Tiedätkö mikä on toimistotyössä kahvitaukojen määrä ja kesto?
Saako palkallisen kahvitauon viettää kahvihuoneessa jos ei tee asiakaspalvelua
vai tuleeko se pitää näyttöpäätteellä työn lomassa?
Jos et pidä kahvitaukoa lähdetkö aikaisemmin töistä tai veloitatko enemmän työstä?
Miten vietät kahvitauon?
3
230
Vastaukset
- juhlamokkaa
Toimistotyön kahvitaukojen kesto ja määrä riippuu sovellettavasta työehtosopimuksesta ja jos sitä ei ole, niin työpaikalla sovitusta tai vakiintuneesta käytännöstä.
Meillä on työehtosopimuksessa yksi 10 min pituinen työaikaan kuuluva kahvitauko, jonka aikana ei saa poistua työpaikalta. Pidän kahvitauon toimistomme kahvihuoneessa. Työnantaja tarjoaa kahvit.
Jos jätän kahvitauon pitämättä, niin en silti saa poistua aikaisemmin, koska kahvitauko lasketaan työaikaan.- BjörnK
Miten vain 1 kahvitauko?
- Perusteekkari
Meillä on insinööritoimistossa kaksi kahvitaukoa, molemmat kestää yleensä 20-25 min ja vanhemmat työntekijät istuu puoli tuntiakin. Ruokatauko on myös puoli tuntia, mutta koska työaika on joustava, monet käy porukalla kauempanakin syömässä ja on sitten vastaavasti vähän pidempään töissä. Moni syö vain omia eväitä. Pekkasia ei ole, mutta 5 viikkoa kertyy lomaa vuodessa ensimmäisen kokonaisen kesäloman pitämisen jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191702
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991528Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy37993Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29899Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38861Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50816Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43768Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37760Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56758Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37730