Miksi akateemiset ovat niin avuttomia kaikessa ?

Eiakat

Miksi tuo porukka on niin uusavutonta ja naivia kuin olla voi? Sitten eivät uskalla tehdä mitään ratkaisuja vaan siirtävätt vastuun muille?

9

932

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hei1111

      Liian hyvät olot... pitäis laittaa lapsena tehdastyöhön niin sais kunnon motivaation viisastumiseen kun näkee kuinka kamalia paikkoja ne on....

    • ilmajotahengitän

      Minäkin nuorena isän matkassa 60 luvulla alle 10v tein ensimmäiset maalausremontit. Palkkaa ei aina itselle tullut mutta tehdä piti. Muuten sai risusta jos niskoitteli. Sodankäynyt mies ei vastaanpanemista ja huilailua aina hyvällä katsonut. Myöhemmin olin raksalla ja metallihommissa ja tehdastyössäkin. Taitava olen käsistäni vaikka olenkin akateeminen DI. Ajattelen edelleenkin. Työ kuin työ. Mitähän aloittaja tarkoittaa sitä en oikein tiedä. Joskus olen toki avuton minäkin. Harva sitä nyt virheetön on.

    • Aivan_uteliaisuudesta

      Ja monenkohan akateemisen ihmisen otokseen tutkimuksesi perustui? Mikä oli ikä-, sukupuoli- ja opintoalajakauma? Mikä oli havaintoympäristö ja -menetelmä, joilla avuttomuus todettiin? Mitkä olivat ei-akateemisen vertailuryhmän vastaavat tiedot? Miten tuloksesi vertautuvat muihin vastaaviin tutkimuksiin?

    • kaverillekansa

      Riippuu miltä puolelta katellaan. Harva hallitsee sekä teorian että käytännön. Se joka molemmat hallitsee, ei tule välttämättä arvostetuksi niin kuin olisi ansainnut. Yhtäällä kovasti pullistellaan käytännön osaamisella, vaikka tutkimuspuoli on viturallaan. Toisaalla taas joku tutkija etenee vailla minkäänlaista kontaktia oman pohjatutkintonsa alaan. No miksi? Siksi, kun eräs laki on hanurista ja sallii mielivallan. Nykyään edetään vain kaveripohjalta. Se on raaka totuus.

    • repesin.yliopistotytölle

      Olin autolla liikkeellä ja seisoin punaisissa valoissa niin näin jonkun nörtin näköisen nuoren tytön kävelevän yliopistolle päin ja suojatien yli mennessään kompastui katukiveyksen reunaan :D Oli niin koomisen näköinen kun juuri ja juuri onnistui välttämään kaatumisen, oikein stereotyyppisen kömpelö lukutoukka komediahahmo, nauruntyrskähdys pääsi xD

    • ksljkdfkjsfkjsd

      Akateemisten suurin mekaniikan saavutus on tietää se miten kirja avautuu :D

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      veljenikin on kemian maisteri ja on konepajallla metallimiehenä duunarina. Ei hän ole mikään avuton tapaus.

    • Anonyymi

      Akateemisissakin on erilaisia, on moni opettaja tai lääkäri, joka myös käytännön hallitsee. Ajattele vaikka kirurgi. Mutta on moni lukion opettaja, joka on aikalailla saapas, ettei päde kaikkiin. Myös ammattikea on hyvä tie teorian ja käytännön yhdistämiseen. Tosin se pitäis tehdä ammatillisen koulutuksen jatkoksi. Ja työ on tärkeää, etenkin kesätyöt. Eikä mennä mihinkään tylsään kassapalveluun vaan tehtaalle. Ennen oli poliitikoillakin vankka työkokemus, jopa presidenteillä. Mutta ainakin Stubilla on ihan ihme tutkinnot. Presidentin tärkein tehtävä on tuntea maansa vientiteollisuus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3487
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2109
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1805
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1716
    5. Rajalakia menee läpi ja sekosi vastustajajia

      Korpeaa hheh heh.
      Perussuomalaiset
      80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      285
      1071
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      939
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe