Olisi tarve kannattimelle millä saisi vaaka palin (115mm leveä) kiinnitettyä saman paksuisen pysypalkin kylkeen niin että kiinntiys on vain alapuolella. Tämä olisi siis eräänlainen hyllyn kannattimen tapainen.
Kiinnitys kyky olisi samaa luokkaa kuin kylkikiinnitykseen tehdyilllä palkikengillä.
En oikein usko että tavallinen n. 100x100x90mm kulmarauta olisi tarpeeksi tukeva.
Ehkä kulmarauta mikä olisi 300x300x100 ja missä olisi 45 asteen vino tuki olisi se paras. Tuki jää näkyville joten 45 asteen vinotuki olisi samalla koriste.
Onkohan tällaisia valmiina?
Kaippa tuollaisne voisi tehdä puustakin ja yhdistää tavalliseen kulmarautaan.
palkille alapuolinen kanatin+
3
168
Vastaukset
- vanhatimpuri
saako pystypalkkiin kiinnittää puisen kannakkeen, esim 100x100x500, jonka kaventaisi kiilaksi alaspäin, ettei ole mikään kloppi palkin kyljessä, vaan siisti kannake. Kantaa kyllä vaikka mitä, kiinnittää voi vaikka pitkillä täkkipulteilla, tai kierretangolla läpi pustypalkin.
- 3344556677
Tuota mietin itsekin, se vaan ei ole vaan kovin kaunis mutta varmasti tukeva.
Toinen keino voisi olla 45 asteen kulmassa oleva tuki ja tietysti perinteinen iso kulmanaulauslvey pitämään vaakapalkin pää paikallaan.
Mitenkähän nykyään näitä tulitaan määräystne perusteella. Onko 100 vuotta sitten kirkkoon tehty palkkikiinnitys vaarallisen hutera ratkaisu?
- vanhatimpuri
kirkoissahan näitä näkee, käsityö taidonnäytteitä, vielä kun samoin kaivertelet, ei voi rumaksikaan sanoo :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882