Tiedätkö mikä on toimistotyössä kahvitaukojen määrä ja kesto?
Saako palkallisen kahvitauon viettää kahvihuoneessa jos ei tee asiakaspalvelua
vai tuleeko se pitää näyttöpäätteellä työn lomassa?
Jos et pidä kahvitaukoa lähdetkö aikaisemmin töistä tai veloitatko enemmän työstä?
Miten vietät kahvitauon?
3
185
Vastaukset
- juhlamokkaa
Toimistotyön kahvitaukojen kesto ja määrä riippuu sovellettavasta työehtosopimuksesta ja jos sitä ei ole, niin työpaikalla sovitusta tai vakiintuneesta käytännöstä.
Meillä on työehtosopimuksessa yksi 10 min pituinen työaikaan kuuluva kahvitauko, jonka aikana ei saa poistua työpaikalta. Pidän kahvitauon toimistomme kahvihuoneessa. Työnantaja tarjoaa kahvit.
Jos jätän kahvitauon pitämättä, niin en silti saa poistua aikaisemmin, koska kahvitauko lasketaan työaikaan.- BjörnK
Miten vain 1 kahvitauko?
- Perusteekkari
Meillä on insinööritoimistossa kaksi kahvitaukoa, molemmat kestää yleensä 20-25 min ja vanhemmat työntekijät istuu puoli tuntiakin. Ruokatauko on myös puoli tuntia, mutta koska työaika on joustava, monet käy porukalla kauempanakin syömässä ja on sitten vastaavasti vähän pidempään töissä. Moni syö vain omia eväitä. Pekkasia ei ole, mutta 5 viikkoa kertyy lomaa vuodessa ensimmäisen kokonaisen kesäloman pitämisen jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617790- 1334494
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323737- 213098
- 232642
- 282576
- 502276
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322049