Pituus ja paino.

Äitikysyy

Moikka onko hyvä jos 13 vuotias poikani on 177 senttimetriä pitkä ja painaa 85 kilogramaa. Onko se normaalia?

4

209

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse olen 165cm ja 67 en tiedä

• on_ylipainoinen

Mitä sä syötät sille pojalle? Mitä syöt itse?
      Harrastatteko liikuntaa päivittäin? Voimailulajejen harrastajalla lihasmassan painona ihan ok, muuten ei.
      Elämäntavat ja ylipaino korreloivat aika hyvin.

• Miullaonviiltelyarpia

No jos nyt pilkkuja halutaan nusssia, niin se ylipainoisuus voi olla myös perintötekijä. Esim, mun mutsin suvun puolella onnaina ollu ylipainoisia ja aika monel on diapetes, ja ne geenit myös vaikuttavat siihen. Itse olen 13v tyttö, ja mä syön todella terveellisesti ja harrastan aika paljon liikuntaa kuten ratsastusta, kävelyä, uimista ja sit viel tietysti jos lasketaan koululiiikunnat päälle. Ja painan 87 kilooo, et revi siitä sit. Ja mä oisään ny silti tähän viel sen, että oma keho on oma keho ja siihen vaikuttaa vaa se tyyppi ite. Et ok et niiku sanoo, ja yrittää auttaa mut jos haluaa välttyy diapetekselt ja niilt ni hyvä ois jos ois laihempi. Mut just esim, mä ja aloittaja ollaan lievästi ylipainoisia. Ja mä siis oon 170cm pitkä, et siihen painoon vaikuttaa kyös se, että minkä pitunen oot. Jos oot esim, 180cm 80 ei se ny silt kauheasti vaikuta et näytät silti tyylii joltai 70 kiloselta vaik. Ja esim, mä oon ainaki sitä mieltä et on ihminen minkälainen vaan eli ylipainoinen, sopiva tai tavallista laihempi nii ei se ole tärkeintä miltä näyttää. Siis kunhan on terveellinen ruokavalio, ja harrastaa liikuntaa. Ne on me pää asiat.

Ja haloo, totta kai sitä liikuntaa tulee jokaisella päivittäin. Mut joo, eli siis ymmärtäisitte silti ja silti jo kaikki, et jos toinen on hiukankaan etårilainen ja ylipainoinen. Nii jos se ihminen einole liika ylipainoinen, ja vaik oliski se ei liity mitenkää siihen että sä et vois olla sen kans kavereitw tai mitään. Jos ihiminen ei kelpaa ihmisenä sellaisenaan kun on, nii anti olla. Mut omapa on häpeänne.

• Minäpävaan
        Miullaonviiltelyarpia kirjoitti:

No jos nyt pilkkuja halutaan nusssia, niin se ylipainoisuus voi olla myös perintötekijä. Esim, mun mutsin suvun puolella onnaina ollu ylipainoisia ja aika monel on diapetes, ja ne geenit myös vaikuttavat siihen. Itse olen 13v tyttö, ja mä syön todella terveellisesti ja harrastan aika paljon liikuntaa kuten ratsastusta, kävelyä, uimista ja sit viel tietysti jos lasketaan koululiiikunnat päälle. Ja painan 87 kilooo, et revi siitä sit. Ja mä oisään ny silti tähän viel sen, että oma keho on oma keho ja siihen vaikuttaa vaa se tyyppi ite. Et ok et niiku sanoo, ja yrittää auttaa mut jos haluaa välttyy diapetekselt ja niilt ni hyvä ois jos ois laihempi. Mut just esim, mä ja aloittaja ollaan lievästi ylipainoisia. Ja mä siis oon 170cm pitkä, et siihen painoon vaikuttaa kyös se, että minkä pitunen oot. Jos oot esim, 180cm 80 ei se ny silt kauheasti vaikuta et näytät silti tyylii joltai 70 kiloselta vaik. Ja esim, mä oon ainaki sitä mieltä et on ihminen minkälainen vaan eli ylipainoinen, sopiva tai tavallista laihempi nii ei se ole tärkeintä miltä näyttää. Siis kunhan on terveellinen ruokavalio, ja harrastaa liikuntaa. Ne on me pää asiat.

Ja haloo, totta kai sitä liikuntaa tulee jokaisella päivittäin. Mut joo, eli siis ymmärtäisitte silti ja silti jo kaikki, et jos toinen on hiukankaan etårilainen ja ylipainoinen. Nii jos se ihminen einole liika ylipainoinen, ja vaik oliski se ei liity mitenkää siihen että sä et vois olla sen kans kavereitw tai mitään. Jos ihiminen ei kelpaa ihmisenä sellaisenaan kun on, nii anti olla. Mut omapa on häpeänne.

Jos oot 13v, 170cm ja 87kg niin sun painoindeksi (nuorten laskurin mukaan) on 30,10 eli huomattava ylipaino.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä kokoomuksen naiset?

Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      9
      3155
    2. Finland is now Petter place

Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      12
      2178
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      118
      1792
    4. Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä

Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1156
    5. Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa

Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn
      Kaste
      148
      1045
    6. Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.

Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R
      Kaste
      450
      1002
    7. Pistä joku tunniste vuosien takaa

Meidän välillä. Naiselta pyydän.
      Ikävä
      36
      823
    8. Pidätkö vielä elämäsi

Rakkautena minua
      Ikävä
      54
      758
    9. Mietin tässä yhtä kysymystä

Pysyisitkö minun kävelytahdissa mukana?
      Ikävä
      67
      711
    10. Toivon että kuulut elämääni

Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.
      Ikävä
      30
      685
    Aihe