Etanapostiystäviä hakusessa

Olen 30-vee nainen maalta, hiukan tulevan "hullun kissamummon" vikaa koska kissoja mulle juuri tulossa viides kappale. :D Sinkkuihminen oon, mutta en ole etsimässä muuta kuin ystäviä kirjeenvaihtoon joten sillä tuskin on sen enempää merkitystä, ellet sitten itse ole hakemassa nimenomaan perheellistä kirjekaveria.

Paitsi kissoista ja eläimistä noin ylipäätään, tykkään myös puutarhanhoidosta (huonekasvejakin löytyy liuta), luonnossa liikkumisesta, lukemisesta, leffoista (etenkin scifi, supersankarileffat, seikkailu ja kauhu), ruuanlaitosta ja tietenkin perinteisestä kirjeenvaihdosta. Lisäksi yleisesti kiinnostaa mm. historia, psykologia, avaruus, mytologia sekä vieraat kulttuurit.

Kirjekaverilta sinällään en odota mitään ihmeitä, kunhan osaat pitää keskustelua jokseenkin yllä ja olet mukava, toiset huomioonottava ihminen. :) Rasisteja tai muilla tavoin ahdasmielisiä tuttavuuksia en hae. Sukupuolella ei ole merkitystä eikä juuri iälläkään, se on kumminkin vain numero.

Mulle voit pistää viestiä ihan tänne suomi24:n s-postiin eli siis [email protected]. Esittele itsesi (useammalla kuin parilla lauseella, jookos) ja katsotaan sitä osoitteiden vaihtoa sitten. :)

7

517

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ville_katolla

Olipa mielenkiintoinen ajatus tuo etanapostikirjeenvaihto. Mistä moinen mieleesi tuli?

Kun tarkemmin asiaa ajattelee niin onhaan se hienoa saada oikea käsin kirjoitettu kirje. Valitettavasti useimpien käsiala on rappeutunut käytän puutteessa. Omakin on sellaista ettei selvää saa sitten kun on unohtanut mitä kirjoitti.

Toinen asia on tietysti nopeus. Sähköpostin ja pikaviestimien aikakaudella vastauksen saamiseen kuluu aivan käsittämättömän pitkä aika. Toisaalta siinä voi olla oma viehätyksensä kun sitten jonain päivänä postilaatikosta löytyy kauan odotettu kirje.

• PostiOnAivanLiianHidas

Siinäpä se onkin, nuo kauan odotetut on liian kaun tulevia lappusia. Siinä menee jo mielenkiinto koko asiaan, tässä kohta viikko sitten laitoin paperikirjeen ja ajattelin, jos vaikka ensikuussa saan palautetta. Siihen voi mennäkin, kun ei sitä kuulu ei näy parhaalla tahdollakaan. Sitten kun vielä hirmu hintavaa, on todella kallista touhua ei siksikään kiehdo. Sehän maksaa enemmän kk kuin nettiyhteys. Eipä tosiaan kiehdo ja tuo nopeus on omaaluokkaansa sähköisesti, kunhan ensin operaattorit lukee ne ja hurrien rajavalvonta. Jos sitä kautta posti menee niin lukevat kaiken.

• Ville_Katolla

Jos onkin niin että etanapostin viehätys onkin juuri siinä ettei se ole niin nopeaa kuin pikaviesti tai sähköposti. Tarvitseeko kaiken olla aina niin kiihkeärytmistä? Kymmenen pikaviestiä päivässä? Eihän niiden välissä ole ehtinyt tapahtumaan mitään kertomisen arvoista. Viikon päästä on jo jotain kerrottavaakin.

Kynällä ja paperilla kirjoittaessa kaiken pitää miettiä etukäteen paljon tarkemmin kuin koneella, jolla on helppo muutella tekstiä.

Sitten vielä siitä yksityisyydestä. Myös pikaviestit saa suojattua kun käyttää sopivaa viestintä. Signal on aivan kelpo viestin yksityisyyttä haluavalle. Sähköpostin taas saa suojattua PGP:llä. Mikäli sähköpostiohjelmassa on salausmahdollisuus niin homma tapahtuu automaattisesti kun asetukset on ensin saatu kuntoon. Tiedä sitten mitä tapahtuu etanapostin kirjesalaisuudelle kun massaurkintalaki tulee voimaan.

• Iteenlöytäny

Ootko löytänyt etanaposti ystävän?

• MNykanen

Ootko valmiina?, laitan etana nyt menemään sinne päin, arvioitu saapumisaika 2055 tammikuussa!.

Kirje tulossa.

M.Nykänen

• YritinYmmärtää

Nykypostikirje on ensinnäkin hirveän hintava, merkki, paperi ja kuori plus aika joka menee raapustaessa jotain. Taannoin kirjoitin erään knssa, hän suuttui koska en halunnut tavata ja lopetti. Mitään puhetta siitä ei ollut alkujaankaan, kyllä naiset on outoja.

• röllimörko

Itse olen melkee 20v tätä ketjun alkajaa vanhempi mies, enkä tiedä alkaisinkókaan.

Kokemusta on. Hyviä ja huonoja. Pitkä kaveruus joka sammui ja sitten ne lyhyet. Mutta kaiken voi alkaa pitkällä sähköpostinvaihdolla. Sinäänsä tämä paikka on täynnä mörköjä, enkä siksikään jatka pidempään

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 124
      1345
    2. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      141
      1219
    3. Costa Rica on tympeän makuinen kahvi

Ostin kahvin hinnan romahduksen kunniaksi Costa Rican "Premium Blendiä". Piti olla sataprosenttista arabialaista. No ain
      Maailman menoa
      65
      1141
    4. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      233
      1121
    5. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      57
      1006
    6. 63
      881
    7. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      83
      861
    8. Mitä on mietteissäsi

Tänään?
      Ikävä
      65
      667
    9. Onkin niin, että olet hulluna minuun

mutta et uskalla sitä tuoda ilmi. Salaa haaveilet kiihkeästä suhteesta, vaan siihen se jää, ja syyksi esteet ja muut. S
      Ikävä
      32
      645
    10. Nyt ei enää ole

Mitään mikä pitäisi mut hiljaa, kaikesta. Tämä on muutamalle henkilölle täällä.
      Ikävä
      39
      575
    11. Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"

Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin
      Tanssii tähtien kanssa
      14
      540
    12. Taidan luopua

Sinusta.
      Ikävä
      33
      530
    13. Jälleen näin nainen unta sinusta

Aika usein tulet uniini, enkä tiedä, mitä se tahtoo minulle sanoa. Tällä kertaa en ollut kotonasi, vaan ulkona jossain t
      Ikävä
      28
      529
    14. Mikä on hulluinta?

Mitä ikäväsi kohde on tehnyt?
      Ikävä
      32
      529
    15. Et taida olla ihan varma

Päätöksestäsi?
      Ikävä
      65
      498
    16. En haluaisi sanoa tätä

Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari
      Ikävä
      39
      475
    17. Et siis halua

Kansssani mitään
      Ikävä
      29
      469
    18. Onko kipuraja

Jo ylitetty?
      Ikävä
      51
      451
    19. Miltä tuntuu

olla erossa kaivatustasi?
      Ikävä
      24
      437
    20. Olet komea ja kaikkea

En uskonut kuitenkaan miten laajasti olet kaikkien naisten ihannoinnin kohde. Jälleen kerran. Palsta on hiljainen kun o
      Ikävä
      19
      433
    Aihe