Mulla kävi silleen että joku mulkku pölli mun auton ja ajeli sen tuusanpaskaksi huume- ja viinapäissään. Äijä itse selvisi parilla naarmulla. >:(
Nyt kuitenkin tuli syyttäjältä kirje missä tivataan mua kertomaan vaateeni. No, auton arvo (vähäinen) ja vankeutta, mä tuumin. Mutta osaisiko joku neuvoa, riittääkö että kirjoittaa noin?
Olen vastaajana rikosjutussa
3
341
Vastaukset 3
- jurrrrristi
Autosi pöllijä on vastaaja, sinä olet kantaja eli asianomistaja. Asianomistajan vaatimukset kysytään jo poliisin esitutkinnassa. Jos ei ole kysytty, niin ilmoita syytäjälle , että vaadit syytetylle rangaistusta ja vahingonkorvauksena niin ja niin monta euroa. Ei riitä, että kerrot auton arvon olleen vain vähäisen.
Jep. Tajusin otsikon virheen heti kun olin postannut. :D
Kyllä poliisi silloin aikanaan jotain kysyi, mutta nyt tosiaan ihan kirjallisesti syyttäjä haluaa tiedon. Ja joo, toki summan laitan sille tietoon, aattelin vaan et oliko tossa jotain muuta mitä mun pitäis ottaa huomioon. Mistä mä voin pyytää korvausta, paitsi auton hankintahinnasta?- jurrrrristi
Viadonna kirjoitti:
Jep. Tajusin otsikon virheen heti kun olin postannut. :D
Kyllä poliisi silloin aikanaan jotain kysyi, mutta nyt tosiaan ihan kirjallisesti syyttäjä haluaa tiedon. Ja joo, toki summan laitan sille tietoon, aattelin vaan et oliko tossa jotain muuta mitä mun pitäis ottaa huomioon. Mistä mä voin pyytää korvausta, paitsi auton hankintahinnasta?Joo, jos kuluja tuli, niin teet listan niistä. Auton hankintahinta ei kelpaa, vaan auton sen hetkinen arvo, kun se pöllittiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 39665
- 91654
Sinä mies olisit
ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s32599Poliisin potkija
Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.16578Miksi jätit minut
Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?38547Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella
Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?49511Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se
Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?63506- 34502
- 63491
- 68479