin oli vieraita käymässä..apua..
        aika outoa,vuosi oli ERITTÄIN kuuma ja kuiva,edelleen mutta "taudit" jostain syystä riehuu jo nyt..hmmm,joku ei oikein natsaa..

• trollikka kirjoitti:

1 kaverini söi joskus inkivääriä, siis ihan siitä kasvista leikkasi paloja, auttoi kuulemma selkäkipuihin

• trollikka
        peppupupu kirjoitti:

Pönttis vois ottaa niitä,varmana auttais! Se tais mainita että ottaa antibiootteja joten sillä ei ole virus kyseessä..mut vahva aito inkivääri auttaa kaikkeen! Mä just oon täällä hikoillut kun porukka kertoo että on flunssaa,jotain mahatautia..ei hitto,mulla on just super labrat tulossa,ja lääkärikäyntejä,mitä mä teen jos nää on jo liikenteessä,mä en todellakaan halua noita flunssia!:O mun vamma kroppa on kuin syöpäpotilaalla,kaikki tarttuu niin mun pitää olla tosi varovainen..varmaan parempi tehdä lekuri jutut asap ennen kuin täysillä iskee. sanoitko,varsinais-suomessa?? katos,meidän mökki on siellä ja tulee tavattua paikallisia,nytkin oli vieraita käymässä..apua..
        aika outoa,vuosi oli ERITTÄIN kuuma ja kuiva,edelleen mutta "taudit" jostain syystä riehuu jo nyt..hmmm,joku ei oikein natsaa..

Taisit nyt ymmärtää väärin. Minä asun Varsinais-Suomessa... Pönttöneiti jossain itä - Suomessa käsittääkseni!
        Tuumin ainoastaan ett täällä päin yleensä flunssa aalto tulee; .... siinä lokakuun loppupuolella, marraskuussa saattaa vasta alkaa esiintyä enemmänkin. Mutt loppujen lopuksi yks räkänen ihminen saattaa tartuttaa useita ihmisiä pärskiessään ympäriinsä täysin estottomasti.
        Viime talvena just panin yhden edesvastuuttoman vierailijan pihalle, siis pyysin häntä poistumaan ja tulemaan vasta tervehdyttyään uudelleen vierailulle meidän hoitokotiimme!

Suuttuihan hän tulisesti mulle, sanoi haastavansa minut oikeuteen kun estän häntä tapaamasta sukulaistaan. Oli ostamassa ruokasalin puolella paria kahvia ja kääretortun palaa. Niisti siinä nenäänsä nenäliinaan ja puhdisti sitt sormiaan housunsa persuksiin. Kaivoi rahaa kukkarostaan maksaakseen ostokset, jolloin aivasti sellaisen sumupilven pisaroita niiden tarjottimella olevien tuotteiden päälle.
        Siinä kohtaa mä puhalsin pelin poikki... en ottanut niitä tarjottuja rahoja vaan nappasin sen tarjottimen ja laitoin suoraan sellaisenaan keräilykärryyn ja pyysin tulemaan joskus toisten ja terveenä!Käytiin kiivasta sanaharkkaa siinä... mentiin molemmat asiattomuuksiin asti.

Sanoin lopulta ett tällaiset käynnit ovat hiukan kuin ; "Perintöä odotellessa... Sitä ehkä voi jouduttaa tautisena vierraillen, yskien ja pärskien!" Mies lähti siitä täydessä kiukussa, tuli takaisin noin kuukauden kuluttua, ja pyysi anteeksi ajattelemattomuuttaan. Ei ollut ymmärtänyt silloin miten sairas jo olikaan.
        Vasta seuraavana päivänä oli noussut keuhkokuume, se kai oli ollut jo silloin piilevänä, kun otimme yhteen. Keuhkokuume kun saattaa olla kuumeetomanakin, ainoastaan kiukkuinen ja ns.vetämätön väsynyt olo, saattaa olla nuhan lisäksi ainoat oireet... ennen Noutajan Tuloa!
        Niin lääkäri oli hänelle selittänyt ja muutan päivän mies oli oikein osastolla viettänyt, suonen sisäisen lääkityksen vuoksi.

En kadu ratkaisuani olla tyly vieraalle, vaikka ei se hyvää käytöstä minulta ollutkaan, ei hänen käytöksensäkään mitenkään korrektia ollut! Minä halusin kuitenkin suojella lähinnä itseäni ja hoivaosaston asukkaita ja ettenkin sitä vanhusta jota mies oli tullut tapaamaan, kun suoraan sanottuna minusta tuntui; yhden aan kun vaihtaa p;ksi... ilmaus ois ollut aika lähellä totuutta.
        Ja niinhän minä vihjaisinkin hänelle, en kyllä itsekään käsittänyt miten sairas hän todella oli!

Asia on kaikin puolin sovittu ja anteeksi annettu puolin sun toisinkin, ihmisiä kuitenkin olemme kaikkine omine puutteinemme. Mullakin paljon oppimista vielä miten esitän asiani... Miss Suorasuuna tuskin tulen menestymään... pidemmän päälle. Nyt mulla on vaan ollut tuuria matkassa etten enempää ole tyrinyt norsuna lasikaupassa!

• pitkätukka-68

Mitä?
      Mä luulin et tää on juomapalsta.

Mut tee toki lasagne itse, eineslasagnet on roskaa.
      Tuleehan siitä aikalailla tiskiä, mut on se sen arvoista. Tosin parasta on tehdä lasagne jonkun rakkaan kans yhdessä.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      162
      13814
    2. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      82
      9981
    3. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      100
      9196
    4. Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee

– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k
      Maailman menoa
      21
      8309
    5. Giorgia Meloni vs Riikka Purra

Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk
      Maailman menoa
      47
      6823
    6. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      43
      6593
    7. 151
      6216
    8. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      97
      5146
    9. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
      Maailman menoa
      24
      3955
    10. En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen

Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä
      Maailman menoa
      405
      1349
    Aihe