Oottelin pysäkillä bussia kun yhtäkkii tuli outo fiilis. Jostain kuulu pahaenteistä naurua mut en osannu paikantaa mistä se kuulu. Nauru vaan ikään ku kaiku mun ympärillä. Sit alko vatsaa vääntää ja pierettää ihan sikana. Tuntu ihan siltä ku joku ois halunnu ulos mun sisältä. Ketää muutakaa ei pysäkil ollu nii aattelin vähän laskee painetta mut sieltä tuliki aivan mieletön sprägäri. Kaasuu tuli aivan järkyttävästi ja kuullosti ihan siltä ku joku ois soittanu tuomion pasuunaa. Sit mä näin semmosen vihreen leijuvan pilven joka hais tosi pahalle. Sil oli silmät ja suu ilkikurisessa virneessä. Se vaan nauro mulle ja sano et "juokse tai tuun suuhusi". Lähin siinä sitte paniikissa juoksemaan mut kompastuin ja kaaduin maahan turvalleni. Sen jälkeen tota nauravaa pilvee ei enää näkyny mut suussa oli ihan hirvee maku. Mikähän ihmeen henkiolento toi oikeen oli? Tosi pelottava ja ilkee ja hais haljenneelle viemäriputkelle. En tiiä liittyykö tähän mut koulus kaikki sanoo et mun henki haisee ihan paskalle.
Ilkikurinen henkiolento
8
280
Vastaukset
- kummitusluokittaja
Kyseessä oli aggressiivinen pierukummitus luokkaa c2.
Ne olivat hyvin yleisiä keski-pohjanmaalla 1900-luvun alussa, josta ne
vuosikymmenien kuluessa ovat levinneet muuallekin. Nykyään ne ovat
sunhteellisen harvinaisia , mutta vuosittain niistä vieläkin tulee maassamme
muutamia havaintoja .
Täytyy sanoa, että todella harvinaisen kummitteluilmiön kohteeksi
olet joutunut !- Hyi_hitto
Tää oli kyl Espoos ku tää tää tapahtu. Hitto ku en saanu kännykäl kuvaa ku pelotti ihan simona. Tai ees hajunäytettä. Oispa puhelimis hajukamera niin sais kaikki hajutki niinku kuvattuu. Mut miten ihmees tommosii on voinu levii sielt landelt noi lähelle stadii? Onks ne niinku kulkenu jonku sisäl ja tullu ulos torstaina? Eli sillon ku koulus on hernekeittoo. Vai voiks noi mennä niinku dösän bensatankkiin ja matkustaa siel? Tollai ne vois mennä tosi pitkii matkoi.
- kummitusluokittaja
Nykyisen tietämyksen mukaan pierukummitusten c2-luokka leviää ainoastaan
ihmisten suolistokaasujen välityksellä.
Kummittelun aktivoitumisen edellytyksenä on, että kuutiometrissä kummitteluympäristön
ilmaa suolistokaasujen molekyylimäärä ylittää arvon 0,0000897 ppm (part per million).
Kyseisen kummitteluilmiön harvinaisuuden syy on nykyinen kiihtyvä ilmastonmuutos.
Teollisuuden ja liikenteen hiilidioksidipäästöjen räjähdysmäinen kasvu on syy siihen,
että tuo suolistokaasujen kriittinen arvo saavutetaan nykyään äärimmäisen harvoin.
1900 - luvun alun keskipohjanmaalaisessa agraariyhteiskunnassa asia oli täysin toinen.
Näin nämä henkimaailmankin ilmiöt ovat jatkuvasti sidoksissa myös tämän fyysisen
maailmamme muuttumiseen !
- Kalevi_Kumelius
Kummitusluokittajien syyskokous on Pariisissa 28.9.2018.
Aloittajan kertoma kummitteluilmiö on siinä määrin harvinainen,
että analysoisin sitä mielelläni tutkielmassa, jonka kokouksessa olen
lupautumut pitämään.
Edellytyksenä luonnollisesti on, että aloittaja, nimimerkki "Hyi_hitto"
antaa tällä palstalla siihen kirjallisen suostumuksensa.
Tulkoon mainituksi, että näissä analyyseissa kummittelutapahtumaan
liittyvien henkilöiden henkilötiedot pidetään salassa.
Kunnioittavasti:
Kalevi Kumelius
Kummitustutkija, Helsinki- Hyi_hitto
Siis aivan huitsin siistii! Saat toki tehä tost huikeit analyysei! Miten ois tämmönen huikee idis et asentasit mun peräriin semmosen kummituskameran mis on semmonen henkimaailman ääninauhuri? Siit saisit aivan huikeet analyysii!
- kummitustieteiden_prof
On hyvä asia, että kummitteluilmiöitä tutkitaan tieteellisin ja kokeellisin menetelmin,
kuten edellä todettiin kummittelupaikan ilman suolistokaasupitoisuuden merkitys
kummittelutapahtuman aktivoitumiseen.
Kummittelupaikan fyysisellä ympäristöllä on usein varsin merkittävä vaikutus
itse kummittelutapahtumaan.- C2-tutkija_Strömsö
Ympäristön merkitys kummitteluilmiön aktivoitumiseen on tosiaan suuri.
Muistuu tässä mieleeni tutkimus, jonka eräs tutkimusryhmämme kohdisti
ns. Bloody Mary- kummittelutapahtumiin. Näistä monet palstan kirjoittajatkin
ovat aiemmin kertoneet.
Ilmiö aikaansaadaan näin:
Mennään keskiyöllä WC:n peilin eteen ja mainitaan Bloody Maryn nimi kolme kertaa,
jolloin Mary ilmestyy peiliin , joissain tapauksissa jopa rikkoo sen ja tunkeutuu
WC-tiloihin.
Ryhmämme on analysoinut kymmeniä tällaisia kummittelutapahtumia .
Jokaisessa tapauksessa WC-tilan ilman mitattu suolistokaasupitoisuus on ylittänyt
rajan , joka aktivoi pierukummituslajin C2 kummittelun.
Mainittu laji havaitsee kaasun hyvinkin etäältä, joten varsinkin asutuskeskuksissa
usein löytyy C2-yksilö, joka sitten aloittaa kummittelun.
Kun sitten vielä manaamalla kummittelua voimistetaan, on tapahtumalla usein
peilikuvan ilmestymisen lisäksi myös fyysisiä seurauksia: peili on särkynyt pirstaleiksi,
ääritapauksissa jopa WC- pönttökin haljennut !
Tutkimusryhmämme yritti koemielessä käynnistää kummittelun WC-tiloissa, joiden
ilmassa ei suolistokaasuja ollut , eikä yhdessäkään tapauksessa mitään tapahtunut.
Tämä on sitova todiste, että suolistokaasu on ehdoton edellytys ko. kummitteluilmiön
tapahtumiselle !
Pitäklää siis huolta WC eenne tuuletuksesta, älkääkä suorittako siellä
minkäänlaisia noitarituaaleja !
- pro_ilmastointi_ry
Suomen Ilmastointitekninen Yhdistys kiittää keskustelijaa ,
että hän tähdentää hyvän ilmastoinnin positiivista merkitystä
myös kummittelutapahtumien yhteydessä !
SIY
Tiedotussihteeri
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .18010380Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523555Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja543301- 642875
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2072243- 1162203
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252033Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671638Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221456Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121386