Pituus ja paino.

Äitikysyy

Moikka onko hyvä jos 13 vuotias poikani on 177 senttimetriä pitkä ja painaa 85 kilogramaa. Onko se normaalia?

4

120

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse olen 165cm ja 67 en tiedä

• on_ylipainoinen

Mitä sä syötät sille pojalle? Mitä syöt itse?
      Harrastatteko liikuntaa päivittäin? Voimailulajejen harrastajalla lihasmassan painona ihan ok, muuten ei.
      Elämäntavat ja ylipaino korreloivat aika hyvin.

• Miullaonviiltelyarpia

No jos nyt pilkkuja halutaan nusssia, niin se ylipainoisuus voi olla myös perintötekijä. Esim, mun mutsin suvun puolella onnaina ollu ylipainoisia ja aika monel on diapetes, ja ne geenit myös vaikuttavat siihen. Itse olen 13v tyttö, ja mä syön todella terveellisesti ja harrastan aika paljon liikuntaa kuten ratsastusta, kävelyä, uimista ja sit viel tietysti jos lasketaan koululiiikunnat päälle. Ja painan 87 kilooo, et revi siitä sit. Ja mä oisään ny silti tähän viel sen, että oma keho on oma keho ja siihen vaikuttaa vaa se tyyppi ite. Et ok et niiku sanoo, ja yrittää auttaa mut jos haluaa välttyy diapetekselt ja niilt ni hyvä ois jos ois laihempi. Mut just esim, mä ja aloittaja ollaan lievästi ylipainoisia. Ja mä siis oon 170cm pitkä, et siihen painoon vaikuttaa kyös se, että minkä pitunen oot. Jos oot esim, 180cm 80 ei se ny silt kauheasti vaikuta et näytät silti tyylii joltai 70 kiloselta vaik. Ja esim, mä oon ainaki sitä mieltä et on ihminen minkälainen vaan eli ylipainoinen, sopiva tai tavallista laihempi nii ei se ole tärkeintä miltä näyttää. Siis kunhan on terveellinen ruokavalio, ja harrastaa liikuntaa. Ne on me pää asiat.

Ja haloo, totta kai sitä liikuntaa tulee jokaisella päivittäin. Mut joo, eli siis ymmärtäisitte silti ja silti jo kaikki, et jos toinen on hiukankaan etårilainen ja ylipainoinen. Nii jos se ihminen einole liika ylipainoinen, ja vaik oliski se ei liity mitenkää siihen että sä et vois olla sen kans kavereitw tai mitään. Jos ihiminen ei kelpaa ihmisenä sellaisenaan kun on, nii anti olla. Mut omapa on häpeänne.

• Minäpävaan
        Miullaonviiltelyarpia kirjoitti:

No jos nyt pilkkuja halutaan nusssia, niin se ylipainoisuus voi olla myös perintötekijä. Esim, mun mutsin suvun puolella onnaina ollu ylipainoisia ja aika monel on diapetes, ja ne geenit myös vaikuttavat siihen. Itse olen 13v tyttö, ja mä syön todella terveellisesti ja harrastan aika paljon liikuntaa kuten ratsastusta, kävelyä, uimista ja sit viel tietysti jos lasketaan koululiiikunnat päälle. Ja painan 87 kilooo, et revi siitä sit. Ja mä oisään ny silti tähän viel sen, että oma keho on oma keho ja siihen vaikuttaa vaa se tyyppi ite. Et ok et niiku sanoo, ja yrittää auttaa mut jos haluaa välttyy diapetekselt ja niilt ni hyvä ois jos ois laihempi. Mut just esim, mä ja aloittaja ollaan lievästi ylipainoisia. Ja mä siis oon 170cm pitkä, et siihen painoon vaikuttaa kyös se, että minkä pitunen oot. Jos oot esim, 180cm 80 ei se ny silt kauheasti vaikuta et näytät silti tyylii joltai 70 kiloselta vaik. Ja esim, mä oon ainaki sitä mieltä et on ihminen minkälainen vaan eli ylipainoinen, sopiva tai tavallista laihempi nii ei se ole tärkeintä miltä näyttää. Siis kunhan on terveellinen ruokavalio, ja harrastaa liikuntaa. Ne on me pää asiat.

Ja haloo, totta kai sitä liikuntaa tulee jokaisella päivittäin. Mut joo, eli siis ymmärtäisitte silti ja silti jo kaikki, et jos toinen on hiukankaan etårilainen ja ylipainoinen. Nii jos se ihminen einole liika ylipainoinen, ja vaik oliski se ei liity mitenkää siihen että sä et vois olla sen kans kavereitw tai mitään. Jos ihiminen ei kelpaa ihmisenä sellaisenaan kun on, nii anti olla. Mut omapa on häpeänne.

Jos oot 13v, 170cm ja 87kg niin sun painoindeksi (nuorten laskurin mukaan) on 30,10 eli huomattava ylipaino.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      85
      4052
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      35
      3121
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      100
      2285
    4. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      31
      2108
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      81
      1866
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      27
      1821
    7. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      31
      1810
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      27
      1557
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1527
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1501
    Aihe