Tarviiko laivalle ottaa mukaan makuupussi?

Minna14

Vai onko laivan huoneissa petivaatteet ja pyyhkeet kuten hotelleissa?

28

411

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RakastakaaPattayaa

      Vähän riippuu millä laivalla Laiffi menet, mutta varsinkin talvella hyvä varoiksi.

      • Minna14

        Turun laivalla mennään syyslomalla.


    • Kyllä-kannattaa

      Jos ostat kansipaikan muulloin kun helleaikana, voisi olla hyvä lämmike.

      • ostoistasi

        saatko sen ostamasi kansipaikan mukaasi matkasi jäljiltä,
        vai myytkö takaisin alehinnalla!

        itse olen yleensä vain varannut käyttööni noita paikkoja laivoillaikin,
        tulee huomattavasti edullisemmaksi kuin ostaminen omakseen pitkässä juoksussa


      • Se-kans

        Ota makuualusta kans mukaan.


      • Anonyymi
        Se-kans kirjoitti:

        Ota makuualusta kans mukaan.

        Toimin itse patjana.
        -- Minsku


    • paskaisetsängyt

      niissä sängyissä on kaikki eritteet mitä ihmisestä irtoaa kaljaa jne joten kyllä kannattaa ottaa omat makuualustat ja pussukat

    • reppureissaaja

      Kannattaa ottaa mukaan niin on jotain lämmikettä määränpään viileneviin öihin. Todennäköisesti ette kännissä löydä maista takaisin laivalle, niin säästääpähän hotellikuluissa kun on omat petivehkeet mukana!

    • halpaline

      Budjettiristeilyn voi tehdä ilman hyttiä. Pystyttää ulkokannelle teltan ja keittelee trangialla eväät. Myrskylyhty antaa valoa kovemmassakin myrskyssä.

      • Ethän_unohda

        Vaihtelee mitä olet laskenut matkasi budjetiksi,
        rajanahan budjetillasi voi olla yhdestä centistä ylöspäin,
        ylärajan itse määritellessäsi

        mikähän tuo tragiasi on, laivalla kun on avotulen teko kiellettyä,
        sekä omien ruuanlaittolaitteiden käyttökin kiellettyä


      • ohjeet.ovat
        Ethän_unohda kirjoitti:

        Vaihtelee mitä olet laskenut matkasi budjetiksi,
        rajanahan budjetillasi voi olla yhdestä centistä ylöspäin,
        ylärajan itse määritellessäsi

        mikähän tuo tragiasi on, laivalla kun on avotulen teko kiellettyä,
        sekä omien ruuanlaittolaitteiden käyttökin kiellettyä

        Trangiaa voi käyttää siellä missä saa tupakoidakin. Etenkin kaasukäyttöistä trangiaa ei oikein avotuleksi edes mielletä. Kipinöimättömällä kaasullahan saa grillata metsäpalovaroituksen aikanakin. Laiva on muutenkin turvallinen tulentekopaikka, koska sammutusainetta on lähellä rajattomasti.

        Ulkokannella saa syödä omia eväitä. Vain ravintoloissa niistä ei saa nauttia. Omia tai taxfreen alkoholijuomia ei saa juoda missään.


      • Minna14
        ohjeet.ovat kirjoitti:

        Trangiaa voi käyttää siellä missä saa tupakoidakin. Etenkin kaasukäyttöistä trangiaa ei oikein avotuleksi edes mielletä. Kipinöimättömällä kaasullahan saa grillata metsäpalovaroituksen aikanakin. Laiva on muutenkin turvallinen tulentekopaikka, koska sammutusainetta on lähellä rajattomasti.

        Ulkokannella saa syödä omia eväitä. Vain ravintoloissa niistä ei saa nauttia. Omia tai taxfreen alkoholijuomia ei saa juoda missään.

        Onko siis niin, että vain Trangia-retkikeittimiä saa käyttää laivalla, ei muun merkkisiä. En viitsisi laivamatkaa varten toista ostaa.


      • Muita-ei-saa-käyttää
        Minna14 kirjoitti:

        Onko siis niin, että vain Trangia-retkikeittimiä saa käyttää laivalla, ei muun merkkisiä. En viitsisi laivamatkaa varten toista ostaa.

        Vain se on testeissä todettu turvavaatimukset täyttäväksi.


      • päivän-hauskinko
        ohjeet.ovat kirjoitti:

        Trangiaa voi käyttää siellä missä saa tupakoidakin. Etenkin kaasukäyttöistä trangiaa ei oikein avotuleksi edes mielletä. Kipinöimättömällä kaasullahan saa grillata metsäpalovaroituksen aikanakin. Laiva on muutenkin turvallinen tulentekopaikka, koska sammutusainetta on lähellä rajattomasti.

        Ulkokannella saa syödä omia eväitä. Vain ravintoloissa niistä ei saa nauttia. Omia tai taxfreen alkoholijuomia ei saa juoda missään.

        "Kipinöimättömällä kaasullahan"

        et sit parempaan ...

        no saapi hymyillä ainakin kipinättömästi koko illan

        "Onko siis niin, että vain Trangia-retkikeittimiä saa käyttää laivalla"
        jos siinä ei pala liekki tulella ...
        ,,, ja tietysti, omien ruuanlaitto välineidenhän käyttö on laivalla kiellettyä,
        kuten tuolla ylempänä tulikin mainituksi,
        se luetun ymmärrys, missäs lienee, hukannut jonnekin?


      • Kristoffer.Handfree
        päivän-hauskinko kirjoitti:

        "Kipinöimättömällä kaasullahan"

        et sit parempaan ...

        no saapi hymyillä ainakin kipinättömästi koko illan

        "Onko siis niin, että vain Trangia-retkikeittimiä saa käyttää laivalla"
        jos siinä ei pala liekki tulella ...
        ,,, ja tietysti, omien ruuanlaitto välineidenhän käyttö on laivalla kiellettyä,
        kuten tuolla ylempänä tulikin mainituksi,
        se luetun ymmärrys, missäs lienee, hukannut jonnekin?

        Tupakanpoltto on avotulen tekoa. Ei ole mitään omien eväiden syöntikieltoa, kuten tuli jo tuolla ylempänä mainittua.


    • varmuudenvuoksi

      Sekstantti kannattaa ottaa siltä varalta mukaan että kapteeni eksyy.

      • Se-mukaan

        Sekä merikortti vaikkapa kapteenille komentosillalle annettavaksi. Ilman sitä laiva ei selviä Kustaanmiekasta. Noin tietää Tallinkin ropakantapäällikkö.


      • Anonyymi
        Se-mukaan kirjoitti:

        Sekä merikortti vaikkapa kapteenille komentosillalle annettavaksi. Ilman sitä laiva ei selviä Kustaanmiekasta. Noin tietää Tallinkin ropakantapäällikkö.

        Joo, sa sehän tietää kaiken.
        Tosin ei käytännön asioita.


    • kansimatkaaja

      Ei tarvii! Minulla on yleensä ollut laivamatkoilla vain pieni tyyny mukana, kun matkustan kansimatkustajana ilman hyttiä. Laivalta löytyy aina sopiva paikka nukkua ja pieni tyyny helpottaa nukkumista. Makuupussia harvoin olen raahannut mukana matkoillani, kun se vie tilaa niin paljon. Olen minimoinut matkatavarat jo vuosia sitten matkoilla. Hyttiä en ole myöskään juuri koskaan varannut matkoilleni, ihan turvallisuus kysymys ja maksaa kohtuuttomasti. Minulle laivamatkat eivät ole olleet enään mikään mast-juttu, vaan pakollista liikkumista mahdollisimman edullisesti paikasta A paikkaan B.
      Jos jotain matkoilla haluaa mukana kuljettaa, niin pieneen tilaan menevä verkkosänky tai riippumatto on yllättävän kätevä. Sen avulla voi majoittua kätevästi moneen paikkaan. https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/king-camp-riippumatto
      Oma palovaroitin kannattaa olla myös aina matkassa, sekä kevyet köysitikkaat, niillä selviää jo monesta paikasta hengissä.

    • jungmannina

      Laivamatkasta saa alennusta kun kuuraa kantta merellä mäntysuovalla ja pitkävartisella harjalla, menin Ruotsiin ja kolme tuntia yöllä kuurasin kantta niin sain puolet pois hinnasta ja päälle vielä kuumaa teetä ja korppuja!

    • Vsvsjs

      Itse otan aina mukaan oman sängyn.

    • Anonyymi

      Laivalla ei ole huoneita.

      • Anonyymi

        Eikö sänkyjä.


    • Anonyymi

      Onko Silja Serenaden merenpuoleinen ikkunahytti kuinka lämmin ja vetoisa näin syysaikaan?

      • Anonyymi

        Viime aikoina on lämpöä ollut kymmenen celciuksen huitteilla.
        Siis makuupussia tarvitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viime aikoina on lämpöä ollut kymmenen celciuksen huitteilla.
        Siis makuupussia tarvitaan.

        Kiitos. Oma pussini soveltuukin sopivasti 5–20 asteen lämpötiloihin.


    • Anonyymi

      Jos kansipaikka, voi tulla yöllä vilu.

      • Anonyymi

        Minä olen aina syksy- ja talviaikana rakentanut kannelle laavun. Rakovalkea lämmittää mukavasti ja siinä voi keitellä kunnon nokipannukahvit.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5678
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3485
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1875
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1566
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1473
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1366
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      17
      1360
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe